Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83589 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #260 Gepost op: 16-02-2013, 14:24:00 »
Heeft Art niet een keer gezegd dat ze de helft (5) van de 10 kokers die te winnen waren hadden gevonden?

Kees vindt er nog 1 in de winkel. Misschien lag er nog 1 verstopt = 12 = 500 per stuk = 6000?

Zou zomaar kunnen toch?

Ik kan me die uitspraak niet herinneren maar het zou zomaar kunnen.

Klinkt inderdaad erg logisch, alleen een beetje vreemd dat die 6000 euro op alleen deze opdracht gezet wordt.


Mogen we hieruit afleiden dat jij Carolien verdenkt..?  ::)


Inderdaad   ::jaja:: (niet altijd even overtuigend  ::ohno::  )


Is al vaker gezegd maar de mol wordt vaker ingezet op een bepaalde manier of handelt naar eigen believen, op bepaalde momenten. Dus ik weet niet wat je precies bedoelt met 'goedkoop'..? Uiteindelijk moet er leuke tv komen, dat zal de Avro belangrijker vinden dan of er €500 wel of niet verdiend wordt, lijkt me.

Klopt ook wel maar het druist een beetje tegen mijn gevoel in (en volgens mij tegen het originele idee achter het programma).

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #261 Gepost op: 16-02-2013, 14:28:10 »
Heeft Art niet een keer gezegd dat ze de helft (5) van de 10 kokers die te winnen waren hadden gevonden?

Kees vindt er nog 1 in de winkel. Misschien lag er nog 1 verstopt = 12 = 500 per stuk = 6000?

Zou zomaar kunnen toch?

Hier kwam ik ook op uit. 7 kokers te verdienen bij de safari (7 vragen), 3 bij de big 5 van Tim en dan mogelijk nog 2 in de winkel.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #262 Gepost op: 16-02-2013, 14:36:59 »


Klopt ook wel maar het druist een beetje tegen mijn gevoel in (en volgens mij tegen het originele idee achter het programma).



Het originele idee achter het programma is gewoon een mooie serie maken en dan komt de mol pas denk ik. Als de mol echt álles zou kunnen saboteren waardoor er dingen niet kunnen worden laten zien hou je niks voor de uitzending over. Er wordt heus wel wat gestuurd, denk bijvoorbeeld ook aan de Belgische derde mol met een oortje in en briefjes enzo.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 15:18:21 door Milk »
No Milk today???

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #263 Gepost op: 16-02-2013, 15:16:33 »
Ik vind het jammer dat ze toonden dat Zarayda toegaf de kokers geopend te hebben.

Als dit niet gebeurd was, was het gewoon fantastich geweest om de speculatie hierrond mee te maken
en weer knappe theorieën te kunnen lezen.
klaar voor de strijd

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #264 Gepost op: 16-02-2013, 15:19:18 »
Daarom denk ik niet dat Zarayda de mol is. Als het openmaken van de kokers een mollenstreek was geweest, hadden ze dat wel bij de molacties laten zien en het niet nu al openbaar gemaakt aan de kijker.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 7
« Reactie #265 Gepost op: 16-02-2013, 15:20:18 »
Ik vond het eigenlijk geen verrassing dat Zarayda ze allemaal had opengemaakt. Ze wilde te graag een kijkje nemen, bij de andere kokers al.
No Milk today???

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #266 Gepost op: 16-02-2013, 15:33:37 »
Iets viel me op de eerste keer dat ik de uitzending zag. Ik heb net de herhaling gezien en het blijkt idd.

Kees is de enige die het woord topito heeft gebruikt.
Art noemt het gewoon stukjes vrijstelling.
Nu praten we allemaal weer vrolijk over topitos. Maar het werden officieel geen topitos genoemd deze keer.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #267 Gepost op: 16-02-2013, 16:03:57 »
Het originele idee achter het programma is gewoon een mooie serie maken en dan komt de mol pas denk ik. Als de mol echt álles zou kunnen saboteren waardoor er dingen niet kunnen worden laten zien hou je niks voor de uitzending over. Er wordt heus wel wat gestuurd, denk bijvoorbeeld ook aan de Belgische derde mol met een oortje in en briefjes enzo.

Daat heb je ook gelijk in, alleen vind ik het nog een verschil tussen, je gedeisd houden waardoor een opdracht (deels) slaagt of een opdracht bewust deels te laten slagen als dit niet noodzakelijk is.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2013, 16:14:52 »
Als het klopt dat ze Kees (als mol?) bewust dit ene buisje hebben laten vinden om de opdracht duidelijker te maken, vind ik het wel een beetje goedkoop van de AVRO.

Eens. Ook zonder ontwikkeld geld was die opdracht wel uit te leggen. En wat is er nou mooiere televisie dan een groep kandidaten die, na er met pijn en moeite in geslaagd te zijn eindelijk die ruimte te verduisteren, ontdekt dat alle moeite voor niets is geweest? ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #269 Gepost op: 16-02-2013, 16:43:19 »
Die mooiere televisie ontstaat juist doordat de koker van Kees wel geld oplevert en de andere kokers niet.
Dan realiseert iedereen (en vooral Zaradya) zich dat hun nieuwsgierigheid veel geld heeft gekost.

Het was inderdaad goedkoop van de Avro, want het kostte maar 500 euro.  ;)
Goede jacht!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #270 Gepost op: 16-02-2013, 16:48:27 »
En wat is er nou mooiere televisie dan een groep kandidaten die, na er met pijn en moeite in geslaagd te zijn eindelijk die ruimte te verduisteren, ontdekt dat alle moeite voor niets is geweest? ;D

Lijkt me niet. Mensen thuis willen af en toe juist graag dat 'Whoo geweldig, we hebben het voor elkaar gekregen' moment zien. Nu heb je dat niet helemaal met die 500 euri maar helemaal niks wordt wel een erge bummer als dat het resultaat is van 2/3 van de show - temeer daar er een gerede kans was dat de derde ook niet zou slagen, en er vorige afleveringen ook al zoveel 'niks op de teller' is geweest.

Het 'niks' krijgen is natuurlijk alleen maar spannend of leuk als er een contrast is, i.e. momenten waarop wél leuk verdiend wordt. Als die te lang uitblijven verliest het zijn charme.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #271 Gepost op: 16-02-2013, 17:10:22 »
Misschien hebben jullie wel gelijk, maar ik had hartelijk kunnen lachen om het moment waarop de kandidaten beseffen dat het bouwen van een DOKA verspilde moeite is geweest ::jaja::. Maar ik zie dan ook liever een lege pot dan mooie beelden.

Trouwens, vorig jaar werd er in de eerste paar afleveringen toch ook amper geld verdient? Dat leverde wat mij betreft geen mindere televisie op.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #272 Gepost op: 16-02-2013, 17:22:13 »
Trouwens, vorig jaar werd er in de eerste paar afleveringen toch ook amper geld verdient? Dat leverde wat mij betreft geen mindere televisie op.

Kan subjectief zijn maar ik vond de eerste afleveringen van vorig jaar absoluut de minste van alle molseries, persoonlijk. Alles bij elkaar, de sfeer, de opdrachten, het gebrek aan variatie in omgeving etc. De kandidaten maakten gelukkig veel goed.  ;)

Maar in afl 4 zat er al + 10.000 euri in de pot - die ook weer verdween maar ze zaten er wel in.
Nu zitten we na afl 7 pas net aan €11.000 circa..
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 17:26:28 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 7
« Reactie #273 Gepost op: 16-02-2013, 17:27:58 »
Ik vond het eigenlijk geen verrassing dat Zarayda ze allemaal had opengemaakt. Ze wilde te graag een kijkje nemen, bij de andere kokers al.
De mol heeft dankbaar gebruik gemaakt van haar nieuwsgierigheid.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #274 Gepost op: 16-02-2013, 17:30:11 »
De mol heeft dankbaar gebruik gemaakt van haar nieuwsgierigheid.
Inderdaad, de Mol zal Zarayda zeer dankbaar zijn daarvoor..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #275 Gepost op: 16-02-2013, 18:25:15 »
Al vallen sommige opdrachten en bedragen dan misschien een pietsie tegen, het blijft voor mij nog steeds supervermakelijke TV ::ok::

Ik bedoelde dit niet als kritiek oid.  ;)
Ik heb hetzelfde al eens eerder opgemerkt dus idd. Ik zie dat niet als belemmering voor 'vermakelijke tv' oid - de bedoeling was een verklaring te geven voor wat er gebeurd kan zijn in afl 7 na het (vermoedelijk) mislukken van de opdrachten aangaande de kokers.

Er is genoeg geld gespendeerd aan deze serie overigens dus of het echt op die paar duizend euro aan zou komen betwijfel ik eerlijk gezegd. Kan wel zijn dat men naar een manier zocht om het spekken van de pot wat te limiteren zonder dat de mol daarmee teveel in het oog zou lopen (dat zou ik persoonlijk een betere verklaring vinden want de hele crew naar ZA shippen kost ook een aardige duit zou je zeggen). Ik vind het in deze serie soms nét iets te geregisseerd overkomen omdat je vaak toch wel erg weinig af kunt leiden aan opdrachten, eigenlijk vanaf het begin van de serie al. Nu willen we ook wel weer graag dat het tot het einde spannend blijft dus sja - maar wát meer opdrachten waar het gewoon gaat om geld en de mol die saboteert, zou ik persoonlijk niet verkeerd vinden.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: Aflevering 7
« Reactie #276 Gepost op: 16-02-2013, 18:43:23 »
Ik zat van begin af aan al op Zarayda en Daniel.
Maargoed Daniel is weg.
Zarayda is wel heel erg verdacht. ::jaja::

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #277 Gepost op: 16-02-2013, 18:49:42 »
Ze zijn toch allebei fout, wissel gerust.

Ik deel Pierre's gedachtegang. Kees vind ik persoonlijk too obvious als mol, net als Kim toentertijd, welke uiteindelijk toch wel de mol was. Heb liever Paulien als mol ;(
Maar tot zover mijn mening.
Je hoort Paulien zeggen "Dit spel was helemaal voor mij geweest. Geen rennen, maar denken." Iets in die trant. Nu waarom vliegt ze er meteen uit? Ze heeft de vrijstelling toch niet nodig als mol. Daarom kun je je bij het laserschieten ook meteen af laten gaan, want je hebt toch liever dat geld uit de pot.

Offline DrunkBanana

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can't touch this :P
Re: Aflevering 7
« Reactie #278 Gepost op: 16-02-2013, 18:54:20 »
Met kim bedoel je tim toch?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #279 Gepost op: 16-02-2013, 20:27:19 »
We zien twee keer vrouwen met Mais op hun hoofd. Aan het begin van de aflevering en bij de executie.
Kan iemand iets met de tekst:
Special Maize Meal
Eat well feel good.

Ná die opgelichte 'AJ' op die boot vorig jaar, begin ik dit soort dingen verdacht te vinden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)