Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116900 keer)

Offline riklaz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 8-02-2013, 01:03:18 »
Wat me opvalt is dat velen 1500 euro een enorm bedrag vinden, en hét bewijs dat Kees de mol niet is. Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Bedenk wel dat er in deze hele aflevering maar één keer geld te verdienen was. In dat licht zou het heel goed kunnen dat er in de envelop van de Mol misschien wel 3000 euro ofzo zat. En is het voor de Mol dus zaak die vooral niet te pakken. Maar omdat de Mol wél geloofwaardig wil overkomen, moet hij bijna wel de envelop pakken van degene die hij al tijden zegt te verdenken. Kees zit op Carolien, het zou wel heel vreemd zijn als ie opeens de envelop van Daniël had gepakt ofzo.
Kortom: deze opdracht overtuigd mij er niet van dat het Kees niet is.

Offline wieowieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #141 Gepost op: 8-02-2013, 01:12:02 »
Kees is voor mij niet extra verdacht geworden nadat hij de envelop van carolien heeft geopend met daarin 1500 euro. Sommigen beweren dat hij als mol nooit zijn eigen envelop zou pakken.
Wat heb je aan die info, dat maakt Kees nog niet extra verdacht.
Ook als Kees niet de mol zou zijn en dus kandidaat dan zou een kandidaat ook nooit zijn of haar eigen envelop openen. Omdat een kandidaat normaal gesproken zal proberen een zo hoog mogelijk bedrag in de pot te krijgen. Dus kiest in dit geval Kees voor Carolien, degene waarvan hij denkt dat het de mol is. Ik denk nog steeds dat Paulien de mol is, ze reageert bijna nooit verbaasd als er een kandidaat uitgaat, of het is zichtbaar gespeeld. Haar gedrag toen ze in het mollenspel ook de mol was en ervoor zorgde dat ze niet geraden werd en daniel wel... heel verdacht. Paulien reageert ook niet verbaasd op het spelverloop, ze lijkt al op de hoogte te zijn. En haar website maakt haar verdacht, zie de tekst onder de foto van de kandidaten van de mol en het logo van de mol 2013 naast Paulien. is dit niet iets te toevallig? Het is misschien maar een theorie of een tunnelvisie, of toch niet?
Bestaat de kans dat Paulien de envelop met het geld van de pot als eerste heeft afgepakt van de mol? Iemand kan het ook op de grond in de bus hebben gegooid. Wie zegt dat Tania het verloren is, het kan toch nog steeds zijn gejat. Haha niets is wat het lijkt in de mol 2013!

Offline wieowieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #142 Gepost op: 8-02-2013, 01:18:02 »
Foutje..... AFGEPAKT VAN TANIA HAD DAAR MOETEN STAAN IN PLAATS VAN DE MOL !

Offline wieowieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #143 Gepost op: 8-02-2013, 01:23:27 »
En het fluisteren in de jeep in de walky talky maakt Paulien ook verdacht.

Offline wieowieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #144 Gepost op: 8-02-2013, 01:41:24 »
En zat Paulien niet op stoelnummer 31 en heette de aflevering niet"Spiegelbeeld"?
Ze antwoorde vandaag resoluut en snel 13, het goede antwoord maar toen telde de vragen nog niet mee , tja ze is natuurlijk de 13e mol!
En haar t-shir met the moth erop was toch ook al verdacht?
Taalwonder is ze in het spel niet, niet met de opdrachten in ieder geval.
Normaal gesproken kan ze taal veel beter dan in het spel. En ook bij het puzzelen staat ze er maar wat bij, zonder zich er echt mee te bemoeien met verbeteringen.
Allemaal verdacht. Paulien is nog steeds mijn mol. Hoe denken jullie erover?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #145 Gepost op: 8-02-2013, 01:51:59 »
Je kan je post ook gewoon editten hoor ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #146 Gepost op: 8-02-2013, 01:52:53 »
<knip>
Allemaal verdacht. Paulien is nog steeds mijn mol. Hoe denken jullie erover?

Ik drink sterke koffie (zwart, extra sterk) in de Paulien tunnel, ik kook lekker indo in de Kees tunnel, ontbijt langdurig bij Paulien, slaap bij Kees, ga af en toe even bij Zarayda op visite en gluur door het raam naar binnen bij Carolien. De tunnel van Daniël moet gemaakt worden (zijn deur lijkt afgetimmerd en de ramen moeten gewassen worden). Duidelijk zo?  ::rofl:: (oh oh oh, laat mijn man dit maar niet horen  ::hypocriet::)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #147 Gepost op: 8-02-2013, 01:55:55 »
Ik drink sterke koffie (zwart, extra sterk) in de Paulien tunnel, ik kook lekker indo in de Kees tunnel, ontbijt langdurig bij Paulien, slaap bij Kees, ga af en toe even bij Zarayda op visite en gluur door het raam naar binnen bij Carolien. De tunnel van Daniël moet gemaakt worden (zijn deur lijkt afgetimmerd en de ramen moeten gewassen worden). Duidelijk zo?  ::rofl:: (oh oh oh, laat mijn man dit maar niet horen  ::hypocriet::)
;D
Omnia vincit amor

Offline wieowieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #148 Gepost op: 8-02-2013, 02:02:17 »
Ik ben pas ingelogd ik hoop dat mensen iets aan deze info hebben.
Denk dat de afvallerstheorie nog steeds kan kloppen met Tania als uitzondering en nog iemand als uitzondering. Zouden er in de afvallerstheorievolgorde 2 kandidaten zijn omgedraaid? Tania trok ook als enige een rode kaart en was daarmee anders dan anders. En dat Paulien op een orgel kan spelen als mol dat geloof ik wel.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #149 Gepost op: 8-02-2013, 02:17:02 »
Ik ben pas ingelogd ik hoop dat mensen iets aan deze info hebben.
Denk dat de afvallerstheorie nog steeds kan kloppen met Tania als uitzondering en nog iemand als uitzondering. Zouden er in de afvallerstheorievolgorde 2 kandidaten zijn omgedraaid? Tania trok ook als enige een rode kaart en was daarmee anders dan anders. En dat Paulien op een orgel kan spelen als mol dat geloof ik wel.

Paulien is iig wel muzikaal (speelt viool).
Dus kan die 2 akkoorden op een orgel ook wel aan:)
Al vraag ik mij af of daadwerkelijk de Mol achter het orgel zat...
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #150 Gepost op: 8-02-2013, 02:36:43 »
*Kees pakte 1
*Carolien pakte er 6 (!, niet mol-waardig) en
*Daniël pakte 3 puzzelstukjes voor de helikopter-opdracht.

Even ter notificatie...;)

Zarayda en Paulien (ik heb Tania al afgestreept): 0...
Omnia vincit amor

Offline FrankieB

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #151 Gepost op: 8-02-2013, 03:47:57 »
Vind de reclame tactics van paulientje toch wel aardig.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #152 Gepost op: 8-02-2013, 04:51:34 »
Heeft iedereen Art weer gehoord als ze met de paarden aankomen bij de plek waar de puzzel gelegd moet worden? Hij zegt: Zo, genoten van het uitzicht.

Art begint al redelijk vaak zijn praatjes met zo of met goedemorgen en nu een keer met twee woorden achter elkaar die beginnen met respectievelijk een z en een g. Zarayda Groenhart is de mol?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #153 Gepost op: 8-02-2013, 06:02:28 »
Na deze aflevering zit ik nog een beetje in de Keestunnel, maar ik verdenk Zarayda ook steeds meer. Bijna geen geld binnengehaald.
En zo overdreven bang zijn. Ze vergroot dat bang zijn wel heel erg uit.
Dan vind ik Kees subtieler als Mol ::ok:: . Hij zit bij elk opdracht in een sleutelpositie. Nu ook weer met die helikopter. Het zou toch een stunt zijn als achteraf blijkt dat Kees het geld heeft gejat en op de grond van de bus legt, zodat Daniel het vind. Sneu voor Tania.

Vond de opdrachten deze aflevering minder. Vooral die van in het vliegtuig. Totaal nutteloos. Ook omdat deze groep bijna alles deelt.

Wel veer mooie beelden van Zuid Afrika.

Offline Molloot_4ever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • To mole or not to mole, that's the question...
Re: Aflevering 6
« Reactie #154 Gepost op: 8-02-2013, 07:50:40 »
Is er nog een hint à la 'is ego de mol"? Ik ga de aflevering zowiezo  terugkijken!  ::vergroot::
Soetkees is de mol

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #155 Gepost op: 8-02-2013, 08:03:53 »
Daar worden even een aantal mensen uit hun Taniatunneltje getrokken!

als je naar het stemgedrag kijkt, er waren maar 27 mensen die dachten dat Tania de mol was.

Offline NieBou

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #156 Gepost op: 8-02-2013, 08:57:32 »
Ik snap Zarayda's keuze voor de vraag met de jokers niet.
Bij mijn weten heeft alleen Tania tot op dat moment nooit een joker in handen gehad.
Alle overige kandidaten wel dus dat heeft weinig tot geen waarde om daarnaar te vragen.
Toch wel verdacht..
Dat vind ik nog 1 van de beste vragen, zeker als zij Tania niet verdenkt.

Persoonlijk zou ik twee vragen stellen waarvan ik het antwoord zeker weet, om te testen of de mol de waarheid spreekt of niet. Als beide vragen correct worden beantwoord zou ik toch iets zekerder zijn dat het antwoord op de derde vraag ook correct is.

De kandidaten die vragen stellen waarop ze zelf het antwoord niet weten snap ik niet. Zo weet je toch niks over de kwaliteit van de antwoorden?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #157 Gepost op: 8-02-2013, 09:13:06 »
Dat vind ik nog 1 van de beste vragen, zeker als zij Tania niet verdenkt.

Persoonlijk zou ik twee vragen stellen waarvan ik het antwoord zeker weet, om te testen of de mol de waarheid spreekt of niet. Als beide vragen correct worden beantwoord zou ik toch iets zekerder zijn dat het antwoord op de derde vraag ook correct is.

De kandidaten die vragen stellen waarop ze zelf het antwoord niet weten snap ik niet. Zo weet je toch niks over de kwaliteit van de antwoorden?

Of de mol naar waarheid antwoord of niet kan per vraag verschillen. Jouw tactiek om de mol te testen kan dus ook tegen je werken. Vraag één en twee kan de mol naar waarheid beantwoorden, maar bij vraag drie kan de mol liegen. In jouw geval zou je dan, onterecht, kunnen concluderen dat de mol bij elke vraag de waarheid sprak. Sowieso heb je alleen wat aan de antwoorden van de mol als je zeker weet dat je alle vragen van Art juist hebt beantwoord.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #158 Gepost op: 8-02-2013, 10:42:22 »
Ik had het gisteren ook, dat ik vond dat Kees zo lekker glom. En een beetje een warme kleur had. Alsof hij net onder die doek had gezeten.

Ik probeer ook Paulien te verdenken. Maar dat is zo moeilijk.
Check 28:00- 28:25
Als Kees net bij haar en carolien komt. En kees zegt dat hij zeker weet dat Janine op hem zat, vraagt paulien direct waarom hij dat zo zeker weet. Als hij verteld dat het uit haar poriën kwam. Dan reageert ze zo. Ze vertrouwd kees duidelijk niet. Ik heb deze ongelukkige manier van onzekerheid bij paulien vaker gezien. Tis prachtig om te zien. Maar het maakt het moeilijk te geloven dat ze de mol is.

Offline NieBou

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #159 Gepost op: 8-02-2013, 10:50:57 »
Of de mol naar waarheid antwoord of niet kan per vraag verschillen. Jouw tactiek om de mol te testen kan dus ook tegen je werken. Vraag één en twee kan de mol naar waarheid beantwoorden, maar bij vraag drie kan de mol liegen. In jouw geval zou je dan, onterecht, kunnen concluderen dat de mol bij elke vraag de waarheid sprak. Sowieso heb je alleen wat aan de antwoorden van de mol als je zeker weet dat je alle vragen van Art juist hebt beantwoord.
Dat snap ik ja. Ik zeg ook niet dat je moet concluderen dat de mol altijd de waarheid spreekt nadat hij de eerste twee vragen naar waarheid heeft geantwoord. Wel gaat de kans omhoog dat je alle vragen van Art goed hebt en de mol, dus, de derde vraag ook naar waarheid zal moeten antwoorden. Ik zou dan dus meer waarde hechten aan het antwoord op die vraag. Als uit de eerste twee vragen (waarvan je dus het antwoord weet) blijkt dat je de vragen van Art foutief hebt beantwoord is het antwoord op de derde vraag waardeloos.

Niemand kan zeker weten dat hij de vragen van Art juist heeft beantwoord, wel kun je meer zekerheid krijgen door slimme vragen te stellen aan de mol. Helaas deed geen enkele kandidaat dit.