Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83570 keer)

Offline Jannetje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2013, 22:01:58 »
Bij de test werd 'Helicopter' geschreven in plaats van 'helicopter'. Een H voor de spellingstheorie?

Er stond ook een keer 'Pauline' in beeld ipv 'Paulien'...

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2013, 22:02:22 »
Volgens Wikipedia schrijf je Helicopter met een K,
Helikopter dus.
Misschien weer een ontbrekende/verkeerde letter?
Verder een geweldige aflevering alleen jammer dat er weer zo weinig geld verdiend is.
Tunnelvisie.....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2013, 22:02:34 »
Goh wat een slechte mollenactie 5500 niet verdiend in een opdracht.
Maar niet of nauwelijks door hem. Hij mag Zarayda en Tanya dan wel heel dankbaar zijn dat die die 2 ongeopende kokers geopend hadden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2013, 22:03:08 »
misschien wel ja, maar misschien ook niet. als kees die koker niet gepakt had, dan had heel die opdracht voor niks geweest.

Het is trouwens maar 500 van de 6000.

Goh wat een slechte mollenactie 5500 niet verdiend in een opdracht.
Prima argument, maar dan kun je niet tegelijk zeggen dat Paulien afvalt als mol omdat ze in de 500 euro is gesprongen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2013, 22:03:21 »
De vraag was: Als hoeveelste ging de Mol het veld in?
Wie de 3e was moet ik nog terugkijken.

Ah Daniel :( maar toen Zarayda groen kreeg was het wel duidelijk.

Kees blijft mijn Mol. Die 500 euro was toch het enige wat verdiend kon worden. (Tunnelargument, maar goed :P)

En die heeft HIJ gevonden in die winkel.. Beetje vreemd, niet?

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 14-02-2013, 22:04:59 »
En die heeft HIJ gevonden in die winkel.. Beetje vreemd, niet?

Die koker moest gevonden worden, anders zou het hele spel in duigen vallen. ik denk zelfs dat die koker oorspronkelijk niet eens mee zou doen, maar dat ze die erbij gedaan hebben omdat de andere vijf al geopend waren. Met vijf zwarte papiertjes is de opdracht te onduidelijk voor goeie televisie.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2013, 22:05:46 »
Deze aflevering.  ::bravo::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2013, 22:05:52 »
is er een kandidaat(mol) die een relatie heeft met iemand die met een A begint?

ik denk namelijk dat de A op de valentijnskaart niet op arjen of anna slaat.
Dat van die ogen is volgens mij maar een afleidng

Ik dacht, omdat Kees erbij zat (maar kan natuurlijk ook op Zarayda en Paulien slaan, die ook aanwezig waren) dat er werd bedoeld dat Kees naar Arjen en Anna aan het kijken was. Letterlijk een oogje, dus.

Edit: de kaart bij Moltalk bevatte een hint met daarin het spreekwoord "een oogje hebben" en was gericht aan "A".

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2013, 22:06:08 »
Op een gegeven moment blijkt er een stukje weg te zijn. Carolien en Kees moeten weer het veld in en dan draait de camera naar het bosje waar iemand verstopt zit. Wie is de dader?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2013, 22:06:46 »
Die koker moest gevonden worden, anders zou het hele spel in duigen vallen. ik denk zelfs dat die koker oorspronkelijk niet eens mee zou doen, maar dat ze die erbij gedaan hebben omdat de andere vijf al geopend waren. Met vijf zwarte papiertjes is de opdracht te onduidelijk voor goeie televisie.

Waarom in duigen vallen? Wat is er mis met niks verdienen?

Of bedoel je dat ze dan niet geweten hadden dat het om "geld" ontwikkelen ging?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2013, 22:07:03 »
Die koker moest gevonden worden, anders zou het hele spel in duigen vallen. ik denk zelfs dat die koker oorspronkelijk niet eens mee zou doen, maar dat ze die erbij gedaan hebben omdat de andere vijf al geopend waren. Met vijf zwarte papiertjes is de opdracht te onduidelijk voor goeie televisie.
Waarom moest die gevonden worden? Ze hadden immers al 5 kokers uit eerdere spellen. Dat die reeds geopend waren en dus geen geld opleverden doet er mijns inziens niet toe... Het is en blijft gewoon een feit dat het compleet overbodig maar vooral onnodig is om als mol op deze manier geld in het laatje te brengen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2013, 22:07:17 »
Ik geloof niet dat deze aflevering mij twijfel gaat geven over Carolien als Mol.

Paulien bevestigt bij de executie wederom dat zij de Mol niet kan zijn (3 indicator surprise).

En Kees... mijn 'lightman' methode houdt hem vooralsnog open als Mol, maar hij wordt met de week onwaarschijnlijker. Als kandidaat klopt hij zo onzettend mooi.
::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2013, 22:08:17 »
Waarom in duigen vallen? Wat is er mis met niks verdienen?

Of bedoel je dat ze dan niet geweten hadden dat het om "geld" ontwikkelen ging?

Dat laatste.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2013, 22:09:39 »
Waarom moest die gevonden worden? Ze hadden immers al 5 kokers uit eerdere spellen. Dat die reeds geopend waren en dus geen geld opleverden doet er mijns inziens niet toe... Het is en blijft gewoon een feit dat het compleet overbodig maar vooral onnodig is om als mol op deze manier geld in het laatje te brengen.

Eens

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2013, 22:10:13 »
Inderdaad. Stel jij bent 'Wie is de mol'-maker, dan bedenk je een mooie opdracht met kokers. Vervolgens worden ze ontwikkeld en heb je 5 zwarte papiertjes. Dan snappen de kandidaten en de mensen thuis niet wat er eigenlijk bedoeld werd met de opdracht. Dus er moest wel een 6de koker komen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2013, 22:11:06 »
Dat laatste.

Ok, maar waarom dan geen €50  of € 100 ?

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2013, 22:11:13 »
Mooie aflevering weer!

Paulien en Carolien zitten op Kees. Zarayda een beetje en Daniël helemaal niet. Lijkt me dus vrij duidelijk dat Kees de mol is. Zarayda gaat er volgende week uit en Paulien en Carolien gaan strijden voor de winst.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2013, 22:12:06 »
Kees en Daniël hadden dezelfde verdachten, een beetje raar dat Daniël er dan uit ligt, maar dat kan natuurlijk wel, maar dan zou je toch wel denken dat Paulien en Carolien eruit zouden liggen omdat zij op Kees zitten. Als Zarayda er volgende week uit ligt dan lijkt het me wel duidelijk dat Kees de mol is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #58 Gepost op: 14-02-2013, 22:12:13 »
Ik geloof niet dat deze aflevering mij twijfel gaat geven over Carolien als Mol.

Paulien bevestigt bij de executie wederom dat zij de Mol niet kan zijn (3 indicator surprise).

En Kees... mijn 'lightman' methode houdt hem vooralsnog open als Mol, maar hij wordt met de week onwaarschijnlijker. Als kandidaat klopt hij zo onzettend mooi.
::tandpastasmiley::

En Carolien klopt als kandidaat níet ontzettend mooi?  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #59 Gepost op: 14-02-2013, 22:12:39 »
Dat de foto's mislukt waren moet een ieder bekend zijn. Er mag geen licht bij, het ontwikkelen moet in de doka. Zarayda speelde hierin de hoofdrol. ze zei zelfs: ik kan niet leven als ik niet weet wat er in die kokers zit.