Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83550 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #320 Gepost op: 18-02-2013, 19:51:05 »
Omdat hij dan zelf ook moest zeggen wie hij verdenkt. Op zich niet heel raar. In het mollenboekje staan alleen de feiten (die ging als eerste, die ging als tweede etc.), maar daar zie je wellicht niet aan wie hij nou verdenkt. En als hij dat had moeten zeggen, dan vermindert hij zijn eigen kansen. Dus snap wel als hij kandidaat is dat hij dat niet wil.
Daar zit wat in. Maar aan de andere kant als kandidaat wil je toch weten op wie de ander zit? Kees geeft zijn molboekje bloot en waarschijnlijk dus ook de mensen die hij verdenkt. In ruil wil hij dus niet weten wie Daniël verdenkt. Ik denk omdat hij als mol daar toch niets aan heeft, maar Zayrada misschien wel. Als kandidaat had hij er hier achter kunnen komen op wie Daniël en op wie Zayrada de test in zouden vullen. Denk n.l. wel dat Zayrada dan ook haar verdenkingen had uitgesproken. Ik denk dat Kees gewoon probeerde zoveel mogelijk als een kandidaat over te komen (maar dat hij dit niet is...)
Blijft raar en lijkt niet toevallig dat hij juist nu ineens zijn molboekje laat zien en uitgerekend aan Daniël.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #321 Gepost op: 18-02-2013, 20:50:45 »
Ik vermoed dat hij al afgeschoten was en daarom de laatste groene topito aan Carolien gaf zodat Daniël Carolien alsnog af kon schieten.Je ziet ook dat zij afgeschoten wordt.


Vreemd blijft dan wel dat hij (voordat één van beide is afgeschoten) Carolien corrigeert als zij de verkeerde kleur opnoemt. Als mol had hij beter naar Carolien kunnen luisteren.

Hoe Carolien wordt afgeschoten blijft een beetje onduidelijk. Bij de uitleg van Art lijkt "toen ze omhoog klom" ertussen gemonteerd terwijl we beelden van een heel ander moment zien.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #322 Gepost op: 18-02-2013, 22:10:01 »
Kan zijn dat hij het foutje van Carolien in zijn eigen voordeel gebruikte om Carolien verdacht te maken. Ik denk dat Carolien zich echt even vergiste op dat moment. Als Kees haar niet had gecorrigeerd en Carolien zag later de blauwe topito liggen dan had ze misschien beseft dat Kees haar expres niet gecorrigeerd had.. De opdracht is hoe dan ook mislukt.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #323 Gepost op: 18-02-2013, 22:13:28 »
Kan zijn dat hij het foutje van Carolien in zijn eigen voordeel gebruikte om Carolien verdacht te maken. Ik denk dat Carolien zich echt even vergiste op dat moment. Als Kees haar niet had gecorrigeerd en Carolien zag later de blauwe topito liggen dan had ze misschien beseft dat Kees haar expres niet gecorrigeerd had.. De opdracht is hoe dan ook mislukt.

Verdacht maken tegenover wie? De andere drie waren hier niet bij.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #324 Gepost op: 18-02-2013, 22:28:46 »
Kees wil verder wel erg graag dat Daniël zijn mollenboekje inkijkt. Schuift het boekje nogal opdringerig richting Daniël. Als Daniël vervolgens wil prijsgeven welke twee mensen hij verdenkt houdt Kees dit tegen. Waarom vraag ik me af? Wel je boekje delen maar niet willen weten wie Danïel verdenkt? Ik denk dat hij niet wilde dat Zayrada dit zou weten. En dat hij echt hoopte dat Daniël er uit zou vliegen omdat hij uit het boekje van Kees alleen maar foute info zou afleiden. En met deze actie zal Daniël Kees zeker niet alsnog gaan verdenken.

Maar als Kees de mol is dan wil hij toch juist niet dat Daniel eruit vliegt. Daniel verdacht Kees niet (voor zover we weten), dus zou Kees, als mol zijnde, juist willen dat Daniel erin blijft.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #325 Gepost op: 18-02-2013, 22:31:51 »
Vreemd blijft dan wel dat hij (voordat één van beide is afgeschoten) Carolien corrigeert als zij de verkeerde kleur opnoemt. Als mol had hij beter naar Carolien kunnen luisteren.

Hoe Carolien wordt afgeschoten blijft een beetje onduidelijk. Bij de uitleg van Art lijkt "toen ze omhoog klom" ertussen gemonteerd terwijl we beelden van een heel ander moment zien.

In de aflevering werd het vizier van Daniël rood als het hem gelukt was een kandidaat af te schieten. Dat moment heb ik bij Carolien ook gezien, kijk nog maar eens terug  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #326 Gepost op: 18-02-2013, 22:49:51 »
Het kan ook zijn dat Kees aanvoelt dat hij getest wordt door Carolien. Dan is het als mol een goede verdediging om de geboden kans te laten lopen.

Zo vond ik het niet overkomen, maar alles kan natuurlijk...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #327 Gepost op: 18-02-2013, 23:07:16 »
In de aflevering werd het vizier van Daniël rood als het hem gelukt was een kandidaat af te schieten. Dat moment heb ik bij Carolien ook gezien, kijk nog maar eens terug  ;)
Klopt, bij Carolien zie je dat ze vlak voordat ze de laatste "topito" op het eindpunt neerlegt, rennend over dat weggetje, geraakt wordt.

Het vreemde is dat dit niet overeenkomt met de woorden van Art.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #328 Gepost op: 18-02-2013, 23:16:27 »
Dat met het rode vizier klopt... Maar toen het bij Caro rood kleurde stond het vizier helemaal niet op haar gericht volgens mij.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #329 Gepost op: 18-02-2013, 23:23:37 »
Bij het vrijstellingenspel is er toch een stuk uitgeknipt:
op 25.52 heeft Daniel nog geen rode, en op 25.58 ineens wel. Dan trekt hij een lege en moet dus die rode terugleggen.

Op 25.52 is het als volgt (Daniel is dan aan de beurt):
Daniel: 3 blauw
Kees: 1 groen, 1 rood, 3 geel
Carolien: 3 groen, 1 rood, 1 geel.

Op 25.58 is het dan geworden:
Daniel: 3 blauw, 1 rood
Kees: 1 groen, 3 geel
Carolien: 3 groen, 2 rood

Kees lijkt overigens echt voor geel te willen gaan. Hij zou dan in de helicopter terecht zijn gekomen, wat volgens mij absoluut niet de plek voor de mol zou zijn. De kans dat de opdracht lukt met geen mol op de grond is denk ik een stuk groter.

Ik denk toch echt dat Kees niet de mol is, dan zou hij namelijk niet willen winnen en hier lijkt het toch dat hij dat wel wil. (of zie ik iets over het hoofd?  :-\\ )

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 7
« Reactie #330 Gepost op: 18-02-2013, 23:29:35 »
Bij het vrijstellingenspel is er toch een stuk uitgeknipt:
op 25.52 heeft Daniel nog geen rode, en op 25.58 ineens wel. Dan trekt hij een lege en moet dus die rode terugleggen.

Kees lijkt overigens echt voor geel te willen gaan. Hij zou dan in de helicopter terecht zijn gekomen, wat volgens mij absoluut niet de plek voor de mol zou zijn. De kans dat de opdracht lukt met geen mol op de grond is denk ik een stuk groter.

Ik denk toch echt dat Kees niet de mol is, dan zou hij namelijk niet willen winnen en hier lijkt het toch dat hij dat wel wil. (of zie ik iets over het hoofd?  :-\\ )

1. Het is denk ik logisch, dat niet het gehele spel uitgezonden kon worden....dat zou te langdradig worden voor de kijkers, immers het was sowieso al moeilijk te volgen als kijker
2. Het klopt dat Kees voor geel leek te gaan. Mocht dat lijken te lukken, kon hij toch alsnog zogenaamd een foutje maken? Hoewel het m.i. overigens geen enkel probleem zou zijn, mocht hij de vrijstelling voor de finale winnen.....het zal voor hem (als je er vanuit gaat dat hij de mol is) niet het doel zijn geweest, maar mocht het zo lopen....ook geen probleem. Toch?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #331 Gepost op: 18-02-2013, 23:34:41 »
Carolien legt overigens ook haar gele stukje nog weg die, als Daniel niet de blauwe had gepakt, door Kees had kunnen worden gepakt. Dan had Kees idd gewonnen. Maar het maakt wellicht niet uit dat de mol de vrijstelling had moeten verdedigen, alleen de kans op 2000 euro in de pot was wel groter.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #332 Gepost op: 18-02-2013, 23:54:23 »
Carolien legt overigens ook haar gele stukje nog weg die, als Daniel niet de blauwe had gepakt, door Kees had kunnen worden gepakt. Dan had Kees idd gewonnen. Maar het maakt wellicht niet uit dat de mol de vrijstelling had moeten verdedigen, alleen de kans op 2000 euro in de pot was wel groter.
Dat is al ietsje eerder.

Carolien krijgt er net een geel stukje bij. Is alleen niet te zien dat ze m ook daadwerkelijk pakt.

Dat hele overzichtje van wie wat heeft knippert. Geen idee hoeveel waarde we daar echt aan moeten hechten
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 23:56:56 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #333 Gepost op: 19-02-2013, 01:09:27 »
Klopt, bij Carolien zie je dat ze vlak voordat ze de laatste "topito" op het eindpunt neerlegt, rennend over dat weggetje, geraakt wordt.

Het vreemde is dat dit niet overeenkomt met de woorden van Art.

Hoezo niet dan? Volgens mij lieten ze na de woorden van Art juist Carolien rennend op dat weggetje zien..  ???
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 01:11:07 door Whiskers »

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #334 Gepost op: 19-02-2013, 08:01:27 »
In het mollenboekje staan alleen de feiten (die ging als eerste, die ging als tweede etc.),

Ik heb me altijd afgevraagd, mogen de kandidaten eigenlijk hun mollenboekje bij de hand houden als ze de test invullen, daar zie je niets van bij de tests. Anders moeten ze ook nog gaan'"leren" uit hun mollenboekje en als je niet zo goed uit je hoofd kunt onthouden  ??? dan kun je hier en daar ook nog een hoop verkeerd invullen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 7
« Reactie #335 Gepost op: 19-02-2013, 11:09:27 »
Ik heb me altijd afgevraagd, mogen de kandidaten eigenlijk hun mollenboekje bij de hand houden als ze de test invullen, daar zie je niets van bij de tests. Anders moeten ze ook nog gaan'"leren" uit hun mollenboekje en als je niet zo goed uit je hoofd kunt onthouden  ??? dan kun je hier en daar ook nog een hoop verkeerd invullen.
Ze mogen tijdens de test niet in hun molboekje kijken ;)
...óf niet!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #336 Gepost op: 19-02-2013, 11:11:59 »
Ze mogen tijdens de test niet in hun molboekje kijken ;)

Terwijl ze in seizoen 6 bij de finale volgens mij wel hun molboekje erbij hadden liggen.. Hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat ze erin keken tijdens het maken van de test, maar raar vind ik het wel.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #337 Gepost op: 19-02-2013, 11:37:47 »
Omdat het team van Kees/Zarayda/Carolien zelf aangeeft maar 5 minuten (of in ieder geval heel weinig)
de boot te hebben kunnen zien omdat die de hele tijd achter een heuvel zat

Dat zegt niet zo veel mijns inziens.
Kees en consorten sturen de boot al onmiddellijk de verkeerde kant uit, i.e. de €1000.
Dat lijkt constructief maar is het niet omdat:
1. Ze sws langs hetzij + €250 hetzij - €250 moeten willen ze het bedrag halen wat ze moeten fotograferen. Door direct naar €1000 te varen, komen ze er straal langs en zou het (ongeacht het gestuntel cq genepmol van de twee op de boot) veel extra tijd hebben gekost om ze geblinddoekt weer terug te manoeuvreren.
2. Door direct voor de €1000 te kiezen werd het aantal opties om het eindbedrag te halen al onmiddellijk gehalveerd.

Zoveel aan te sturen was er trouwens niet, ze moesten slechts rechtdoor gaan maar dat werd al verkloot. De bedragen die cruciaal waren voor het eindbedrag lagen bijna allemaal juist in het zicht van team hoog. Omdat die pas laat in het spel aan bod kwamen bleven ze juist lekker uit de wind qua verdenkingen.  ;)

Citaat
Niet helemaal waar. Los van de inschatting van 'de inschatters' gold: hoe meer fouten, hoe minder geld.

Zoals ik al zei heb je daar echter maar beperkte invloed. Je kunt niet ineens heel onlogische dingen gaan roepen, daar krijg je de anderen nooit in mee. Daarnaast heb je geen invloed op het uiteindelijke bedrag dat gekozen wordt - Je kunt dus wel bijvoorbeeld veel fouten maken, en dan hopen dat ze voor een lagere foutmarge gaan (geen geld) of een hogere (€500). Maar je hebt er sws geen invloed meer op en te veel opvallende fouten maken loopt al snel in het oog bij anderen.
Onmogelijk, nee. Maar ik denk dat de handiger positie van de mol toch echt bij de inschatters zat, alles bij elkaar genomen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #338 Gepost op: 19-02-2013, 12:40:37 »
Helemaal eens betreft Team Hoog en Team Inschatters. Al is het natuurlijk wel lastig om als mol positie te kiezen in een team, aangezien Paulien aangewezen werd en koos voor Carolien en Joep. Carolien was eigenlijk ontmanteld als ze de mol zou zijn.

Van mij mogen ze in afl.14 vaker zorgen dat Teams en posities gekozen worden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #339 Gepost op: 19-02-2013, 12:59:55 »
Ben ik de enige die het een gemiste kans vind dat ze geen teamopdracht voor de straatarme bevolking hebben gedaan? Zoals bijvoorbeeld bij de school in Argentinië?Tegenvaller.::niet-ok::

Komende aflevering?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)