Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111741 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #380 Gepost op: 25-02-2013, 09:06:41 »
Vraag:
Wat zegt of vraagt Paulien @ 29.21?

Ik hoor :"Ruzie of zo?"
Iemand anders een andere optie?
Nieuwsgierig...

Klinkt wel zo, maar een beetje een vreemde opmerking zo tussendoor. Paulien lijkt dat te mompelen.

Waar mensen overigens Kees zien duwen aan dat touw; ik zie hem echt nergens duwen. Welk stukje is dat ongeveer? Op het moment echter dat zij met z'n drie fanatiek staan te trekken, hoor je Paulien zeggen "ik laat nu mijn touw iets vieren". Ik weet niet hoe die touwen precies lopen, maar indien zij de mol blijkt te zijn, zou het me niets verbazen als zij met haar volle gewicht aan de andere kant van hun touw tegenhangt  ::rofl::

Later zegt ze dat Kees nog met het absurde plan kwam om de touwen te laten vieren, waarop zij zei dat juist alle touwen aangetrokken moesten worden.  ???
Zelfs ik, met mijn onlogische inzichten hierin, snap nog dat alles strak trekken averechts werkt. Dat stelt Paulien voor en je hoort Carolien alleen maar "Ja!" roepen.

Vervolgens gaan ze weer gezellig gezamelijk aan de touwen trekken. Alleen Kees en Paulien zie je niet. Rond 31:01 zie je die bal weer, met op de achtergrond Paulien. Daar krijg ik niet de indruk dat ze hard trekt. Je ziet haar bewegen, maar in haar rechterhand zie je nog steeds die zaklamp volgens mij. En om kracht te zetten bij het trekken, heb je m.i. beide handen nodig.

Edit: gezien het lichtschijnsel onderaan de zaklamp, kan het natuurlijk nog zo zijn dat ze hem op een balk neergelegd heeft

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #381 Gepost op: 25-02-2013, 09:15:16 »
Kan iemand iets met deze plattegrond van het postkantoor?
Ik ga nog op zoek naar een grotere afbeelding, misschien dat we dan een beetje kunnen bepalen hoe de touwen liepen?

Edit: Ook nog een andere plattegrond gevonden op http://able.wiki.up.ac.za/images/4/4a/Nat.Arch_151.JPG

Ik kom er zelf niet zo goed uit.
@Loebas: dat GF4 etc. staat voor Ground Floor 4, de ruimtes zijn ingedeeld in secties. Ik las elders dat het pand niet in erg goede staat is, dat er al een bewaker door de grond gezakt was en dat ze momenteel met renovatieplannen bezig zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 10:23:54 door Zwanee »

Offline molletjezon

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #382 Gepost op: 25-02-2013, 09:51:02 »
Ik probeer nu al tijdje foto's op het forum te plaatsen met mijn bevindingen erbij, maar dat lukt me steeds niet! Dan moet iedereen voor zichzelf maar gaan kijken op het Twitter-account van de mol. Daar staan 4 foto's op, gemaakt door de mol op het TelevisierRing gala 2012. Als je dan op Youtube een filmpje van het gala bekijkt op het moment dat Tania aan het optreden is, zie je Kees en Paulien op de goede plek zitten om de Twitterfoto's te maken! Paulien zit op de beste plaats. Paulien is mijn mol. (Carolien was niet aanwezig op het gala).
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 10:06:27 door molletjezon »

Offline molletjezon

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #383 Gepost op: 25-02-2013, 10:13:05 »
Hier de Twitterfoto's van de mol. De laatste; die met handen, zwart pak en rode bloes, dat zijn de handen van Ewoud
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 11:59:28 door molletjezon »

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #384 Gepost op: 25-02-2013, 10:14:09 »
Ik probeer nu al tijdje foto's op het forum te plaatsen met mijn bevindingen erbij, maar dat lukt me steeds niet! Dan moet iedereen voor zichzelf maar gaan kijken op het Twitter-account van de mol. Daar staan 4 foto's op, gemaakt door de mol op het TelevisierRing gala 2012. Als je dan op Youtube een filmpje van het gala bekijkt op het moment dat Tania aan het optreden is, zie je Kees en Paulien op de goede plek zitten om de Twitterfoto's te maken! Paulien zit op de beste plaats. Paulien is mijn mol. (Carolien was niet aanwezig op het gala).

Molletjezon, er staat in andere topics al vermeld dat deze foto's gemaakt zijn door iemand van de productie.

Offline molletjezon

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #385 Gepost op: 25-02-2013, 10:37:53 »
Molletjezon, er staat in andere topics al vermeld dat deze foto's gemaakt zijn door iemand van de productie.

Zat diegene bij Paulien op schoot dan  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 10:39:32 door molletjezon »

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #386 Gepost op: 25-02-2013, 11:32:06 »
waarschijnlijk mr. A Lubach

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #387 Gepost op: 25-02-2013, 12:46:59 »

@Loebas: dat GF4 etc. staat voor Ground Floor 4, de ruimtes zijn ingedeeld in secties.
Dank!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 8
« Reactie #388 Gepost op: 25-02-2013, 13:40:47 »
Zie ik goed dat op 20:57 een shot te zien is waar je een knoop in het touw ziet?

Dat zou sabotage vooraf zijn, en ook een verklaring kunnen zijn waarom het touw zo moeizaam ging.

Ik heb nog niemand zien reageren hierop. Was het verder niemand opgevallen? In dit shot zie je 1 van de katrollen, en daar zit een knoop in. Of je dan met 3 mensen aan een touw hangt, dan nog komt er geen beweging in...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #389 Gepost op: 25-02-2013, 13:53:52 »
Je ziet daar inderdaad een knoop, maar dat zit volgens mij gewoon aan de muur. Kandidaten moesten die natuurlijk eerst losmaken voordat ze gingen trekken of vieren, en weer vast zetten als ze op de juiste lengte zitten. Als alle touwen los waren geweest had de loden bal ergens op de grond gelegen.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #390 Gepost op: 25-02-2013, 13:54:12 »
Ik heb nog niemand zien reageren hierop. Was het verder niemand opgevallen? In dit shot zie je 1 van de katrollen, en daar zit een knoop in. Of je dan met 3 mensen aan een touw hangt, dan nog komt er geen beweging in...
Gezien.
Wie weet zien we dat terug in afl. 10!
 ;)
Omnia vincit amor

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #391 Gepost op: 25-02-2013, 14:10:35 »
Zoals Daedalus  al zegt: gewoon het punt waarop één van de touwen is vastgezet (aan de muur of zo).

Uiteraard moet deze los gemaakt worden om aan het touw te trekken of te laten vieren.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #392 Gepost op: 25-02-2013, 14:23:04 »
Je ziet daar inderdaad een knoop, maar dat zit volgens mij gewoon aan de muur. Kandidaten moesten die natuurlijk eerst losmaken voordat ze gingen trekken of vieren, en weer vast zetten als ze op de juiste lengte zitten. Als alle touwen los waren geweest had de loden bal ergens op de grond gelegen.

exact!
Dat ding waar de knoop inzit heet een kikker. Gebruik ik dagelijks :D En word gebruikt om een knoop in te leggen om je touw op je gewenste spanning te houden. zie ook 23:29.
25:51 Daar haalt carolien m los om m vervolgens te kunnen aantrekken.
Volgens mij is het gewoon 1 van de 4 startpunten van het touw voor de kandidaten

Offline Ariaantje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #393 Gepost op: 25-02-2013, 14:34:52 »
Zoals Daedalus  al zegt: gewoon het punt waarop één van de touwen is vastgezet (aan de muur of zo).

Uiteraard moet deze los gemaakt worden om aan het touw te trekken of te laten vieren.

Ik heb het al eerder gepost, maar volgens mij hadden ze eerste alle touwen een paar meter moeten laten vieren, voordat ze konden gaan trekken. Pas dan kun je door aan een of twee te trekken de richting gaan sturen. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #394 Gepost op: 25-02-2013, 14:39:33 »
Dat was wel het makkelijkst. Hoe strakker de andere touwen staan, hoe moeilijker het word. Vooral met zo'n zware bal eraan. Hier was een goed plan, teamwork en comm. voor nodig. Het faalde al bij het plan.

En trouwens na nog te hebben terug gekeken, zie ik ook op 23:20 overduidelijk geen portos liggen. Die zijn er later dus ingelegd.
Dus ook niet zeker of ze er al lagen toen kees zijn sjaal daar neerlegde.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 8
« Reactie #395 Gepost op: 25-02-2013, 14:41:29 »
Bij nader inzien is het inderdaad zo'n (eind)punt waar ze het touw vast maken. Ik dacht dat het een katrol was. Dat zou een sabotage actie geweest kunnen zijn, een katrol die het touw de ruimte uit transporteert, vast maken.

Is hier dus niet aan de orde.

Ik denk inderdaad dat als je alle touwen los laat, en alleen aan 1 touw trekt, je komt waar je moet wezen. Iemand komt daar ook mee (Kees?), maar Paulien ziet daar niks in...

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #396 Gepost op: 25-02-2013, 14:55:13 »
Alle spellingsfout letters vormen Paulien Cornelisse... Taal is zeg maar haar ding. De mol van dit jaar dus.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #397 Gepost op: 25-02-2013, 15:00:16 »
Verder nog haar Kerkvragen: Houd je van Me Loen?
 
Loen is een ander woord voor streek. M.a.w: Houd je van m'n streken?

Offline Ariaantje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #398 Gepost op: 25-02-2013, 17:26:10 »
Dat was wel het makkelijkst. Hoe strakker de andere touwen staan, hoe moeilijker het word. Vooral met zo'n zware bal eraan. Hier was een goed plan, teamwork en comm. voor nodig. Het faalde al bij het plan.

Precies. Ik hoor de uitleg van de mol al: 'dat spel was een makkie voor me, zolang er aan de touwen getrokken werd, kon de opdracht niet slagen'. Saboteren van touwen en katrollen was bij dit spel dus ook helemaal niet nodig.

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #399 Gepost op: 25-02-2013, 17:37:52 »
inderdaad dat is de tophint : Me Loen . Loen ;bedrieglijk , gemene streek , vals