Auteur Topic: Hoeveel enkel-enkel-dubbel-dubbel is er verstopt?  (gelezen 24781 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: Hoeveel enkel-enkel-dubbel-dubbel is er verstopt?
« Reactie #20 Gepost op: 26-02-2013, 12:11:55 »
Ik probeer mensen aan te moedigen ipv te ontmoedigen  :D

::ok::

Ik ben over het algemeen misschien wat kritisch.. Over mezelf, over anderen en in het algemeen denk ik.  ::schaam::

Dus neem het vooral niet persoonlijk op in die zin.  ;)

Maar ja ik kijk even puur vanuit wat is makkelijk uit te leggen en evt iets uitgebreider (en/of in het verlengde ervan) op de site qua extra hints.

Ik denk dat het té vaak terugkomt om niks te zijn. Kees had in de Mol opdracht (!) ook niet over 'enkel-dubbel' hoeven te beginnen in zijn antwoord op Paulien bijvoorbeeld.   ::tandpastasmiley::

Het punt is alleen dat het juist vanwege de aard van de hint lastig aan te tonen is.. Maar de dingen die we hebben gevonden die er mijns inziens zekerder op duiden lijken me helder genoeg sws, de rest is mogelijk 'ter ondersteuning', wilde ik zeggen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #21 Gepost op: 26-02-2013, 14:17:03 »
Misschien moeten we met een soort van objectief sjabloon/puntensysteem komen van waarheidcriteria* van een hint. Eigenlijk raar dat dat in al die jaren nog niet beschikbaar is?  ;D

Ik kom hier op terug als ik wat meer tijd heb!  ::ok::

*Denk aan: consistentie, wijst de hint naar 1 persoon, kunnen de makers de hint verstopt hebben, is de hint herhalend etc.

Zoiets is zinloos, aangezien de hints die de makers erin stoppen vaak helemaal niet consistent zijn (is groen of rood nou de kleur van de Mol?) of naar één persoon verwijzen (geit, reuzenrad). Het lijkt mij het beste als iedereen voor zichzelf bepaalt of ie een hint wel of niet plausibel acht. Zo niet, kan je iemands vondst denk ik nog het beste negeren.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 26-02-2013, 14:20:54 »
Als advocaat van de duivel kan ik ook de kaarsen minder sterk maken. Een EEDD-hint zou dan of voor of uiterlijk tijdens het programma bedacht moeten zijn. En waarom staat er maar 1 rijtje kaarsen zo? :P

???

Als Molhint lijkt het me duidelijk.
Elke Molhint laat wat vrijheid aan interpretatie, maar binnen een bepaald geheel is het zeker kloppend.

Ik zie geen meerwaarde in een tweede rij kaarsen in die zin eerlijk gezegd, dit lijkt me helder.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 26-02-2013, 20:57:06 »
Ik snap heel goed wat je bedoelt Heinz en zo doe ik het zelf ook het meest. Je zult mij niet meer horen over een sjabloon. Ieder voor zich en ieder zijn waarheid ::rofl::  ::ok::

Ik ben een brainstormer. Daarom schrijf ik vaak eerst en laat ik mij vervolgens graag overtuigen van het gelijk of van het tegendeel of een nieuw, ander inzicht.

Ik zal het vanaf volgend seizoen eerst (proberen)na te denken en dan pas te schrijven. Beloofd. :P

p.s. Voor dit seizoen is het al te laat  :)

Nah zolang alles met respect voor elkaar en lol voor de speurtocht en het programma is is snel geoorloofd. Ik hou er wel van als mensen met een brainstorm komen zelfs als het achteraf een brainfart blijkt te zijn. Komt de een met A dan komt de ander wel bij B

Offline Toupeira

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2013, 21:41:29 »
Dit is dus echt een hint! Netjes gedaan!
De vraag is alleen wat er allemaal bij hoort.

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2013, 21:49:38 »
Ja te gek dat dit dus een hint was.
Ook gewoon geniaal, dat je je hint zo in de serie zet. Lef van Kees.

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2013, 22:18:06 »
Ik vind het opzich een rare ketting vol kleine hintjes. Het enige dat ik mogenlijk verdacht vind van enkel enkel dubbel dubbel is het feit dat het als mogenlijke hint in de test staat. Ook vind ik andere hints zoals de lion hint veel sterker omdat de leeuw echt iets heeft te maken met dit seizoen. Elke grote hint in een seizoen wees naar het dier de mol of naar iets uit het land. Maar ja, dat is mijn mening. Kees is alsnog de mol.  ::ok::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2013, 11:56:14 »
Zuidafrikaanse dames in het enkel enke dubbel dubbelcomplot? ;)

Bij de test na afl.7 zie je kort nadat Carolien Kees als mol heeft ingevuld, drie Zuidafrikaanse dames bij twee oranje pylonnen (46e minuut). Eentje doet een dansje waarbij ze twee enkele pasjes opzij doet en dan twee pasjes opzij naar dezelfde kant. Enkele, enkel, dubbel, dubbel?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2013, 12:00:08 »
hahaha, en nu ziet iedereen overal Enkel Enkel Dubbel Dubbel in.

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2013, 17:37:31 »
Gif-je van Kees  ;D

Offline mollenkom

• Forumlid
  • Kiekeboe!
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2013, 10:58:19 »
Thriller van Micheal Jackson gebruikt ook Enkel , Enkel , Dubbel , Dubbel. Bovendien had Zarayda het ook over 'Moonwalken'. En trouwens Micheal Jackson had ook wat problemen met de kerk. 'Toen Michael Jackson dreigde te worden uitgesloten uit de gemeenschap van Jehova's getuigen vanwege een aanklacht van occultisme in de videoclip van "Thriller", wist hij zijn uitsluiting te voorkomen door hiervoor excuses aan te bieden in Ontwaakt!.[10] Omdat de druk aanhield, trok hij zichzelf in 1987 terug uit de gemeenschap van Jehova's getuigen.[11]'. Misschien een enkel enkel dubbel dubbel aanwijzing naar Kees?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 4-03-2013, 13:31:57 »
dat gaat wel heel erg ver.......

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2013, 20:33:58 »
Hier zit ik toch nog een beetje mee: welke e-e-d-d is er nu echt als geheime aanwijzing in de serie verstopt?

In morse -> .. _ _ -> IM -> Ik Mol heb ik geen fiducie. Aan de tweets hebben de kandidaten niets. En de kaarsjes vind ik te karig. (Overigens kun je als onderdeel van de kaarsjeshint Arts "drie brandende vragen" zien.)

Als een gek nog op zoek naar een sterkere e-e-d-d als hint? Of lekker donderdag afwachten?

Het eerste natuurlijk. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 21:13:35 door Heinz »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #33 Gepost op: 4-03-2013, 20:36:07 »
De tweets zijn trouwens inconsequent, de hint is halverwege afgekapt. Tenzij er iets meer in zit, maar dat snap ik dan niet.
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2013, 20:42:47 »
De tweets zijn trouwens inconsequent, de hint is halverwege afgekapt. Tenzij er iets meer in zit, maar dat snap ik dan niet.

De hint is in mijn ogen wel consequent, namelijk tot en met aflevering 5. Dat de hint daarna ophoudt vind ik geen probleem. (En ik heb ook nooit het probleem gezien in CASE ISTHEMOLE, wat inderdaad wel inconsequent is in de zin dat CASE het hele woord is en niet alleen de eerste letter. Nou en? De hint lijkt me duidelijk. Maar daar gaan we het in dit topic verder niet over hebben. ::tandpastasmiley::)

edit: Naast bij de Mol op het orgel (kaarsjes) lijkt me de film met daarin de Mol een uitstekende plek voor een tweede e-e-d-d hint. Daar ga ik nog maar eens induiken. Misschien iets met de tijdstippen waarop de Mol zijn boodschappen geeft.
edit 2: Zonder ver te zoeken gaat het niet lukken. Het lijkt slecht een beetje in de buurt te kunnen komen.

03.14-03.21 (7 seconden)
07.31-07.38 (7 seconden)
09.53-10.05 (15 seconen)
14.47-14.59 (12 seconden)
19.59-20.11 (12 seconden)
24.58-25.07 (9 seconden)
28.52-28:59  (7 seconden)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 21:13:14 door Heinz »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #35 Gepost op: 4-03-2013, 20:49:34 »
Paulien-Kees-Paulien-Kees-Paulien.

Het gaat nog steeds door......

Ik zei al eerder over deze hint: alleen al het feit dat er op diverse plekken in de serie dit patroon wordt gevonden, zegt al genoeg. Namelijk dat het meer is dan een door Kees bedacht dansje. Al was het maar 1 keer dat je zo'n patroon tegenkwam buiten het dansje, dan was het al genoeg, maar nu het patroon regelmatig terug komt, lijkt het dus weldegelijk een aanwijzing te zijn.

En wederom: waarom kwam het idee van het dansje van of via Kees? Als Paulien de mol was geweest, en ze hadden iets met dat dansje willen zeggen, dan was het idee toch zeker via Paulien de wereld in gestuurd?

Ook deze simpele vaststelling sterkt mij in de gedachte dat Kees de mol is.

Ik troost me overigens met de gedachte dat ook na 7 maart hele volksstammen zullen blijven volhouden dat het toch Paulien is. Die mensen kun je alleen met middeleeuwse martelpraktijken op een andere gedachte brengen. En zelfs die helpen niet altijd.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2013, 20:53:07 »
De hint is in mijn ogen wel consequent, namelijk tot en met aflevering 5. Dat de hint daarna ophoudt vind ik geen probleem. (En ik heb ook nooit het probleem gezien in CASE ISTHEMOLE, wat inderdaad wel inconsequent is in de zin dat CASE het hele woord is en niet alleen de eerste letter. Nou en? De hint lijkt me duidelijk. Maar daar gaan we het in dit topic verder niet over hebben. ::tandpastasmiley::)
Ik heb ook nooit gezegd dat Case niet klopte, daar heb ik ook nooit een probleem mee gehad.

Dat de tweets halverwege stoppen is anders, zou wat zijn als Inges handenhint halverwege ophield, dan was het nooit een volledige hint geweest. Of er moet een reden zijn waarom het stopt, anders gaat het voor mij net even te ver. Ik zou zeggen, als je ergens mee begint, dan moet je het ook afma
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2013, 20:57:38 »
Dat de tweets halverwege stoppen is anders, zou wat zijn als Inges handenhint halverwege ophield, dan was het nooit een volledige hint geweest.

Dat klopt, dan had er "INGED" gestaan. Maar enkel-enkel-dubbel-dubbel was zo al een tijdje volledig duidelijk. ;)

Ik zou zeggen, als je ergens mee begint, dan moet je het ook afma

::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #38 Gepost op: 4-03-2013, 21:01:15 »

Ik houd wel van Britse humor......

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #39 Gepost op: 4-03-2013, 22:31:42 »
Ik troost me overigens met de gedachte dat ook na 7 maart hele volksstammen zullen blijven volhouden dat het toch Paulien is. Die mensen kun je alleen met middeleeuwse martelpraktijken op een andere gedachte brengen. En zelfs die helpen niet altijd.

Ik weet niet of het een grapje is? Zo niet, lijkt het me wel 'lichtelijk' overdreven.

::jaja:: ::rofl:: ::rofl::