Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83545 keer)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #300 Gepost op: 17-02-2013, 14:26:35 »
Net zoals ik hier ergens las over het vlindertje op het mutsje wat ze op heeft. Dat heeft ook weer te maken met een mol

Hoe link jij vlinders aan mollen?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #301 Gepost op: 17-02-2013, 14:29:39 »
Hoe link jij vlinders aan mollen?

Ik heb ze elk jaar weer in mijn tuin.... :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline muziekfrieq

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Music! Can't and will never live without it!
Re: Aflevering 7
« Reactie #302 Gepost op: 17-02-2013, 15:03:36 »
Hoe link jij vlinders aan mollen?

Ik heb gezocht, maar kon de reactie niet meer terug vinden :\'( :P
Maar, iemand was opgevallen in de uitzending dat Zarayda een hoedje ophad met daarop (als ik het goed heb) een nachtvlinder of zoiets. En die vlinder was dus op de één of andere manier weer terug te leiden naar een mol.
Ik weet het, het klinkt vaag, maar ik kan het dus niet zo snel terug vinden :-\\
Maar goed al met al heb ik genoeg aanwijzingen naar Zarayda toe. Ik ben en blijf lekker in haar tunneltje ;D
Ik heb de Zarayda tunnel gevonden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #303 Gepost op: 17-02-2013, 15:44:31 »
Iemand enig idee wat het merk van de topito-bakjes is?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #304 Gepost op: 17-02-2013, 17:15:25 »
Iemand enig idee wat het merk van de topito-bakjes is?
Pols Potten - http://issuu.com/polspotten/docs/pp_abcvanpp_lores_los/19

m0ll0m

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #305 Gepost op: 17-02-2013, 17:39:48 »
Pols Potten - http://issuu.com/polspotten/docs/pp_abcvanpp_lores_los/19

m0ll0m

Goed gevonden. Hier is het mogelijk ze te kopen. Kun je inschatten op de veiling hoeveel je voor één kom wilt betalen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #306 Gepost op: 17-02-2013, 21:53:18 »
Als het klopt dat ze Kees (als mol?) bewust dit ene buisje hebben laten vinden om de opdracht duidelijker te maken, vind ik het wel een beetje goedkoop van de AVRO.
Dat vind ik nog zacht uitgedrukt. Als de productie of de AVRO of wie dan ook gaat bepalen dat mol 500 euro moet vinden omdat het anders 'geen leuke tv' is, haak ik toch echt af. Niets leuker dan een mol die ervoor zorgt dat ze voor Jan Joker bezig zijn geweest een doka te maken. Ik snap dat ze soms dingen moeten doen vanwege het verloop van het spel (Gijs terugkopen) maar vanwege 'geen leuke tv' zou ik echt te ver vinden gaan.

Als we even terugdenken aan de aflevering met de boot opdracht. We weten nu dat de mol dus niet op
de boot zat. Zou de productie echt zo achterlijk zijn om de mol op een plaats te zetten waar hij/zij niets kan doen? Carolien, Zarayda en Kees zaten achter die berg waardoor zij niets konden doen. Paulien had dus de beste positie om hier eventueel te kunnen mollen.
Dat is een van de redenen dat ik Daniel ben blijven verdenken. Zij (Daan/Paulien/Janine) hadden de beste molpositie. Paulien trouwens ook met dat dictee.

Ik zeg: Paulien of Zarayda


Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #307 Gepost op: 17-02-2013, 22:01:32 »
En de vraag is ook of ze wisten dat Zarayda en Tania de kokers toch hadden geopend. Er is natuurlijk niet 24 uur per dag iemand van productie bij de kandidaten.
Bovendien zou het ook niet heel verkeerd zijn als ze alleen zwarte papiertjes uit de foto's kregen, dan hadden ze nog kunnen afvragen of de kokers waren geopend, of er met de ontwikkelvloeistof was gefoefeld, of de doka wel donker genoeg was gemaakt... Nu is het duidelijk, Zarayda heeft de kokers geopend en daarom zijn ze zwart.
Overigens een typisch Marc-Marietje, in de biecht al laten zien wie het gedaan heeft. gebeurde destijds ook toen MM de krokodillenfoto had kwijt gemaakt ("Beter opletten! De M."). Dit brachten ze diezelfde uitzending nog in beeld, en daardoor kon je MM wegstrepen als mol. Anders hadden ze die biecht pas in afl 10 gebruikt. Dus we kunnen er in elk geval van leren dat Zarayda niet de mol is. Maar ja, dat wisten we al.
The British are not impressed.

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #308 Gepost op: 18-02-2013, 12:45:55 »
Zarayda is overal bang voor, maar gister hoorde ik dat Zarayda bij bnn mee heeft gedaan aan het progr ( ik weet niet meer precies hoe het heet )
maar dat ze allerlei gevaarlijke dingen willen doen voordat ze dood gaan, zarayda heeft daaraan mee gedaan en was nergens bang voor.
IK vind dit wel een beetje verdacht dat ze nu overal bang voor is.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #309 Gepost op: 18-02-2013, 12:58:32 »
Maar de dingen die ze by Try Before you Die heeft gedaan waren nou niet bijzonder eng.

Over je heen laten lopen door een olifant
1 minuut gratis winkelen
Roeien
In een rap-video figureren
Fietskoerier in New York City zijn
In Volendamse kleding op de foto gaan
Zich laten bodypainten
The British are not impressed.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #310 Gepost op: 18-02-2013, 14:21:58 »
Maar de dingen die ze by Try Before you Die heeft gedaan waren nou niet bijzonder eng.


En klaarkomen op televisie. Was voor de kijkers best eng.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #311 Gepost op: 18-02-2013, 14:27:33 »
Dat is een van de redenen dat ik Daniel ben blijven verdenken. Zij (Daan/Paulien/Janine) hadden de beste molpositie. Paulien trouwens ook met dat dictee.

Waaruit maak je op dat de positie van team laag de 'betere molpositie' is.. ?
En over dat dictee, waarom zou de mol beter bij de schrijvers kunnen zitten?
Het eindbedrag werd immers bepaald door degenene die bij de inschatters zat, niet door de schrijvers.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 14:30:23 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Sjupan

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #312 Gepost op: 18-02-2013, 14:29:48 »
Hebben jullie ook die blur gezien op minuut 39:15 rechts in beeld??
Wie of wat hebben ze daar proberen weg te halen?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #313 Gepost op: 18-02-2013, 14:33:31 »
Hebben jullie ook die blur gezien op minuut 39:15 rechts in beeld??
Wie of wat hebben ze daar proberen weg te halen?
cameraman
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Sjupan

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #314 Gepost op: 18-02-2013, 14:35:49 »
cameraman

Dat zal het inderdaad wel zijn

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 7
« Reactie #315 Gepost op: 18-02-2013, 14:40:02 »
idd cameraman, of paulien/zarayda die nog aan het rondsukkelen was,

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #316 Gepost op: 18-02-2013, 18:25:15 »
Waaruit maak je op dat de positie van team laag de 'betere molpositie' is.. ?
Omdat het team van Kees/Zarayda/Carolien zelf aangeeft maar 5 minuten (of in ieder geval heel weinig) de boot te hebben kunnen zien omdat die de hele tijd achter een heuvel zat.
Citaat
En over dat dictee, waarom zou de mol beter bij de schrijvers kunnen zitten?
Het eindbedrag werd immers bepaald door degenene die bij de inschatters zat, niet door de schrijvers.
Niet helemaal waar. Los van de inschatting van 'de inschatters' gold: hoe meer fouten, hoe minder geld.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #317 Gepost op: 18-02-2013, 18:39:20 »
Na deze aflevering zie ik geen reden om van Kees af te stappen. Hij is er heel goed in om fanatiek aan een opdracht mee te werken (doka inrichten, topito's overbrengen) waarvan na afloop blijkt dat het niets of bijna niets heeft opgeleverd. Kees wist natuurlijk al lang dat de kokers open waren geweest en hij wist dat hij al afgeschoten was door Daniël.

Ik vermoed dat hij al afgeschoten was en daarom de laatste groene topito aan Carolien gaf zodat Daniël Carolien alsnog af kon schieten.Je ziet ook dat zij afgeschoten wordt. Even ervoor gooide Kees al een topito naar Carolien die om deze te vangen ook afgeschoten had kunnen worden omdat hij deze niet nauwkeurig aangooide. Als blijkt dat ze allebei afgeschoten waren en Daniël zijn vrijstelling behoudt, reageert Kees met een paar harde NEE's. Een mooie acterende mol die doet of hij werkelijk teleurgesteld is. Dit soort reacties heeft hij al vaker gehad.Volgens mij niet oprecht.

Ik vroeg me af of Kees heel bewust de groene topito liet liggen omdat die aan het begin van het parcours lag (zegt hij zelf in de biecht) zodat ze aan het einde nog helemaal terug moesten rennen. Weet niet precies hoe dat in elkaar zit ???.

Kees wil verder wel erg graag dat Daniël zijn mollenboekje inkijkt. Schuift het boekje nogal opdringerig richting Daniël. Als Daniël vervolgens wil prijsgeven welke twee mensen hij verdenkt houdt Kees dit tegen. Waarom vraag ik me af? Wel je boekje delen maar niet willen weten wie Danïel verdenkt? Ik denk dat hij niet wilde dat Zayrada dit zou weten. En dat hij echt hoopte dat Daniël er uit zou vliegen omdat hij uit het boekje van Kees alleen maar foute info zou afleiden. En met deze actie zal Daniël Kees zeker niet alsnog gaan verdenken.

Bij de test zie je kort nadat Carolien Kees als mol heeft ingevuld, drie Zuidafrikaanse dames bij twee pylonnen (46e minuut). Eentje doet een dansje waarbij ze twee enkele pasjes opzij doet en dan twee pasjes opzij naar dezelfde kant. Enkele, enkel, dubbel, dubbel? ::)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #318 Gepost op: 18-02-2013, 18:50:31 »
Als Daniël vervolgens wil prijsgeven welke twee mensen hij verdenkt houdt Kees dit tegen. Waarom vraag ik me af? Wel je boekje delen maar niet willen weten wie Danïel verdenkt?
Omdat hij dan zelf ook moest zeggen wie hij verdenkt. Op zich niet heel raar. In het mollenboekje staan alleen de feiten (die ging als eerste, die ging als tweede etc.), maar daar zie je wellicht niet aan wie hij nou verdenkt. En als hij dat had moeten zeggen, dan vermindert hij zijn eigen kansen. Dus snap wel als hij kandidaat is dat hij dat niet wil.
The British are not impressed.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #319 Gepost op: 18-02-2013, 19:14:15 »
Na deze laatste aflevering ben ik niet meer 100% zeker van Kees.

Ik snap niet dat hij die koker zo heeft gevonden en gedeeld.  Ondanks dat het opvallend is dat hij zo verdacht gaat graven.

Tijdens mijn feiten en hints zie ik nu ook veel naar Zarayda gaan. Zij heeft nog als voordeel dat ze absoluut nooit voor geld heeft gezorgd wanneer ze er direct voor kon kiezen. Het spel speelt ze verder alleen bij lange na niet zo scherp als Kees.

Door de dictee en weerwolfen blijf ik op Kees.