Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111770 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #400 Gepost op: 25-02-2013, 18:24:11 »
Hoe kan Paulien nou een hint naar Kees geven?
The British are not impressed.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #401 Gepost op: 25-02-2013, 18:27:26 »
Hoe kan Paulien nou een hint naar Kees geven?
Hoe kan jij nou alles zo serieus nemen? ;)

 ::rofl:: Dit ga ik na volgende week donderdag allemaal toch wel missen hoor  ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #402 Gepost op: 25-02-2013, 18:38:08 »
Zat diegene bij Paulien op schoot dan  ::tandpastasmiley::

Degene die naast Paulien zit op de foto is Jan-Peter Pellemans, de kandidatenbegeleider, beter bekend als de jury-stem van Lingo  ::vergroot:: Naast kandidatenbegeleider zijn voor WIDM post ie ook de tweets namens het officiële WIDM-account  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #403 Gepost op: 25-02-2013, 21:44:22 »
inderdaad dat is de tophint : Me Loen . Loen ;bedrieglijk , gemene streek , vals

Ik vind "een Mol" logischer, omdat je dat woord Mol gewoon weer hebt. Die Paulientunnel... Sinds aflevering 1 al... Als ik het nou weer fout heb ga ik alle afleveringen van alle seizoenen kijken, want ik moet en zal het een keer goed hebben!  ::vergroot::

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #404 Gepost op: 25-02-2013, 21:49:39 »
Op wie zat Zarayda nou eigenlijk in de test? Ik kijk net en krijg sterk het idee dat ze naar Carolien geswitched is.

Ik blijf bij Paulien als mol, maar Kees zou ook wel kunnen  ;D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #405 Gepost op: 25-02-2013, 21:53:09 »
Kunnen we nog iets met wat op het schoolbord stond, voordat de opdracht begon?
Een hart
Een bloem met drie bladeren?
Een bijenkorf?
Een tekstwolk
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 8
« Reactie #406 Gepost op: 25-02-2013, 21:54:39 »
We weten na deze aflevering trouwens ook met zekerheid dat niemand bij de ''Meet the Mole-opdracht'' de juiste antwoorden heeft gehad. Carolien was toen de enige waarvan we zeker wisten dat ze 3 antwoorden goed had, namelijk:

Joep --> Janine
Janine --> Kees
Tim --> Paulien

We wisten niet zeker of het antwoord op Ewout zijn laatste vraag Joep of Daniël was, maar dat weten we nu wel:

Volgens de vragen die Carolien aan de Mol stelde kregen als antwoorden dat Zarayda de Mol zou zijn. Dit was niet waar en dus moet Carolien ergens een fout gemaakt hebben. Dit moet dan de eerste vraag zijn geweest. Dat betekent dat Kees tegen de groep gelogen heeft, dat Ewout zijn laatste vraag op Daniël had ingezet. Toch kan het geen kandidaten-ctie geweest zijn van Kees, aangezien hij dan voor zijn eigen antwoorden bij Art wel Joep geantwoord zou hebben.

Dan zijn er dus nog twee dingen mogelijk:
1 --> Kees loog en is de Mol
2 --> Ewout loog tegen Kees dat hij op Daniël zat (Waarom hij dat zou doen  ???)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #407 Gepost op: 25-02-2013, 22:02:28 »
We weten na deze aflevering trouwens ook met zekerheid dat niemand bij de ''Meet the Mole-opdracht'' de juiste antwoorden heeft gehad. Carolien was toen de enige waarvan we zeker wisten dat ze 3 antwoorden goed had, namelijk:

Joep --> Janine
Janine --> Kees
Tim --> Paulien

We wisten niet zeker of het antwoord op Ewout zijn laatste vraag Joep of Daniël was, maar dat weten we nu wel:

Volgens de vragen die Carolien aan de Mol stelde kregen als antwoorden dat Zarayda de Mol zou zijn. Dit was niet waar en dus moet Carolien ergens een fout gemaakt hebben. Dit moet dan de eerste vraag zijn geweest. Dat betekent dat Kees tegen de groep gelogen heeft, dat Ewout zijn laatste vraag op Daniël had ingezet. Toch kan het geen kandidaten-ctie geweest zijn van Kees, aangezien hij dan voor zijn eigen antwoorden bij Art wel Joep geantwoord zou hebben.

Dan zijn er dus nog twee dingen mogelijk:
1 --> Kees loog en is de Mol
2 --> Ewout loog tegen Kees dat hij op Daniël zat (Waarom hij dat zou doen  ???)

of optie 3: de montage van die beelden klopt niet.
Er zat er één of meer op een ander persoon dan  dat ze aangaven op de test.
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #408 Gepost op: 25-02-2013, 22:39:02 »
of optie 3: de montage van die beelden klopt niet.
Er zat er één of meer op een ander persoon dan  dat ze aangaven op de test.
De mol zei: "Volgens mij zat Ewout niet op wie iedereen denkt dat hij zat."
De kandidaten dachten dat hij op Daniël zat, dus hij zat juist niet op Daniël.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #409 Gepost op: 25-02-2013, 22:44:55 »
De mol zei: "Volgens mij zat Ewout niet op wie iedereen denkt dat hij zat."
De kandidaten dachten dat hij op Daniël zat, dus hij zat juist niet op Daniël.

Juist, niet meer bij stilgestaan.

Even iets anders:

er wordt gezegd dat Kees en Janine vrienden aan het worden waren, maar Kees gaf eerder aan
dat Janine uit haar poriën uitstraalde dat ze hem verdacht en niet vertrouwde.

Kan dat dan dat ze vrienden worden?
(ok, je had Art en Patrick, Sanne en Kim,... maar was dat al geen vriendschap voor de serie)
klaar voor de strijd

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 8
« Reactie #410 Gepost op: 25-02-2013, 22:56:06 »
Of Kees is niet de Mol...  ::vergroot::

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #411 Gepost op: 25-02-2013, 22:59:13 »
Richting Janine kom ik er alleen uit Kees zat op Janine en haar daardoor als molvriendinnetje zag. Wanneer Kees het over Janine heeft verspreekt hij zich.

Voor mij is dat de hint..

Offline sander201

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #412 Gepost op: 25-02-2013, 23:51:00 »
is het jullie al opgevallen dat tijdens de test op het computerscherm de muis wel in een erg vast patroon heen en weer beweegt, soms helemaal de verkeerde kant op. moeten we hier (de ontbrekende) letters (van de spelfouten) in zoeken die getekend worden met de muis? ik ga morgen even goed bestuderen. lijkt op seizoen waarin Jon letters aanklikte naar een website

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #413 Gepost op: 26-02-2013, 01:37:30 »
Volgens mij had ik nog GF18, GF40, GF15 en GF18 gezien.

Heb je ook 28 weer voorbij zien komen als G28. Hangt aan de muur op een wit papier en Paulin en Kees lopen er langs. Kees is van 1982 = 82 = 28.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 01:39:27 door Pierce_Brosnan »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #414 Gepost op: 26-02-2013, 08:58:50 »
Nog een paar overwegingen...

Ik vraag me, net als anderen, af of de schoolopdracht wel mocht mislukken. Wat ik bijvoorbeeld vreemd vond was dat de kinderen moesten aangeven of een woord goed was. Maar daarvoor moesten zij wel weten wat er op de foto stond. Dan heb je dus eerst dat Paulien en Zarayda goed moeten overbrengen welk woord ze bedoelen (dat doen ze oa in het engels) en Kees en Carolien hebben hetzelfde probleem. Denk even aan de broodtrommel die verwerd tot magnetron... En dan moet de foto er ook nog een beetje op lijken....
Het was volgens mij meer een "schattige" opdracht en misschien ook wel een waar de mol de opdracht had om een hint achter te laten en het geld maar gewoon te laten gebeuren. Wat dat betreft scoort Carolien wel hoog met haar 'kip' (niet op de lijst) en Kees met (als hij de mol is) een foto van zowel een telenisie als een mol. (Overigens: hoe zouden Kees/Carolien een foto van een echte mol gemaakt moeten hebben...).

Dan de touwen. De hint van Art is aantrekkelijk, maar weet iemand zeker of Carolien echt wel aan het langste eind trok? De touwen lopen nog al vreemd om het maar zo te zeggen. En anders dan bij andere spelletjes was er niet echt een tekening met de loop van de touwen. Wat in ieder geval opvalt is dat aan het einde, waarbij Kees, Carolien en Zarayda aan het touw hangen je een shot ziet van Paulien die bij de doorgang staat. Daar lopen alle vier de touwen. Drie van die touwen hangen slap, een staat strak... Dat moet dan het Carolien-touw zijn. Maar.... als die andere touwen strak hangen dan had er beweging in het touw moeten zitten. Nu dat niet gebeurt moet het touw ergens vast zitten. Het valt mij op dat een van de katrollen nogal lang in beeld komt. Is dat misschien een borgend katrol (dus eentje die je "vast" trekt in een richting)? En zit die dan verkeerd om? In ieder geval komt niemand op het idee om even de touwen langs te lopen op zoek naar een reden waarom er geen beweging in zit...

m0ll0m

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #415 Gepost op: 26-02-2013, 09:11:40 »
Eigenlijk was de laatste opdracht bij de drive-in bioscoop veel makkelijker op te lossen dan de vragen als 'is de auto blauw'. Tenzij je natuurlijk maar bepaalde vragen mag stellen was het een stuk makkelijker geweest om schematisch te werk te gaan:
 
"Staat de auto in de 1e (2e,3e,4e) rij vanaf het scherm?" en daarna als je nog maar 1 rij hebt: zit de auto links van het midden of rechts van het midden. Net zo lang tot je de juiste auto hebt. Hoef je ook niet het hele terrein over te rennen :P

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #416 Gepost op: 26-02-2013, 09:40:22 »
Eigenlijk was de laatste opdracht bij de drive-in bioscoop veel makkelijker op te lossen dan de vragen als 'is de auto blauw'. Tenzij je natuurlijk maar bepaalde vragen mag stellen was het een stuk makkelijker geweest om schematisch te werk te gaan:
 
"Staat de auto in de 1e (2e,3e,4e) rij vanaf het scherm?" en daarna als je nog maar 1 rij hebt: zit de auto links van het midden of rechts van het midden. Net zo lang tot je de juiste auto hebt. Hoef je ook niet het hele terrein over te rennen :P
Grappig... een van de auto's staat verkeerd om. Lekker kijken uit de achterbak?

m0ll0m

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #417 Gepost op: 26-02-2013, 11:04:18 »
Heb je ook 28 weer voorbij zien komen als G28. Hangt aan de muur op een wit papier en Paulin en Kees lopen er langs. Kees is van 1982 = 82 = 28.
Van de gespoten 28 is de 8 meen ik weggevallen, vandaar het kopietje met 28.
Omnia vincit amor

Offline svr85

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #418 Gepost op: 26-02-2013, 15:34:19 »
Hallo allemaal, ik heb speciaal een account aangemaakt omdat mij in de laatste aflevering iets is opgevallen wat ik tot op heden nergens kan terugvinden op andere forums. Ik dacht, laat ik het eens delen en kijken wat jullie ervan vinden. Kees Tol is voor mij de Mol. Dit omdat er ergens halverwege de laatste aflevering een close up wordt gemaakt van hem en op zijn shirt zie je dan een klein merklogo staan. Dit merklogo is zo verwerkt, alsof het lijkt dat dit daadwerkelijk een kledingmerk is, maar dit is zeker niet het geval. Er staat duidelijk: Dissident.. De betekenis van Dissident is: Iemand met een andere mening dan anderen in een groep. (gequote tekst)

Dit vond ik zo specifiek en TE toevallig.. Nog meer mensen opgevallen?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #419 Gepost op: 26-02-2013, 15:44:21 »
Hallo allemaal, ik heb speciaal een account aangemaakt omdat mij in de laatste aflevering iets is opgevallen wat ik tot op heden nergens kan terugvinden op andere forums. Ik dacht, laat ik het eens delen en kijken wat jullie ervan vinden. Kees Tol is voor mij de Mol. Dit omdat er ergens halverwege de laatste aflevering een close up wordt gemaakt van hem en op zijn shirt zie je dan een klein merklogo staan. Dit merklogo is zo verwerkt, alsof het lijkt dat dit daadwerkelijk een kledingmerk is, maar dit is zeker niet het geval. Er staat duidelijk: Dissident.. De betekenis van Dissident is: Iemand met een andere mening dan anderen in een groep. (gequote tekst)

Dit vond ik zo specifiek en TE toevallig.. Nog meer mensen opgevallen?

Jelsir heeft erover geschreven in het topic van Kees, op blz. 51.