Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83648 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 14-02-2013, 22:27:22 »
Ik denk dat men het met 5 zwarte papiertjes ook had begrepen, de kandidaten zelf hadden ook een aha erlebnis toen art de opdracht over het verduisteren vertelde, dat fragment lijkt me voor de kijker ook uitleg genoeg.

Ook dat inderdaad..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #81 Gepost op: 14-02-2013, 22:27:53 »
Gaat dus niet zozeer om begrijpen door de mensen thuis wellicht maar meer om de spanningsopbouw in de opdracht.

Maar goed dat is een kwestie van smaak hoe je het interpreteert.
Ik schrijf Kees er nog niet om af, al komen er wel een paar kanttekeningen bij.  ;)

Vind het overigens erg grappig dat Sander lijstjes maakt maar er zelf niet naar luistert.  ::tandpastasmiley::

Maar goed hij zat dan ook op Lottie op het eind.  ::hypocriet::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #82 Gepost op: 14-02-2013, 22:27:57 »
Oneens.

Maar leg eens uit?
Omdat Paulien in het water in het geld sprong is zij door velen min of meer afgeschreven als mol... (dat was zij toch?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #83 Gepost op: 14-02-2013, 22:30:34 »
Omdat Paulien in het water in het geld sprong is zij door velen min of meer afgeschreven als mol... (dat was zij toch?)

Zo valt er bij iedereen wel wat te bedenken (gelukkig maar, anders was het te makkelijk).. ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #84 Gepost op: 14-02-2013, 22:31:04 »
Omdat Paulien in het water in het geld sprong is zij door velen min of meer afgeschreven als mol... (dat was zij toch?)

Inderdaad, maar als je dezelfde redenering aanhoudt, moet je nu toch ook Kees afschrijven;
Want net zoals bij Paulien was dit niet nodig.

maar ik denk anders, zij blijven mijn hoofdverdachten en ik vrees dat ik nu voor de 4de keer op rij de winnaar
als mol ga hebben.
klaar voor de strijd

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #85 Gepost op: 14-02-2013, 22:33:59 »
Inderdaad, maar als je dezelfde redenering aanhoudt, moet je nu toch ook Kees afschrijven;
Want net zoals bij Paulien was dit niet nodig.

maar ik denk anders, zij blijven mijn hoofdverdachten en ik vrees dat ik nu voor de 4de keer op rij de winnaar
als mol ga hebben.

Mensen vergeten volgens mij wel eens dat ook de mol soms onverdacht moet zijn.. Er moet wel twijfel zijn natuurlijk..

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #86 Gepost op: 14-02-2013, 22:37:21 »
En Carolien klopt als kandidaat níet ontzettend mooi?  ???
Carolien is hartstikke mooi, inderdaad. ::jaja::

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #87 Gepost op: 14-02-2013, 22:38:25 »
Mooie aflevering weer!

Paulien en Carolien zitten op Kees. Zarayda een beetje en Daniël helemaal niet. Lijkt me dus vrij duidelijk dat Kees de mol is. Zarayda gaat er volgende week uit en Paulien en Carolien gaan strijden voor de winst.

Herinnering seizoen 8: Dennis, Patrick en Regina op Edo. Edo op Patrick. Patrick vliegt er uit die aflevering.
Regina en Dennis blijven op Edo, Edo switcht naar Dennis. De meeste mensen op één iemand betekent dus echt niet dat het de mol is.
Herinnering seizoen 7: ALLE finalisten, behalve Paul, op Paul. Toch was Inge de mol.
... Niets is wat het lijkt.

Voor mij is overigens Kees dit jaar de nepmol, opvolgende Liesbeth, Art, Sanne, Dennis, Aniek, Edo, Paul en Lottie.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #88 Gepost op: 14-02-2013, 22:38:58 »
Interessant stukje in de winkel

Zarayda zegt: "Penningmeester, we hebben hier voor ongeveer 77 euro aan doek. Ja?"
Waarop Kees zegt: "Dat lijkt mij tol."

Hij zegt volgens mij dus Tol in plaats van top (eventjes later zegt hij het nog een keer, maar dan klinkt het wel meer als top).
Ben ik de enige die dit gehoord heeft, of is dit meer van jullie opgevallen??

Geeft Kees antwoord op de vraag Wie is de Mol? Dat lijkt mij Tol  ;D

Zou wel geniaal zijn als hij meer van dat soort uitspraken heeft gedaan.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #89 Gepost op: 14-02-2013, 22:39:26 »
Carolien is hartstikke mooi, inderdaad. ::jaja::

Zou wel fijn zijn als je ook even inhoudelijk antwoord geeft dan..  :)
Dat een aantal mannen hier elke keer wegzwijmelen moeten ze lekker zelf weten, vooral doen zou ik zeggen.  ;) Maar dat maakt haar nog steeds niet de mol.. En ik zie ook na deze aflevering geen reden om van gedachten hierover te veranderen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #90 Gepost op: 14-02-2013, 22:41:50 »
Zou wel fijn zijn als je ook even inhoudelijk antwoord geeft dan..  :)
Dat een aantal mannen hier elke keer wegzwijmelen moeten ze lekker zelf weten, vooral doen zou ik zeggen.  ;) Maar dat maakt haar nog steeds niet de mol.. En ik zie ook na deze aflevering geen reden om van gedachten hierover te veranderen.

Op wie zit je dan? (Ik denk graag mee) :P

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2013, 22:41:58 »
Ik denk dat men het met 5 zwarte papiertjes ook had begrepen, de kandidaten zelf hadden ook een aha erlebnis toen art de opdracht over het verduisteren vertelde, dat fragment lijkt me voor de kijker ook uitleg genoeg.

Televisie is nu eenmaal primair een visueel medium. Mensen willen het zien. Er zit wel een mute-knop op, maar geen blind-knop. ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #92 Gepost op: 14-02-2013, 22:45:38 »
Televisie is nu eenmaal primair een visueel medium. Mensen willen het zien. Er zit wel een mute-knop op, maar geen blind-knop. ;)
Op zich begrijp ik dat ook. Echter, als de redactie absoluut had gewild dat er wat geld gewonnen zou worden bij die opdracht, dan laat je dat toch niet door de molm gebeuren? Hooguit had je hem het initiatief kunnen geven... Men had hem de anderen kunnen laten aansporen dat er misschien wel iets verborgen zou liggen in de winkel waar zij geld mee zouden kunnen verdienen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #93 Gepost op: 14-02-2013, 22:48:09 »
Men had hem de anderen kunnen laten aansporen dat er misschien wel iets verborgen zou liggen in de winkel waar zij geld mee zouden kunnen verdienen...)

Ik denk dan dat Kees beter zelf kan gaan graaien, want als hij uit zichzelf zomaar zou zeggen dat er misschien wel ergens wat ligt kijken ze hem óf gek aan óf verdenken hem meteen van voorkennis. Hij volgt nu feitelijk de hint van Art op (niet op ooghoogte).
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #94 Gepost op: 14-02-2013, 22:52:00 »
Op zich begrijp ik dat ook. Echter, als de redactie absoluut had gewild dat er wat geld gewonnen zou worden bij die opdracht, dan laat je dat toch niet door de molm gebeuren? Hooguit had je hem het initiatief kunnen geven... Men had hem de anderen kunnen laten aansporen dat er misschien wel iets verborgen zou liggen in de winkel waar zij geld mee zouden kunnen verdienen...)

Ja door wat dan? Open en bloot kokers neer te leggen??
Wie zegt hoe lang Kees al aan het zoeken was, misschien hoopte hij wel dat anderen zijn voorbeeld zouden volgen en zelf iets vonden.

Blijft een kwestie van speculatie net als de enveloppen bij de helihopter vorige week.
Het opvallendst aan de zaak vind ik eigenlijk toch wel dát Kees daar ineens gaat zoeken. Gewoon in de winkel zoeken naar benodigdheden lijkt me veel constructiever..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #95 Gepost op: 14-02-2013, 22:53:54 »
Ik denk dan dat Kees beter zelf kan gaan graaien, want als hij uit zichzelf zomaar zou zeggen dat er misschien wel ergens wat ligt kijken ze hem óf gek aan óf verdenken hem meteen van voorkennis. Hij volgt nu feitelijk de hint van Art op (niet op ooghoogte).

Dit. QFT. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #96 Gepost op: 14-02-2013, 22:54:18 »
Men weet nooit wat dit spel met kandidaten doet:

ik krijg een flashback naar Dio en William alhoewel dit van Kees constructiever was
klaar voor de strijd

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #97 Gepost op: 14-02-2013, 22:55:41 »
Het opvallendst aan de zaak vind ik eigenlijk toch wel dát Kees daar ineens gaat zoeken. Gewoon in de winkel zoeken naar benodigdheden lijkt me veel constructiever..

Dit is ook opvallend. Net zoals het feit dat het opvallend is dat Zarayda niets, maar dan ook helemaal niets doet. En dat ze ze gewoon elkaars molboekjes zitten te lezen ::) ::) ::) Dat doe je toch niet! Zeker niet met nog maar 5 mensen in het spel.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #98 Gepost op: 14-02-2013, 22:56:18 »
Ze heeft dekens gevonden! :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #99 Gepost op: 14-02-2013, 22:56:48 »
Naar mijn mening wordt het hele "follow the money" te letterlijk genomen en teveel per opdracht op een weegschaal gelegd. De mol is 9 afleveringen lang aan het saboteren en saboteren houdt meer in dan "geen of weinig geld binnen brengen".

Prima argument  ::ok:: Daarom heb ik er, ondanks de € 1000- van aflevering 2, ook geen moeite mee om Carolien nog als Mol te kunnen zien. Sindsdien heeft ze individueel, tenzij het niet anders kon, nauwelijks nog geld opgeleverd. Daarbij opgemerkt dat het in hoofdzaak mijn 'lightman' methode is die mij haar kant opstuurt.
Facial expression, body language, context, interpretation!