Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116865 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #380 Gepost op: 13-02-2013, 17:23:14 »
Dan kom je op 19 uit.
The British are not impressed.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #381 Gepost op: 13-02-2013, 17:28:16 »
010011 is het getal 19. Als je het andersom doet, krijg je 101100, oftewel 44. Misschien dat iemand daar wat mee kan, maar ik denk niet dat we het zo ver moeten zoeken.

Als er een hint in de combinatie van antwoorden zit, dan denk ik dat we het bij enkel-enkel-dubbel-dubbel moeten zoeken (hoewel ik dat momenteel afschrijf als toeval). Ik denk dat er een hint in de opdracht zit, maar niet op deze manier. Zoals ik al zei ben ik begonnen met het zoeken naar binaire getallen in de antwoorden, maar er is totaal geen logische link tussen binaire getallen en een orgel.

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #382 Gepost op: 13-02-2013, 19:06:31 »
010011 is het getal 19. Als je het andersom doet, krijg je 101100, oftewel 44. Misschien dat iemand daar wat mee kan, maar ik denk niet dat we het zo ver moeten zoeken.

Als er een hint in de combinatie van antwoorden zit, dan denk ik dat we het bij enkel-enkel-dubbel-dubbel moeten zoeken (hoewel ik dat momenteel afschrijf als toeval). Ik denk dat er een hint in de opdracht zit, maar niet op deze manier. Zoals ik al zei ben ik begonnen met het zoeken naar binaire getallen in de antwoorden, maar er is totaal geen logische link tussen binaire getallen en een orgel.

Daniel Boissevain is 44

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #383 Gepost op: 13-02-2013, 19:21:46 »
Daniel Boissevain is 44

+ de tweet was Daar ben ik.

+ als het klopt dat de gebruikte muziek is : Devil's Advocate en Bach.

mmm  ::)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #384 Gepost op: 13-02-2013, 19:30:12 »
'Volgens mij moet de pijl in het midden' -Kees
Waarom waren er eigenlijk maar 5 puzzelstukken nodig voor de puzzel terwijl er 10 gepakt werden?  (Waarvan Kees er 1 pakte, precies de pijl)
...óf niet!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #385 Gepost op: 13-02-2013, 19:32:48 »
+ de tweet was Daar ben ik.

+ als het klopt dat de gebruikte muziek is : Devil's Advocate en Bach.

mmm  ::)

Ook nog The Dark Knight  ;) (daar haal ik geen D.B. uit  :P )

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #386 Gepost op: 13-02-2013, 20:18:35 »
Dark Batman?
The British are not impressed.

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #387 Gepost op: 13-02-2013, 20:38:18 »
correctie:hij moet nog 44 worden  :-X zijn verjaardag is 29 juni... ::vergroot::

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #388 Gepost op: 13-02-2013, 23:17:33 »
Bijna een week verder en alles wordt uit de kast gehaald voor de meet the mole te ontrafelen :D ::ok::

En toch is er nog he-le-maal niemand die mijn enkel-enkel-dubbel-dubbel uitleg van de antwoorden geloofd? Voorlopig nog wel de meest onweerlegbare  ;D :P

Iedereen is gek behalve ik, zei de gek.   ::rofl::

Ik vind het een mooie vondst, en precies vergezocht genoeg! Je moet er dan alleen wel van uitgaan dat de antwoordenreeks van de mol van tevoren gepland is, en geen enkele kandidaat alle antwoorden goed had.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #389 Gepost op: 14-02-2013, 08:26:01 »
Geen idee wat je hier mee moet....

Maar Zarayda zei deze aflevering heel vaak het woordje: "magisch"   ??????

Gewoon iets dat me opviel.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #390 Gepost op: 14-02-2013, 09:24:43 »
*Kees pakte 1
*Carolien pakte er 6 (!, niet mol-waardig) en
*Daniël pakte 3 puzzelstukjes voor de helikopter-opdracht.

Nog even over die puzzelstukken. Er is iets vreemds mee. Carolien heeft het bovenstaande gezegd.

We hebben niet alle 'pakmomenten' gezien, maar we zien Kees wel 1 puzzelstuk pakken. Dat is echter niet het stuk met de pijl erop. Die pijl is duidelijk zichtbaar en voelbaar, degene die het stuk van een tafel heeft gepakt, moet echt wel gemerkt hebben dat het stuk anders was.

Op het moment dat ze bij de puzzeltafel aankomen, haalt Kees niet 1,  maar 2 puzzelstukken uit zijn tas. En hij merkt de pijl pas op als ze al even bezig zijn. Zat het puzzelstuk met de pijl al in zijn tas voordat ze op de paarden klommen? En zien we dan in de terugblik Kees naast zijn paard staan met het puzzelstuk op zichzelf wijzend?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #391 Gepost op: 14-02-2013, 10:25:17 »
Geen idee wat je hier mee moet....

Maar Zarayda zei deze aflevering heel vaak het woordje: "magisch"   ??????

Gewoon iets dat me opviel.

Ik heb er hier een theorie over geplaatst.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #392 Gepost op: 14-02-2013, 10:34:15 »
Nog even over die puzzelstukken. Er is iets vreemds mee.
...
We hebben niet alle 'pakmomenten' gezien, maar we zien Kees wel 1 puzzelstuk pakken.
...
Op het moment dat ze bij de puzzeltafel aankomen, haalt Kees niet 1,  maar 2 puzzelstukken uit zijn tas.
Scherp... De vraag is nu alleen wel: klopt het wat Carolien zei? Want op de "tafel" waar Kees het stuk vanaf pakt lijken wel twee stukken te liggen. Volgens mij zie je eigenlijk op elke tafel die in beeld komt 2 stukken liggen. Dus het ligt voor de hand dat ieder een even aantal heeft.
Citaat
Die pijl is duidelijk zichtbaar en voelbaar, degene die het stuk van een tafel heeft gepakt, moet echt wel gemerkt hebben dat het stuk anders was. [Kees] merkt de pijl pas op als ze al even bezig zijn.
Het vreemde is: de mol zou de pijl helemaal niet moeten willen pakken... Zonder pijl geen richting, zonder richting geen geld. Tegelijkertijd: als een kandidaat een afwijkend stuk pakt dan zou je verwachten dat diegene dat gelijk zegt en ook bij het op tafel leggen.... Maar stel dat je als mol het pijlstuk wel hebt, dan laat je het lekker aan kandidaten over om daar achter te komen. En Kees wijst juist op die pijl....
Overigens is het mij sowieso een raadsel waarom die pijl niet eerde opviel. De pijl bestaat uit houten latjes op de plank waardoor, als je die plank verkeerd om legt, hij "hoger" ligt dan de rest. Dat zie je toch gelijk?
Citaat
Zat het puzzelstuk met de pijl al in zijn tas voordat ze op de paarden klommen?
Dat lijkt me sterk. Het zijn linnen tasjes en een houten plank zie je heel goed. Dat zou bij kandidaten opvallen. Verder lijkt het mij een lege tas te zijn (als Kees de plank pakt).
[/quote]

m0ll0m

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #393 Gepost op: 14-02-2013, 10:40:27 »
Ja, ik weet ook niet zo goed wat het nou is met die puzzelstukken.

Als je het stuk met de pijl pakt, dan merk je dat direct, dat kan niet anders. Het zou logisch zijn dat de mol wil dat de pijl niet gebruikt wordt, want geen geld. Maar misschien moest deze opdracht sowieso doorgaan, en had de mol de opdracht dat er gevlogen moest worden.

Ik heb het stukje nog een keer nagekeken, maar ik kan niet zien waar het stuk met de pijl nu vandaan komt. Dat ene stuk dat je Kees ziet pakken en in zijn tas ziet stoppen, is in ieder geval niet het stuk met de pijl. Dat kun je wel zien.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #394 Gepost op: 14-02-2013, 10:57:34 »
Ja, ik weet ook niet zo goed wat het nou is met die puzzelstukken.

Als je het stuk met de pijl pakt, dan merk je dat direct, dat kan niet anders. Het zou logisch zijn dat de mol wil dat de pijl niet gebruikt wordt, want geen geld. Maar misschien moest deze opdracht sowieso doorgaan, en had de mol de opdracht dat er gevlogen moest worden.

Ik heb het stukje nog een keer nagekeken, maar ik kan niet zien waar het stuk met de pijl nu vandaan komt. Dat ene stuk dat je Kees ziet pakken en in zijn tas ziet stoppen, is in ieder geval niet het stuk met de pijl. Dat kun je wel zien.

Wij zien Kees maar 1 stuk pakken, hij haalt er echter twee uit zijn tas, waaronder een wat dikker stuk. Ik vermoed dat Carolien een beetje in de war was en dat zij er maar 5 had en Kees 2. Want Daniel zie je er sowieso 2 pakken.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 6
« Reactie #395 Gepost op: 14-02-2013, 11:00:01 »
Ik vind het een mooie vondst, en precies vergezocht genoeg! Je moet er dan alleen wel van uitgaan dat de antwoordenreeks van de mol van tevoren gepland is, en geen enkele kandidaat alle antwoorden goed had.

Er vanuit gaande dat Kees toch in Purmerend is geboren geloof ik toch meer in de alles-fout-beantwoorden theorie.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #396 Gepost op: 14-02-2013, 11:12:18 »
Als je het stuk met de pijl pakt, dan merk je dat direct, dat kan niet anders. Het zou logisch zijn dat de mol wil dat de pijl niet gebruikt wordt, want geen geld. Maar misschien moest deze opdracht sowieso doorgaan, en had de mol de opdracht dat er gevlogen moest worden.
Dat kan, maar het lijkt me eerder dat ze het stuk met de pijl hadden kunnen kopen als het er niet bij gezeten had. Want ook met pijl is het niet zeker dat er gevlogen wordt (als de puzzel faalt...).

Maar goed.... na nog een keer kijken denk ik toch dat het Kees is die die pijl bij zich heeft. Het lukte niet om een screenshot bij het bericht te zetten (<150kB maar toch "De bijlage is te groot..."), maar Zwanee is het wel gelukt. De twee stukken die hij uit zijn tas haalt liggen niet plat op elkaar (dat is bij Carolien wel zo). Er zit precies de dikte van de pijl tussen. Twee screenshots in de hoop dat het daaruit duidelijk is.

En beng daar zitten we weer in de Kees tunnel.

m0ll0m

*edit* en dan zitten er opeens wel screenshots bij. Oh wel... op deze zie je Carolien twee plat op elkaar gelegde stukken pakken.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #397 Gepost op: 14-02-2013, 11:23:27 »

En beng daar zitten we weer in de Kees tunnel.


Zou het? Ik juist minder hierdoor. Als Kees de mol is, had hij ook dat puzzelstuk voorbij kunnen gaan. In de hoop dat niemand anders het zou pakken. Of zorgen dat hij achterop kwam te rijden en dan dat puzzelstuk in de bosjes kunnen droppen. Moeite met de natuur aan vocht helpen heeft hij geen probleem mee, mooi excuus om even te stoppen, toch?
 
Geen pijl = niet vliegen = geen geld in de pot.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #398 Gepost op: 14-02-2013, 11:29:53 »
Zou het? Ik juist minder hierdoor. Als Kees de mol is, had hij ook dat puzzelstuk voorbij kunnen gaan. In de hoop dat niemand anders het zou pakken. Of zorgen dat hij achterop kwam te rijden en dan dat puzzelstuk in de bosjes kunnen droppen. Moeite met de natuur aan vocht helpen heeft hij geen probleem mee, mooi excuus om even te stoppen, toch?
 
Geen pijl = niet vliegen = geen geld in de pot.

Klopt, dat was ook deel 1 van mijn theorie. Maar... als de mol niet achteraan rijdt (wat Kees niet doet) dan is laten liggen een risico. De kans dat een andere kandidaat het stuk dan pakt is aanwezig. En dus pakt de mol het stuk en molt dan door pas laat iets over die pijl te zeggen. Een kandidaat had dat toch gelijk gedaan (bij het pakken zelfs al...)? Zelfs wij kunnen het op de beelden zien...

m0ll0m

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #399 Gepost op: 14-02-2013, 11:41:21 »
Plus het feit dat Art 's ochtends al had gezegd dat de penningmeester een moeilijke (?) beslissing zou moeten nemen. Als het stuk met de pijl er niet bij had gezeten, had het geld niet gevonden kunnen worden. Volgens mij moest er echt gevlogen worden en was het dus ook essentieel dat het stuk met de pijl erbij zat.