Wat betreft de biljetten van 250 euro is het inderdaad zo dat alleen Kees 3 ongevouwen exemplaren heeft gekregen. Dat we van Paulien niet alles hebben gezien, doet er niet toe, omdat minimaal 1 van haar briefjes gevouwen dan wel verkreukeld was.
Van Carolien doet het in dit stadium helemaal niet meer ter zake, zij is eruit. Maar kreeg wel minimaal 1 en als ik het goed zag 2 ''geschonden'' (dus gevouwen of verkreukelde) briefjes.
Mamaloe vorige jaar was makkelijker .
Dit geldt zowel voor internet als IRL. Ik hoefde er alleen maar voor naar IJsland te gaan, ze loopt daar gewoon vrij rond, en je komt haar (omdat het centrum van Reykjavik niet zo groot is, vrij gemakkelijk tegen.
Uiteraard ging ik naar IJsland voor het land, en dat je dan een personage uit je favoriete televisieprogramma tegenkomt en zelfs uitgebreid te spreken krijgt, is alleen maar leuk.
Voor degenen die het nog niet weten: zij is de enige op IJsland die een Molloten-shirt draagt.
OT dan maar weer: Paulien heeft de naam Carolien gezien of die van zichzelf, Carolien kreeg de naam Paulien te zien, en Kees zag zijn eigen naam. Dat laatste correspondeert met de drie vragen, waarvan de antwoorden samen DE MOL DE ENIGE OP DE BERG vormden.
Samen met de Tolisdemol-hint, samen met de aanwijzing in de briefjes zelf, en samen met de ontmaskering bij het etentje op het terras bij het Salvation Cafe in Johannesburg is het sluitende bewijs overtuigend genoeg om de muzikale hint niet meer nodig te hebben.
De nozem (Paulien zag er door de hele serie heen nogal ''tegendraads'' uit, hetgeen ook wel bij haar stijl past, verder niets mis mee) en de NON (waar de naam Kees aan ''duif'' gekoppeld werd, dat weet ik niet meer, maar NON is ook een benaming voor een Duif, zoals eerder door anderen aangegeven), die verwijzen ieder apart naar de laatste deelnemers in het spel, de hardnekkigen onder ons leggen dan weer de nadruk op de naam Cornelis.
En die is weer dubbel uit te leggen.