Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111802 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #280 Gepost op: 23-02-2013, 01:35:09 »
Deels terug na aflevering 1..??

Aflevering 1
1. Is de mol een man of een vrouw?     Man
2. Wie valt er af deze aflevering?     Tania
3. Wie wordt de winnaar van Wie is... de Mol?     Paulien
4. Wie wordt de verliezer van Wie is... de Mol?     Carolien
5. Wie is... de Mol?     Kees



Door het laatste spel had ik echt het gevoel dat Caroline niet weg kon gaan, dat spel ging echt tussen Paulin en Carolien.

Link ik echt aan Caroline:

In Aflevering 3 Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me. Tim zag trouwens wel een rood scherm in aflevering 3.


Mol in het Zulu is dus Infusai, grappig he? Ik spreek dus heel goed Zulu.


Ik verstond meer iets als ''Joep zat er de hele tijd naast''. Paulin en Joep die samen werkte of naast elkaar zaten/nooit op haar heeft gestemd.

Deze toch duidelijk verwijst na Paulin en Zarayda die de Big 5 moesten fotograferen van begin tot eind in aflevering 3:

Het ‘wie is de molspel’ in het Krugerpark was vooral aan het begin en aan het eind spannend, voor mij dan

Bij deze denk ik aan Kees en eerdere opmerking dat ik maakte dat Tania wel is De Mol groen gegeven zou kunnen hebben toen ze moest kiezen tussen Kees en Daniel:

Weet je wie er in aflevering 4 er eigenlijk naar huis had gemoeten, als niet bijna iedereen een groene kaart had getrokken? Tania.

Aflevering 9 misschien ??
1. Is de mol een man of een vrouw?     Vrouw
2. Wie valt er af deze aflevering?     Tania
3. Wie wordt de winnaar van Wie is... de Mol?     Kees
4. Wie wordt de verliezer van Wie is... de Mol?     Carolien Of Paulin
5. Wie is... de Mol?    Paulin of Caroline


« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 01:54:48 door Pierce_Brosnan »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #281 Gepost op: 23-02-2013, 05:23:20 »
 ???  ???
Ik snap nooit iets van jouw berichten ...  :-X


Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #282 Gepost op: 23-02-2013, 05:32:24 »
Denk dat bij de drive in opdracht de mol ook niet precies op de hoogte is geweest(voorkennis) in welke wagen het geld zat. Het was immers heel makkelijk om juist die wagen met andere wagens het terrein af te sturen. Verder vind ik het opvallend dat juist Carolien zo goed haar best deed om de film en de gesproken teksten van de mol te willen volgen en dat de anderen dit nog toe lieten ook. Overigens was dit wel een perfecte positie voor een mol.

Bij de vertaal/foto opdracht heeft de mol zich uiterst rustig gehouden. Door de indeling van de duo's was echt molwerk ook bijna ondoenlijk.

Bij de touwen kon de mol zich juist heel goed uitleven. Groot deel van de opdracht kon die buiten beeld blijven en zo de zaak frustreren.



Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 8
« Reactie #283 Gepost op: 23-02-2013, 08:08:58 »
Laat maar. Soms is het gewoon te laat. :-X

Maar goed, als Paulien het dan zou zijn, vertel mij dan eens hoe het kan dat zarayda naar huis is gestuurd en carolien niet?

Misschien door de teksten van de mol tijdens de Drive In dat Carolien tot de conclusie gekomen is dat Paulien wel de mol moest zijn. Kees zat al op Paulien, dus beiden in de finale.
Dat Carolien probeerde om Zarayda over te halen... misschien hoopte Carolien op nog een drie-vrouwse-finale? Zarayda kan wel gedacht hebben: "Ja dag, jij Carolien, jij bent mijn mol en jij probeert mij op een andere gedachten te brengen."

Wat de kandidaten uitspreken als hun verdachten tijdens de test neem ik altijd met een korreltje zout. Zoals bekend wordt daarin regelmatig geknipt en gemonteerd. Soms klopt het wat er gezegd wordt, maar vaak ook helemaal niet.

« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 08:11:12 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #284 Gepost op: 23-02-2013, 08:22:19 »
Kees probeert bij de foto-odracht heel bewust te mollen door de moeilijkste woorden te nemen. Als Carolien zegt "tafel" (ook tafel in het zulu), zegt kees "boom". Als carolien zegt "auto", waarsch ook hetzelfde in het zulu, zegt kees "oma", niet alleen moeilijk uit te beelden maar ook een lastig woord.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #285 Gepost op: 23-02-2013, 12:10:52 »
Denk dat bij de drive in opdracht de mol ook niet precies op de hoogte is geweest(voorkennis) in welke wagen het geld zat. Het was immers heel makkelijk om juist die wagen met andere wagens het terrein af te sturen.

Waarom zou de Mol niet op de hoogte zijn van de juiste wagen...  ::)
Je wilt toch niet dat de Mol per ongeluk de juiste laat staan of niet een andere kant uit kan sturen?
Ik denk niet dat er veel gemold is in die opdracht maar het lijkt me zinloos de Mol níet op de hoogte te stellen van de juiste auto/ het juiste kenteken - Hoe zou de Mol dan überhaupt kunnen mollen als het erop aankomt en wat schiet de productie ermee op de Mol dit niet te vertellen..  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 8
« Reactie #286 Gepost op: 23-02-2013, 12:11:52 »
???  ???
Ik snap nooit iets van jouw berichten ...  :-X




Ik ook niet hoor...  :-X
No Milk today???

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #287 Gepost op: 23-02-2013, 12:52:53 »
???  ???
Ik snap nooit iets van jouw berichten ...  :-X

Ik ook niet hoor...  :-X

 :-[  :-X
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #288 Gepost op: 23-02-2013, 13:36:26 »
Aflevering 8 alweer, wat een geweldige aflevering!
Nog altijd ben ik er 100% van overtuigd dat Kees de Mol is.
In opdracht 1 had ik heel erg het idee dat Kees probeerde / of wilde gaan mollen, maar Carolien zat er bovenop. Ze keek zelfs precies mee op het scherm wat hij fotografeerde en hield de touwtjes stevig in handen. Wellicht heeft hij het nog geprobeerd met de objecten die gefotografeerd werden, ware het niet dat Paulien in het andere team zat en volgens mij bijna alle woorden kon.
Paulien is voor mij dus echt NIET de mol is  ::tandpastasmiley:: Ze heeft veelste veel woorden onthouden, als zij de Mol zou zijn dan heeft ze deze aflevering echt veel geld binnengehaald, €1600,- !!! Dan had ze wel wat meer fouten mogen maken, heel wat meer! Er zijn er wel veel die dat zeggen over Kees (ik vind dat dus totaal niet, veelste veel onduidelijk, te vroeg om conclusie's daarover te trekken) maar Paulien heeft voor mij deze aflevering laten zien dat ze NIET de Mol is. En ze was samen met Kees mijn verdachten, maar nu dus niet meer.
Opdracht 2 werd voor mij nog duidelijker dat Kees écht de Mol is. Vooral dat sjaaltje dat hij achterlaat bij de porto's spreekt boekdelen voor mij. "Kees was hier  ::jaja::". En trekken? Ik weet zeker dat Kees niet heeft getrokken, we hebben het niet gezien dat zegt mij genoeg! Roepen wel ja: "trekken, trekken, trekken", lekker fanatiek maar ondertussen... heerlijk!
Carolien wilde in opdracht 3 veelste graag de film volgen, is voor mij NIET de Mol. Ze stelde zelf ook voor "dat 1 iemand de film keek en de rest op zoek ging naar het geld". Daar waren de andere het niet mee eens maar toch deed Carolien het. Logisch, ze wil natuurlijk weten wat de aanwijzingen zijn maar nee, dit is geen Mol! En ook in deze opdracht vooral door Paulien en Carolien de €2000,- verdient.
Kees is en blijft mijn Mol. En iedereen die telkens weer begint over het verdiende geld van Kees moeten maar eens naar Carolien en Paulien die kunnen er wat van!



« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 14:00:58 door Molletjuh »

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #289 Gepost op: 23-02-2013, 14:16:51 »
Misschien door de teksten van de mol tijdens de Drive In dat Carolien tot de conclusie gekomen is dat Paulien wel de mol moest zijn. Kees zat al op Paulien, dus beiden in de finale.
Dat Carolien probeerde om Zarayda over te halen... misschien hoopte Carolien op nog een drie-vrouwse-finale? Zarayda kan wel gedacht hebben: "Ja dag, jij Carolien, jij bent mijn mol en jij probeert mij op een andere gedachten te brengen."

Wat de kandidaten uitspreken als hun verdachten tijdens de test neem ik altijd met een korreltje zout. Zoals bekend wordt daarin regelmatig geknipt en gemonteerd. Soms klopt het wat er gezegd wordt, maar vaak ook helemaal niet.



Ik denk juist dat Carolien het veel slimmer gespeeld heeft dan dat. Ze gaf zarayda die informatie opdat zij dan op paulien zou gaan zitten (wat ze al zat, maar dat wist carolien niet) en er daardoor sneller uit het spel zou liggen (meer kansen voor haar!). Dat kun je uiteraard alleen doen als je 100 procent zeker weet dat kees de mol is. En dat is ie :)
Daarnaast zie ik ook niet hoe ik de woorden 'ik verdenk Paulien absoluut niet' anders op zou kunnen vatten (of anders gemonteerd is). Die teksten in de drive in sloegen -naar mijn inzicht- sowieso meer op kees.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #290 Gepost op: 23-02-2013, 14:17:02 »
Aflevering 8 alweer, wat een geweldige aflevering!
Nog altijd ben ik er 100% van overtuigd dat Kees de Mol is.
In opdracht 1 had ik heel erg het idee dat Kees probeerde / of wilde gaan mollen, maar Carolien zat er bovenop. Ze keek zelfs precies mee op het scherm wat hij fotografeerde en hield de touwtjes stevig in handen. Wellicht heeft hij het nog geprobeerd met de objecten die gefotografeerd werden, ware het niet dat Paulien in het andere team zat en volgens mij bijna alle woorden kon.
Paulien is voor mij dus echt NIET de mol is  ::tandpastasmiley:: Ze heeft veelste veel woorden onthouden, als zij de Mol zou zijn dan heeft ze deze aflevering echt veel geld binnengehaald, €1600,- !!! Dan had ze wel wat meer fouten mogen maken, heel wat meer! Er zijn er wel veel die dat zeggen over Kees (ik vind dat dus totaal niet, veelste veel onduidelijk, te vroeg om conclusie's daarover te trekken) maar Paulien heeft voor mij deze aflevering laten zien dat ze NIET de Mol is. En ze was samen met Kees mijn verdachten, maar nu dus niet meer.
Opdracht 2 werd voor mij nog duidelijker dat Kees écht de Mol is. Vooral dat sjaaltje dat hij achterlaat bij de porto's spreekt boekdelen voor mij. "Kees was hier  ::jaja::". En trekken? Ik weet zeker dat Kees niet heeft getrokken, we hebben het niet gezien dat zegt mij genoeg! Roepen wel ja: "trekken, trekken, trekken", lekker fanatiek maar ondertussen... heerlijk!
Carolien wilde in opdracht 3 veelste graag de film volgen, is voor mij NIET de Mol. Ze stelde zelf ook voor "dat 1 iemand de film keek en de rest op zoek ging naar het geld". Daar waren de andere het niet mee eens maar toch deed Carolien het. Logisch, ze wil natuurlijk weten wat de aanwijzingen zijn maar nee, dit is geen Mol! En ook in deze opdracht vooral door Paulien en Carolien de €2000,- verdient.
Kees is en blijft mijn Mol. En iedereen die telkens weer begint over het verdiende geld van Kees moeten maar eens naar Carolien en Paulien die kunnen er wat van!




Even ietsiepietsie tegengas geven... ;)

Dit:
*Paulien zien we ook niet in beeld tijdens "Trekken, trekken, trekken" meen ik.
*Dankzij de dames in de klas is niet het volle bedrag opgehaald.
Nu snap ik dat men denkt dat Kees of Carolien niet kon Mollen met het toestel, omdat zij bovenop elkanders lip zaten.
*Dat geldt ook voor beide dames in de klas.
Bovendien wel heel vreemd als Paulien deze opdracht zou weigeren of slechter zou uitvoeren dan Zarayda (uit onderwijsfamilie).

Beste Molactie in deze indien Kees het is:
*Zichzelf (woord Mol) op de gevoelige plaat vastleggen (spiegelbeeld t.v.).
Beste molactie in deze als Paulien het is:
*KiP mole op het bord schrijven. Ik P Mole.






« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 14:30:27 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #291 Gepost op: 23-02-2013, 14:32:30 »
Even ietsiepietsie tegengas geven... ;)

Dit:
*Paulien zien we ook niet in beeld tijdens "Trekken, trekken, trekken" meen ik.
*Dankzij de dames in de klas is niet het volle bedrag opgehaald.
Nu snap ik dat men denkt dat Kees of Carolien niet kon Mollen met het toestel, omdat zij bovenop elkanders lip zaten.
*Dat geldt ook voor beide dames in de klas.
Bovendien wel heel vreemd als Paulien deze opdracht zou weigeren of het slechter zou doen dan Zarayda (uit onderwijsfamilie).

Beste Molactie in deze indien Kees het is:
*Zichzelf (woord Mol) op de gevoelige plaat vastleggen (spiegelbeeld t.v.).
Beste molactie in deze als Paulien het is:
*KiP mole op het bord schrijven. Ik P Mole.


Misschien is niet het volle bedrag opgehaald maar 2 fouten is toch wel heel magertjes, vind €1600,- echt veel geld. Zeker als je nagaat dat het uitspreken van de woorden helemaal goed moet zijn. Had ze toch (als ze de Mol is) best een paar subtiele foutjes mogen maken. Denk dat niemand daar raar van had opgekeken want het is toch pittig om 30 woorden te leren. Had juist eerder het idee dat Kees en Carolien heel verrast waren dat Paulien en Zarayda het zo goed deden. (Kees keek trouwens ook echt als een boer met kiespijn) En ze had het niet slecht hoeven doen dat zou opvallen ja, maar wat fouten maken in het uitspreken (je weet het wel maar net verkeerd zeggen) denk dat niemand haar echt verdacht zou vinden daardoor. Vond haar ook opvallend met de ezelbruggetjes e.d ze deed gewoon veel moeite om het écht goed te doen en zoveel mogelijk geld te verdienen. Door o.a deze actie heb ik haar uitgesloten als Mol iig.
Kip en Mole is ook ijzersterk ... maar dan voor Kees net als de foto die hij van zichzelf maakte in de tv briljant.






« Laatst bewerkt op: 23-02-2013, 14:34:34 door Molletjuh »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #292 Gepost op: 23-02-2013, 14:42:47 »
Even ietsiepietsie tegengas geven... ;)
Graag!  ;D
Citaat
Dit:
*Dankzij de dames in de klas is niet het volle bedrag opgehaald.
Dus... De Mol heeft níet het volledige bedrag gehaald!  ::bravo::  ;D
Ik maak daaruit op dat je het normaal vond dat Paulien en Zarayda al die woorden uit hun hoofd leerden waarvan er slechts 10 gevraagd werden waarvan dan ook maar 8 fout waren? Dat zou een mollenactie zijn volgens jou omdat ze alle tien goed hadden moeten hebben?  ;D
Citaat
Nu snap ik dat men denkt dat Kees of Carolien niet kon Mollen met het toestel, omdat zij bovenop elkanders lip zaten.
*Dat geldt ook voor beide dames in de klas.
Nee of iig in véél mindere mate mijns inziens..  ;)
Zarayda zou sws veel meer geneigd zijn van Paulien uit te gaan en die leidt ook in deze opdracht, heel duidelijk. En brengt het tot een goed einde. Bij foto's kan je objectief nagaan of het wel klopt ja of nee dus idd op iemand's lip zitten, want dat is veel makkelijker te controleren.  :)
Citaat
Bovendien wel heel vreemd als Paulien deze opdracht zou weigeren of slechter zou uitvoeren dan Zarayda (uit onderwijsfamilie).
Waarom het dus ook raar zou zijn om de Mol in die positie te plaatsen omdat ze dan wel geld móest verdienen voor eigen eer en geweten. Hoe kan de Mol dat uitleggen na alle flaters op het gebied van niet toereikende fysieke kracht gezien hoe deze serie opgezet is.. Behoorlijk lullig voor de mol imho..

Just sayin' ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 8
« Reactie #293 Gepost op: 23-02-2013, 14:47:43 »
Met de ezelsbruggetjes van Paulien onthielden Zarayda en Paulien die woorden gemakkelijk. Als Paulien de Mol zou zijn, zou ze net zo goed gewoon haar mond kunnen houden over ezelsbruggetjes, en was het leren van de woorden veel moeilijker geweest. Een paar kleine uitspreekfoutjes en er is minder of geen geld in de pot, en het zou niet eens opvallen omdat Zarayda het niet eens beter dan Paulien heeft gedaan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Re: Aflevering 8
« Reactie #294 Gepost op: 23-02-2013, 15:45:25 »
Met de ezelsbruggetjes van Paulien onthielden Zarayda en Paulien die woorden gemakkelijk. Als Paulien de Mol zou zijn, zou ze net zo goed gewoon haar mond kunnen houden over ezelsbruggetjes, en was het leren van de woorden veel moeilijker geweest. Een paar kleine uitspreekfoutjes en er is minder of geen geld in de pot, en het zou niet eens opvallen omdat Zarayda het niet eens beter dan Paulien heeft gedaan.
je kunt het beste als mol de middelste woorden uit het lijstje fotograferen, omdat juist de woorden uit het midden van zo'n lijst het minst blijven hangen bij het van buiten leren.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #295 Gepost op: 23-02-2013, 16:26:38 »
je kunt het beste als mol de middelste woorden uit het lijstje fotograferen, omdat juist de woorden uit het midden van zo'n lijst het minst blijven hangen bij het van buiten leren.

Of woorden die er niet op staan, zoals de kip van Carolien...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #296 Gepost op: 23-02-2013, 16:51:16 »
Of woorden die er niet op staan, zoals de kip van Carolien...

Ja dat valt helemaal niet op!   ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #297 Gepost op: 23-02-2013, 16:56:01 »
Of woorden die er niet op staan, zoals de kip van Carolien...
Inderdaad opvallend dat ze dat noemt, maar waarom zou dat een goede molactie zijn? Ze fotografeert die kip niet, ze noemt hem alleen, en daarnaast had dat haar toch enorm verdacht gemaakt bij Kees? De beste manier om hier te mollen lijkt me expres moeilijke woorden kiezen.

Toch blijf ik die kip vreemd vinden, aangezien dit later ook op het bord in het schooltje staat, maar het staat duidelijk niet in de lijst. Hoe komen ze dan allemaal op het woord kip ???
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Ariaantje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #298 Gepost op: 23-02-2013, 16:56:58 »
Volgens mij moet je de touwopdracht als volgt uitvoeren:
ALLE touwen laten vieren, zodat de bal op de grond komt te liggen. Dan aan een of twee touwen trekken (afhankelijk van de hoek die je moet maken) totdat de bal recht boven een van de kommen hangt. Dan weer alle touwen voorzichtig laten vieren en de bal in een kom laten zakken. Dus beginnen met 'trekken' is niet de juiste tactiek. De mol hoeft hier alleen maar de anderen aan te sporen om te trekken (en nog harder te trekken) en het gaat fout.

Re: Aflevering 8
« Reactie #299 Gepost op: 23-02-2013, 17:13:41 »
Inderdaad opvallend dat ze dat noemt, maar waarom zou dat een goede molactie zijn? Ze fotografeert die kip niet, ze noemt hem alleen, en daarnaast had dat haar toch enorm verdacht gemaakt bij Kees? De beste manier om hier te mollen lijkt me expres moeilijke woorden kiezen.

Toch blijf ik die kip vreemd vinden, aangezien dit later ook op het bord in het schooltje staat, maar het staat duidelijk niet in de lijst. Hoe komen ze dan allemaal op het woord kip ???
Omdat ze niet de mol is, lokt ze Kees uit de tent om een kip te fotograferen.