Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116968 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #260 Gepost op: 9-02-2013, 13:30:59 »
Goed gezien! Het lijkt mij het hoofd van Paulien.

Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben, is wat er op die borden staat. Maar als je dat kunt inzoomen, kun je ook zien wie de mol is, dus dat zal wel niet.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #261 Gepost op: 9-02-2013, 13:40:18 »
Ik kan me niet voorstellen dat het een hoofd is. Dan zou dat hoofd zich in een wel heel rare draai bevinden ten opzichte van de rest van dat lichaam.

En als de mol daar gezeten heeft, dan moet dat degene zijn die het laatst naar buiten is gekomen. Niet degene die als eerste of middelste buiten kwam.

Met andere woorden: ik denk dat de werkelijke mol daar nooit gezeten heeft, maar iemand van de crew verkleed als mol.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #262 Gepost op: 9-02-2013, 13:46:24 »
Met andere woorden: ik denk dat de werkelijke mol daar nooit gezeten heeft, maar iemand van de crew verkleed als mol.

Nou heb ik niet alle 'meet-your-mole' opdrachten paraat. Maar ik kan mij nog wel herinneren hoe Jon gewoon achter die dubbelwandige spiegel zat en antwoord gaf met een stemvervorming in seizoen 9. En Patrick als mol in seizoen 11 zat ook echt in die bus. Alleen toen Patrick zelf als kandidaat moest doen voor zijn stukje in de bus om een vraag te beantwoorden, ging er natuurlijk iemand van de crew met dat petje op zitten in de bus.

Dus de mol zit er wel voor alle kandidaten, maar als de mol zelf de opdracht moet doen zit er een stand-in voor hem op die plek.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #263 Gepost op: 9-02-2013, 13:56:10 »
Nou heb ik niet alle 'meet-your-mole' opdrachten paraat. Maar ik kan mij nog wel herinneren hoe Jon gewoon achter die dubbelwandige spiegel zat en antwoord gaf met een stemvervorming in seizoen 9. En Patrick als mol in seizoen 11 zat ook echt in die bus. Alleen toen Patrick zelf als kandidaat moest doen voor zijn stukje in de bus om een vraag te beantwoorden, ging er natuurlijk iemand van de crew met dat petje op zitten in de bus.

Dus de mol zit er wel voor alle kandidaten, maar als de mol zelf de opdracht moet doen zit er een stand-in voor hem op die plek.

Ja dat is waar. Nu ik er over nadenk; wij hebben in de montage natuurlijk Kees niet als eerste zien gaan (Ja, Supernova, ik volg nu mijn verstand  ::tandpastasmiley::). Indien hij wel als eerste gegaan is, was het heel makkelijk om hem achter dat orgel plaats te laten nemen. Kan ook zijn dat ze gescheiden moesten wachten voor en ná de opdracht en dat ze daarna in willekeurige volgorde naar buiten mochten.

Goh wat lijkt het mij leuk om daar achter de schermen aan mee te kunnen werken! Ik heb duidelijk het verkeerde vak gekozen  ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #264 Gepost op: 9-02-2013, 14:02:12 »
Meet Your Mole:

Spoiler: 2007: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2008: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2009: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2011: (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #265 Gepost op: 9-02-2013, 14:08:26 »
Het lijkt me niet meer dan logisch dat de kandidaten niet bij elkaar mochten zijn tijdens de opdracht. Dus om dan alsnog een stand-in voor de mol in de plaats te zetten die dan precies moet weten of Kees van meloen houdt etc. lijkt me niet.
Eigenlijk zou je moeten kijken of bij iemand de kaarsen veel groter/kleiner zijn dan bij de rest :)
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6
« Reactie #266 Gepost op: 9-02-2013, 14:12:54 »
Meet Your Mole:

Spoiler: 2007: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2008: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2009: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2011: (klik om te tonen/verbergen)

Je vergeet de Meet Your Mole 2006, ook in dat kerkje met die vragen van Karel, en 2010 was niet echt 'meet your mole' maar kon je wel de Mol zien door die telescopen. Weet niet of je hier nog van plan was om screenshots te gaan maken, maar even voor de volledigheid.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #267 Gepost op: 9-02-2013, 14:14:58 »
De grootste overeenkomst zit hem toch wel met Dennis Weening, seizoen 8, al a 'Is Ego de Mol' // 'Is Ik de Mol'

Kees begint zijn eerste vraag met:
'Mol, ben jij een man?'
Stel hij is de Mol dan krijg:
'Ik, ben jij een man?'
Antwoord: 'Nee'

Kees is de enigste die zijn vraag begint met de aanhef 'Mol'

Kees heeft de volgende antwoorden gegeven aan Art:
Antwoorden van Kees aan Art:
1. Ewout: Daniel
2. Joep: Daniel
3. Janine: Kees
4. Tim: Carolien

Er van uitgaande dat het juiste antwoord van Tim, Paulien is en Ewout, Joep als Mol had, dan betekend dit dat Kees sowieso meer dan één fout heeft gemaakt. Dit betekend dus dat de antwoorden op zijn vragen niet op waarheid zijn gebaseerd, dus dat het antwoord op zijn vraag misschien ook wel 'juist' had kunnen zijn.

Kees is de Mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #268 Gepost op: 9-02-2013, 14:23:09 »
Meet Your Mole:
Spoiler: 2006: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2007: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2008: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2009: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2010: (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: 2011: (klik om te tonen/verbergen)

Realiseer mij dat we vorig jaar voor het eerst dan geen 'Meet Your Mole' hebben gehad?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #269 Gepost op: 9-02-2013, 14:40:37 »
Zo, eindelijk de tijd gehad om hier alles eens rustig ne te lezen...

Wat was het weer een mooie aflevering... Misschien niet de meest interessante of spannende opdrachten, maar wel weer perfect in mekaar gezet en in beeld gebracht. En ik blijf het iedere week zeggen: een land om bij weg te dromen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 6
« Reactie #270 Gepost op: 9-02-2013, 14:47:29 »
Hallo,

Heb even een account aangemaakt om wat screencaps van aflevering 6 te uploaden, in 1 van deze caps is de mol te zien.
Het gaat hier om de opdracht in de kerk waar de kandidaten vragen kunnen stellen aan de mol.
Wanneer sommige kandidaten zijn/haar vragen heeft gesteld is telkens het gezicht van de mol te zien als een blank persoon met kort haar.
Wanneer Kees zijn vraag stelt ziet men geen gezicht van de mol wat er op zou kunnen duiden dat Kees de mol is!
Ook begint kees zijn vraag met "Mol, ben jij een man ?".
Het zou leuk zijn als men deze fragmenten ook terug zou kijken, ik heb in elk geval wat screencaps geupload.

EDIT:
Na herziening ziet men het gezicht niet van de mol bij de volgende kandidaten: Zarayda, Kees en Paulien.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Supergoed gevonden, er zit bij een normaal orgel altijd een spiegeltje op die plek, zodat de organist achter zich de kerk in kan kijken om te zien wat daar gebeurt. Ik zie het haar en hoofd van Paulien hierin. Niet het haar van Kees (kijk maar goed naar de foto's). Ook opvallend is hoe de zwarte gedaante bij Kees hoger lijkt te zitten dan bij de rest. Zou kunnen wijzen op een vervanger.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #271 Gepost op: 9-02-2013, 14:55:15 »
Ik kan me niet voorstellen dat het een hoofd is. Dan zou dat hoofd zich in een wel heel rare draai bevinden ten opzichte van de rest van dat lichaam.

Wat voor hoofd moet door gaan kan best een versiersel van de orgel zijn ja bij nader inzien  ::vergroot::. Maar dan nog zie je het zwarte silhouet wel duidelijk bij alle printscreens op 2/3de hoogte van de kaars zitten. En bij de printscreen met Kees op de voorgrond zit het zwarte silhouet op gelijke hoogte van de kaars. Kortom: dat duidt wel op een ander persoon bij Kees dan bij de overige kandidaten. En dat is op zichzelf weer een mooie voor de terugblikaflevering: 'hoe had u kunnen weten wie de mol was? Welnu: de echte mol zat gewoon achter het orgel" :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #272 Gepost op: 9-02-2013, 14:58:22 »
rond 25;28 zie je rechts boven in beeld een wazige gedaante naar buiten lopen , dit zal de mol wel zijn . Maar wie is het?

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #273 Gepost op: 9-02-2013, 15:01:32 »
Dingen die mij erg zijn opgevallen:
- De groep deelt echt enorm veel met elkaar (verdenkingen, hoeveel iedereen verdient voor de pot, maar ook alle testvragen werden klakkeloos gedeeld --> zelf had ik altijd een vraag verzonnen ipv de echte vraag voorgelezen)
- Er is geen geld uit de pot gesloten! (De pot is kwijtgeraakt of van Tania gestolen, maar kennelijk vond de mol het niet nodig om er geld uit te halen. Had dit dan een hoger doel? Ja, ik denk om zelf penningmeester te worden.)
- Kees stemt niet mee bij de penningmeester-verkiezing
- De mol geeft bij dezelfde vragen hetzelfde antwoord; er lijkt dus een zekere consistentie in te zitten (Ben je een man? Ben je een cabaretier?)

Offline Jess511

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #274 Gepost op: 9-02-2013, 15:03:58 »
Verder iemand de broek van art opgevallen tijdens de executie?
Ik kon het niet goed zien maar is er op het stukje rooie stof een hoofd te herkennen??

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 6
« Reactie #275 Gepost op: 9-02-2013, 15:09:01 »
Blijft een raar verhaal van Cees over die envelop van Tania; Daniel maakt hem midden in de nacht wakker en zegt ‘Kijk eens wat ik HIER vindt’, hij vond hem open middenin de bus. Maar ze sliepen in een kamer. Wanneer had Daniel die envelop dan gevonden? Overdag in de bus dus. En hoezo maakt hij hem dan pas ‘middenin de nacht’ hierover wakker? Raar.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 6
« Reactie #276 Gepost op: 9-02-2013, 15:10:45 »
Misschien wilde Daniël het vinden in de eerste instantie geheim houden voor overige kandidaten, en vertrouwt hij Kees (jammer genoeg voor hem). :)
Dat kan goed 's nachts.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #277 Gepost op: 9-02-2013, 15:14:59 »
Wat me nog opviel bij 'meet-your-mole' en de orgel was bij de vragen van Daniël.

Hij vraagt:
ben je blank? Nee
ben je carabetier? Ja
ben je Carolien? Ja

Bij Art waren de juiste antwoorden:
Ewout stemde op Daniel
Joep stemde op Janine
Janine stemde op Kees
Tim stemde op Carolien (overigens gaf Art niet aan of het om Tim zijn test in aflevering 4 of 5 ging!)

Maar wat mij opviel was toen ik de ondertiteling inschakelde. Bij de vraag: ben je blank@24:05 antwoordt de mol in C-mineur maar de ondertiteling maakt er van "het orgel antwoordt JA"  :o

Is dit een aanwijzing naar wat anderen al aangaven? Dus dat je voor een 'nee' antwoord 'ja' moet lezen en voor een 'ja' antwoord 'nee'?

Dus wijzen hiermee de antwoorden op de vragen gewoon naar Kees?
ben je blank? Nee = ja, want Kees is een Volendammer dus oerHollands :P
ben je carabetier? Ja = nee want Kees is een presentator en producent!
ben je Carolien? Ja = nee want Kees is Kees :P
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 15:26:57 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #278 Gepost op: 9-02-2013, 15:19:25 »
Wat me nog opviel bij 'meet-your-mole' en de orgel was bij de vragen van Daniël.
Is deze ondertiteling alléén bij Daniël zo? En hoeverre heeft de productie invloed op die ondertiteling?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #279 Gepost op: 9-02-2013, 15:24:54 »
Wat voor hoofd moet door gaan kan best een versiersel van de orgel zijn ja bij nader inzien  ::vergroot::. Maar dan nog zie je het zwarte silhouet wel duidelijk bij alle printscreens op 2/3de hoogte van de kaars zitten. En bij de printscreen met Kees op de voorgrond zit het zwarte silhouet op gelijke hoogte van de kaars. Kortom: dat duidt wel op een ander persoon bij Kees dan bij de overige kandidaten.
De camera staat bij Kees veel lager. Zie bijvoorbeeld de cirkel van kaarsen vlak voor het orgel. Dat is bij de bovenste shots ronder dan bij Kees' shot, waar het veel platter is. Dit kan alleen als de camera laag staat en dan lijkt de mantel met de mol natuurlijk ook op een andere plek te zitten.
The British are not impressed.