Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116905 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #360 Gepost op: 12-02-2013, 11:47:40 »
Er is nog een reden om Carolien een beetje af te schrijven. Als zij de mol zou zijn dan weet ze van de helicopteropdracht. Dan weet ze ook dat de penningmeester die gaat vliegen haar niet moet verdenken. Toch kiest zij voor Kees....

Dit klopt niet; Carolien stemde voor Daniël.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 6
« Reactie #361 Gepost op: 12-02-2013, 14:59:01 »
Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb geen zin om 19 pagina's terug te bladeren. ;D

Het moge duidelijk zijn dat ik in een Kees tunnel zit. Voor de mol is het 't beste als niemand de 4 vragen goed heeft bij het orgel. In aflevering 2 vertelde Joep dat Kees hem vertelde dat Ewout op Daniël had gestemd. Aannemend dat Carolien en Paulien de info van Joep ontvangen hebben, is het dankzij Kees dat iedereen denkt dat Ewout op Daniël zat. Maar wat als dat een leugen was? Als mol zit je dan snor, want als iedereen dat gelooft, hebben ze nooit 4 vragen goed in deze aflevering 4.

Het kan ook zijn dat het gerucht niet door, maar via Kees is verspreid. Kees lijkt me wel iemand die van roddelen houdt. de mol heeft hem misschien ook zo ingeschat en deze eigenschap gebruikt om te zorgen dat iedereen ging geloven dat Ewout op Daniël stemde.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #362 Gepost op: 12-02-2013, 17:37:27 »
Dit klopt niet; Carolien stemde voor Daniël.
Drie keer gekeken, drie keer fout gezien. Carolien wijst inderdaad vrij duidelijk naar Daniel... En hop...de tunnel is weer open.

m0ll0m

Offline Katers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #363 Gepost op: 13-02-2013, 00:04:47 »
Hallo allemaal,

Normaal lees ik alleen, maar wil nu toch wat toevoegen.
Sinds er in een seizoen (geen idee welke) een bewerkt geluidsfragment was verstopt in de muziek (versneld, omgekeerd) met een hint naar de mol, hoop ik elke keer weer zoiets te ontdekken. Zo ook donderdag.

Meteen na de vliegtuigopdracht, in een tussenstukje naar de kerk toe, zit wat spannende muziek en in het begin dacht ik iets geks te horen. Nu wat tijd gehad om beter te luisteren en ik hoor het nog steeds. Vervolgens in Audacity het fragment omgekeerd, de bas omhoog proberen te halen en de ruis te verminderen (ben geen geluidstechnicus..). Naar mijn idee hoor ik iemand fluisteren die zegt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb het onbewerkte fragment en het bewerkte fragment even op Soundcloud geupload. Kreeg het niet voor elkaar zo rechtstreeks op het forum te delen.

Onbewerkt https://soundcloud.com/svnktrs/geluidsfragment-onbewerkt (geluidje zit tussen 10 en 14 sec.)
Bewerkt https://soundcloud.com/svnktrs/geluidsfragment-bewerkt

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Of dat iemand het geluidsfragmentje misschien beter kan ontleden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #364 Gepost op: 13-02-2013, 01:12:05 »
Het seizoen waarop je doelt is denk ik seizoen 4.
Het was echter niet zo dat er een gesproken tekst achterstevoren werd gedraaid maar 'Für Elise' wat natuurlijk (als je daarop was gekomen, wat volgens mij destijds niemand op de fora bedacht had) een vrij duidelijke hint naar de mol was.

Ik heb je fragment beluisterd maar ik hoor er eerlijk gezegd niks in, niet -ien en ook geen 'is de mol'. Ik denk zeker dat er mogelijk een hint in die 'Meet the Mole' opdracht zit maar dan wél eentje die we moeten kunnen ontdekken, en niet door allerlei bewerkingen van bewerkingen van afwijkende geluiden etc. Jaar na jaar doen mensen dit en elke keer blijkt het niet te kloppen, dus nee het spijt me, ik zie hier niks in.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #365 Gepost op: 13-02-2013, 02:27:01 »
Ik denk dat Katers seizoen 2 bedoelt waar 2 keer, als een bepaald fragment achterstevoren en versneld werd afgespeeld, te horen was "Nico is de mol".

In dit fragment hoor ik ook niets trouwens.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #366 Gepost op: 13-02-2013, 08:21:05 »
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Of dat iemand het geluidsfragmentje misschien beter kan ontleden.

Helaas kan ik je meteen uit de droom helpen dat er iets inzit. Luister hier maar eens naar (seconde 8): http://www.youtube.com/watch?v=sL99_EfV0n0 .

Maar laten we vooral verder speuren naar iets in de muziek die opdracht. Zou iemand er misschien achter kunnen komen of de kerkorgelriedels van 23 seconden een titel hebben? Dit is de eerste: http://www.widm2012.nl/muziek/riedel1.mp3
« Laatst bewerkt op: 13-02-2013, 08:22:54 door Heinz »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #367 Gepost op: 13-02-2013, 08:37:15 »
Helaas kan ik je meteen uit de droom helpen dat er iets inzit. Luister hier maar eens naar (seconde 8): http://www.youtube.com/watch?v=sL99_EfV0n0 .

Maar laten we vooral verder speuren naar iets in de muziek die opdracht. Zou iemand er misschien achter kunnen komen of de kerkorgelriedels van 23 seconden een titel hebben? Dit is de eerste: http://www.widm2012.nl/muziek/riedel1.mp3

Bij soundhound krijg ik er niets uit. Bij Shazam komt 'ie met White Shadows van Coldplay. Lijkt er in de verste verte er niet op  ::rofl::

Edit: ik kan het online nergens beluisteren, maar Prelude and Fugue in A minor bwv 543 van Joan Lippincott wordt aangegeven. Ik vind alleen een versie van Bach. Ik heb hier alleen geen goed gehoor voor, dus wellicht een ander die de orgelmuziek daaruit herkent?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2013, 08:49:04 door Zwanee »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #368 Gepost op: 13-02-2013, 08:58:45 »
Aan het begin, zodra je de eerste beelden ziet van de kerk, hoor je de soundtrack van The Devil's  Advocate. Geddes/Weaver James Newton Howard

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #369 Gepost op: 13-02-2013, 09:03:33 »
Het muziekje tussen Carolien en Kees lijkt op Time van JamesNewton Howard, uit de film The Dark Knight

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #370 Gepost op: 13-02-2013, 09:18:49 »
Edit: ik kan het online nergens beluisteren, maar Prelude and Fugue in A minor bwv 543 van Joan Lippincott wordt aangegeven. Ik vind alleen een versie van Bach. Ik heb hier alleen geen goed gehoor voor, dus wellicht een ander die de orgelmuziek daaruit herkent?

Dit zou trouwens overeen kunnen komen, qua Roodshowhint richting de albumtitel van Alicia Keys "Songs in A minor".

Maar goed, ik ben dus niet zeker van dat stukje muziek.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2013, 09:28:10 door Zwanee »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #371 Gepost op: 13-02-2013, 12:48:45 »
Edit: ik kan het online nergens beluisteren, maar Prelude and Fugue in A minor bwv 543 van Joan Lippincott wordt aangegeven. Ik vind alleen een versie van Bach.
:P
Joan Lippincott is een organist. Bach kan zijn eigen composities niet meer spelen, dus dat doen anderen tegenwoordig voor hem. Dat de software niet aangeeft dat het van Bach is, is waarschijnlijk omdat het muziekstuk zelf al vrij lang publiek domein is. Alleen uitvoeringen ervan kunnen nog gecopyright worden. En dat heeft Lippincott natuurlijk gedaan, daarom geeft hij dat aan.

Een BWV nummer duidt doorgaans een muziekstuk van Bach aan (staat voor Bach-Werke-Verzeichnis), Net als dat KV. een compositie van W.A. Mozart aangeeft.

[edit]
Lijkt dit er op?
Praeludium & Fuga a-moll BWV 543
« Laatst bewerkt op: 13-02-2013, 12:51:18 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #372 Gepost op: 13-02-2013, 13:12:39 »
:P
Lijkt dit er op?
Praeludium & Fuga a-moll BWV 543

Nee, dat klinkt heel anders!
Het 'riedeltje van Heinz' is erg theatraal. Je hoort het vaak in parodieën op griezelfilms, zodra iemand niets vermoedend het huis van de slechterik binnenstapt...
Goede jacht!

Offline Katers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #373 Gepost op: 13-02-2013, 13:38:17 »
Helaas kan ik je meteen uit de droom helpen dat er iets inzit. Luister hier maar eens naar (seconde 8): http://www.youtube.com/watch?v=sL99_EfV0n0 .

Ai caramba, da's duidelijk.. Dank voor de opheldering in ieder geval  ;D

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #374 Gepost op: 13-02-2013, 14:04:04 »
:P
Joan Lippincott is een organist. Bach kan zijn eigen composities niet meer spelen, dus dat doen anderen tegenwoordig voor hem. Dat de software niet aangeeft dat het van Bach is, is waarschijnlijk omdat het muziekstuk zelf al vrij lang publiek domein is. Alleen uitvoeringen ervan kunnen nog gecopyright worden. En dat heeft Lippincott natuurlijk gedaan, daarom geeft hij dat aan.

 ::tandpastasmiley:: Dat Bach zijn eigen composities niet meer kan spelen wist ik, maar geen idee dat een ander het nr dan als BWV weergegeven wordt. Dank voor de uitleg, weer wat geleerd  ::jaja::

Citaat
Lijkt dit er op?
Praeludium & Fuga a-moll BWV 543

Ik weet het niet, het gaat veel sneller dan het riedeltje van Heinz.
Maar goed, je kunt een nummer altijd langzamer naspelen. Echt herkennen doe ik het niet. Maar zoals je al gemerkt hebt, ik heb totaal geen muzikale kennis als het om de klassieke muziek gaat  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #375 Gepost op: 13-02-2013, 15:15:55 »
Gelukkig ik zie dat member HetOord dit ook ontdekt had. Nog eerder dan ik waarschijnlijk, ahum  ::schaam::

Gek dat ik het eerst maar een uitleg van niks vond, want als ik het nu teruglees vind ik het best overtuigend! ::rofl::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #376 Gepost op: 13-02-2013, 15:16:10 »
Bijna een week verder en alles wordt uit de kast gehaald voor de meet the mole te ontrafelen :D ::ok::

En toch is er nog he-le-maal niemand die mijn enkel-enkel-dubbel-dubbel uitleg van de antwoorden geloofd? Voorlopig nog wel de meest onweerlegbare  ;D :P

Iedereen is gek behalve ik, zei de gek.   ::rofl::

Dan zijn we samen gek, want ik geloof wel in je enkel-dubbel theorie, maar ik wil niet in Kees geloven  ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #377 Gepost op: 13-02-2013, 15:45:29 »
Hm, als ik het zo even snel uitprobeer is volgens mij het 'riedeltje van Heinz' gespeeld in E of E mineur, dus die van A mineur zou het dan niet zijn.
The British are not impressed.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6
« Reactie #378 Gepost op: 13-02-2013, 16:00:46 »
Bijna een week verder en alles wordt uit de kast gehaald voor de meet the mole te ontrafelen :D ::ok::

En toch is er nog he-le-maal niemand die mijn enkel-enkel-dubbel-dubbel uitleg van de antwoorden geloofd? Voorlopig nog wel de meest onweerlegbare  ;D :P

Iedereen is gek behalve ik, zei de gek.   ::rofl::

Ik vind 'm fantastisch  ::bravo:: Al blijf ik Man, Purmerend, Meloen = Me Paulien Mole ook onweerlegbaar vinden... Ondanks dat Kees ook zeker mijn mol is  ;D
Meer L

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #379 Gepost op: 13-02-2013, 16:50:21 »
Gelukkig ik zie dat member HetOord dit ook ontdekt had. Nog eerder dan ik waarschijnlijk, ahum  ::schaam::

Ik geloof het zelf niet. Dus jij bent alsnog de eerste die het gevonden heeft die het ook echt gelooft.

Ik kwam er trouwens achter toen ik ging kijken of er wat uit de combinaties van ja/nee te halen valt. Bijvoorbeeld; ja is 1 en nee is 0, de combinatie's van de antwoorden leveren binaire getallen op, etc. Met drie antwoorden kun je dan maximaal het binaire getal 111 maken, oftewel een 7. De combinaties van ja/nee leveren dus bij niemand (via het binaire stelsel) het getal 13 op... Dat had ik op zich wel een leuke hint gevonden, maar daarvoor heb je 4 antwoorden nodig (ja, ja, nee, ja), en uiteraard heeft een orgel bespelen niets met binaire getallen te maken. Maar als er volgend jaar nog zo'n opdracht komt in een wat moderner jasje en iemand krijgt de antwoorden 'ja, ja, ja, nee' dan is dat de 14e mol. ::jaja::