Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 118857 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #320 Gepost op: 10-02-2013, 00:09:52 »
Zeggen en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Hij heeft ook gezegd na aflevering drie eruit te liggen. En kwam weer terug.  Tim lijkt me een geweldige vent, maar de waarheid verdraaien is hij denk ik erg goed in  ;)

Ik mag hem eigenlijk helemaal niet.. Maar dat hij kan liegen klopt

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 10-02-2013, 00:11:00 »
Zeggen en werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Hij heeft ook gezegd na aflevering drie eruit te liggen. En kwam weer terug.  Tim lijkt me een geweldige vent, maar de waarheid verdraaien is hij denk ik erg goed in  ;)
Eens, ik schrok toen ik het hoorde @ Moltalk...maar heb nu zeer sterke twijfels.
Hij ging juist Paulien minder verdenken gedurende de afleveringen.
Ik geloof niet wat hij zegt.
Zal moltalk nog eens bekijken, maar ik heb zijn opmerking losgelaten.
Staat de productie toch niet toe dat hij zo duidelijk aan kan en mag geven wie het klaarblijkelijk niet kan zijn?

Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 10-02-2013, 00:14:37 »
Eens, ik schrok toen ik het hoorde @ Moltalk...maar heb nu zeer sterke twijfels.
Staat de productie toch niet toe dat hij zo duidelijk aan kan en mag geven wie het klaarblijkelijk niet kan zijn?

Jawel, dat is al eerder gedaan..

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #323 Gepost op: 10-02-2013, 00:48:07 »
Lekkere mindfucker aflevering weer. Wel lekker dat Tania weg is, scheelt weer een mol verdacht. Ben benieuwd of we in de laatste aflevering nog is dat Molletje na doen van haar te zien krijgen dat ze deed in aflevering 3 bij Tim 1ste vertrek.

Toch ook weer veel te leren denk ik. Afgelopen weken dacht ik/werd gesugeerd wel eens dat veel mensen op Caroline zaten, maar na deze aflevering gezien te hebben zou het wel is heel anders kunnen zijn. Veel misschien op Daniel of Tania hebben gezeten en daarom juist Caroline is, indien het Daniel niet is. Het zou ook mijn gevoel bevestigen dat Kees bij de laatste 4 zit, misschien de winnaar is (Asl hij op Daniel of Caroline als mol zit.) en het gevoel dat Zarayda misschien ook werd nog is bevestigd door het woordje Exit Exit is (Of te wel van Exis is geen spraken.) toen hun twee in beeld kwamen.

Ik denk dat er ook met Daniel of Caroline is gemold bij het orgel. Al weken lijkt het of Kees alles doet net als dat het mij niet verbaasde dat hij het geld had. Het is niet de 1se keer ook dat Daniel en enveloppen een connectie hebben.

Kees en Zarayda in de finalen met Daniel en Caroline. Met mogelijk dus ook Zarayda als winnaar  als het Daniel is en Kees op Caroline is blijven zitten of op tijd. Ik zie het ook nog wel gebeuren als Zarayda  de mol is, Daniel wint. Zarayda maakte een opmerking over de 6de aflevering. Pauline volgende week weg. Als Daniel weg gaat lijkt het me duidelijk dat in aflevering 8 als nog by by Pauline is. Net als na aflevering 1  bij aflevering 2 deed gooi ik nu weer Kees van de mol af en ga terug na Daniel. Nee ik durf niet voor Caroline te kiezen en ik dat ik die ik even buiten beschouwing ga laten (bij de laatste 4) en Zarayda als winnaar ga neer zetten en Kees verliezer. Daniel volgende week winnaar van de vrijstelling die dan als hij in Aflevering 8 een groen scherm krijgt in aflevering 9 niet na huis hoeft, er van uit gaande dat aflevering 10 de finalen is en dus wederom 11 afleveringen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 01:05:34 door Pierce_Brosnan »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 10-02-2013, 04:58:06 »
Waarom die prachtige retro-microfoon?
Past eerlijk gezegd beetje bij Daniël.
Hij is erg Rock & Roll als hij naar de standaard loopt (Brood?)
Deze wordt ook nog apart in beeld gebracht.

Omnia vincit amor

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #325 Gepost op: 10-02-2013, 10:26:26 »

Ik was zelf bij die moltalk aanwezig en ik schrok echt toen Tim dat zei. Ik had verwacht dat alle productiemensen aan de zijkant hevig aan het zwaaien waren naar Soundos dat ze op een ander onderwerp moest overgaan, maar ze stonden allemaal vriendelijk te lachen. Ik denk dat we Paulien echt niet kunnen afschrijven door Tims uitspraak.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #326 Gepost op: 10-02-2013, 10:42:22 »
Paulien of Carolien? We hebben de muisklik van Tim niet gezien.

Blijf hopen op een finale Carolien (mol), Daniël (winnaar) en ... als minst vervelende ... Paulien. Want die andere 2?  ::ohno::
Amandla Awethu

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 10-02-2013, 10:51:22 »
Bij het terugkijken van de aflevering vielen me een paar dingen op.

Direct na het stemmen kijkt Paulien wel heel vreemd naar Kees. Alsof zij doorheeft dat hij niet heeft gestemd.Het feit dat Kees niet meestemt, kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat er op hem gestemd gaat worden, zo van: ik onthoud me van stemming. Ik weet van mezelf dat ik nooit meestem als er in een bepaalde situatie op mij gestemd kan worden. Het zou dan alleen logisch zijn dat de andere persoon op wie gestemd kan worden (in dit geval Daniel) ook niet meestemt.

Na de vragen aan de mol roept Kees enthousiast: 'Die zag ik echt niet aankomen!' Hij kan daar natuurlijk gewoon de opdracht mee bedoelen. Maar als hij de mol is, dan zegt hij feitelijk: 'Die (kandidaten) zag ik echt niet aankomen', omdat hij met z'n rug naar ze toezat.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 10-02-2013, 11:21:07 »
Even over dat stemmen. Het is natuurlijk gewoon heel slim van Kees (en logisch) om niet mee te stemmen. Het was duidelijk dat de nieuwe penningmeester Daniël of Kees zou worden. Dat was toch juist aan de orde? Daniël of Kees, de groep was wat verdeeld en daarom stelde Paulien voor om te stemmen. Dus stemmen op Daniël of Kees. Kees snapt meteen dat hij niet naar Daniël moet wijzen alleen heeft Daniël het niet zo goed door. Want door zijn stem is Kees de nieuwe penningmeester geworden.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #329 Gepost op: 10-02-2013, 11:31:55 »
Paulien of Carolien? We hebben de muisklik van Tim niet gezien.

Blijf hopen op een finale Carolien (mol), Daniël (winnaar) en ... als minst vervelende ... Paulien. Want die andere 2?  ::ohno::

Kan jij het nog over iets anders hebben dan de kandidaten persoonlijk? Dit forum is bedoeld om je verdenkingen en theorieën met elkaar te delen. Elke post die ik tot nu toe heb gezien van jou gaat over het feit dat je Carolien in de finale wilt (omdat je haar als enige niet irritant vindt). We weten nu wel wie je wel of niet irritant vindt. Ik vind persoonlijk niemand echt irritant en vind dit een hele leuke groep. Je negatieve reacties irriteren me, dus ik zou graag willen dat je daar mee ophoudt. Ik weet niet of je het zelf doorhebt hoe vaak je dit nu al hebt gezegd, maar bij deze wijs ik je erop.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #330 Gepost op: 10-02-2013, 12:16:21 »
Kan jij het nog over iets anders hebben dan de kandidaten persoonlijk? Dit forum is bedoeld om je verdenkingen en theorieën met elkaar te delen. Elke post die ik tot nu toe heb gezien van jou gaat over het feit dat je Carolien in de finale wilt (omdat je haar als enige niet irritant vindt). We weten nu wel wie je wel of niet irritant vindt. Ik vind persoonlijk niemand echt irritant en vind dit een hele leuke groep. Je negatieve reacties irriteren me, dus ik zou graag willen dat je daar mee ophoudt. Ik weet niet of je het zelf doorhebt hoe vaak je dit nu al hebt gezegd, maar bij deze wijs ik je erop.

::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 10-02-2013, 13:22:54 »
Ik was zelf bij die moltalk aanwezig en ik schrok echt toen Tim dat zei. Ik had verwacht dat alle productiemensen aan de zijkant hevig aan het zwaaien waren naar Soundos dat ze op een ander onderwerp moest overgaan, maar ze stonden allemaal vriendelijk te lachen. Ik denk dat we Paulien echt niet kunnen afschrijven door Tims uitspraak.
Goed zo!
*Fijne bevestiging! Dank :)*
Omnia vincit amor

Offline K@ren

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 10-02-2013, 14:38:18 »
Even over dat stemmen. Het is natuurlijk gewoon heel slim van Kees (en logisch) om niet mee te stemmen. Het was duidelijk dat de nieuwe penningmeester Daniël of Kees zou worden. Dat was toch juist aan de orde? Daniël of Kees, de groep was wat verdeeld en daarom stelde Paulien voor om te stemmen. Dus stemmen op Daniël of Kees. Kees snapt meteen dat hij niet naar Daniël moet wijzen alleen heeft Daniël het niet zo goed door. Want door zijn stem is Kees de nieuwe penningmeester geworden.

Dit was sowieso wel logisch want Tania en Zarayda waren allebei vriendjes van Kees en Daniel zou logischwijs niet op zichzelf stemmen.

alleen het vervelende aan dat vind ik dat Kees in zijn taak toch best veel geld ophaalt. (Niet zo heel mols toch?)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #333 Gepost op: 10-02-2013, 14:55:55 »
alleen het vervelende aan dat vind ik dat Kees in zijn taak toch best veel geld ophaalt. (Niet zo heel mols toch?)
Ook hier geldt weer het argument dat het doel van de mol niet is om zo min mogelijk geld op te halen, maarom te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Het verschil tussen die beide is dat je ook het geld moet meerekenen dat de anderen ophalen. Als Kees niet was gegaan, was iemand anders gegaan en was hetzelfde geld sowieso ook verdiend (wellicht een ander bedrag, maar je snapt het idee). Echter, doordat juist Kees het geld ophaalt maakt hij weer een goede beurt bij de anderen. Terwijl het netto dus eigenlijk niet méér oplevert dan als hij "had gemold" door het aan een ander over te laten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #334 Gepost op: 10-02-2013, 15:05:46 »
Zou kunnen ja! ::jaja::

Hebben we helemaal niks aan. Of wel?

Black Candy - Fun Wave

En hij doet de persoon op het shirt na.

Spoiler:  Foto shirt Kees (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #335 Gepost op: 10-02-2013, 15:31:32 »
Ook hier geldt weer het argument dat het doel van de mol niet is om zo min mogelijk geld op te halen, maarom te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Het verschil tussen die beide is dat je ook het geld moet meerekenen dat de anderen ophalen. Als Kees niet was gegaan, was iemand anders gegaan en was hetzelfde geld sowieso ook verdiend (wellicht een ander bedrag, maar je snapt het idee). Echter, doordat juist Kees het geld ophaalt maakt hij weer een goede beurt bij de anderen. Terwijl het netto dus eigenlijk niet méér oplevert dan als hij "had gemold" door het aan een ander over te laten.
Maar we weten niet welke bedragen er konden worden opgehaald.
Amandla Awethu

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #336 Gepost op: 10-02-2013, 15:32:27 »
Tim zat eerder op Paulien en later werd dat Carolien. In aflevering drie stemde hij op Carolien en in aflevering vijf maakte hij dezelfde fout.
Dat weten we niet zeker. We hebben de muisklik niet gezien.
Amandla Awethu

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #337 Gepost op: 10-02-2013, 15:41:37 »
Hoezo volgende week al een finalevrijstelling ?
Geen idee. Maar ja kan dan nog wel afvallen voor de finale, nl. de komende aflevering.
Amandla Awethu

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #338 Gepost op: 10-02-2013, 16:07:59 »
Of het is een vrijstelling die je 2 afleveringen verder helpt.. :O 

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #339 Gepost op: 10-02-2013, 16:26:58 »
Citaat
5.
We vliegen nu over de voet van de Drakensbergen, boven de stad
Ladysmith. Deze stad is vooral bekend omdat het de thuishaven is van à
capella groep Ladysmith Black Mambazo. Deze groep bestaande uit louter
mannen, zong in 1987 mee op Paul Simons LP 'Graceland' en toert sindsdien
over de wereld. Voordat Paul Simon hen ontdekte, was Ladysmith Black
Mbazu bij blanken nagenoeg onbekend en traden zij alleen maar op in de
townships van Zuid-Afrika. Mocht je ooit op een onbewoond eiland
.............d zeker een goede tip. Welke CD neemt de mol
mee, is een vraag bij de volgende test.

Dit is het verhaal van Kees in het vliegtuig.
- Opmerkelijk is één spelfout in de naam Mambazo/Mambazu. Er staat één keer een -u i.p.v een -o!
EDIT: Het wordt afgekort als Mbazu, bij de tweede keer!
- Ladysmith is als enige woord dikgedrukt op het kaartje!
- Er wordt gesproken over 'à capella'. Het streepje op de -a is niet verplicht (spelfout)?
Kleine theorie: Het woord is afkomstig van het woord 'kapel', wat een directe verwijzing kan zijn naar de 'kerk/meet your mole/orgel-opdracht'

(Een deel van de tekst is niet zichtbaar; de rode delen in de tekst.)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 16:37:16 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)