Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116921 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #160 Gepost op: 8-02-2013, 10:52:16 »
Ik probeer ook Paulien te verdenken. Maar dat is zo moeilijk.
Check 28:00- 28:25
Als Kees net bij haar en carolien komt. En kees zegt dat hij zeker weet dat Janine op hem zat, vraagt paulien direct waarom hij dat zo zeker weet. Als hij verteld dat het uit haar poriën kwam. Dan reageert ze zo. Ze vertrouwd kees duidelijk niet. Ik heb deze ongelukkige manier van onzekerheid bij paulien vaker gezien. Tis prachtig om te zien. Maar het maakt het moeilijk te geloven dat ze de mol is.

Mee eens. Ook bij het kiezen voor de nieuwe penningmeester laat Paulien niet in haar kaarten kijken en gaat ze er niet tegenin als de anderen (op Carolien na) voor Kees willen stemmen. Ook gaat ze niet in de keuze voor Kees mee, maar vindt ze de subtiele tussenoplossing van het stemmen. Ze verdenkt Kees, maar laat dit niet te duidelijk merken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #161 Gepost op: 8-02-2013, 10:55:04 »
Niemand kan zeker weten dat hij de vragen van Art juist heeft beantwoord, wel kun je meer zekerheid krijgen door slimme vragen te stellen aan de mol. Helaas deed geen enkele kandidaat dit.

Dan snap ik nog steeds niet waarom de joker vraag een slimme zet was.
Zarayda verdacht Tania helemaal niet voor zover we kunnen nagaan. Wat heeft haar uitsluiten door een 'ja' daarop te krijgen dan voor zin.
Had bijvoorbeeld gevraagd: Heb je blauwe ogen - oid. Dan had je op basis daarvan iig Daniel én Tania uit kunnen sluiten bijvoorbeeld. Maar goed ter plekke iets bedenken met adrenaline door je lijf en in een 'enge' kerk met enorm orgel etc, terwijl je vragen over Zulu's verwacht zal wel even een psychische mallemolen geweest zijn voor ze neem ik aan.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #162 Gepost op: 8-02-2013, 10:59:05 »
Tania:
Ben jij een man? Nee
Heb jij kinderen? Ja
Heb je kort haar? Nee

Paulien:
Ben jij een man? Nee
Ben je geboren in Purmerend? Nee
Hou je van meloen? Nee

Daniel:
Ben je blank? Nee
Ben je cabaretièr? Ja
Ben je ... ? Ja

Carolien:
Ben je een man? Nee
Vond 1 klompje goud/tin? Ja
Hou je van salsa? Ja

Kees:
Ben je een man? Nee
Ben je blank? Nee
Ben je cabaretière? Ja

Zarayda:
Ben je een man? Nee
Heb je jokers in het bezit gehad? Nee
Sliep je samen met Carolien op 1 kamer? Ja

Er zit een enkel/enkel/dubbel/dubbel patroon in de antwoorden die de mol geeft.

Enkel = Nee, ja, nee (de antwoorden op de vragen van Tania) komt één keer voor.
Enkel = Nee, nee, nee (de antwoorden op de vragen van Paulien) komt één keer voor.

Dubbel = Nee, ja, ja (de antwoorden op de vragen van Daniel en Carolien) komt twee keer voor.
Dubbel = Nee, nee, ja (de antwoorden op de vragen van Kees en Zarayda) komt twee keer voor.

Het gaat hier dus niet om de individuele antwoorden op de vragen, maar om de drie antwoorden als set.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #163 Gepost op: 8-02-2013, 10:59:52 »
Mee eens. Ook bij het kiezen voor de nieuwe penningmeester laat Paulien niet in haar kaarten kijken en gaat ze er niet tegenin als de anderen (op Carolien na) voor Kees willen stemmen. Ook gaat ze niet in de keuze voor Kees mee, maar vindt ze de subtiele tussenoplossing van het stemmen. Ze verdenkt Kees, maar laat dit niet te duidelijk merken.

Dat vond ik wel een prachtig staaltje psychologische aanval trouwens.  ;D
Meteen Daniël's ego even aanwakkeren en strelen, iemand die de rest van de groep tot dan toe grootdeels vertrouwt omdat ie zoveel doekoe's bij elkaar heeft weten te macho'en..  ::rofl::
Ze weet het prachtig te brengen, en het was ook bijna gelukt ware het niet dat Zarayda en Tania niet meer wisten of ze Daniël konden vertrouwen en veel vertrouwen hebben in Kees- en Daniël hem door hun gedeelde kamer (wat vaak tot molslachtoffers leidt, blijkt..) en pietjepreciesheid grootmoedig de pot wel gunde.  :D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 11:02:30 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #164 Gepost op: 8-02-2013, 11:04:39 »
Dat vond ik wel een prachtig staaltje psychologische aanval trouwens.  ;D
Meteen Daniël's ego even aanwakkeren en strelen, iemand die de rest van de groep tot dan toe grootdeels vertrouwt omdat ie zoveel doekoe's bij elkaar heeft weten te macho'en..  ::rofl::
Ze weet het prachtig te brengen, en het was ook bijna gelukt ware het niet dat Zarayda en Tania niet meer wisten of ze Daniël konden vertrouwen en veel vertrouwen hebben in Kees- en Daniël hem in door zijn gedeelde kamer (wat vaak tot molslachtoffers leidt, blijkt..) en pietjepreciesheid grootmoedig de pot wel gunde.  :D


Viel me daar ook op dat kees vervolgens geen stem uitbracht, maar gewoon stilletjes hoopte de penningmeester te worden.

Ik zit er ook wel een beetje mee, of die 1500 nu wel of niet een hoog bedrag was maakt niet uit. Ik hoopte gewoon dat ie dan op zn minst wat geld zou weggooien. 1000 is meer dan voldoende. Maargoed. Als ie nu penningmeester is kan ie doen met het geld wat ie wil  ::tandpastasmiley::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #165 Gepost op: 8-02-2013, 11:22:38 »
Is er nog een hint à la 'is ego de mol"? Ik ga de aflevering zowiezo  terugkijken!  ::vergroot::


Ik verdenk Paulien niet echt meer, maar ik vind dit wel een leuke:

Paulien: "Houd je van Meloen"

Meloen --> Een Mol

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #166 Gepost op: 8-02-2013, 11:24:23 »
Viel me daar ook op dat kees vervolgens geen stem uitbracht, maar gewoon stilletjes hoopte de penningmeester te worden.

Ik zit er ook wel een beetje mee, of die 1500 nu wel of niet een hoog bedrag was maakt niet uit. Ik hoopte gewoon dat ie dan op zn minst wat geld zou weggooien. 1000 is meer dan voldoende. Maargoed. Als ie nu penningmeester is kan ie doen met het geld wat ie wil  ::tandpastasmiley::

Het punt is dat als hij onmiddellijk geld weggooit of een heel laag bedrag heeft dit waarschijnlijk direct opvalt/in de gaten loopt. Daarnaast weten we dus niet wat de bedragen waren. Hij heeft in dat geval iig mogelijk voorkomen dat zijn eigen envelop openging (gesteld dat hij de mol is).

Goed dat blijft een kwestie van perspectief omdat we gewoon de informatie hierover niet hebben.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #167 Gepost op: 8-02-2013, 11:35:35 »
Viel me daar ook op dat kees vervolgens geen stem uitbracht, maar gewoon stilletjes hoopte de penningmeester te worden.

Ik zit er ook wel een beetje mee, of die 1500 nu wel of niet een hoog bedrag was maakt niet uit. Ik hoopte gewoon dat ie dan op zn minst wat geld zou weggooien. 1000 is meer dan voldoende. Maargoed. Als ie nu penningmeester is kan ie doen met het geld wat ie wil  ::tandpastasmiley::

Tja die opdracht kun je helaas niet zoveel mee. Het enige wat je weet is dat in de envelop met de mol het meeste geld zat en dat dit de enige opdracht waar geld mee verdient kan worden.

Stel dat Carolien niet de mol is, is 1500 niet het hoogste bedrag. Het lijkt me aannemelijk dat dan in alle andere enveloppen ook 1500 euro zat, en die met de mol dan misschien 3000. 

Indien Kees de mol is, is het enige wat hij hoeft te doen verzekeren dat niemand de mol-envelop pakt. Dan is het ideaal als hij zelf mag gaan. Hij verdiend weliswaar 1500 euro, maar dan zou hij ook 1500 euro (of meer) bewust buiten de pot houden. 

Daarnaast is het voor de mol een groot voordeel om zelf te gaan. Stel dat Kees de mol is en bijvoorbeeld Paulien was gegaan. Dan had zij waarschijnlijk de envelop van Kees gepakt. Indien daar een echt hoog bedrag inzat, is Kees meteen extra verdacht naar Paulien, de kijker en iedere kandidaat die weet dat Paulien Kees verdenkt.

Nu komt Kees met een relatief hoog bedrag en het enige wat de andere kandidaten redelijk zeker en wij helemaal zeker weten is dat hij niet zijn eigen envelop heeft gepakt. Maar niemand weet hoeveel hij mogelijk heeft laten liggen.

Met bijvoorbeeld 500 euro terugkomen zou in elk geval niet heel slim zijn als mol. Dan bedenkt iedereen: Dit is niet het hoogste bedrag, Kees pakt niet zichzelf, dus de kans op Kees als mol is groter.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #168 Gepost op: 8-02-2013, 11:39:03 »
Het punt is dat als hij onmiddellijk geld weggooit of een heel laag bedrag heeft dit waarschijnlijk direct opvalt/in de gaten loopt. Daarnaast weten we dus niet wat de bedragen waren. Hij heeft in dat geval iig mogelijk voorkomen dat zijn eigen envelop openging (gesteld dat hij de mol is).

Goed dat blijft een kwestie van perspectief omdat we gewoon de informatie hierover niet hebben.

Maar wat valt dan op? Bijna elk bedrag valt toch te verklaren? of juist niet te verklaren. Het maakt niet uit hoeveel geld hij meeneemt het is nooit echt verdacht.

Als hij 500 had gepakt had dat toch nog steeds weinig verklaard. Behalve dat die persoon iig de mol niet was. Maar dat denk ik bij 1500 ook. Als hij 3000 pakt en 1500 weggooit, dan weten we ook hetzelfde. Of 2000 en 1000 weggooien en 1500 pakken en 500 weggooien.

Volgens mij maakt het geen bal uit met hoeveel hij terug komt, het blijft om het even, en het kan alles betekenen. Vind 1500 euro gewoon een hoop geld om mee terug te nemen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #169 Gepost op: 8-02-2013, 12:21:08 »
Kan je ook in twee tunnels zitten...?

Ik kan niet zo goed geloven dat een redactielid de plek van de mol inneemt (of dat de mol er helemaal nooit gezeten heeft). Dat zou de lol van het spel wegnemen voor zowel de kandidaten als de molloten. Daarom gok ik erop dat de hint is: als je de mol ziet zitten dan is die er ook. Dat zou betekenen dat we Paulien en Kees overhouden als mogelijke mollen, want bij beiden was de mol niet zichtbaar.

De Kees-tunnel:
Kees speelt een prominente rol bij het afzetten van de penningmeester. Het is voor de mol interessant om te sturen wie de penningmeester is: (h/z)ijzelf of iemand die hem/haar niet verdenkt. Daniel vindt midden in de nacht de enveloppen en maakt Kees wakker. (Het is dat dit de Kees tunnel is, anders is Daniel hiermee ook verdacht). Hoe kwam die enveloppe daar op de grond? Kees heeft eerder bij iemand iets uit zijn broekzak gehaald... Vervolgens spelen ze het zo uit dat Tania penningmeester af is. Dat Kees penningmeester wordt is door hem niet helemaal te sturen, maar door zo het voortouw te nemen maakt hij wel een goede kans. Vervolgens kiest hij niet zijn eigen enveloppe en vindt 1500 euro. Een bedrag dat hoog genoeg is om niet gelijk duidelijk te maken dat Carolien niet de mol is. In de kerk opdracht komt Kees als enige vrij verhit naar buiten en als alle antwoorden op zijn vragen gelogen zijn dan passen ze bij hem. Bij de executie geeft Kees het foute antwoord (Lady Smith Black MambazA) waar hij het wel goed heeft voorgelezen (MambazO).

De Paulien-tunnel:
Paulien heeft op het oog niets te maken met het wegspelen van Tania als penningmeester, maar probeert daarna wel actief Daniel in die rol te krijgen. Is dat omdat Daniel niet op haar zit, of probeert ze het spelletje "de eerste wordt het niet" en is Kees ook prima. Dan hebben we Carolien die de goede antwoorden zou hebben gegeven. Als dat zo is dan zegt iedereen dat de antwoorden op Zarayda wijzen. Nou strookt dat niet met bovenstaande theorie, maar ik vraag me af of die aanname wel klopt. Dat ligt er maar aan hoe je de vraag "Heb je uit de rivier een goudklompje gehaald?". Doordat "in totaal" mist, kan je ook 'Ja' antwoorden als je er meer uit hebt gehaald - je hebt er dan immers ook 1 uitgehaald. Dan moeten we opeens op zoek naar alle vrouwen die goudklompjes uit de rivier gehaald hebben en van salsa houden. Waarbij salsa ook nog eens een saus is... Het valt mij bij de opdrachten op dat Pauline steeds een rol op de achtergrond speelt. Ze hielp in de vorige aflevering niet met die plattegrond en ook deze keer is (ook al wordt het haar gevraagd) haar aandeel bij het puzzelen zeer beperkt. In de kerk stelt zij de "meloen" vraag en zij geeft het antwoord '13' op de vraag van die vrouwen (volgens Wikipedia heeft hij er overigens 14...).

m0ll0m

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Aflevering 6
« Reactie #170 Gepost op: 8-02-2013, 12:28:27 »
Ik verdenk Paulien niet echt meer, maar ik vind dit wel een leuke:

Paulien: "Houd je van Meloen"

Meloen --> Een Mol

Haha, dat was me nog niet eens opgevallen.  ::vergroot::

Ik zat net te denken dat het erg onlogisch zou zijn als de mol echt 'naar eigen inzicht' volstrekt willekeurig zou handelen. Als niemand van de kandidaten namelijk de vragen van Art goed zou beantwoorden zou deze hele 'opdracht' volstrekt nutteloos zijn en kon de mol naar willekeur akkoorden spelen.
Het is natuurlijk leuker als ze in de reünie-aflevering laten zien dat er juist wél logica in zat.
Welke logica dan? Ja, daar kunnen we helaas alleen maar naar raden, maar ik zat te denken:

kandidaat 0 vragen goed: mol liegt over alle vragen
kandidaat 1 vraag goed: mol beantwoordt alleen vraag 1 eerlijk
kandidaat 2 vragen goed: mol beantwoordt alleen vraag 2 eerlijk
kandidaat 3 vragen goed: mol beantwoordt alleen vraag 3 eerlijk
kandidaat 4 vragen goed: mol beantwoordt alle vragen eerlijk

Helaas valt dit niet te bewijzen denk ik, maar zou het niet zoiets kunnen zijn? Of wil ik het te graag?  ::)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #171 Gepost op: 8-02-2013, 12:53:57 »
Even over het geld dat is verdiend en waar sommige maar over door blijven gaan dat het teveel is voor een Mol, misschien is het verstandig om eens af te wachten voor we conclusie's gaan trekken. We weten bijna niets van deze opdracht. We weten niet wat er in de enveloppen zat en wie weet heeft Kees wél geld weggegooid en zat er meer geld in de envelop van Carolien (kandidaten). Dat zijn dingen die weten we niet en ik ben er heilig van overtuigd dat Kees de Mol is dus denk dat het allemaal nog wel duidelijk wordt als hij het zelf uitlegt en we meer beelden zien. Misschien zat er in alle enveloppen hetzelfde bedrag, op de enveloppe van de Mol na, lijkt me waarschijnlijk aangezien dit het enigste moment was dat er geld verdient kon worden. En waarom zouden ze verschillende bedragen in de enveloppen van de kandidaten doen? Waarom bij iemand maar €500,-? Daar geloof ik niet in. Je hebt de enveloppen van de kandidaten en die van de Mol. Verder is er mede dankzij Kees al sowieso €250,- uit de pot gehaald voor de extra tijd. Dus uiteindelijk komt dat neer op €1250,- dat vind ik niet veel geld eigenlijk voor 3 opdrachten.
Het mooie is dan wel dat door die extra tijd te kopen (en €250,- uit de pot verdwijnt) de helicoptervlucht plaatst vind en dat Kees als penningmeester (en Mol ;D :P ) mee mag vliegen en de envelop mag pakken.. hilarisch.
Daarbij heb ik een sterk vermoeden dat Kees de pot te pakken heeft gekregen van Tania (die er zelf waarschijnlijk al helemaal niet meer bij stil stond dat de pot in haar zak zat) en die vervolgens op de grond heeft achtergelaten. En dan tegen Daniël: "Hey moet je zien wat daar op de grond ligt, wat een slechte penningmeester is Tania zeg  >:D" zoiets. Dat hij uiteindelijk zelf tot nieuwe penningmeester wordt verkozen is een leuk cadeautje denk ik zo. Hij zal wel in zijn vuistje hebben gelachen, heerlijk!!
En uiteindelijk is hij natuurlijk de held van de groep, alleen denk ik dat Paulien (die misschien de info ook deelt met Carolien) hem heel erg verdenkt. Dus slim om zich een beetje rustig te houden.
  
  

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6
« Reactie #172 Gepost op: 8-02-2013, 13:06:57 »

Meteen Daniël's ego even aanwakkeren en strelen, iemand die de rest van de groep tot dan toe grootdeels vertrouwt omdat ie zoveel doekoe's bij elkaar heeft weten te macho'en..  ::rofl::



Prachtige zin die even herhaald moet worden  ::rofl::
No Milk today???

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6
« Reactie #173 Gepost op: 8-02-2013, 13:10:14 »
Vond het eigenlijk niet zo'n hele geslaagde aflevering. De vliegtuigopdracht was heel slecht te verstaan (bij mij in ieder geval), en er was totaal geen spanning vond ik. Wel mooie beelden.

De kerkopdracht was natuurlijk legendarisch en die vond ik zeer spannend en leuk.  ::ok::

De derde opdracht vond ik redelijk saai. Alweer puzzelen? Wel leuk bedacht dat het meeste geld in de envelop van de Mol zit, en er waren mooie beelden. Het werd wel een beetje overschaduwd door Tania die de pot had verloren. Vond het zo sneu voor haar! Ze zat er duidelijk enorm mee, schraapt ze eindelijk de moed bij elkaar om het de groep te vertellen, krijgt ze een deksel op d'r neus door Kees en Daniël, vond echt niet leuk. Ze was echt heel beteuterd in de bus, ik had echt medelijden, vond het niet leuk om naar te kijken.  :-\\ Ik hoop niet dat dit gedoe haar test heeft beïnvloed..

Al met al: mooie beelden, maar geen spannende opdrachten (op de kerkopdracht na). Waren ook niet zo heel veel grappige momenten in de aflevering en dat gedoe met die pot maakte de aflevering wel erg zwaar.  ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #174 Gepost op: 8-02-2013, 13:19:36 »
Zo nog iets interessants:
Ik heb even onder elkaar gezet wie wie verdacht in deze aflevering. Zoals genoemd bij de test.
Daarnaast heb ik een lijstje gezet met wie dacht op wie Tim zat bij zijn laatste testvraag. Vat je m nog?
Hier komt ie:

     Verdenkt:    Tim zat op:
T -> D(&C)        T
P -> K(&Z)        P
D -> C&T(P)       P
C -> K(&Z)        P
Z -> D&P          D
K -> C            C

Nu ga je er toch van uit dat je, als je je test moet invullen, enigszins er rekening mee houdt dat de persoon waar Tim op zat waarschijnlijk niet de mol is. Ik weet dat het prima kan dat je op de mol zit en er toch uit vliegt. Maar dat is voornamelijk als iedereen wel een beetje op de goede mol zit.

Ik vind het op zn minst opvallend dat Kees, en Zarayda op iemand zitten waarvan ze denken dat Tim erop is uitgevlogen.
Ik geloof niet dat Kees denkt dat iedereen een beetje op Carolien zat, en van Zarayda zou het nog wel kunnen dat ze denkt dat iedereen wel een beetje op Daniel zit

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6
« Reactie #175 Gepost op: 8-02-2013, 13:22:36 »
Vond het eigenlijk niet zo'n hele geslaagde aflevering. De vliegtuigopdracht was heel slecht te verstaan (bij mij in ieder geval), en er was totaal geen spanning vond ik. Wel mooie beelden.



Hier ben ik het mee eens, had ik hier ook last van! ::niet-ok::
No Milk today???

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #176 Gepost op: 8-02-2013, 13:29:17 »
Als je ervan uitgaat dat ze alle zes een fout hebben gemaakt bij de beantwoording van de vragen bij de Kerkopdracht, en je ervan uitgaat dat de mol in het geval van foute beantwoording zijn antwoorden heeft omgedraaid (ja=nee en nee=ja), dan kan het alleen naar Kees wijzen.

M.a.w. als je alle antwoorden omdraait, wijzen ze allemaal naar Kees. Dus als je het omdraait, heb je vier keer positief op "is de mol een man?", dan heeft de mol geen kinderen, wél kort haar, is hij wél geboren in Purmerend, is hij blank en geen cabaretièr en had hij jokers in zijn bezit...wijst allemaal keihard naar Kees.

Verder is het natuurlijk uitermate verdacht wat er gebeurd is met het penningmeesterschap. Stel Kees en Daniel vinden de pot. Mol Kees meldt dit aan de productie. De productie denkt dat het een mooie gelegenheid is om Kees het penningmeesterschap te geven en verbindt hier meteen de helikopteropdracht aan om Kees zo de gelegenheid te geven te mollen. Het is wel héél toevallig namelijk dat Kees als nieuwe penningmeester meteen in de helikopter geld mag gaan zoeken. Kees heeft het in elk geval briljant gespeeld: hoe hij het penningmeesterschap op zich weet te krijgen door te zeggen "ik wil het graag doen maar het maakt me niets uit" ...hij heeft het vertrouwen van de groep; niemand verdenkt hem écht. En uiteindelijk brengt hij ook nog geld binnen (1500 euro), vermoedelijk minder dan in alle andere enveloppen.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #177 Gepost op: 8-02-2013, 13:50:48 »
Ik verdenk Kees, maar ik vind dat hij in sommige theorieën hier wel érg veel kwaliteiten krijgt toegedicht.

Stel, hij had al vooraf besloten bij de laatste opdracht penningmeester te willen zijn. Hij steelt dus de pot van Tania (kan) en dropt deze in de bus, en wel op zo'n manier dat kamergenootje Daniel degene is die hem vindt. Vervolgens 'weet' hij dat Daniel niet rechtstreeks naar Tania zal gaan om de pot terug te geven, maar eerst met hém gaat overleggen. Kees stelt dan voor om het stil te houden, zet Tania voor het blok, en manipuleert de groep zodanig dat hij tot nieuwe penningmeester gekozen wordt (kan).

Ik vind dat onwaarschijnlijk. Het was dan toch veel simpeler geweest om zelf de pot 'gevonden' te hebben?

Neemt niet weg dat hij, op het moment dat Daniel naar hem toekomt met de pot, hierin een mogelijkheid heeft kunnen zien om bij de bewuste opdracht penningmeester te worden (want handig is het uiteraard wel).

Mijn eerste gedachte was eigenlijk dat Kees het verliezen van de pot door Tania heeft aangegrepen om de verhoudingen in de groep wat meer op scherp te zetten. Hij zegt tijdens de vliegtuigopdracht al dat iedereen wel erg lief is voor elkaar. Dat maakt het mollen natuurlijk lastig.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #178 Gepost op: 8-02-2013, 13:53:43 »
Ik verdenk Kees, maar ik vind dat hij in sommige theorieën hier wel érg veel kwaliteiten krijgt toegedicht.

Stel, hij had al vooraf besloten bij de laatste opdracht penningmeester te willen zijn. Hij steelt dus de pot van Tania (kan) en dropt deze in de bus, en wel op zo'n manier dat kamergenootje Daniel degene is die hem vindt. Vervolgens 'weet' hij dat Daniel niet rechtstreeks naar Tania zal gaan om de pot terug te geven, maar eerst met hém gaat overleggen. Kees stelt dan voor om het stil te houden, zet Tania voor het blok, en manipuleert de groep zodanig dat hij tot nieuwe penningmeester gekozen wordt (kan).

Ik vind dat onwaarschijnlijk. Het was dan toch veel simpeler geweest om zelf de pot 'gevonden' te hebben?

Neemt niet weg dat hij, op het moment dat Daniel naar hem toekomt met de pot, hierin een mogelijkheid heeft kunnen zien om bij de bewuste opdracht penningmeester te worden (want handig is het uiteraard wel).

Mijn eerste gedachte was eigenlijk dat Kees het verliezen van de pot door Tania heeft aangegrepen om de verhoudingen in de groep wat meer op scherp te zetten. Hij zegt tijdens de vliegtuigopdracht al dat iedereen wel erg lief is voor elkaar. Dat maakt het mollen natuurlijk lastig.

Ik denk dat het puur toeval was dat Daniel de pot heeft gevonden ... maar Kees+productie hebben daarin wel een mogelijkheid gezien voor een molactie. Niet door geld uit te pot te stelen, maar door de nieuwe penningmeester een centrale rol in een opdracht te geven.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 6
« Reactie #179 Gepost op: 8-02-2013, 13:56:15 »
Bij Kees zie je de organist niet zitten. Dat zou kunnen betekenen dat Kees de mol is, want dan zit hij er niet meer, maar staat hij bij de microfoon.

Bij Paulien zie je wel een shot met Paulien en de orgel, volgens mij zou je daar dan ook de mol moeten kunnen zien zitten, maar het is daar nogal donker, dus het is wat lastig te zien.

In seizoen 6 en 8 was er bij deze opdracht ook een silhouet te zien bij Miloeska en Dennis. Daar gebruikten ze een stand-in. zoals Hadewych opmerkte bij moltalk: de mol kan vast niet zo mooi orgel spelen zoals we tussendoor horen. Waarschijnlijk is de echte organist dus aanwezig. ik denk dat we de mensen waarbij iemand te zien was dus niet moeten afschrijven.