Auteur Topic: Theorie Cornelius  (gelezen 11786 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Theorie Cornelius
« Gepost op: 11-02-2013, 13:13:43 »
X
   
« Laatst bewerkt op: 20-05-2018, 21:10:30 door Moedermol »

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2013, 13:49:09 »
Sterk
Ik dacht ook aan Cornelisse Paulien. Maar ik geef toe Kees past er beter bij...
#teamamaimiljaarde

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2013, 13:52:42 »
Ik wil geen zeurpiet zijn, maar als ik eerlijk ben zie ik hier niets in. Als je met "Cornelius" aan de gang gaat vind je altijd wel aanknopingspunten zoals jij die noemt.

Bovendien zijn de hints vaak in één zin uit te leggen. Zoals:

I AM = ik ben de Mol
Letters AJ = Anne-Marie Jung
tomeloos positief = topo = Mol
kettinkje met plusje/kruisje -> Japans getal voor 10 lijkt hier op -> 10e Mol
letters aangeklikt door Jon vormen mol(punt)nu -> mol.nu -> foto van de Mol
etcetera, etcetera.
(En waarschijnlijk ook de priesterhint die simpel uit te leggen is.)

Dat er veel verwijzingen naar leeuwen te vinden zijn vind ik ook niet vreemd. Ze zijn nou eenmaal in Zuid-Afrika. Het gaat er vervolgens om hoe je het koppelt aan de Mol. Ik ben bang dat we het niet veel verder hoeven te zoeken dan dit:



Kees LION -> Kees MOL.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2013, 19:06:10 »
Sterk
Ik dacht ook aan Cornelisse Paulien. Maar ik geef toe Kees past er beter bij...

Sterk? Lijkt me juist behoorlijk kansloos, deze theorie.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2013, 20:55:51 »
Erg sterke theorie vind ik.. ook veel aanknopingspunten om hem geloofwaardig te maken.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2013, 21:11:37 »
Kees heet voluit Kees Cornelius Tol.
Maakt Kees verwijzingen naar zijn tweede naam Cornelius?

Er zijn verwijzingen naar de Japanse musicus Cornelius, de Duitse componist Cornelius, dr. Cornelius Pama en de heilige Cornelius.Dit loopt als een rode draad door de serie en zijn rechtstreeks te  linken aan Kees.

Kees vertelde over het prachtige uitzicht ( een ansichtkaart die god zelf heeft gemaakt) vanuit zijn positie bij de bootopdracht. Vanuit zijn point of view.Kees roept bij het woordenspel drop
In aflevering 6 draagt hij een T-shirt met de tekst "Black Candy" Black Candy is drop Nu zijn drop  en point of view point  songs van de Japanse musicus Cornelius

De mol geeft in een zwarte cape antwoorden achter een orgel.
Peter Cornelius is een Duits componist van o.a. kerk en orgel muziek

Dr. Cornelius  (Cor) Pama (1917 - 23 oktober 1994) was een Zuid-Afrikaans heraldicus en genealoog van Nederlandse  geboorte. Cornelius  Pama heeft zijn referentiebibliotheek, bestaande uit 800 boeken, nagelaten aan die Nasionale Bibliotheek van Suid-Afrika.Eén van de door hem geschreven boeken heeft als titel: Lions  and Virgins. Kees is diverse malen aan Lion te linken, zie topic leeuwenkoning.

De heilige Cornelius is beschermheilige van het hoornvee. Hij wordt ook afgebeeld met een hoorn in zijn hand.
De buffel valt onder deze categorie. Vandaar alle links van Kees naar de buffel!

   


Dus nu wijzen én een leeuw én een buffel op Kees? Is dat niet wat vreemd/overdreven?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #6 Gepost op: 12-02-2013, 10:42:03 »
Los van het feit dat ik het een, op zich, mooi uitgedachte theorie van Moedermol vind, wijst deze theorie mijns inziens net zo goed naar Paulien als naar Kees.

Ik bedoel het meer ''associatief'': de uitspraak JONGENS van Art, was ook niet letterlijk de achternaam van Anne-Marie, maar het was wel te associeren aan haar achternaam.

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2013, 23:26:16 »
Niet alle associaties en verwijzingen vind ik even goed, maar er zitten er zeker een paar bij waar wel wat in zit! Zeker de moeite waard om in de gaten te houden!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2013, 08:40:58 »
Cornelius zou uitgelegd kunnen worden met: De tweede naam van Kees is Cornelius. Hij heeft diverse aanwijzingen gegeven.
Hij heeft diverse aanwijzigingen gegeven dat Cornelius zijn tweede naam is? Wat maakt dit dat hij de Mol zou zijn?
🜃

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2013, 18:03:24 »
Los van het feit dat ik het een, op zich, mooi uitgedachte theorie van Moedermol vind, wijst deze theorie mijns inziens net zo goed naar Paulien als naar Kees.

Ik bedoel het meer ''associatief'': de uitspraak JONGENS van Art, was ook niet letterlijk de achternaam van Anne-Marie, maar het was wel te associeren aan haar achternaam.

Maar Paulien roept geen 'drop', draagt geen shirt met 'Black Candy' en maakt niet in vrijwel elke aflevering een comboshot met een buffel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2013, 18:14:04 »
Kees heet voluit Kees Cornelius Tol.
Maakt Kees verwijzingen naar zijn tweede naam Cornelius?

Er zijn verwijzingen naar de Japanse musicus Cornelius, de Duitse componist Cornelius, dr. Cornelius Pama en de heilige Cornelius.Dit loopt als een rode draad door de serie en zijn rechtstreeks te  linken aan Kees.

Kees vertelde over het prachtige uitzicht ( een ansichtkaart die god zelf heeft gemaakt) vanuit zijn positie bij de bootopdracht. Vanuit zijn point of view.Kees roept bij het woordenspel drop
In aflevering 6 draagt hij een T-shirt met de tekst "Black Candy" Black Candy is drop Nu zijn drop  en point of view point  songs van de Japanse musicus Cornelius

De mol geeft in een zwarte cape antwoorden achter een orgel.
Peter Cornelius is een Duits componist van o.a. kerk en orgel muziek

Dr. Cornelius  (Cor) Pama (1917 - 23 oktober 1994) was een Zuid-Afrikaans heraldicus en genealoog van Nederlandse  geboorte. Cornelius  Pama heeft zijn referentiebibliotheek, bestaande uit 800 boeken, nagelaten aan die Nasionale Bibliotheek van Suid-Afrika.Eén van de door hem geschreven boeken heeft als titel: Lions  and Virgins. Kees is diverse malen aan Lion te linken, zie topic leeuwenkoning.

De heilige Cornelius is beschermheilige van het hoornvee. Hij wordt ook afgebeeld met een hoorn in zijn hand.
De buffel valt onder deze categorie. Vandaar alle links van Kees naar de buffel!
Nee, sorry, dit is echt te vergezocht (Ik kan er wel 'denk ik' achter zetten maar dat nuanceert het zo).
Het is niet zo dat drop, orgels en buffels zoveel met Cornelius te maken hebben. Je hebt gezocht op Cornelius en bent daarop gaan associëren naar wat er in de serie is gebeurt, in plaats van andersom. Andersom is het namelijk onlogisch :P
...óf niet!

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2013, 18:19:25 »
Overigens betekent 'Cornelius' ook iets als 'hoornachtig' of 'hard als een hoorn'. Dus vandaar de link via de heilige Cornelius naar het gehoornd vee.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2013, 18:34:09 »
Overigens betekent 'Cornelius' ook iets als 'hoornachtig' of 'hard als een hoorn'. Dus vandaar de link via de heilige Cornelius naar het gehoornd vee.

Nee allemaal te ver gezocht.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #13 Gepost op: 15-02-2013, 14:28:52 »
Kees en de buffel.

Wat heeft een link tussen Kees en 'de buffel' in godsnaam met de Mol te maken??  ???
Kan je me dat uitleggen?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 14:36:16 door MoleShowdown »

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #14 Gepost op: 15-02-2013, 14:35:22 »
In aflevering 6 opnieuw aandacht voor het uitzicht. Kees na de tocht met de paarden: "We hebben echt een prachtige tocht gemaakt door de bergen en het uitzicht was wederom, ik zeg het elke keer weer het was wederom echt adembenemend, het was zo vreselijk mooi.

Bij aankomst bij Art zegt Art: zo genoten van het uitzicht?
   

Vertaling Point of view (uitzicht) van Cornelius:
(...)
Nu link je iemands woorden met diens tweede naam!?!?
Zelfde vraag: Wat heeft dat in godsnaam met de Mol te maken??  ???
Ik snap het niet. Noem me een paar woorden van een andere kandidaat, laat me even googelen en ik geef je een link naar die bewuste kandidaat... Dat is namelijk wat je doet.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2013, 13:00:58 »
.. én Carolien én Zarayda.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2013, 13:05:30 »
Zou een leuke hint zijn! :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2013, 17:52:50 »
@Moedermol, kan je mijn vragen beantwoorden?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #18 Gepost op: 17-02-2013, 14:13:40 »
Dat ik ga luisteren en zoeken bij de kandidaat die ik als mol verdenk lijkt me ook erg logisch. Dat doe ik dus niet bij iedere willekeurige kandidaat.
Voor de geloofwaardigheid van je theorie zou het beter zijn als je dit wel zou doen. Nu is het een theorie die alleen geldt voor Kees en kun je met alleen deze theorie niet bepalen wie nu de Mol is.
🜃

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Theorie Cornelius
« Reactie #19 Gepost op: 17-02-2013, 14:47:06 »
Daarbij zijn hints die verwijzen naar de naam van de mol vaak vrij lastig te vinden. Het is nogal tijdrovend om alles wat iedereen zegt te gaan checken op anagrammen, zeker als die wat lastiger zijn. (Denk bvb aan 'omrand de vele' = 'van eerd de mol')