Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83628 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 14-02-2013, 22:57:27 »
Ze heeft dekens gevonden! :)

Oké, dat is inderdaad wel iets ja, maar voor de rest..... Het begint echt irritant te worden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #101 Gepost op: 14-02-2013, 22:58:03 »
Men weet nooit wat dit spel met kandidaten doet:

ik krijg een flashback naar Dio en William alhoewel dit van Kees constructiever was

 ::rofl::

Ja ok maar William was gewoon al zo vanaf het begin. Die zag overal aanwijzingen en clue's.
Zo heb ik Kees heel dit spel nog niet bezig gezien, sterker nog ik vind hem opvallend 'effen' in  zijn gedrag en weinig paranoïde qua verdenkingen of opvallend gedrag van anderen.

Het enige wat ik me wel kan herinneren is dat hij vond dat een joker weggeven door Daniël gedrag was wat hem mogelijk verdacht zou maken naar anderen toe. Maar hij verdacht Daniël totaal niet als we de biechts geloven mogen dus dat ging ook nergens over behalve dan dat hij zich dit duidelijk erg bewust was.. wat dan weer verdacht is mijns inziens.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2013, 23:00:12 »
Oké, dat is inderdaad wel iets ja, maar voor de rest..... Het begint echt irritant te worden.

Ja maar, ze is ook gewoon zoooo bang voor alles! :P

Begrijp wel wat je bedoelt, maar ik vind het niet erg. Ze doet me heel erg aan Minoeska denken (qua gedrag, niet qua uiterlijk).

Edit: *Milouska
« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 23:01:44 door Def Digital »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 7
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2013, 23:01:27 »
Prima argument  ::ok:: Daarom heb ik er, ondanks de € 1000- van aflevering 2, ook geen moeite mee om Carolien nog als Mol te kunnen zien. Sindsdien heeft ze individueel, tenzij het niet anders kon, nauwelijks nog geld opgeleverd. Daarbij opgemerkt dat het in hoofdzaak mijn 'lightman' methode is die mij haar kant opstuurt.
Maar als argument tegen Paulien als mol noem je wel dat ze die €500,- bij het springen makkelijk kon voorkomen. Die €1000,- was ook makkelijk te voorkomen, maar Carolien schrijf je niet af ???
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2013, 23:02:25 »
Ja maar, ze is ook gewoon zoooo bang voor alles! :P

Begrijp wel wat je bedoelt, maar ik vind het niet erg. Ze doet me heel erg aan Minoeska denken (qua gedrag, niet qua uiterlijk).

Ja, maar voor mijn gevoel deed zij wel meer, maar daar kan ik me in vergissen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2013, 23:04:25 »
Prima argument  ::ok:: Daarom heb ik er, ondanks de € 1000- van aflevering 2, ook geen moeite mee om Carolien nog als Mol te kunnen zien. Sindsdien heeft ze individueel, tenzij het niet anders kon, nauwelijks nog geld opgeleverd. Daarbij opgemerkt dat het in hoofdzaak mijn 'lightman' methode is die mij haar kant opstuurt.
Die 1000 was eigenlijk 2000.
Maar hoe zie jij aan Paulien dat ze de mol niet is?
Ze praat best monotoon en heeft ook best wel een pokerface. Ik kan er niks aan aflezen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2013, 23:07:43 »
Prima argument  ::ok:: Daarom heb ik er, ondanks de € 1000- van aflevering 2, ook geen moeite mee om Carolien nog als Mol te kunnen zien. Sindsdien heeft ze individueel, tenzij het niet anders kon, nauwelijks nog geld opgeleverd. Daarbij opgemerkt dat het in hoofdzaak mijn 'lightman' methode is die mij haar kant opstuurt.

1. Het feitelijke verschil bedroeg €2000 niet €1000 omdat er anders €1000 uít de kas ging. Dat kwam uiteindelijk volledig voor haar rekening omdat zij de opdracht deed slagen. Behoorlijk hoog bedrag voor een mol mijns inziens. Je kunt vraagtekens stellen bij deze koker of het springen van Paulien maar voor mij weegt die laser opdracht zwaarder omdat het 4x dat bedrag is en geheel voor rekening kwam voor Carolien die daar een prima dekmantel had i.e. volkomen onnodig dit geld verdiende.

2. Misschien heeft ze niet veel individueel geld opgeleverd sindsdien, dat kan want er zijn niet heel veel geldopdrachten geweest naar verhouding - al helemaal niet waar het aan één persoon toe te kennen is geweest. Maar ik heb haar ook zeker niet actief zien saboteren, of áls ze dat gedaan heeft heeft ze dat op een aantal punten toch nogal onhandig aangepakt mijns inziens. o.a. het weerwolvenspel, waarbij ze er onmiddellijk uitlag en een wolf aan wilde wijzen?? Of ook nu weer was de opdracht bijna gelukt door haar fanatisme (al is die laatste opdracht moeilijk precies te evalueren). Ook vorige opdracht nam ze 6 van de 10 puzzelstukken mee. De kans dat de puzzel daarmee uiteindelijk opgelost werd (omdat alleen 5 van de stukken zouden passen en dan precies wel die 5 moesten zijn kennelijk) uiteindelijk alleen maar vergrootte. Zo zijn er nog een heel aantal voorbeelden. Ze is fanatiek bezig, zorgt ervoor zich verdacht genoeg te gedragen zodat anderen haar verdenken en eruit vliegen (wat voor nut heeft het voor de mol om de molinformatie als enige achter te houden en pas na aandringen van anderen te geven, dat valt enorm op..??? Allemaal niet handig..).

Dus ofwel ze is de mol en heeft volgens mij echt niet begrepen wat nou de bedoeling is - lijkt me niet want ze lijkt me slim genoeg. ;) Ofwel ze is gewoon een fanatieke kandidaat die het spel goed weet te spelen en met verdenkingen speelt, af en toe ziich flink inzet voor opdrachten zonder oog te veriezen genoeg verdacht te zijn voor anderen. Slim gespeeld dus.. als kandidaat. Als mol.. nou nee.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #107 Gepost op: 14-02-2013, 23:09:16 »
Prima argument  ::ok:: Daarom heb ik er, ondanks de € 1000- van aflevering 2, ook geen moeite mee om Carolien nog als Mol te kunnen zien.

Naast de overige reacties nog dit: 2000 van de 11000 is procentueel een gigantisch aandeel.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #108 Gepost op: 14-02-2013, 23:22:10 »
Carolien doet deze aflevering tenminste twee vreemde dingen:

1) Ze dringt aan, ook al is dat een beetje onnodig, om de "fotos" nog wat langer in de ontwikkelbak te laten liggen. Hoe langer in de bak, hoe zwarter het papiertje... Mocht er nog iets op te zien zijn, dan zeker niet als je 'm in de ontwikkelaar laat liggen.

2) Bij de veldopdracht haalt ze rood op, legt die vervolgens in het blauwe bakje, loopt met blauw door, zegt tegen Kees dat ze groen heeft neergelegd. Het is Kees die herinnert dat het blauw is wat er ligt. Na wat geharrewar gaat Kees die groene halen, geeft 'm  over aan Carolien die dan over een open weg gaat lopen om 'm op het vat te leggen. Dan wordt ze geraakt, maar ze doet alsof het gelukt is... [Het falen van deze opdracht is in het voordeel van de mol: geen geld]

Ik zat in de Kees-tunnel, maar Carolien blijft een goede tweede (al is het maar vanwege haar vreemde antwoord in de nieuwjaarsshow van bnn).

Wat Paulien betreft: zij had de doka opdracht kunnen verzieken door de verhouding ontwikkelaar/water te verknoeien of door de ladder niet te vinden. In de veld opdracht laat ze zich heel gemakkelijk als tweede onschadelijk maken. Daarmee geeft ze de sabotage uit handen. Overigens net zoals Zarayda...

m0ll0m

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #109 Gepost op: 14-02-2013, 23:23:46 »
Ook vorige opdracht nam ze 6 van de 10 puzzelstukken mee. De kans dat de puzzel daarmee uiteindelijk opgelost werd (omdat alleen 5 van de stukken zouden passen en dan precies wel die 5 moesten zijn kennelijk) uiteindelijk alleen maar vergrootte.


Hoe vaak ik in het Kees topic al niet gelezen heb dat deze opdracht moest slagen, die helikopter stond daar niet voor niks... en die extra puzzelstukken zorgden wel voor extra verwarring en tijd in die eerste 3 minuten. Overal is wel een argument voor ;)

Ik begrijp je argumenten tegen Carolien wel hoor, maar volgens mijn 'lightman' methode geeft zij het minst blijk van kandidaat emoties, vandaar. Kees kan ik op basis daarvan ook nog steeds niet uitsluiten, ondanks dat ik wel twijfels heb. Daar kan je je als Kees verdenker ongetwijfeld wel in vinden.  ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #110 Gepost op: 14-02-2013, 23:27:08 »
Carolien doet deze aflevering tenminste twee vreemde dingen:

1) Ze dringt aan, ook al is dat een beetje onnodig, om de "fotos" nog wat langer in de ontwikkelbak te laten liggen. Hoe langer in de bak, hoe zwarter het papiertje... Mocht er nog iets op te zien zijn, dan zeker niet als je 'm in de ontwikkelaar laat liggen.

2) Bij de veldopdracht haalt ze rood op, legt die vervolgens in het blauwe bakje, loopt met blauw door, zegt tegen Kees dat ze groen heeft neergelegd. Het is Kees die herinnert dat het blauw is wat er ligt. Na wat geharrewar gaat Kees die groene halen, geeft 'm  over aan Carolien die dan over een open weg gaat lopen om 'm op het vat te leggen. Dan wordt ze geraakt, maar ze doet alsof het gelukt is... [Het falen van deze opdracht is in het voordeel van de mol: geen geld]

Ik zat in de Kees-tunnel, maar Carolien blijft een goede tweede (al is het maar vanwege haar vreemde antwoord in de nieuwjaarsshow van bnn).

Wat Paulien betreft: zij had de doka opdracht kunnen verzieken door de verhouding ontwikkelaar/water te verknoeien of door de ladder niet te vinden. In de veld opdracht laat ze zich heel gemakkelijk als tweede onschadelijk maken. Daarmee geeft ze de sabotage uit handen. Overigens net zoals Zarayda...

m0ll0m

Er kon toch alleen maar gesaboteerd worden door af te gaan ?
klaar voor de strijd

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #111 Gepost op: 14-02-2013, 23:28:22 »
Ik zat in de Kees-tunnel, maar Carolien blijft een goede tweede (al is het maar vanwege haar vreemde antwoord in de nieuwjaarsshow van bnn).

Ik deel je opvatting, maar dat van die nieuwjaarsshow heb ik gemist... Anyone?

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #112 Gepost op: 14-02-2013, 23:30:48 »
Hoi,

Ik heb speciaal voor de volgende theorie een account aangemaakt:

Bij het spel waar de vrijstelling kon worden verdiend noemde Art elke keer de kleur op van de topito die iemand trok.
Waarom deed hij dat? Iedere deelnemer aan het spel kon toch zelf wel zien wie welke kleur pakte of weer terug legde?
Tenzij een van de deelnemers kleurenblind is!

En dat vormt de basis van mijn theorie: Mollen zijn - in tegenstelling wat veel mensen denken - niet echt blind.
Wel hebben ze zeer klein ogen en kunnen ze maar slecht zien. Ik weet niet of ze kleurenblind zijn, maar het zou mij niet verbazen.
Onder de grond is er immers weinig kleur te bekennen, dus waarom zouden ze ogen ontwikkeld hebben die kleur kunnen zien.
Is er iemand die kan bevestigen dat mollen kleurenblind zijn?

En nu komt ie: Kan iemand bevestigen dat Kees Tol kleurenblind is?

Ben heel benieuwd wat jullie van deze theorie vinden!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #113 Gepost op: 14-02-2013, 23:34:48 »
Hoi,


En nu komt ie: Kan iemand bevestigen dat Kees Tol kleurenblind is?


hij is niet kleurenblind, hij wist welke kleuren er op de ton lagen in opdracht 3.
hij weet ook de kleur van zijn scherm.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #114 Gepost op: 14-02-2013, 23:35:20 »
Dit is ook opvallend. Net zoals het feit dat het opvallend is dat Zarayda niets, maar dan ook helemaal niets doet. En dat ze ze gewoon elkaars molboekjes zitten te lezen ::) ::) ::) Dat doe je toch niet! Zeker niet met nog maar 5 mensen in het spel.

Ik vind de actie van Kees in de winkel vreemd. Maar ik vind de actie van Carolien in het veld (verrwarring scheppen over de kleuren) ook vreemd. Vreemder zelfs.. Kees komt daar heel erg kandidaats uit, want hij gelooft haar niet en heeft gelijk..

En Zarayda doet wél wat: die verzasmelt doeken met Caroline.. Hoewel we die doeken niet meer gebruikt zien worden..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #115 Gepost op: 14-02-2013, 23:36:54 »
Hoe vaak ik in het Kees topic al niet gelezen heb dat deze opdracht moest slagen, die helikopter stond daar niet voor niks... en die extra puzzelstukken zorgden wel voor extra verwarring en tijd in die eerste 3 minuten. Overal is wel een argument voor ;)

Ik begrijp je argumenten tegen Carolien wel hoor, maar volgens mijn 'lightman' methode geeft zij het minst blijk van kandidaat emoties, vandaar. Kees kan ik op basis daarvan ook nog steeds niet uitsluiten, ondanks dat ik wel twijfels heb. Daar kan je je als Kees verdenker ongetwijfeld wel in vinden.  ;D

Ik heb ook nog twijfels bij Kees voor alle duidelijkheid.  ;)
Maar dat geeft niet het verhaal hoeft niet alleen maar alles bij elkaar mollen te zijn, dat vind ik sws de minst interessante moltactieken.

Ook George en Dennis, de populairste mollen hier meen ik, deden best heel wat dingen goed. Dennis ging zelfs zover om met Edo samen hard te werken om Regina's vrijstelling af te pakken hoewel ze dat (meen ik) tweeduizend euri opleverde - waarvan er wel weer duizend afging. Nu vond ik dat zelf niet erg geslaagd eerlijk gezegd maar iedere mol heeft zijn of haar beweegredenen en diegenen die het 'makkelijkst' recht toe recht aan molden (oa Miloeska, Kim) hebben me nooit erg bekoord. Maar iedere mol zo zijn of haar tactiek.

Met of zonder lightman methode moet - wil ik de mol op zijn minst in zijn of haar missie geslaagd vinden, hij/zij saboteren en liefst door zo weinig mogelijk verdenking op zich te krijgen. Soms betekent dat kleine bedragen wel voor lief nemen, wellicht.. Of het is Zarayda die nooit echt wat durft dus ook nooit echt wat doet maar nul euro verdient.. Enfin dat soort kandidaten hebben we wel vaker gehad ook (Nadja, Karin, Soundos (in iets mindere mate dan weliswaar)..)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #116 Gepost op: 14-02-2013, 23:37:03 »
Prima argument  ::ok:: Daarom heb ik er, ondanks de € 1000- van aflevering 2, ook geen moeite mee om Carolien nog als Mol te kunnen zien. Sindsdien heeft ze individueel, tenzij het niet anders kon, nauwelijks nog geld opgeleverd. Daarbij opgemerkt dat het in hoofdzaak mijn 'lightman' methode is die mij haar kant opstuurt.

Ik vond haar ook erg verdacht deze aflevering.. Maar wat is jouw methode dan?

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #117 Gepost op: 14-02-2013, 23:39:31 »
Ik vond haar ook erg verdacht deze aflevering.. Maar wat is jouw methode dan?

Ja, zou je een topic aan kunnen maken? Misschien een mooie aanvulling op G-root's taarten en misschien ook wouterv's methode.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #118 Gepost op: 14-02-2013, 23:40:33 »
1. Het feitelijke verschil bedroeg €2000 niet €1000 omdat er anders €1000 uít de kas ging. Dat kwam uiteindelijk volledig voor haar rekening omdat zij de opdracht deed slagen. Behoorlijk hoog bedrag voor een mol mijns inziens. Je kunt vraagtekens stellen bij deze koker of het springen van Paulien maar voor mij weegt die laser opdracht zwaarder omdat het 4x dat bedrag is en geheel voor rekening kwam voor Carolien die daar een prima dekmantel had i.e. volkomen onnodig dit geld verdiende.

2. Misschien heeft ze niet veel individueel geld opgeleverd sindsdien, dat kan want er zijn niet heel veel geldopdrachten geweest naar verhouding - al helemaal niet waar het aan één persoon toe te kennen is geweest. Maar ik heb haar ook zeker niet actief zien saboteren, of áls ze dat gedaan heeft heeft ze dat op een aantal punten toch nogal onhandig aangepakt mijns inziens. o.a. het weerwolvenspel, waarbij ze er onmiddellijk uitlag en een wolf aan wilde wijzen?? Of ook nu weer was de opdracht bijna gelukt door haar fanatisme (al is die laatste opdracht moeilijk precies te evalueren). Ook vorige opdracht nam ze 6 van de 10 puzzelstukken mee. De kans dat de puzzel daarmee uiteindelijk opgelost werd (omdat alleen 5 van de stukken zouden passen en dan precies wel die 5 moesten zijn kennelijk) uiteindelijk alleen maar vergrootte. Zo zijn er nog een heel aantal voorbeelden. Ze is fanatiek bezig, zorgt ervoor zich verdacht genoeg te gedragen zodat anderen haar verdenken en eruit vliegen (wat voor nut heeft het voor de mol om de molinformatie als enige achter te houden en pas na aandringen van anderen te geven, dat valt enorm op..??? Allemaal niet handig..).

Dus ofwel ze is de mol en heeft volgens mij echt niet begrepen wat nou de bedoeling is - lijkt me niet want ze lijkt me slim genoeg. ;) Ofwel ze is gewoon een fanatieke kandidaat die het spel goed weet te spelen en met verdenkingen speelt, af en toe ziich flink inzet voor opdrachten zonder oog te veriezen genoeg verdacht te zijn voor anderen. Slim gespeeld dus.. als kandidaat. Als mol.. nou nee.  ::ohno::

Ik geloof wel in Carolien eig, maar ook in Paulien.. En dan weer niet in Kees (kan best heel dom zijn hoor).

Maar help me ff met vorig jaar: als je kijkt naar AM vorig jaar, dan viel er toch ook niets te zeggen que geld? Of is mijn geheugen zo lek??

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 7
« Reactie #119 Gepost op: 14-02-2013, 23:43:01 »
Iemand nog opgevallen, dat Art na de opdracht met het ontwikkelen van het fotopapier zegt:

Zo, is't Gelukt?

Btw....prachtige aflevering weer....

Daniël die duidelijk genoot vanuit de helikopter...(spelfout bij scherm Kees, meen ik, waar stond 'helicopter'...maar veel gemaakte fout, dus wrs niets bijzonders)

Zarayda, die zegt samen met Tania de kokers te hebben bekeken??

Kees, die zich toch echt in 't zweet werkt voor de 'kwartjes'..... ;)

Kortom, nog maar eens rustig terugkijken dit....zit weer veel in!
Twijfel is het begin van wijsheid