Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116931 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #180 Gepost op: 8-02-2013, 14:16:29 »
Ik denk dat het puur toeval was dat Daniel de pot heeft gevonden ... maar Kees+productie hebben daarin wel een mogelijkheid gezien voor een molactie. Niet door geld uit te pot te stelen, maar door de nieuwe penningmeester een centrale rol in een opdracht te geven.

Kan zo zijn, maar dan zit je nog wel met het feit (net teruggekeken) dat Tania het penningmeesterschap eerst even op moet geven. Zouden ze haar echt zo precies hebben ingeschat? Bovendien doen zowel Kees als Daniel er zelf amper moeite voor het penningmeesterschap naar zich toe te trekken (Paulien stelt Daniel voor, Zarayda noemt Kees. Zelf maakt het hen 'geen fluit' uit).

Ik ben nog niet overtuigd. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 6
« Reactie #181 Gepost op: 8-02-2013, 14:25:11 »
Misschien al gemeld, maar in aflevering twee vertelt Joep dat Kees hem vertelde dat Ewout op Daniël stemde. Nu is iedereen ervan overtuigd dat Ewout op Daniël zat. Dat kan natuurlijk zo zijn, we weten dat Ewout ook Joep verdacht, maar we weten niet met zekerheid op wie hij gestemd heeft. Het zou natuurlijk een molactie van Kees kunnen zijn om dit gerucht te verspreiden, wetende dat dan bij deze opdracht iedereen fout zou zitten en niemand de juiste antwoorden zou krijgen...

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 6
« Reactie #182 Gepost op: 8-02-2013, 14:34:50 »
Ik heb er een beetje moeite mee dat Carolien wordt afgeschreven als mol, omdat ze het laatste luikje opende tijdens de laseropdracht en daarmee 1000 in de pot bracht, maar Kees brengt hier toch echt 500 euro meer in de pot dan Carolien tijdens die opdracht.

1500 euro vind ik zelf heel wat geld. 500 is te weinig geld om mee terug te komen daar ben ik het mee eens, maar 1000 zou er precies tussen in hebben gelegen. Dat zou een aannemelijk bedrag kunnen zijn.Daarbij als er echt 1500 euro in de enveloppen zat had kees daarbij als mol die 500 euro makkelijk kunnen laten verdwijnen.

Ik schrijf hem nog niet af als mol, maar ik heb wel zo mijn kanttekeningen.

Offline NieBou

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #183 Gepost op: 8-02-2013, 14:40:47 »
Dan snap ik nog steeds niet waarom de joker vraag een slimme zet was.
Zarayda verdacht Tania helemaal niet voor zover we kunnen nagaan. Wat heeft haar uitsluiten door een 'ja' daarop te krijgen dan voor zin.
Had bijvoorbeeld gevraagd: Heb je blauwe ogen - oid. Dan had je op basis daarvan iig Daniel én Tania uit kunnen sluiten bijvoorbeeld. Maar goed ter plekke iets bedenken met adrenaline door je lijf en in een 'enge' kerk met enorm orgel etc, terwijl je vragen over Zulu's verwacht zal wel even een psychische mallemolen geweest zijn voor ze neem ik aan.  ::tandpastasmiley::
Je wilt vragen stellen waarvan je het antwoord weet. Als zij er 100% van overtuigd is dat Tania de mol niet is, is dit dus zo'n vraag. Hetzelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld de vraag van Kees of de mol een man is. Dat zijn allemaal goede vragen om er achter te komen of je de vragen van Art juist hebt beantwoord.

Overigens, Kees stelt alleen vragen die ook door anderen zijn gesteld. Dat lijkt me wel iets wat de mol onbewust zou kunnen doen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #184 Gepost op: 8-02-2013, 14:49:49 »
Ik heb er een beetje moeite mee dat Carolien wordt afgeschreven als mol, omdat ze het laatste luikje opende tijdens de laseropdracht en daarmee 1000 in de pot bracht, maar Kees brengt hier toch echt 500 euro meer in de pot dan Carolien tijdens die opdracht.

1500 euro vind ik zelf heel wat geld. 500 is te weinig geld om mee terug te komen daar ben ik het mee eens, maar 1000 zou er precies tussen in hebben gelegen. Dat zou een aannemelijk bedrag kunnen zijn.Daarbij als er echt 1500 euro in de enveloppen zat had kees daarbij als mol die 500 euro makkelijk kunnen laten verdwijnen.

Ik schrijf hem nog niet af als mol, maar ik heb wel zo mijn kanttekeningen.

Carolien had zich tijdens de test ook af kunnen laten gaan door geraakt te worden door een laserstraal. Is niet gebeurd.
Kees werd er met de helicopter op uit gestuurd om een envelop te pakken waar geld in zat. Op alle enveloppen stonden hun namen met daarin een geldbedrag. Dan kon hij toch niet met lege handen terug komen??? Of hij had uit de helicopter moeten springen, maar dat zou ook zo opvallen  ;)

En misschien zat er wel meer in die envelop, dat hij dat er al uit gehaald heeft. (maar dat zien wij weer niet).

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #185 Gepost op: 8-02-2013, 14:53:44 »
Ik heb er een beetje moeite mee dat Carolien wordt afgeschreven als mol, omdat ze het laatste luikje opende tijdens de laseropdracht en daarmee 1000 in de pot bracht, maar Kees brengt hier toch echt 500 euro meer in de pot dan Carolien tijdens die opdracht.

1500 euro vind ik zelf heel wat geld. 500 is te weinig geld om mee terug te komen daar ben ik het mee eens, maar 1000 zou er precies tussen in hebben gelegen. Dat zou een aannemelijk bedrag kunnen zijn.Daarbij als er echt 1500 euro in de enveloppen zat had kees daarbij als mol die 500 euro makkelijk kunnen laten verdwijnen.

Het verschil is dat Carolien zonder opvallen dat geld had kunnen verspelen. Ze zou niet de eerste geweest zijn die geraakt werd door een laser... Voor Kees ligt dat anders. Het is waar dat de mol zo min mogelijk geld in het spel wil, maar hij (zij) wil ook graag de verdenking op anderen laten rusten. Door met 1500 terug te komen weet de rest helemaal niets meer. Het kan betekenen dat hij weet wie de mol is (groot bedrag), het kan betekenen dat hij het niet weet (mol groter bedrag). Hoe lager het bedrag dat hij meeneemt hoe minder groot de kans is dat hij "de goede" enveloppe gekozen heeft.

Er is nog een reden om Carolien een beetje af te schrijven. Als zij de mol zou zijn dan weet ze van de helicopteropdracht. Dan weet ze ook dat de penningmeester die gaat vliegen haar niet moet verdenken. Toch kiest zij voor Kees....

m0ll0m

*edit* grmbl... na nog een keer goed kijken is vrij duidelijk dat Carolien naar Daniel wijst... (thanks Heinz)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2013, 17:36:37 door m0ll0m »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #186 Gepost op: 8-02-2013, 14:55:32 »

Er is nog een reden om Carolien een beetje af te schrijven. Als zij de mol zou zijn dan weet ze van de helicopteropdracht. Dan weet ze ook dat de penningmeester die gaat vliegen haar niet moet verdenken. Toch kiest zij voor Kees....

m0ll0m

Goed opgemerkt.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #187 Gepost op: 8-02-2013, 15:20:58 »
Wat ik als muzikant heel, maar dan ook héél opmerkelijk vind, is dat ik bij de orgelopdracht niet twee maar drie verschillende akkoorden heb gehoord.

Op Daniël's vraag of de mol blank is, rond 24:04 in de online versie, wordt een apart akkoord gespeeld.

Een NEE antwoord: C mineur (laag gespeeld)
Een JA antwoord: C majeur (hoog gespeeld)
Antwoord op Daniel: Een soort Cm4 met toegevoegde kwart (laag gespeeld)

Ik ben mijn hoofd nu aan het breken wat de betekenis zou zijn. Ik heb gehoord, nou het zien en zwijgen nog.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #188 Gepost op: 8-02-2013, 15:44:11 »
Wat ik als muzikant heel, maar dan ook héél opmerkelijk vind, is dat ik bij de orgelopdracht niet twee maar drie verschillende akkoorden heb gehoord.

Kan je dat 3e akkoord "gemakkelijk" als fout spelen? Oftewel: hoe groot is de kans dat je C-maj of C-min wilt spelen en die Cm4 speelt?

m0ll0m

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #189 Gepost op: 8-02-2013, 15:52:27 »
Kan je dat 3e akkoord "gemakkelijk" als fout spelen? Oftewel: hoe groot is de kans dat je C-maj of C-min wilt spelen en die Cm4 speelt?

m0ll0m

Daar heb ik ook aan zitten denken. Dat lijkt me vrij moeilijk. Die F noot (kwart) zit als hoogste toon in een hand, waar dat normaal je Es is, je zou dus een heel andere handgreep moeten hebben wil je die F in het akkoord erbij krijgen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #190 Gepost op: 8-02-2013, 16:12:04 »
Er is nog een reden om Carolien een beetje af te schrijven. Als zij de mol zou zijn dan weet ze van de helicopteropdracht. Dan weet ze ook dat de penningmeester die gaat vliegen haar niet moet verdenken. Toch kiest zij voor Kees....

Daar heb je een goed punt. Tenzij ze weet dat Daniël haar ook verdenkt, maar inderdaad, helemaal logisch klinkt het niet als Mol.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 6
« Reactie #191 Gepost op: 8-02-2013, 16:33:04 »
Geen idee waar ik het moest vragen, dus dan maar hier: Weet iemand al wanneer aflevering 10 wordt opgenomen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #192 Gepost op: 8-02-2013, 16:50:40 »
Even een kort overzichtje over de gegeven antwoorden en de juiste antwoorden. Het vervelende is dat Ewout heeft gezegd dat hij Joep verdacht vond, maar iedereen denkt dat hij op Daniël zat. Joep klikt in de eerste aflevering op "de mol heeft 3 enveloppen geopend" te zitten en klikt ook op "Janine" in aflevering 2 (maar zegt verder niets over haar). Janine zat op Kees, altans ze zou het slim vinden om hem als de mol aan te wijzen. Tim zat een aflevering voor zijn vertrek op Paulien en Carolien. Bij de laatste test noemt hij Tania en Zarayda en klikt op het antwoord "3 steentjes" (moet even nakijken op wie dat slaat, ik geloof Paulien en Carolien). Kortom is het erg onduidelijk op wie iedereen precies zat. Vooral bij Ewout, dus zou ik er nu van uitgaan dat niemand alle vragen goed had. Hieronder het overzicht met tussenhaakjes waarop diegene zat.

Antwoorden van Tania:
1. Daniël (Joep/Daniël?)
2. Tim (Muisklik op Janine)
3. Kees (Kees)
4. Tania

Antwoorden van Paulien:
1. Daniel (Joep/Daniël?)
2. Janine (Muisklik op Janine)
3. Tania (Kees)
4. Paulien (Carolien/Paulien?)

Antwoorden van Daniël:
1. Daniël (Joep/Daniël?)
2. Daniël (Muisklik op Janine)
3. Tim (Kees)
4. Paulien (Carolien/Paulien?)

Antwoorden van Carolien:
1. Daniël (Joep/Daniël?)
2. Janine (Muisklik op Janine)
3. Kees (Kees)
4. Paulien (Carolien/Paulien?)

Antwoorden van Zarayda:
1. Daniël (Joep/Daniël?)
2. Zarayda (Muisklik op Janine)
3. Tim (Kees)
4. Daniël (Carolien/Paulien?)

Antwoorden van Kees:
1. Daniël (Joep/Daniël?)
2. Daniël (Muisklik op Janine)
3. Kees (Kees)
4. Carolien (Carolien/Paulien?)

De enige die kans maakte om alle vragen goed te hebben is Carolien. Maar het is een groot risico dit te geloven aangezien het niet duidelijk is dat Ewout op Daniel stemde, hij zei immers Joep verdacht te vinden. Bij Tim is het ook niet duidelijk, ikzelf denk dat hij op Carolien zat aangezien zijn tests bij de laatste 2 afleveringen. We moeten deze opdracht maar snel van ons af zetten en doorgaan waar we zijn gebleven, dit is gewoon om ons op het verkeerde been te zetten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6
« Reactie #193 Gepost op: 8-02-2013, 16:51:11 »
Speciaal voor de mensen die de Twee-mollen-theorie aanhangen (ik hoor daar niet bij)..

Paulien: Hou je van meloen?

Zoals eerder opgemerkt door anderen, van "meloen" kan je "een mol" maken. Als je nu de zin een beetje husselt, krijg je:

Paulien: Hou van je, mol één!

Hmm, zou Paulien dan mol twee zijn?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline TheJudge

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #194 Gepost op: 8-02-2013, 17:04:48 »
Daniel heeft vals geld ontwikkeld (zie stukje uit de leader)en verwisseld het echte geld met vals geld, dat valt nu nog niet op....

Ja Daniel is de Mol

Offline Molloot_4ever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • To mole or not to mole, that's the question...
Re: Aflevering 6
« Reactie #195 Gepost op: 8-02-2013, 17:18:44 »

Ik verdenk Paulien niet echt meer, maar ik vind dit wel een leuke:

Paulien: "Houd je van Meloen"

Meloen --> Een Mol
::vergroot:: goeie!
Soetkees is de mol

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 6
« Reactie #196 Gepost op: 8-02-2013, 17:22:05 »
Carolien had zich tijdens de test ook af kunnen laten gaan door geraakt te worden door een laserstraal. Is niet gebeurd.
Kees werd er met de helicopter op uit gestuurd om een envelop te pakken waar geld in zat. Op alle enveloppen stonden hun namen met daarin een geldbedrag. Dan kon hij toch niet met lege handen terug komen??? Of hij had uit de helicopter moeten springen, maar dat zou ook zo opvallen  ;)

En misschien zat er wel meer in die envelop, dat hij dat er al uit gehaald heeft. (maar dat zien wij weer niet).

Ik had het idee dat Carolien op het einde van de laseropdracht door puur 'geluk' niet af is gegaan, een laserstraal lijkt haar wel degelijk te raken, maar goed ik ga Carolien niet verdedigen, want als 1500 het bedrag is geweest dat er daadwerkelijk bij Carolien in de envelop zit en er zou bij de envelop van de mol volgens jullie zeker meer in hebben gezeten, dan kunnen we Carolien sowieso afstrepen op basis van de inhoud van de envelop.
1500 is een niet molwaardig bedrag voor de mol.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #197 Gepost op: 8-02-2013, 17:30:09 »
Ik heb het nog niet teruggeken hoor, maar ik denk zelf dat bij die tweede opdracht het nodige knip-en-plak werk is verricht bij de door Art gestelde vragen en de door de kandidaten gegeven antwoorden.
Het enige waar je denk ik wat uit zou kunnen halen is de vragen die aan de mol zijn gesteld.


Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2013, 17:32:24 »
Ik heb er een beetje moeite mee dat Carolien wordt afgeschreven als mol, omdat ze het laatste luikje opende tijdens de laseropdracht en daarmee 1000 in de pot bracht, maar Kees brengt hier toch echt 500 euro meer in de pot dan Carolien tijdens die opdracht.

Het is en blijft een kandidaten-actie ... Hoewel ik Carolien nog steeds niet helemaal heb afgeschreven.


1500 euro vind ik zelf heel wat geld. 500 is te weinig geld om mee terug te komen daar ben ik het mee eens, maar 1000 zou er precies tussen in hebben gelegen. Dat zou een aannemelijk bedrag kunnen zijn.Daarbij als er echt 1500 euro in de enveloppen zat had kees daarbij als mol die 500 euro makkelijk kunnen laten verdwijnen.

Ik schrijf hem nog niet af als mol, maar ik heb wel zo mijn kanttekeningen.

Je ziet Kees in beeld als hij de envelop opent en er 1500 euro (of in ieder geval 2 briefjes) uit haalt.
Als kees de mol was geweest hadden ze dit volgens mij niet zo duidelijk in beeld gebracht en hem de gelegeheid gegeven om nog een briefje te "verliezen".....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #199 Gepost op: 8-02-2013, 17:33:49 »
Ik denk dat er teveel wordt doorgedacht over die €1.500,-. We weten simpelweg niet wat er in de rest van de enveloppen zit en of dit bedrag nu hoog of laag is.

Het gaat er ook om wat er in de andere enveloppen zit. Stel dat er in de rest ook €1.500,- zit en in die van de mol meer, dan is €1.500,- het laagste bedrag. Het is al eerder gezegd maar in 1 aflevering maar €1.500,- (sorry €1.250) verdienen is natuurlijk niet veel.

Verder: ik vond het shot in de kerk zo vaag wanneer Art de vragen stelde. Vanaf beneden tussen de trap leuning door. Maar goed, dat kan een keuze van de regisseur zijn.
Eigenlijk kunnen we concluderen dat we niks aan de tweede opdracht hebben. We weten simpelweg niet wie welke vragen goed beantwoord heeft.

Ik heb ook ergens gelezen dat een hint is dat er een C-Mol werd gespeeld op het orgel. Om dat recht te zetten: een C-Mol (Cb) bestaat niet. Dat zou in theorie dan een B akkoord moeten zijn.