Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83539 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #340 Gepost op: 19-02-2013, 14:04:11 »
Als we de vooruitblik bekijken mogen we toch aannemen dat ze naar een school toe gaan.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #341 Gepost op: 19-02-2013, 15:33:46 »
Ik denk toch echt dat Kees niet de mol is, dan zou hij namelijk niet willen winnen en hier lijkt het toch dat hij dat wel wil. (of zie ik iets over het hoofd?  :-\\ )
Volgens mij is dit zijn tactiek juist. Hij doet enorm zijn best en lijkt te willen winnen. Carolien en hij kunnen even de held spelen dan blijkt dat ze allebei afgeschoten zijn en er dus geen 2000 euro in de pot komt. Kees wist dit al natuurlijk net als hij bij die doka al wist dat er maar 500 euro gewonnen zou worden.('Ik heb als een gek die dingen voor de ramen geplakt..'). En daar dan heel teleurgesteld over doen achteraf.. ::)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #342 Gepost op: 19-02-2013, 22:56:58 »
Bij het vrijstellingenspel is er toch een stuk uitgeknipt:
op 25.52 heeft Daniel nog geen rode, en op 25.58 ineens wel. Dan trekt hij een lege en moet dus die rode terugleggen.

Op 25.52 is het als volgt (Daniel is dan aan de beurt):
Daniel: 3 blauw
Kees: 1 groen, 1 rood, 3 geel
Carolien: 3 groen, 1 rood, 1 geel.

Op 25.58 is het dan geworden:
Daniel: 3 blauw, 1 rood
Kees: 1 groen, 3 geel
Carolien: 3 groen, 2 rood

Kees lijkt overigens echt voor geel te willen gaan. Hij zou dan in de helicopter terecht zijn gekomen, wat volgens mij absoluut niet de plek voor de mol zou zijn. De kans dat de opdracht lukt met geen mol op de grond is denk ik een stuk groter.

Ik denk toch echt dat Kees niet de mol is, dan zou hij namelijk niet willen winnen en hier lijkt het toch dat hij dat wel wil. (of zie ik iets over het hoofd?  :-\\ )
Kees gaat zelfs zo voor geel, dat hij eerder een rood stukje weglegt terwijl hij 2 rode stukjes heeft en maar 1 geel stukje. Als je zo graag die vrijstelling wil, lijkt het me logischer dat je verder gaat met de kleur waar je de meeste stukjes van hebt liggen, en dat hij dus geel had weggelegd. Dat deed hij niet, dus ik denk dat hij hier fanatiek wilde overkomen, maar ondertussen zijn best deed om niet te winnen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #343 Gepost op: 20-02-2013, 09:45:47 »
Volgens mij is dit zijn tactiek juist. Hij doet enorm zijn best en lijkt te willen winnen. Carolien en hij kunnen even de held spelen dan blijkt dat ze allebei afgeschoten zijn en er dus geen 2000 euro in de pot komt. Kees wist dit al natuurlijk
Maar hoe kon Kees weten dat Carolien ook afgeschoten zou worden? Dat was een risico dat hij had kunnen vermijden...

m0ll0m

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #344 Gepost op: 20-02-2013, 10:22:01 »
Hoezo niet dan? Volgens mij lieten ze na de woorden van Art juist Carolien rennend op dat weggetje zien..  ???

Klopt, maar volgens Art werd ze geraakt "toen ze omhoog klom" (ik neem aan vanuit die rivierbedding)

Dar komt dus niet overeen met de beelden.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #345 Gepost op: 20-02-2013, 10:40:54 »
Maar hoe kon Kees weten dat Carolien ook afgeschoten zou worden? Dat was een risico dat hij had kunnen vermijden...

m0ll0m

Als hij inderdaad eerder werd afgeschoten dan Carolien had hij er inderdaad beter voor kunnen zorgen dat Carolien eerst afgeschoten werd. De montage is hier niet helemaal duidelijk over. Carolien moest nog wel een behoorlijk stuk lopen door een minder beschut gebied zo leek het tenminste. We zullen het zien tijdens de ontknoping denk ik...Het kan ook een molactie van Carolien zijn als je in de Carolientunnel zit natuurlijk ;)

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #346 Gepost op: 20-02-2013, 12:11:02 »
Extra beelden van de zwarte kokers:

Zijn er kokers verdwenen die bij Kees en Zarayda op de kamer lagen? Hoor ik dat goed?  :o

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #347 Gepost op: 20-02-2013, 18:07:25 »
Kees gaat zelfs zo voor geel, dat hij eerder een rood stukje weglegt terwijl hij 2 rode stukjes heeft en maar 1 geel stukje. Als je zo graag die vrijstelling wil, lijkt het me logischer dat je verder gaat met de kleur waar je de meeste stukjes van hebt liggen, en dat hij dus geel had weggelegd. Dat deed hij niet, dus ik denk dat hij hier fanatiek wilde overkomen, maar ondertussen zijn best deed om niet te winnen.

Dat hij zich zo ontzettend op geel focuste had ik niet direct door. Maar wat ik erg opvallend vond was het petje van Kees. Een pet met een gele topito met daarin heel groot "G".

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #348 Gepost op: 20-02-2013, 18:21:17 »
Dat hij zich zo ontzettend op geel focuste had ik niet direct door. Maar wat ik erg opvallend vond was het petje van Kees. Een pet met een gele topito met daarin heel groot "G".

Eerder merkte hier al iemand op dat er geen consistentie is bij de beelden met het overzicht wie welke kleur topito's heeft.
Ik vrees dus dat we ook hier te maken hebben met een montage-mol die ons probeert te beïnvloeden.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #349 Gepost op: 20-02-2013, 19:21:37 »
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat hij wel degelijk dat opvallende petje op had. Voorkennis?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #350 Gepost op: 20-02-2013, 19:23:27 »
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat hij wel degelijk dat opvallende petje op had. Voorkennis?
of gewoon slechte kledingsmaak ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #351 Gepost op: 20-02-2013, 19:28:25 »
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat hij wel degelijk dat opvallende petje op had. Voorkennis?
Die pet heeft hij (volgens mij) al minstens een paar jaar.
Tenminste, dat dacht ik te zien bij De Zomer Voorbij.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #352 Gepost op: 20-02-2013, 19:48:54 »
Hij heeft deze hele uitzending deze pet op en verder heeft hij hem ook bij de bootopdracht op gehad....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #353 Gepost op: 20-02-2013, 21:54:02 »
Eerder merkte hier al iemand op dat er geen consistentie is bij de beelden met het overzicht wie welke kleur topito's heeft.
Ik vrees dus dat we ook hier te maken hebben met een montage-mol die ons probeert te beïnvloeden.
Klopt, maar met die gele topito's klopt het overzicht met wat je ziet gebeuren in het spel. Alleen Kees' verhaal dat hij "de hele tijd 3 gele topito's had en zich daarop concentreerde" klopt niet, hij had maar één gele topito toen hij de rode wegdeed. Het zou natuurlijk kunnen dat hij maar één rode had in plaats van twee, maar ik zou niet weten waarom de montage ons dat zou willen laten geloven.

Dat petje was me ook opgevallen, maar alle kandidaten dragen regelmatig petten met allerlei opschriften die je met een beetje goede wil vast wel als een hint zou kunnen interpreteren.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #354 Gepost op: 20-02-2013, 22:38:11 »
Ik vind het optreden van Zarayda tijdens de test zo theatraal. Zou ze dan toch de mol zijn? met haar 0,00 aan verdiensten.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 7
« Reactie #355 Gepost op: 20-02-2013, 22:50:59 »
Dat zegt niet zo veel mijns inziens.
Kees en consorten sturen de boot al onmiddellijk de verkeerde kant uit, i.e. de €1000.
Dat lijkt constructief maar is het niet omdat:
1. Ze sws langs hetzij + €250 hetzij - €250 moeten willen ze het bedrag halen wat ze moeten fotograferen. Door direct naar €1000 te varen, komen ze er straal langs en zou het (ongeacht het gestuntel cq genepmol van de twee op de boot) veel extra tijd hebben gekost om ze geblinddoekt weer terug te manoeuvreren.
2. Door direct voor de €1000 te kiezen werd het aantal opties om het eindbedrag te halen al onmiddellijk gehalveerd.

Zoveel aan te sturen was er trouwens niet, ze moesten slechts rechtdoor gaan maar dat werd al verkloot. De bedragen die cruciaal waren voor het eindbedrag lagen bijna allemaal juist in het zicht van team hoog. Omdat die pas laat in het spel aan bod kwamen bleven ze juist lekker uit de wind qua verdenkingen.  ;)
Ja hoor. Als je als mol 55 van de 60 minuten (oid) niet actief aan het spel deelneemt omdat je de boot niet kunt zien, dan is dacht echt de ideale positie.
De kans is groot (75%) dat de mol inderdaad in dat clubje zat, maar de ideale molpositie is het gewoon niet. Jammer dat we niet zien hoe de groepjes tot stand zijn gekomen

Citaat
Zoals ik al zei heb je daar echter maar beperkte invloed. Je kunt niet ineens heel onlogische dingen gaan roepen, daar krijg je de anderen nooit in mee. Daarnaast heb je geen invloed op het uiteindelijke bedrag dat gekozen wordt - Je kunt dus wel bijvoorbeeld veel fouten maken, en dan hopen dat ze voor een lagere foutmarge gaan (geen geld) of een hogere (€500). Maar je hebt er sws geen invloed meer op en te veel opvallende fouten maken loopt al snel in het oog bij anderen.
Onmogelijk, nee. Maar ik denk dat de handiger positie van de mol toch echt bij de inschatters zat, alles bij elkaar genomen.
Als de mol bij de schrijvers zat zou het doel moeten zijn zo veel mogelijk fouten te maken. Dan is er door de inschatters maximaal het laagste bedrag te verdienen, of niks. Daar heb je als inschatter dan ook weinig invloed op.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #356 Gepost op: 20-02-2013, 23:05:50 »
Ja hoor. Als je als mol 55 van de 60 minuten (oid) niet actief aan het spel deelneemt omdat je de boot niet kunt zien, dan is dacht echt de ideale positie.
De kans is groot (75%) dat de mol inderdaad in dat clubje zat, maar de ideale molpositie is het gewoon niet. Jammer dat we niet zien hoe de groepjes tot stand zijn gekomen
Ik snap echt niet waarop je dat baseert. De boot draaide rondjes en bleef daarom lang op dat punt rondhangen. Als die twee wat beter hun best hadden gedaan (ipv veel gehulpmol van met name Tim lijkt het) dan had team hoog juist de veel betere positie omdat zij zicht hadden op de bedragen waar het om ging, veel meer dan team laag..
Citaat
Als de mol bij de schrijvers zat zou het doel moeten zijn zo veel mogelijk fouten te maken. Dan is er door de inschatters maximaal het laagste bedrag te verdienen, of niks. Daar heb je als inschatter dan ook weinig invloed op.
Dat heb ik eerder ook gezegd. ;) Dat is eigenlijk je enige optie. Met als punt dan dat je gecontroleerd wordt door twee anderen die niet de mol zijn, dus dat je geen onplausibele fouten maakt. Allebei kan maar ik vind de inschatters een logischere positie voor de mol omdat je dan meer speelruimte hebt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 7
« Reactie #357 Gepost op: 20-02-2013, 23:09:06 »
Als ik het goed heb gezien, wordt er eerst een kwartier verspeeld met praten over de aanpak (links/rechts, op 12 uur, enz.). Daarna wordt richting de 1.000 euro gevaren. Pas na een half uur verdwijnt de boot uit het zicht van team hoog. Om 10 minuten voor het verlopen van de tijd weer te verschijnen. Dus dat er van de 60 minuten bijna 55 uit zicht van team hoog plaats vindt, klopt niet volgens mij.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #358 Gepost op: 21-02-2013, 09:26:00 »
Of kees die pet al langer heeft dat weet ik niet.
Het was mij iig al eerder opgevallen, ook in aflevering 3 droeg hij deze pet.

Die grote gouden G in dat gele vlak is opvallend.



Ook dit is me te vergezocht.Golden mol.Alleen jij zou dat dan bedenken in principe en niemand anders lijkt me.
Het woord 'Golden' wel mischien,maar niet 'Golden Mol'
Als dat een hint blijkt te zijn,dan zouden vele zich een beetje 'Geirriteerd' voelen denk ik.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #359 Gepost op: 21-02-2013, 09:42:36 »
Als dat een hint blijkt te zijn,dan zouden vele zich een beetje 'Geirriteerd' voelen denk ik.

Och bij Dennis was El Guapo Stuntteam ook een hint dus sja.  ::)
Bij één van de Vlaamse Mollen zaten er zelfs allemaal referenties aan de bijbel gekoppeld aan een pet die hij droeg, die dan op zijn achternaam sloegen.
En er zijn wel ergere hints geweest in het verleden. Die 'AJ' op de gokautomaat vorig jaar, of de geit in de bus bijvoorbeeld.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2013, 09:45:20 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)