Auteur Topic: Gedrag  (gelezen 2358 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Gedrag
« Gepost op: 2-02-2013, 18:02:07 »
Omdat we nog niet genoeg topics hebben ;D

Ik bedacht me laatst, waarom verdenken kandidaten vaak zo anders dan de kijkers? Soms lijkt het alsof ze niet eens naar het geld kijken, maar puur op gedrag letten. Zo hebben ze vorig jaar Anne-Marie ook al snel ontmaskerd. Maar soms (vaak) gaat het ook mis op dit punt. Dennis werd puur afgeschreven op zijn gedrag en ook Arjen raadde na zijn vol op Erik eruit te zijn gevlogen aan: 'Volg het geld, dat is meer waard dan welke knipoog naar een cameraman dan ook.'
Toch is gedrag een belangrijk onderdeel van WIDM. Dus: wie gedraagt zich mols, en wie onmols?
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Gedrag
« Reactie #1 Gepost op: 2-02-2013, 18:33:41 »
Ik denk dat het gedrag waar veel mensen naar kijken ook gewoon buiten de camera's plaats vindt. Bij het eten, ontbijt, vervoer..
Daarom is het denk ik belangrijk voor de Mol om te allen tijde hetzelfde gedrag te vertonen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Gedrag
« Reactie #2 Gepost op: 2-02-2013, 18:34:02 »
Omdat we nog niet genoeg topics hebben ;D

Ik bedacht me laatst, waarom verdenken kandidaten vaak zo anders dan de kijkers? Soms lijkt het alsof ze niet eens naar het geld kijken, maar puur op gedrag letten. Zo hebben ze vorig jaar Anne-Marie ook al snel ontmaskerd. Maar soms (vaak) gaat het ook mis op dit punt. Dennis werd puur afgeschreven op zijn gedrag en ook Arjen raadde na zijn vol op Erik eruit te zijn gevlogen aan: 'Volg het geld, dat is meer waard dan welke knipoog naar een cameraman dan ook.'
Toch is gedrag een belangrijk onderdeel van WIDM. Dus: wie gedraagt zich mols, en wie onmols?

1. Montage.
2. Paulien volgt de 'follow the money' theorie, en dat is de eerste OOIT die dit doet op deze manier benoemd!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gedrag
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2013, 10:34:48 »
Ik denk dat gedrag enorm veel invloed heeft. Zowel Liesbeth als Hadewych ontmaskerden Anne-Marie vrij vroeg in het spel doordat ze zich raar gedroeg (en dan vooral op de hotelkamer zoals Liesbeth dat omschreef tijdens de Moltalk). Voor Hadewych speelt ook nog mee dat ze Anne-Marie al een beetje kende voor WIDM en het dus extra opviel dat ze zich anders gedroeg dan normaal.

Om uit eigen ervaring te spreken: ik heb een keer een amateur-WIDM bekeken en meteen de mol eruitgehaald omdat hij zich anders gedroeg dan normaal (en ik hem dus al een beetje kende voor WIDM). Gedrag (en dan vooral tegenstrijdig gedrag) speelt een enorm belangrijke rol. Helaas hebben wij daar als kijkers weinig aan; wij zien de kandidaten niet op hun hotelkamer en kennen ze meestal ook niet persoonlijk.

Extra opvallend is daarbij dat Milouska niet ontmaskerd werd. Hoe kan het dat niemand heeft kunnen doorzien dat Milouska onmogelijk zo dom kon zijn, gezien haar opleiding en carrière? Yvon viel een jaar eerder wel door haar onhandigheid door de mand, terwijl Inge Paul juist buiten de camera's lange tijd kon overtuigen van haar onschuld.

Ik zou heel graag willen dat we de mol kunnen vinden door sec het geld te volgen. Helaas is het niet altijd zo dat de mol inderdaad het minste geld in de pot brengt (wat een goede mol wel zou moeten doen, vind ik). Zo haalden zowel Anne-Marie als Inge geld op voor de pot, omdat ze wisten dat deze pot (vrijwel) geheel leeggespeeld zou worden in een latere aflevering. Maar dat is maar net hoe je de taak van de mol bekijkt: moet hij of zij zo min mogelijk geld verdienen, moet hij of zij zoveel mogelijk geld uit de pot halen, of moet hij os zij vooral niet ontmaskerd worden als mol?