Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 74954 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #140 Gepost op: 3-03-2013, 16:58:07 »
Nee, het was niet makkelijk, maar het was wel mogelijk geweest. Alle relevante feiten waren bekend zeg maar.

Maar er werd door de Mol bij de drive-in bioscoop toch ook verteld dat er 7 kokers waren? Dan zou Carolien de link met de kokers bij die vrouw, de 7 kokers die de Mol zei bij de drive-in, en het feit dat er ze uiteindelijk 6 kokers hadden, veel makkelijker kunnen leggen.
Ook omdat ze eerst 5 kokers hadden, en met diegene die Kees vond in de winkel 6.

Lijkt me veel logischer.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #141 Gepost op: 3-03-2013, 17:02:16 »
Vraag me eigenlijk af van hoeveel belang hints zijn voor 2 kandidaten die allang overtuigd zijn van hun mol. Alleen als Kees niet de mol is zou het voor Carolien van belang zijn dat ze nuttige hints kreeg. Voor Paulien maakt het dan uiteraard niet uit.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #142 Gepost op: 3-03-2013, 18:24:49 »
op een andere forum wordt gezegd dat de mol boekje die de man in zijn handen heeft bij carolien waar je de vraag 20 paulien ziet. zarayda boekje is. ik kan het helaas niet terug kijken. er wordt ook gezegd dat de man meerdere mol boekjes las.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #143 Gepost op: 3-03-2013, 18:37:08 »
Het is vrijwel zeker Ewouts boekje.

Het gebeurt op 26:35 en je ziet heel kort een schrijfsel gericht aan Joep afgesloten met Succes en een naam. Allereerst blijkt uit dat stukje dat Joep op dat moment nog niet afgevallen is, en het lijkt er ook op dat die naam begint met "Ew". Ik vraag me alleen af waarom dat stukje staat op een plek die Joep niet leest, maargoed.

Wat dus heel raadselachtig is, want we hielden de hele tijd vol dat Ewout Joep verdacht omdat dat lijkt te volgen uit door hem gesproken woorden tijdens de test. Dus misschien is die vraag 20 Paulien toegevoegd ná de executie. Maar dat is dan weer heel raar, want na de executie ga je naar huis. Misschien hoorde Ewout toen "je moet je molboekje inleveren", en heeft ie toen snel die boodschap aan Joep achtergelaten en "vraag 20: Paulien" erbij gezet, omdat met de nieuwe informatie van zijn rode scherm hij toen aan Paulien als mol dacht.

Allemaal speculatie...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #144 Gepost op: 3-03-2013, 18:54:01 »
Het is vrijwel zeker Ewouts boekje.

Het gebeurt op 26:35 en je ziet heel kort een schrijfsel gericht aan Joep afgesloten met Succes en een naam. Allereerst blijkt uit dat stukje dat Joep op dat moment nog niet afgevallen is, en het lijkt er ook op dat die naam begint met "Ew". Ik vraag me alleen af waarom dat stukje staat op een plek die Joep niet leest, maargoed.

Wat dus heel raadselachtig is, want we hielden de hele tijd vol dat Ewout Joep verdacht omdat dat lijkt te volgen uit door hem gesproken woorden tijdens de test. Dus misschien is die vraag 20 Paulien toegevoegd ná de executie. Maar dat is dan weer heel raar, want na de executie ga je naar huis. Misschien hoorde Ewout toen "je moet je molboekje inleveren", en heeft ie toen snel die boodschap aan Joep achtergelaten en "vraag 20: Paulien" erbij gezet, omdat met de nieuwe informatie van zijn rode scherm hij toen aan Paulien als mol dacht.

Allemaal speculatie...

Ook speculatie, maar mijn theorie is dat de afvaller(s) is gezegd dat ze hun mol boekje moesten inleveren voor een opdracht in de finale en dat ze er  een bericht mochten achterlaten voor iemand waarvan ze dachten dat hij dat zou halen, of voor degene voor wie ze gingen in de test. Stel Ewout heeft nauwelijks gespreid en hij verdacht Joep wel, dan heeft de montage niet gelogen maar dan weet Ewout wel: Joep is het niet.
Misschien heeft Ewout geschreven wie hij dan dacht dat het was. Het lijkt echter wel een heel ander handschrift.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #145 Gepost op: 3-03-2013, 23:31:12 »
Net als bij de tests kan de mol vragen fout beantwoorden en krijgt altijd een groen scherm Met andere woorden, haar antwoorden in de trein hoeven niet altijd goed te zijn. Ze gaat toch naar die suite waar ze moet zijn. We zien er ook verder niks van.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #146 Gepost op: 3-03-2013, 23:52:30 »
Ik vraag me nu toch echt af waarom mensen hardnekkig de andere kant op kijken, wanneer er zo'n niet mis te verstane hints naar Kees worden gegeven.

Ik heb geprobeerd alles op zijn kop te zetten, en mee te denken met de Paulien-verdenkers.

Maar het lukt me met de beste wil van de wereld niet om de glasheldere hints die in aflevering 9 zitten, en die stuk voor stuk naar Kees verwijzen, om te buigen naar Paulien. Hoe moet ik die vertalen naar Paulien?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #147 Gepost op: 3-03-2013, 23:55:13 »
De titel heet 'trust nobody', dus alle hints naar Kees zijn vals.

(Dit is ook de enige reden die ik kan bedenken hoor. Mijn Mol is Kees!)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #148 Gepost op: 4-03-2013, 00:22:10 »
Dus als ik het goed begrijp, ik Kees niet op de berg geweest, maar Paulien?


Door die zogenaamde valse hints om te draaien, kun je zien wat de echte hint is, maar dan stuit je op aantoonbare onjuistheden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #149 Gepost op: 4-03-2013, 00:26:37 »
Dus als ik het goed begrijp, ik Kees niet op de berg geweest, maar Paulien?


Door die zogenaamde valse hints om te draaien, kun je zien wat de echte hint is, maar dan stuit je op aantoonbare onjuistheden.
Volgens mij is de theorie niet zo zeer dat je de hints moet omdraaien, maar dat ze allemaal niet waar zijn...  ::rofl:: :-X

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #150 Gepost op: 4-03-2013, 00:38:32 »
Dus als ik het goed begrijp, ik Kees niet op de berg geweest, maar Paulien?
Haar envelop op zijn minst, met daarin het meeste geld wat in die opdracht kon worden verdiend. Paulien hoefde niet bang te zijn dat Kees die zou pakken, omdat ze wist dat hij Carolien verdacht.
The British are not impressed.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #151 Gepost op: 4-03-2013, 09:00:00 »
De titel heet 'trust nobody', dus alle hints naar Kees zijn vals.

(Dit is ook de enige reden die ik kan bedenken hoor. Mijn Mol is Kees!)

Als we naar de voorgaande afleveringen kijken, sloegen de titels steeds op een stukje uit de aflevering, dus dat zal hier ook wel het geval zijn. Bovendien zijn de hints uit de titels waarschijnlijk niet al te ingewikkeld, dus ik zou zeggen: Carolien kon de tekst uit het molboekje van Kees niet vertrouwen, voilà!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2013, 08:07:00 »
Misschien heb ik de zin gevonden die de drie antwoorden van Carolien had moeten vormen (the mole the one in the mountain), namelijk:

De goede antwoorden zijn:
1. What tells the story? The first letters
2. Where can something be lost? Where something is found
3. What speaks louder than words? Actions

Deze maken (ongeveer) de zin:

The first letters can be found in 'aCTion'

... of niet

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2013, 08:19:04 »
Misschien heb ik de zin gevonden die de drie antwoorden van Carolien had moeten vormen (the mole the one in the mountain), namelijk:

De goede antwoorden zijn:
1. What tells the story? The first letters
2. Where can something be lost? Where something is found
3. What speaks louder than words? Actions

Deze maken (ongeveer) de zin:

The first letters can be found in 'aCTion'

... of niet

Of in t Nederlands:  de eerste letters kunnen worden gevonden in aKTie  8)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #154 Gepost op: 5-03-2013, 08:27:05 »
Misschien heb ik de zin gevonden die de drie antwoorden van Carolien had moeten vormen (the mole the one in the mountain), namelijk:

De goede antwoorden zijn:
1. What tells the story? The first letters
2. Where can something be lost? Where something is found
3. What speaks louder than words? Actions

Deze maken (ongeveer) de zin:

The first letters can be found in 'aCTion'

... of niet

Mooi bedacht, zeker zo met die Nederlandse vertaling erbij (KT = Kees Tol). Maar het klopt helaas niet, want de tweede vraag aan Carolien is "Waar kan iets gevonden worden?" en het antwoord is dan juist "Waar iets verloren kan worden". En vraag 1 was: "Welk verhaal..."

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #155 Gepost op: 5-03-2013, 11:37:10 »

<...>

De goede antwoorden zijn:
1. What tells the story? The first letters
2. Where can something be lost? Where something is found
3. What speaks louder than words? Actions

<..>

Vraag 2 was andersom, where can something be found? where it's lost  te zien op afl 9 44.22

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #156 Gepost op: 5-03-2013, 12:18:12 »
Mooi bedacht, zeker zo met die Nederlandse vertaling erbij (KT = Kees Tol). Maar het klopt helaas niet, want de tweede vraag aan Carolien is "Waar kan iets gevonden worden?" en het antwoord is dan juist "Waar iets verloren kan worden". En vraag 1 was: "Welk verhaal..."
Ahh, nee toch? Had ik het toch terug moeten kijken ipv op mijn geheugen te vetrouwen.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2013, 13:31:16 »
Of in t Nederlands:  de eerste letters kunnen worden gevonden in aKTie  8)

Lijkt me erg sterk dat dit een hint is, want de meeste mensen schrijven aktie toch nog altijd als actie :) (en ja ik weet dat je er dan Cornelius Tol van kunt maken, maar ik blijf het een erg vergezochte en onwaarschijnlijke hint vinden).

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #158 Gepost op: 5-03-2013, 13:35:03 »
Lijkt me erg sterk dat dit een hint is, want de meeste mensen schrijven aktie toch nog altijd als actie :) (en ja ik weet dat je er dan Cornelius Tol van kunt maken, maar ik blijf het een erg vergezochte en onwaarschijnlijke hint vinden).
Ik zou hem niet vergezocht hebben gevonden als vraag 2 had geklopt (helemaal omdat Kees ook zo'n mooie zin heeft). Maarja, vraag twee klopt niet  :\'(

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2013, 13:43:48 »
Misschien was het juist de bedoeling dat er alleen bij Kees een mooie zin uitkwam.

Ik was nog op zoek naar een mooie eenduidige hint voor Carolien, maar het kan best zo zijn dat Carolien ook bij die man aan tafel met die foto's heeft gezeten. En dus ook gewoon die cijferreeks heeft gehoord. We weten niet of alle finalisten bij alle personen zijn geweest, maar dat zou maar zo kunnen. Als dat zo is, dan is er niet een kandidaat bevoordeelt boven de ander.

By the way, ik hoop nog steeds dat de vreemde man John stiekem Kees in vermomming is. Dat zou ook mooi passen bij de uitspraak van Carolien in de roodshow dat ze opnieuw een hartverzakking kreeg toen ze uiteindelijk zag wie de mol was (na de bekendmaking dan).