Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111778 keer)

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #260 Gepost op: 22-02-2013, 20:39:25 »
Toen was het allang gespeeld, toen er nog 3 over waren wist hij dat hij goed zat. Hij zou ten allen tijde naar Zarayda wijzen. Dus sowieso was het of Kees waarnaar gewezen werd door 2 personen of Zarayda aangezien Paulien niet naar zichzelf gaat wijzen.

Zou je denken joh? Dat is niet waar het om ging. Zarayda zat hem te overtuigen dat Paulien het was, maar hij moest wel een goede reden hebben om niet naar haar te wijzen, anders was het wel vrij duidelijk dat hij de mol was.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #261 Gepost op: 22-02-2013, 21:32:11 »
Toen was het allang gespeeld, toen er nog 3 over waren wist hij dat hij goed zat. Hij zou ten allen tijde naar Zarayda wijzen. Dus sowieso was het of Kees waarnaar gewezen werd door 2 personen of Zarayda aangezien Paulien niet naar zichzelf gaat wijzen.

Precies. Appeltje eitje. En hij hoefde niets uit te leggen.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #262 Gepost op: 22-02-2013, 23:03:17 »
5: Het 'wie is de mol spel' in het Krugerpark was vooral aan het begin en aan 't eind spannend. Voor mij dan.

Ik wijk vast weer af van de 'norm' hier op het forum, maar ik vind deze onthulling van de Mol vooral niet op Kees slaan.  :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #263 Gepost op: 22-02-2013, 23:16:18 »
Ik wijk vast weer af van de 'norm' hier op het forum, maar ik vind deze onthulling van de Mol vooral niet op Kees slaan.  :-X

Ik vind het juist heel erg op Kees slaan.
Hij kan op Paulien slaan, maar zeker ook op Kees.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #264 Gepost op: 22-02-2013, 23:19:42 »
Ik vind het juist heel erg op Kees slaan.
Hij kan op Paulien slaan, maar zeker ook op Kees.

In welk opzicht was het dan aan het begin spannend voor Kees? Ik vind hem namelijk juist niet op Kees slaan  ;D

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #265 Gepost op: 22-02-2013, 23:35:24 »
In welk opzicht was het dan aan het begin spannend voor Kees? Ik vind hem namelijk juist niet op Kees slaan  ;D

Als de groep hem verdacht vond, zouden ze hem aanwijzen waardoor hij later in het spel de uitkomsten niet meer naar zijn hand zou kunnen zetten, zoals hij wel heeft gedaan.
Het zou juist eerder op het einde minder spannend geweest zijn voor kees.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #266 Gepost op: 22-02-2013, 23:43:03 »
Tja, dan was voor iedereen het begin en eind spannend. Liggen ze er aan het begin uit, en wordt Paulien aan het eind verdacht of niet? Het had niet veel gescheeld of de opdracht was geslaagd, dus wie de mol ook is, dat was een spannend moment.
The British are not impressed.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #267 Gepost op: 22-02-2013, 23:45:31 »
Als de groep hem verdacht vond, zouden ze hem aanwijzen waardoor hij later in het spel de uitkomsten niet meer naar zijn hand zou kunnen zetten, zoals hij wel heeft gedaan.

Deze verklaring geldt evengoed voor het midden van de opdracht. Sterker nog, dan zijn er al minder kandidaten in het spel en is de kans dat ze hem aanwijzen groter, dus extra spannend. Ik vind dit argument een beetje zwak.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #268 Gepost op: 22-02-2013, 23:50:58 »
Dit is toch duidelijk kees?

Dit is Pieter-Jan joh, bij de terugblikaflevering van Mexico!  ::vergroot:: Sommige mensen zien nog hints in een klop sla, anderen zien wat ze willen zien  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #269 Gepost op: 23-02-2013, 00:02:25 »
Deze verklaring geldt evengoed voor het midden van de opdracht. Sterker nog, dan zijn er al minder kandidaten in het spel en is de kans dat ze hem aanwijzen groter, dus extra spannend. Ik vind dit argument een beetje zwak.

Juist niet, want hij hield gewoon braaf zijn mond en was daardoor geen bedreiging voor Paulien - dat is vrij logisch. Kijk maar naar haar keuze van mensen wegsturen, die viel perfect te voorspellen. Hij wist dat zolang als hij gewoon netjes zijn mond dichthield en door niemand als een bedreiging (of als de mol) werd gezien, hij het einde wel zou halen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 00:06:31 door Houdini »

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #270 Gepost op: 23-02-2013, 00:05:37 »
Tja, dan was voor iedereen het begin en eind spannend. Liggen ze er aan het begin uit, en wordt Paulien aan het eind verdacht of niet? Het had niet veel gescheeld of de opdracht was geslaagd, dus wie de mol ook is, dat was een spannend moment.

Het was voor iedereen spannend, alleen voor iedereen op een andere manier. Daarom is het ook gewoon een waardeloze hint, doordat je er alle kanten mee opkan  :-\\ zoals altijd..

Offline Molquest

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #271 Gepost op: 23-02-2013, 00:05:45 »
Hier moeten we verder niets in zoeken. Dit is gewoon omdat de stukjes van de mol uit de film zijn geknipt, waar af en toe nog een aantal frames vergeten zijn weg te knippen.
Waarom niet? Het is juist heel goed gevonden en leuk om er iets achter te zoeken. Misschien is het niets, maar het is te leuk om zo van tafel te vegen

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #272 Gepost op: 23-02-2013, 00:24:50 »
Hij wist dat zolang als hij gewoon netjes zijn mond dichthield en door niemand als een bedreiging (of als de mol) werd gezien, hij het einde wel zou halen.

Dat ben ik ook met je eens. Alleen is deze strategie, zeker in het begin, betrekkelijk eenvoudig uit te voeren. Daar is weinig spannends aan. Zeker niet dusdanig (extra) spannend dat dit in een onthulling van de Mol later in het spel, benadrukt hoeft te worden. Maar goed, dat is mijn mening.

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #273 Gepost op: 23-02-2013, 00:36:26 »
Dat ben ik ook met je eens. Alleen is deze strategie, zeker in het begin, betrekkelijk eenvoudig uit te voeren. Daar is weinig spannends aan. Zeker niet dusdanig (extra) spannend dat dit in een onthulling van de Mol later in het spel, benadrukt hoeft te worden. Maar goed, dat is mijn mening.



Ik ben het met je eens dat het niet echt spannend lijkt, maar feit is dat zowel voor hem als voor paulien de kans relatief gezien even groot was om aangewezen te worden - dus even spannend. Technisch gezien was het voor kees net iets spannender, doordat hij geen controle had over wie er 'om werd gebracht' door de mol.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #274 Gepost op: 23-02-2013, 00:39:10 »
Ik ben het met je eens dat het niet echt spannend lijkt, maar feit is dat zowel voor hem als voor paulien de kans relatief gezien even groot was om aangewezen te worden - dus even spannend. Technisch gezien was het voor kees net iets spannender, doordat hij geen controle had over wie er 'om werd gebracht' door de mol.

En Paulien (en Daniël) had er geen controle over wie hen verdachten..

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #275 Gepost op: 23-02-2013, 00:43:27 »
En Paulien (en Daniël) had er geen controle over wie hen verdachten..

Zoals ik al zei, in dat gedeelte van het spel waren de kansen voor zowel Kees als Paulien even groot. Alleen Paulien kon mensen wegsturen die haar verdachten (eerst carolien, want die verdacht haar onmiddellijk, toen tania als ik het me goed herinner, want die had er echt de neus voor en verder kan ik het me niet meer herinneren). Kees kon dit niet.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #276 Gepost op: 23-02-2013, 00:46:57 »
Zoals ik al zei, in dat gedeelte van het spel waren de kansen voor zowel Kees als Paulien even groot. Alleen Paulien kon mensen wegsturen die haar verdachten (eerst carolien, want die verdacht haar onmiddellijk, toen tania als ik het me goed herinner, want die had er echt de neus voor en verder kan ik het me niet meer herinneren). Kees kon dit niet.

Nou en? Kees was ook geen weerwolf en was kennelijk ook niet verdacht..
Was niets spannenders aan voor hem dan voor de andere "burgers".

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #277 Gepost op: 23-02-2013, 00:51:53 »
Nou en? Kees was ook geen weerwolf en was kennelijk ook niet verdacht..
Was niets spannenders aan voor hem dan voor de andere "burgers".

Laat maar. Soms is het gewoon te laat. :-X

Maar goed, als Paulien het dan zou zijn, vertel mij dan eens hoe het kan dat zarayda naar huis is gestuurd en carolien niet?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #278 Gepost op: 23-02-2013, 01:07:30 »
Deze verklaring geldt evengoed voor het midden van de opdracht. Sterker nog, dan zijn er al minder kandidaten in het spel en is de kans dat ze hem aanwijzen groter, dus extra spannend. Ik vind dit argument een beetje zwak.

In weerwolven is het algemeen bekend dat wolven (in dit geval mollen) graag de mensen opeten die het actiefst zijn en ze snel doorhebben (niet degenen die toch vaak fout zitten zoals Zarayda). Nu zullen ze er over het algemeen iets omzichtiger mee omgaan dan de kandidaten hier maar er waren dan ook maar weinig mensen en weinig rondes. Daarom is het verstandig als mol (en kandidaat in het spel) geen aandacht te trekken, en alleen in te grijpen daar waar nodig. De 'mollen' laten je dan met rust en je kunt ze dekking geven als en waar nodig.

Voor alle finalisten was deze ronde 'spannend', als Mol.
In het geval van Kees (wat jij hier specifiek benoemt):

1. Omdat hij als mol natuurlijk wil dat beide mollen in het spel zo lang mogelijk in leven blijven.
De eerste mol lag al meteen onder vuur, en de tweede helemaal aan het einde.
2. Vanuit actief oogpunt: Hij heeft geprobeerd de aandacht af te leiden direct nadat de eerste mol afviel door iedereen te attenderen op zijn gretige hulpmol Tim. Een dankbaar slachtoffer omdat die zich sws graag verdacht maakte, waarbij bovendien gezien hun verdenkingen de kans groot was dat Tania en Zarayda hierin mee zouden gaan. Paulien wijst natuurlijk ook graag een ander aan in dit geval, dus dat Tim de volgende was waarop men zich richten zou was meer dan waarschijnlijk.
Op het laatst was het spannend omdat de mol in leven moest blijven en hij dat geloofwaardig moest verkopen aan Zarayda die in eerste instantie voor Paulien ging. Kees moest daar een stokje voor steken door dan in de aanval te gaan richting Zarayda. De vraag was hoe ze daarop zou reageren - dan moest Kees alsnog besluiten wat te doen, ofwel zijn mol levend houden ofwel riskeren dat er meer verdenking op hem kwam. Waarschijnlijk had hij dan de mol laten leven denk ik, maar riskanter was het zeker geweest.

Maar voor alledrie de finalisten kan je prima een verklaring geven waarom die twee momenten benauwder waren - bij Carolien is dit vrij passief aangezien ze zichzelf uitgeschakeld heeft en ook zeer vreemd bezig zou zijn door beide mollen meteen aan te wijzen. Zeer onlogisch als mol imho.
Bij Paulien is het vrij duidelijk lijkt me - zij moest in haar dubbelrol niet ontdekt worden.

Maar voor de mol waren uiteraard de spannende momenten die waarop de twee mollen in het spel uitgeschakeld konden worden - of de mol nu kandidaat was of 'mol' in het spel.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 01:18:32 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 8
« Reactie #279 Gepost op: 23-02-2013, 01:17:57 »
Aan het einde worden de 3 finalisten voorgesteld.
Bij elk woord een foto
1. Wie
2. is
3. De Mol, met foto van Pauline!

Volgens mij werd hier de enige echte mol aan ons voorgesteld.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.