Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 74962 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #180 Gepost op: 5-03-2013, 18:26:16 »
Ik denk eerder dat ze bedoelen dat het maximale bedrag is binnengekomen, 750 euro per persoon, en dat de Mol dus niet heeft gemold of er voor gezorgd heeft dat er minder geld in de pot kwam, iets in die richting.

Wat ook raar is, want de Mol kon hier helemaal niets aan doen..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #181 Gepost op: 5-03-2013, 18:29:23 »
Ik dacht tijdens het bekijken van de aflevering ook: waarom geeft Kees niet gewoon 1 of 2 foute antwoorden?
Maar toen gaven Paulien en Carolien foute antwoorden en kregen ze ook 3 x 250 euro.  ???
Als dat donderdag niet wordt uitgelegd, is het wel een goede vraag voor op de Molfandag.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #182 Gepost op: 5-03-2013, 18:30:34 »
Ik denk dat Kees die drie goede antwoorden gaf (even ervanuitgaande dat ze ook goed waren) om gewoon een mooie hint te creëren en dat het dus een opdracht van de productie was.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #183 Gepost op: 5-03-2013, 18:52:33 »
Het is nu net het topic over de Swiffer Wet-jet. Dat duikt om de zoveel jaar op in de media.

Het kost de eigenaars van het merk ieder jaar miljoenen dollars om te weerspreken dat het goedje dodelijk is voor honden en katten, waarbij ze alles uit de kast moeten trekken om te bewijzen dat het spul dus geen gevaarlijke bestanddelen bevat, en wat eventueel wel schadelijk kan zijn voor de gezondheid van de dieren, zit er in zo'n kleine hoeveelheden in dat het verdampt is voor je 1 keer adem hebt gehaald.

Om de zoveel jaar komen er weer mensen wiens buren een kat of een hond hebben gehad die aan het oplikken van de vloeistoffen uiteindelijk een fatale leverinfectie hebben overgehouden. Maar het is een meermalen bewezen HOAX.

Let wel: bovenstaande is ''beeldspraak'' en ik heb er een bedoeling mee om dit voorbeeld aan te halen: ik zei dus eerder: hoeveel argumenten je ook kunt aanhalen, onweerlegbare argumenten dus, er zullen altijd mensen zijn die hardnekkig weigeren hiervoor te zwichten.

Knap van ze als ze alsnog gelijk krijgen, en ik neem mijn mol-baseballpetje voor ze af als het toch Paulien blijkt te zijn, maar naast duidelijke hints zitten er ook zeer subtiele hints verstopt. De meeste non-verbaal, maar ook 1 die niets met een opdracht te maken had. De drie zullen bij het zien van een kom tomatensoep altijd terugdenken aan de scene in het cafe, waar Paulien mijns inziens de mooiste en meest hilarische ontmaskering ooit  ''neer zette''.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #184 Gepost op: 5-03-2013, 18:55:20 »
Weet je dan wat Kees precies zei? Ik heb wel ongeveer begrepen waar het op neerkwam, maar ik heb geen idee wat Kees zei waardoor ze het zeker wisten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #185 Gepost op: 5-03-2013, 18:55:53 »
ook graag hier weer ::ontopic:: over de moltrein.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #186 Gepost op: 5-03-2013, 18:59:00 »
Oeps, ja, sorry.

Ik hoop (en verwacht) dat deze opdracht toch wel uitgebreid besproken gaat worden in de laatste aflevering. Jammer dat dit niet zo lang kan, omdat er maar een uur de tijd is om alles te behandelen. Misschien kunnen ze er in Moltalk verder op ingaan?
Persoonlijk vond ik dit in ieder geval de leukste opdracht van dit seizoen. ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #187 Gepost op: 5-03-2013, 19:06:34 »
was het ook. Complimenten aan de makers om een compleet misdaadverhaal van Agatha Christie om te vormen naar deze opdracht.

Normaalgesproken wordt er met de finalisten aan een terrastafeltje op een hele droge manier teruggekeken op het hele seizoen, en dat hebben de makers op deze manier heel levendig weten te maken. De hele opdracht zat vol dubbele bodems, echte aanwijzingen, en knipogen naar de kijker. Wat die laatste betreft, door dit te doen, hebben de makers laten zien dat ze echt geluisterd hebben naar wat vorig jaar in februari aan enkele geselecteerde kijkers is gevraagd.

Iemand die dit jaar een aflevering gemist heeft, kreeg door middel van deze moltrein-opdracht een herkansing.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #188 Gepost op: 5-03-2013, 19:19:38 »
zou deze zinnen kloppen bij spencer 

kees: the mole alone on the mountain
kees: de mol als enige op de berg

carolien: in the shop was the mole in action
carolien: in de winkel was de mol in actie

paulien: the mole game : tol is de mol
paulien: in het spel : tol is de mol

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #189 Gepost op: 5-03-2013, 19:33:38 »
was het ook. Complimenten aan de makers om een compleet misdaadverhaal van Agatha Christie om te vormen naar deze opdracht.

Normaalgesproken wordt er met de finalisten aan een terrastafeltje op een hele droge manier teruggekeken op het hele seizoen, en dat hebben de makers op deze manier heel levendig weten te maken. De hele opdracht zat vol dubbele bodems, echte aanwijzingen, en knipogen naar de kijker. Wat die laatste betreft, door dit te doen, hebben de makers laten zien dat ze echt geluisterd hebben naar wat vorig jaar in februari aan enkele geselecteerde kijkers is gevraagd.

Iemand die dit jaar een aflevering gemist heeft, kreeg door middel van deze moltrein-opdracht een herkansing.

Hier sluit ik me volledig bij aan  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #190 Gepost op: 5-03-2013, 20:01:27 »
zou deze zinnen kloppen bij spencer 

kees: the mole alone on the mountain
kees: de mol als enige op de berg

carolien: in the shop was the mole in action
carolien: in de winkel was de mol in actie

paulien: the mole game : tol is de mol
paulien: in het spel : tol is de mol

Kees:
The mole the one on the moutain (is wat Kees gezegd heeft; de 3 antwoorden aan Spencer)

Carolien:
Eerste antwoord Carolien kan NOOIT "in the shop" zijn, want de vraag was: "Which story in the church told it all??"
Tweede antwoord Carolien kan NOOIT "de mol" zijn, want de vraag was: "Where can something be found??"
Derde antwoord Carolien kan NOOIT "in action" zijn, want de vraag was: "What is the loudest speaker??"
(Juiste antwoorden zouden kunnen zijn "Kees' story"/The mol's story" "where it is lost" "actions")

Paulien:
1. Ook Paulien heeft 3 vragen gehad (en geen 2) 
2. Pauliens vragen waren:
"Who wrote the perfect version of the poem?"
"Tell me.. Did you play a game or a game whitin a game?"
"What do the numbers translate to?"
(Goede antwoorden zouden kunnen zijn: "Kees' version"/The mol's version" "? (die doorgrond ik nog niet helemaal, iemand die me die uit kan leggen)??" en "Tol is de mol"

Ergo: jouw versie van de antwoorden (zinnen gemaakt door de antwoorden) klopt volgens mij niet

PS Voor de Paulien-tunnelaars: waar ik Kees heb ingevuld bij de antwoorden vullen jullie gewoon Paulien in natuurlijk  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #191 Gepost op: 5-03-2013, 20:02:26 »
The Mole was lost in action.

Was Janine toch de mol.... ::oink::

(Niet dat ik dit serieus denk maar die zin kan dus serieus wel)

Die zin kan dus niet  :) (zie mijn vorige post in dit topic)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #192 Gepost op: 5-03-2013, 20:03:35 »
zou deze zinnen kloppen bij spencer 

kees: the mole alone on the mountain
kees: de mol als enige op de berg

carolien: in the shop was the mole in action
carolien: in de winkel was de mol in actie

paulien: the mole game : tol is de mol
paulien: in het spel : tol is de mol

Klopt niet  ::ohno::

Zie twee posts hierboven (ook van mij)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #193 Gepost op: 5-03-2013, 21:05:05 »
Zegt Art nou echt: "2 Kandidata?"?
@24.50

Omnia vincit amor

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #194 Gepost op: 5-03-2013, 21:07:40 »
ook graag hier weer ::ontopic:: over de moltrein.

Zeg Modjes, jullie zijn wel erg streng hoor... In de dagen vóór de laatste aflevering lopen de topics over de opdrachten, (in) de laatste aflevering, (uitgevoerd door) de overgebleven molkandidaten (van wie een de mol en een de winnaar is) van nature toch sterk door elkaar heen?  ::hypocriet::
Woosie down?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #195 Gepost op: 5-03-2013, 21:10:38 »
niet als je even nadenkt voordat je wat post ;)

De post ging over tomatensoep, dat was duidelijk een stukje voor in het afleveringstopic.

En waar eerder wat van jou is weggehaald in de media, was de discussie ook al helemaal scheef gegaan en werd er gewaarschuwd. Lijkt me een mooi moment om nog even goed te kijken of het wel ontopic is.

Succes met (op de goede plek) posten ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #196 Gepost op: 5-03-2013, 21:12:26 »
niet als je even nadenkt voordat je wat post ;)

De post ging over tomatensoep, dat was duidelijk een stukje voor in het afleveringstopic.

En waar eerder wat van jou is weggehaald in de media, was de discussie ook al helemaal scheef gegaan en werd er gewaarschuwd. Lijkt me een mooi moment om nog even goed te kijken of het wel ontopic is.

Succes met (op de goede plek) posten ::ok::

Pfff, Lukie, ik schreef dit echt geenszins uit rancune omdat je ingreep in de bitchfight tussen Regis Filia en mijzelve, maar als een algemene observatie. Zoals de waard is, hoor...  :-\\
Woosie down?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #197 Gepost op: 5-03-2013, 21:13:45 »
en ik leg het even uit.

tuurlijk snappen we dat het wat lastig is nu, maar neem het ons dan niet kwalijk als we het toch nog willen stroomlijnen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #198 Gepost op: 5-03-2013, 21:30:46 »
Schrijf ik een hele ontkrachting, met veel uitzoekwerk voor de letterlijke teksten, reageert er niemand op  ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #199 Gepost op: 5-03-2013, 21:37:10 »
Persoonlijk vond ik dit in ieder geval de leukste opdracht van dit seizoen. ::ok::

Was het eigenlijk wel een opdracht? Er was veel te zien, beleven, genieten en te mindvachten, maar het competitie-element ontbrak, getuige ook de oprechte verbazing van minstens twee kandidaten over het feit dat ze geld aan moesten nemen van dat lichtelijk enge barmannetje.
Woosie down?