Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83571 keer)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #180 Gepost op: 15-02-2013, 01:03:48 »
Is gewoon een producer die zit te trollen. :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #181 Gepost op: 15-02-2013, 01:06:37 »
Dat is gewoon de stijl die ze voor de flahbacks hebben gekozen. Daarvoor hadden ze vaag groengekleurd, met zwemerig geluid. Was ook raar. gaat erom dat je ergens aan moet kunnen zien dat het een flashback is. En op deze manier lukt dat, met bijkomend voordeel dat de kandidaten waarover op dat moment in voice over gebiecht wordt kunnen worden benadrukt.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #182 Gepost op: 15-02-2013, 01:08:46 »
Dat is gewoon de stijl die ze voor de flahbacks hebben gekozen. Daarvoor hadden ze vaag groengekleurd, met zwemerig geluid. Was ook raar. gaat erom dat je ergens aan moet kunnen zien dat het een flashback is. En op deze manier lukt dat, met bijkomend voordeel dat de kandidaten waarover op dat moment in voice over gebiecht wordt kunnen worden benadrukt.

Het zal wel aan mij liggen, maar het ontgaat me totaal waar jullie het over hebben... Voorbeeldje?? :-[

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #183 Gepost op: 15-02-2013, 01:20:23 »
Het zal wel aan mij liggen, maar het ontgaat me totaal waar jullie het over hebben... Voorbeeldje?? :-[

De flashbacks zijn al jaren in zwart wit met de kandidaten 'om wie het gaat' in kleur. Zou ik niks achter zoeken.

Conclusie: het nieuwe forumlid Kleurenblind is een noob of een leuke troll. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #184 Gepost op: 15-02-2013, 01:22:44 »
Conclusie: het nieuwe forumlid Kleurenblind is een noob of een leuke troll. :)

Dat laatste wist ik al..

Maar ik zoek de voorbeelden.. Dank alvast  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #185 Gepost op: 15-02-2013, 01:28:19 »
Hmm, de voorbeelden komen kennelijk na een flinke nachtrust.. Ook best  ::ok::

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 7
« Reactie #186 Gepost op: 15-02-2013, 01:32:34 »
Daniël ging spreiden en "zat" dus niet echt op iemand..    ;)
Daniël 'spreidde' over Zarayda, Carolien en Paulien. Bij de laatste vraag (Wie is de mol?) klikte hij op Zarayda. De rest zat/spreidde niet op Zarayda. Dus als Zarayda de mol zou zijn had iemand anders dan Daniël er wel uit gelegen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #187 Gepost op: 15-02-2013, 01:35:50 »
Ja, kijk serie 12 terug, zou ik zeggen, daar zitten flashbacks in. Ik heb momenteel niet echt de tijd om 10 uur materiaal door te spitten op zoek naar één voorbeeldje.
The British are not impressed.

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #188 Gepost op: 15-02-2013, 01:36:20 »
Conclusie: het nieuwe forumlid Kleurenblind is een noob of een leuke troll. :)

Beide is te veel eer. Ik ben een fan van Wie is de Mol van het allereerste uur. Alleen de aller-aller eerste aflevering van seizoen 1 heb ik gemist. Ja echt! Later teruggezien op DVD natuurlijk.
Ik ben alleen niet zo actief op fora, maar wilde deze theorie even met jullie delen. Heb ik het is: Niks aan de hand. Blijkt achteraf dat ik het goed had, dan verwacht ik hier alsnog alle eer te krijgen!   ::tandpastasmiley::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 7
« Reactie #189 Gepost op: 15-02-2013, 01:36:35 »
Mooie opdrachten vanavond en een loeispannende executie ::bravo::

Kees leek inderdaad (weer) voorkennis te hebben. Ik denk dat het kokertje wat hij vond extra in het spel is gebracht om de ontwikkelopdracht te laten slagen. Alleen maar zwarte papiertjes levert niet echt spetterende tv op. Hij zette eerder wel aan tot het openen van een koker, maar ik denk dat hij er van uit ging dat er ook wel kokers gesloten zouden blijven.




Offline amblingalp

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #190 Gepost op: 15-02-2013, 02:06:22 »
Tot nu toe heb ik amper een moment op Zarayda gezeten, maar één typische WIDM-hint doet mij twijfelen. Deze hint heb ik nog niemand zien noemen.

Luister naar wat Art tijdens het eerste rondje bij het draaispel met de potjes zegt tegen haar: "Heb jij er al een voor ogen, Zarayda? Dat is hem, die heeft jouw naam erop staan."

Wat staat er op die partjes? De Mol. Onschuldig natuurlijk, dat kan, maar kijk naar de manier waarop: het klinkt heel, maar dan ook heel erg geforceerd en gepland. Dat zie je aan zijn gezicht. Bovendien komt de opmerking volledig uit het niets en wijdt hij aan de anderen amper een woord.

Something to think about.


Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #191 Gepost op: 15-02-2013, 02:14:07 »
Op 47:14 hoor je wie Daniël allemaal verdenkt. De naam van Zarayda is daar echter duidelijk ingemonteerd, totaal andere intonatie en klemtoon. Vervolgens "zien" we ook hoe Daniël zijn laatste testvraag op Zarayda invult. Het is duidelijk dat de programmamakers ons willen doen denken dat Daniël er op Zarayda is uitgegaan, terwijl dat niet zo is.

Wat moeten we hiervan denken? Verdenking wegnemen van Zarayda of werd Zarayda's naam gewoon in de plaats van Kees gezet, die als enige niet in de montage wordt vernoemd?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #192 Gepost op: 15-02-2013, 02:44:35 »
Op 47:14 hoor je wie Daniël allemaal verdenkt. De naam van Zarayda is daar echter duidelijk ingemonteerd, totaal andere intonatie en klemtoon. Vervolgens "zien" we ook hoe Daniël zijn laatste testvraag op Zarayda invult. Het is duidelijk dat de programmamakers ons willen doen denken dat Daniël er op Zarayda is uitgegaan, terwijl dat niet zo is.

Wat moeten we hiervan denken? Verdenking wegnemen van Zarayda of werd Zarayda's naam gewoon in de plaats van Kees gezet, die als enige niet in de montage wordt vernoemd?
Dat zou kunnen wijzen op de volgende afvaller. Net zoals Ewout Joep als verdachte had, Joep weer Janine, Tania had Daniël.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2013, 02:58:38 »
Op 47:14 hoor je wie Daniël allemaal verdenkt. De naam van Zarayda is daar echter duidelijk ingemonteerd, totaal andere intonatie en klemtoon. Vervolgens "zien" we ook hoe Daniël zijn laatste testvraag op Zarayda invult. Het is duidelijk dat de programmamakers ons willen doen denken dat Daniël er op Zarayda is uitgegaan, terwijl dat niet zo is.

Ik hoor niet echt dat dit erin gemonteerd is..? Wel dat hij een kleine break neemt alvorens door te gaan met verdenking 2. Het is congruent met zijn eerdere stellingen deze serie namelijk dat de mol een vrouw is.

Zelfs al zóu hij Kees gezegd hebben - wat ik persoonlijk echt niet geloof want niets in de serie duidt erop dat hij Kees verdenkt inclusief biechten en zijn stem voor het penningmeesterschap cq onderonsjes - dan nog zou het weinig zeggen over waarop hij precies uitgevlogen is en bij wie zijn hoofdverdenking zou liggen. Ik zie echter geen reden om aan te nemen dat dit Kees zou zijn, dan gedraagt hij zich in de serie erg vreemd en Daniël lijkt me pretty straightforward in de serie. Als hij Kees niet had vertrouwd had hij hem - lijkt mij - nóóit het geld toevertrouwd.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2013, 03:06:58 »
Ik hoor niet echt dat dit erin gemonteerd is..? Wel dat hij een kleine break neemt alvorens door te gaan met verdenking 2. Het is congruent met zijn eerdere stellingen deze serie namelijk dat de mol een vrouw is.

Zelfs al zóu hij Kees gezegd hebben - wat ik persoonlijk echt niet geloof want niets in de serie duidt erop dat hij Kees verdenkt inclusief biechten en zijn stem voor het penningmeesterschap cq onderonsjes - dan nog zou het weinig zeggen over waarop hij precies uitgevlogen is en bij wie zijn hoofdverdenking zou liggen. Ik zie echter geen reden om aan te nemen dat dit Kees zou zijn, dan gedraagt hij zich in de serie erg vreemd en Daniël lijkt me pretty straightforward in de serie. Als hij Kees niet had vertrouwd had hij hem - lijkt mij - nóóit het geld toevertrouwd.  ::ohno::

Als je goed luistert, kan je nochtans duidelijk horen dat er iets vreemds aan de hand is met dat zinnetje. Er valt een totale stilte en dan wordt "Zarayda" heel hoog uitgesproken. Het is inderdaad onduidelijk welke conclusies we hier aan moeten verbinden (misschien had Daniel gewoon een verschrikkelijke hoestbui op dat moment en hebben ze gemakshalve maar een montage gemaakt ;D), maar dat er hier gesleuteld is lijkt me toch zeer waarschijnlijk.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #195 Gepost op: 15-02-2013, 03:30:22 »
Dat laatste wist ik al..

Maar ik zoek de voorbeelden.. Dank alvast  ;)
In seizoen 11 was bijvoorbeeld de mandjesopdracht uit aflevering 1 in een flashback op die manier te zien. In welke aflevering die flashback te zien was, weet ik niet meer.

Ik zie veel mensen posten dat er dit jaar maar heel weinig geld te verdienden valt. Maar bij de doka-opdracht hadden ze 6000 (!) euro kunnen verdienen. Als ze niet alle kokers hadden geopend (en ervan uitgaande dat ze er sowieso een aantal zouden hebben geopend), had de pot nu wel op 15.000 euro kunnen staan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #196 Gepost op: 15-02-2013, 06:52:45 »
Oh wat is het nog spannend. Ik zit nog steeds op Kees, maar Zarayda en Carolien worden ook steeds verdachter. Zarayda die echt 0,00 euro bijdraagt aan de pot (ik hoop niet dat ze de winnaar is). En Carolien die zich wel heel makkelijk liet afschieten door Daniel. En is ze kleurenblind  ???

MAaar toch....heel veel wijst nog steeds op Kees als Mol :D.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #197 Gepost op: 15-02-2013, 08:46:52 »
Toch wel briljant gemold van Kees zo op het einde van de helikopteropdracht. Hij nam als mol wel veel risico, maar heeft het perfect ingeschat. Mooi ook dat uiteindelijk bleek dat ze toch waren afgeschoten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #198 Gepost op: 15-02-2013, 08:50:59 »
Conclusie: het nieuwe forumlid Kleurenblind is een noob of een leuke troll. :)
Dat laatste wist ik al..

Vriendelijk verzoek om niet persoonlijk te worden naar andere forummers.

Beide is te veel eer. Ik ben een fan van Wie is de Mol van het allereerste uur. Alleen de aller-aller eerste aflevering van seizoen 1 heb ik gemist. Ja echt! Later teruggezien op DVD natuurlijk.
Ik ben alleen niet zo actief op fora, maar wilde deze theorie even met jullie delen. Heb ik het is: Niks aan de hand. Blijkt achteraf dat ik het goed had, dan verwacht ik hier alsnog alle eer te krijgen!   ::tandpastasmiley::
  Fans zijn altijd welkom. Leuk dat je hier bent gekomen om je theorie te delen. Er staan op dit moment wel onwaarschijnlijkere theorieën beschreven ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #199 Gepost op: 15-02-2013, 10:22:12 »
Zo toevallig als het was dat Kees een extra koker vond in de winkel, zo toevallig was het dat Paulien een grote ladder vond.

Als de beredenering is dat die extra koker ons kijkers duidelijk moest maken dat het fotopapier geld zou worden, dan moest de ruimte wel echt een donkere kamer worden anders had het papier nooit ontwikkeld kunnen worden. Dan zou deze opdracht dus al verloren zijn nog voordat ze hadden kunnen ontdekken dat het papier geld werd/al belicht is geweest.

Kees en Carolien zijn aan het klooien met 'spandoeken', het is volkomen duidelijk dat de ruimte nooit een doka zal worden op deze manier. Precies op dat moment vindt Paulien heel toevallig een ladder... Waardoor de ruimte snel en vrij simpel verduisterd kan worden. En waardoor deze opdracht dus verder kan...