Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116923 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 7-02-2013, 23:31:22 »
Ik werd deze aflevering gewoon echt euforisch. Eerst de ontmoeting met de mol, die hoewel bijna precies hetzelfde als in seizoen 8 toch weer geweldig was. Vervolgens de afvallerstheorie die niet blijkt te kloppen en alles ligt ineens weer open!

Wel balen dat het nou net Tania moest zijn door wie de afvallerstheorie niet klopt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #121 Gepost op: 7-02-2013, 23:32:15 »
Je zou ook nog kunnen zeggen dat de mol de enige geweest is die zowel gehoord, gezien als gezwegen heeft.

Horen- Bij de eerste opdracht waarbij men moest luisteren naar de teksten/ vragen
Zwijgen- In de kerk, waarbij de mol antwoord gaf maar natuurlijk wel zweeg.
Zien- Bij de laatste opdracht is er maar 1 persoon die het allemaal ( de enveloppen) gezien heeft. En dat is Kees

Mocht het wel Zarayda zijn, dan chapeau! Ze heeft dan niet haar vriendin moedwillig in het spel gehouden, zoals Patrick die Art jokers toeschoof.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #122 Gepost op: 7-02-2013, 23:36:00 »
Dat er een hint verstopt zit rondom de Mol in de kerk is zeer waarschijnlijk. (Want tot nu toe zat er altijd een hint in een vergelijkbare opdracht.) Misschien iets wat met de kaarsjes te maken heeft? Art zegt namelijk tegen Tania dat er iemand zit "die drie brandende vragen van jou gaat beantwoorden". Maar ja, hoe kan je met kaarsjes een hint vormen? Het patroon?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6
« Reactie #123 Gepost op: 7-02-2013, 23:40:59 »
Dat er een hint verstopt zit rondom de Mol in de kerk is zeer waarschijnlijk. (Want tot nu toe zat er altijd een hint in een vergelijkbare opdracht.) Misschien iets wat met de kaarsjes te maken heeft? Art zegt namelijk tegen Tania dat er iemand zit "die drie brandende vragen van jou gaat beantwoorden". Maar ja, hoe kan je met kaarsjes een hint vormen? Het patroon?

Ja, zo'n teken voor het mannelijke geslacht kan ik er met een beetje fantasie van maken. Verder zie ik er niet echt iets in..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Het Beest

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #124 Gepost op: 7-02-2013, 23:44:13 »
Ja, zo'n teken voor het mannelijke geslacht kan ik er met een beetje fantasie van maken. Verder zie ik er niet echt iets in..
Tunnelvisie: Of de vorm van een tol:-)

Re: Aflevering 6
« Reactie #125 Gepost op: 7-02-2013, 23:44:58 »
Dat er een hint verstopt zit rondom de Mol in de kerk is zeer waarschijnlijk. (Want tot nu toe zat er altijd een hint in een vergelijkbare opdracht.) Misschien iets wat met de kaarsjes te maken heeft? Art zegt namelijk tegen Tania dat er iemand zit "die drie brandende vragen van jou gaat beantwoorden". Maar ja, hoe kan je met kaarsjes een hint vormen? Het patroon?
Iemand ook opgevallen dat Kees zo'n verhit gezicht had na de vragen aan de mol? zal wel niets te betekenen hebben,maar ik vond het ongewoon.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #126 Gepost op: 7-02-2013, 23:45:41 »
Ik snap Zarayda's keuze voor de vraag met de jokers niet.
Misschien probeerde ze te toetsen of ze de waarheid of een leugen kreeg te horen. Alleen dacht ze daar dan niet bij dat dat per antwoord kon verschillen.
The British are not impressed.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #127 Gepost op: 7-02-2013, 23:49:42 »
Bij Kees zie je de organist niet zitten. Dat zou kunnen betekenen dat Kees de mol is, want dan zit hij er niet meer, maar staat hij bij de microfoon.

Bij Paulien zie je wel een shot met Paulien en de orgel, volgens mij zou je daar dan ook de mol moeten kunnen zien zitten, maar het is daar nogal donker, dus het is wat lastig te zien.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #128 Gepost op: 7-02-2013, 23:54:28 »
Iemand ook opgevallen dat Kees zo'n verhit gezicht had na de vragen aan de mol? zal wel niets te betekenen hebben,maar ik vond het ongewoon.

Ja dat plaatste ik al in dit topic tijdens de uitzending. Paulien en Carolien leken helemaal niet verhit. Maar Kees glom helemaal. Ook Daniel die later op dezelfde plek als Kees stond glom niet, dus het lijkt me ook niks met lichtinval oid.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #129 Gepost op: 8-02-2013, 00:00:57 »
Dat er een hint verstopt zit rondom de Mol in de kerk is zeer waarschijnlijk. (Want tot nu toe zat er altijd een hint in een vergelijkbare opdracht.) Misschien iets wat met de kaarsjes te maken heeft? Art zegt namelijk tegen Tania dat er iemand zit "die drie brandende vragen van jou gaat beantwoorden". Maar ja, hoe kan je met kaarsjes een hint vormen? Het patroon?
Ik stelde eerder het mannensymbool (Mars) voor, wat je er met een beetje fantasie in kunt zien volgens mij. ♂
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #130 Gepost op: 8-02-2013, 00:05:32 »
Beetje boel  fantasie bedoel u ?  :-X
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #131 Gepost op: 8-02-2013, 00:08:28 »
Beetje boel  fantasie bedoel u ?  :-X
Nou ja, als je een betere suggestie hebt, ga uw gang.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #132 Gepost op: 8-02-2013, 00:08:48 »
Ja dat plaatste ik al in dit topic tijdens de uitzending. Paulien en Carolien leken helemaal niet verhit. Maar Kees glom helemaal. Ook Daniel die later op dezelfde plek als Kees stond glom niet, dus het lijkt me ook niks met lichtinval oid.

Eerlijk gezegd denk ik dat iemand van de productie achter het orgel zit.
Behalve op een heel klein moment na
(om de uiteindelijke "Ik Ben De Mol-biecht" mooi vast te leggen).
btw...
Kees is ook verhit en keel-schrapend in het vliegtuig, verkoudheid?
Ik zal in de herhaling goed opletten en jullie bevindingen meenemen ...
Objectief, geloof me... ;)
Omnia vincit amor

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #133 Gepost op: 8-02-2013, 00:09:15 »
Als Kees de mol is en ik zeg nadrukkelijk als....dan zie je in de laatste aflevering vast dat ie even alle enveloppen openmaakt en voor de gulden middenweg gaat met 1500 euro...

(Maar ik vertik het nog steeds Kees als mol te zien :-X)

Ik blijf vooralsnog bij Paulien, ook na deze aflevering, hoewel ik voor 't eerst verdenkingen richting Zarayda bespeur...(zie de fenomenale vondst van horen, zien en zwijgen....en toch de vragen aan de mol...)


Ik zie ook Kees nog steeds niet als mol. (alleen al vanwege Case = Kees).

In deze uitzending is hij voor mij helemaal door de mand gevallen als mol.

Bij de helicopteropdracht neem je als mol geen envelop met 1500 euro mee terug. 500 euro om de schijn tegen te gaan kan ik me nog voorstellen maar meer zeker niet.
(Tenzij vogende week of zo de pot weer helemaal leeg gaat...)

Ik stelde eerder het mannensymbool (Mars) voor, wat je er met een beetje fantasie in kunt zien volgens mij. ♂
Ja dat plaatste ik al in dit topic tijdens de uitzending. Paulien en Carolien leken helemaal niet verhit. Maar Kees glom helemaal. Ook Daniel die later op dezelfde plek als Kees stond glom niet, dus het lijkt me ook niks met lichtinval oid.

Vandaar dat Kees zo glom ...  >:D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #134 Gepost op: 8-02-2013, 00:09:18 »
Absoluut de minste aflevering tot nu toe. :-\\

Weinig en karige opdrachten, geen spannende executie, jammer.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #135 Gepost op: 8-02-2013, 00:11:30 »
Absoluut de minste aflevering tot nu toe. :-\\

Weinig en karige opdrachten, geen spannende executie, jammer.

Ik vond het leuk en spannend  :-[

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #136 Gepost op: 8-02-2013, 00:16:27 »
Absoluut de minste aflevering tot nu toe. :-\\

Weinig en karige opdrachten, geen spannende executie, jammer.
Ik vond het leuk en spannend  :-[

Het was best leuk en spannend en het decor is fantastisch. Alleen heeft het steeds minder met de basis van wie is de mol te maken: Kandidaten proberen geld te verdienen en de mol probeert dat tegen te gaan. Dat zie je helaas steeds minder.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #137 Gepost op: 8-02-2013, 00:19:15 »
Het was best leuk en spannend en het decor is fantastisch. Alleen heeft het steeds minder met de basis van wie is de mol te maken: Kandidaten proberen geld te verdienen en de mol probeert dat tegen te gaan. Dat zie je helaas steeds minder.

Het wordt ook steeds lastiger met al die moljagers. Alle beelden worden tot op het kleinste detail bekeken. Dus als de kandidaten en de mol precies doen wat er van hen verwacht wordt, zullen er geen 10 uitzendingen meer nodig zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #138 Gepost op: 8-02-2013, 00:19:34 »
Vond de opdrachten niet super deze aflevering. Vooral de eerste sloeg helemaal nergens op. Vond het ook heel erg zielig voor Tania met de pot enz. En het erg gemeen van Kees en Daniel om het zo ter sprake te laten komen. Tania moest echt huilen en was echt van slag. Vond het echt niet leuk om naar te kijken ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: Aflevering 6
« Reactie #139 Gepost op: 8-02-2013, 00:41:44 »
Waarom begon de puzzel met tien stukken en eindigde deze met 5? Ik denk dat ze er maar vijf nodig hadden en het juist het idee van de puzzel was dat ze die vijf eruit moesten zoeken, maar dan nog.. Vreemd dat er verder geen enkele aandacht aan is besteed. Ik hoop dat later blijkt dat deze opdracht toch nog iets interessanter is dan dat hij nu lijkt te zijn.