Auteur Topic: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......  (gelezen 32886 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #80 Gepost op: 8-03-2013, 10:34:22 »
Ik ben het met Qper eens dat het op het midden van de serie wat opdrachten betreft (waarbij geld verdiend kan worden en gemold kan worden) een beetje inkakte. Met aflevering 6 in dat opzicht als dieptepunt. Maar dat is dan ook meteen de enige kritiek die ik op het moment heb.

Nou vooruit, de priesterhint. Prachtige hint maar helaas te duidelijk (niet zozeer heel makkelijk om te vinden; maar als ie gevonden wordt wat mij betreft te duidelijk, en ja, ook daar kun je over discussiëren), zeker voor aflevering 1. Dan maar minder fanatiek speuren in het vervolg? Is een optie, maar liever zou ik zien dat dit soort hints niet meer in de eerste aflevering gestopt wordt. Of maak er op zijn minst geen gewoonte van. ;) Verder vind ik de toegenomen aandacht voor hints (De Mol op het orgel, de Mol in de film, de trein) alleen maar schitterend. ::bravo::

Finale: nu al legendarisch. Beelden van Zuid-Afrika: prachtig. Groep: heel leuk en divers. Mol? Dat zal ik na aflevering 10 beoordelen. Maar ik heb goede hoop! ::tandpastasmiley::

Mol: maakt deze topserie helemaal compleet. Kees komt samen met George en Dennis in mijn mollen top 3 te staan. ::joehoe::

De meest memorabele acties (ook dankzij de bijbehorende beelden): molbiechtje tijdens de bungeejump, het inleveren van een perfect dictee, het pikken van een koker uit Tims zak, brutaal mollen bij het kampvuurspel, uitermate subtiel en tegelijk zeer gedurfd de twee kokers in de winkel pakken, vieren in plaats van trekken, de deal met Spencer. Wow wat een lijst! ::cheerleader:: ::super::


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #81 Gepost op: 8-03-2013, 10:38:17 »
Janine had hem ook door.
Geen enkel goudklompje vinden en met maar 500 euro terugkomen van de berg, ligt er veel te dik bovenop.
2 i.p.v. 3 goudklompjes vinden en met 1000 euro terugkomen van de berg, was eventueel wel een optie geweest.
En van geld stelen uit de pot ben ik sowieso geen fan en als hij dat toen had gedaan, had iedereen geweten dat hij of Daniël dat geld gestolen zou hebben.

Hij had wel zo'n 8 klompjes gevonden, zei hij in de aflevering, dus hij heeft er 5 weggegooid, is dat niet genoeg? ;)

Dat hij zoveel geld van de berg meenam vond ik ook wel een beetje raar, 1000 had ook prima gekund. En dan had hij erbij kunnen zeggen: ik weet nu in elk geval wie niet de mol is. Maar aan de andere kant, hij zal blij zijn geweest dat niet iemand anders daar stond en zijn envelop had opengemaakt.
Tell me what your telescope says

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #82 Gepost op: 8-03-2013, 10:43:01 »
Janine had hem ook door.
Ja, maar die ging er in aflevering 3 uit - we weten niet of ze dat vast zou houden.

Citaat
Geen enkel goudklompje vinden en met maar 500 euro terugkomen van de berg, ligt er veel te dik bovenop.
2 i.p.v. 3 goudklompjes vinden en met 1000 euro terugkomen van de berg, was eventueel wel een optie geweest.

Het ging mij er om dat het weggooien van de goudklompjes als molactie werd gezien, terwijl dat weggooien zelf geen toegevoegde waarde heeft (boven het niet vinden), ik bedoel: niet zo goed zoeken was net zo effectief geweest. En over dat geld op de berg verschil ik gewoon van mening met iedereen die vindt dat dat in de gaten zou lopen. Niemand wist hoeveel geld daar lag, behalve dat in de enveloppe van de mol het meeste zat. Dus met 500 terugkomen was een optie geweest. Wat ik in ieder geval niet sterk vind is dat Kees met de hele inhoud van de enveloppe terugkwam en dat de molactie was "kijk in mijn eigen enveloppe en laat dat geld verwaaien".

Citaat
En van geld stelen uit de pot ben ik sowieso geen fan en als hij dat toen had gedaan, had iedereen geweten dat hij of Daniël dat geld gestolen zou hebben.
Geld stelen uit de pot is een mollenactie. Als dat niet zo zou zijn dan kunnen we dat hele fenomeen penningmeester ook wel schrappen en de productie gewoon een teller bij laten houden: dan geldt gewonnen is gewonnen.
Uit wat we weten zag Daniel de enveloppe op een gegeven moment (geopend) liggen. Paulien telt het in beeld. Als er dan geld uitgehaald zou zijn dan had dat in principe iedereen gedaan kunnen hebben. Ik had nog de hoop dat gisteren uit zou komen dat Tania de pot niet verloren was, maar dat Kees er voor gezorgd had dat die pot open en bloot lag.

m0ll0m

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #83 Gepost op: 8-03-2013, 11:53:11 »
Dat gezwets achteraf dat het zo makkelijk was en dat we de hints al hadden, bla bla bla. Kijk dan niet op het forum en op de sociale media. :-\\
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #84 Gepost op: 8-03-2013, 12:23:38 »
Dat gezwets achteraf dat het zo makkelijk was en dat we de hints al hadden, bla bla bla. Kijk dan niet op het forum en op de sociale media. :-\\

 ::ok::
Goede jacht!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #85 Gepost op: 8-03-2013, 12:53:07 »
Tja, WIDM is geen afhaalmaaltijd. Wat voor de één een supermooi seizoen is, vindt de ander weer minder. Het is echt bijzonder dat de serie al 13/14 (!) seizoenen loopt, dat is echt uniek! En ik denk dat constructieve feedback wel wordt meegenomen, maar een seizoen kan nooit aan al onze verwachtingen voldoen. Probeer ze daarom niet te veel te hebben; dan geniet je er misschien nog wel het meest van. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #86 Gepost op: 8-03-2013, 12:57:44 »
Mee eens, Arco. Je komt daar nog steeds ook reacties tegen van mensen die zeggen: IK heb de aflevering nog niet gezien, en nu hebben JULLIE het al verraden.

Tja, IK hoef niet weg te blijven van de forums en social media omdat er 1 kijker toevallig gisteren een andere afspraak had.....


Bovendien: heb IK het er niet over, dan is er wel iemand anders die iets prijsgeeft wat een enkeling nog niet had willen weten.

Over dit topic, ik had niet verwacht dat het zoveel los zou maken, ik vind dat het loopt als een (stoom-)trein.

Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat de gegeven feedback van vorig jaar 16 februari, meegenomen is naar Zuid-Afrika. Zoveel hints, zoveel ''puzzeltjes voor de kijkers'' ook.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #87 Gepost op: 8-03-2013, 13:03:02 »
Na aflevering 3:
Daarnaast is Kees op basis van mijn methode nu ook het meest waarschijnlijk geworden als Mol.
Alleen die vervelende priesterhint...  ::ohno::
Nu Tania is weggevallen, hoofdzakelijk gebaseerd op mijn eigen 'lightman' methode (bijrol voor de edit), is Kees op dit moment ook voor mij de meest waarschijnlijke Mol geworden. Alleen is Kees al wel HÉÉL erg populair.

Na aflevering 5:
Strict volgens mijn methode blijven Kees en Carolien het meest waarschijnlijk als Mol.
...
Op basis van de opdrachten 'wint' Kees deze aflevering op (Mol)punten. Zijn tunnel is al erg vol, dus ik blijf eigenwijs bij Carolien.


Op basis van mijn eigen methode had ik zelf al vroegtijdig geconcludeerd dat Kees de Mol zou kunnen zijn, in dat stadium zelfs het meest waarschijnlijk. In mijn 'vlucht' richting Carolien, zie bovengenoemde citaten, heeft het forum een grote rol gespeeld. Dat is uiteraard een verwijt aan mezelf.

Onder het motto "alles is wat het lijkt" heb ik altijd rekening gehouden met Kees als Mol, maar de wens dat een ander de Mol zou kunnen zijn, daarbij veel onlogische akties negerend, werd later vrij groot.

Kees krijgt van mij denk ik nog niet de waardering die hij verdient, geef het een paar maanden, want hij heeft het echt wel knap gespeeld. In de groep werd hij nauwelijks verdacht en de terugblik op zijn Molakties, ondanks weinig verrassend, was toch wel entertaining.

Wie weet hoe ik het seizoen beleefd zou hebben, ook mbt mijn posts op dit forum, als ik wat objectiever had kunnen blijven. Dat is wel iets om mee te nemen naar volgend jaar.
 ::jaja::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #88 Gepost op: 8-03-2013, 15:11:07 »
De Big 5 opdracht was inderdaad teleurstellend, maar die had juist ook spannend kunnen zijn door de onderhandelingen met Tim.
Maar Zarayda heeft ook dat om zeep geholpen.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #89 Gepost op: 8-03-2013, 15:56:39 »
Eens in de paar jaar duikt er zo'n geweldig mooie en sterke WIDM-serie op, waardoor ik de mindere series tussendoor voor lief neem, en ieder jaar blijf kijken, smachtend naar 'weer eens' een fantastische serie.  ::jaja::

De laatste keer dat ik echt in vervoering ben gebracht was in 2008, met Dennis als mol, andere series waren die met George en Milouska als mol. Alles wat er tussenin of na kwam, vond ik eigenlijk wat minder. Uitzondering was misschien Nicaragua, maar dat om hele persoonlijke reden (ben verliefd op dat land).
Wel moet ik zeggen dat ik -ondanks dat ik de laatste series dan zelf wat zwak vond- vooral laatste jaren erg onder de indruk ben geraakt van de sfeerimpressies, het camerawerk, de 'fotografie', in combinatie met de gebruikte muziek. De series worden laatste jaren werkelijk supermooi in beeld gebracht  ::ok::

Maar goed, en toen was er.... WIDM 2013! Voor mij weer eens een supermooie, sterke serie. Eindelijk! Ik vond Kees als mol wel aardig, vooral zijn tactiek, zijn aanwezigheid in het team, alhoewel ik wel vind dat ie soms wat teveel geld binnenbracht (helikopter-berg opdracht bv). Maar goed, ik vond hem zeker wel okay als mol. Meer dan zomaar okay, maar ronduit geweldig vond ik de groepsdynamiek (wat een leuk stelletje malloten), de dosis kryptische verwijzingen naar de mol (drive-in, trein), het mysterie in het algemeen.

Een top-serie, in een prachtig land, met enkele geweldige opdrachten, heel mooi in beeld gebracht. Top!  ::bravo::

Een aparte vermelding nog voor de gedicht-opdracht; alhoewel ik meerdere malen heb gehoord dat mensen de opdracht een beetje saai/langzaam vonden, vond ik het zelf een juweeltje van een opdracht. Werd zo ontroerd, geraakt door dat gedicht, heb het later nog op internet opgezocht en uitgeprint.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #90 Gepost op: 8-03-2013, 16:47:13 »
Ik zit nog te vol met gevoel over de serie om echt een analyse te maken, al zijn er natuurlijk eerder al puntjes vermeld waar ik het wel mee eens ben. Tijd genoeg om dat later allemaal nog eens verder te gaan analyseren, vooralsnog geniet ik nog teveel na..  ::bravo::

Ik heb me al meteen ontzettend verheugd op de serie (ok, nog meer dan normaal  ::tandpastasmiley::) op het moment dat we erachter kwamen dat het Zuid-Afrika zou worden, ergens in de zomer van vorig jaar. Ik wist toen al zeker dat dit een bijzondere serie zou gaan worden en dat gevoel is eigenlijk tijdens de serie alleen maar gegroeid.

De beelden waren écht puur oogsnoep, ik heb van elke seconde genoten wat dat betreft en ook van alle verschillende persoonlijkheden in de groep die alles bij elkaar zo'n bonte mix vormden die toch op één of andere manier er allemaal bijhoorden. Het maakte met name de hele dynamiek die tussen al die kandidaten tot leven kwam ontzettend leuk om naar te kijken - en de Mol die daar ultiem gebruik van maakte en dit wist te bespelen was een extra cadeautje. Omdat ik al vrij vroeg op de juiste Mol zat heb ik hem continu het spel zien spelen, hetgeen het nóg leuker maakte om naar te kijken.  ;D

Daarbij vond ik dat Art wel echt gegroeid is in zijn rol als presentator. Ik weet dat het een kwestie van smaak is welke presentatie je het 'best' vindt of niet, maar ik vond hem in dit jaar veel meer echt de presentator dan vorig jaar. Je kon dat verschil ook duidelijk in zijn houding merken, en dat pakte toch in de meeste gevallen goed uit en gaf de aflevering net een beetje meer cachet daardoor, vond ik.

Ik loop nu al een week lang rond met de muziek van de finale, in de trein - elke keer speelt het weer door mijn hoofd vooral omdat het de sfeer en de climax van de serie zo goed weergeeft. Iets waarin elke aflevering naar toe opgebouwd werd. Met erg leuke maar vooral ook slimme, scherp spelende finalisten die écht voor het spel gingen en een Mol die het echt scherp, actief, slim en met lef gespeeld heeft.
Een Canadese vriend van me die de serie met héél veel plezier heeft gevolgd verwoordde het erg goed denk ik, door te zeggen dat elke aflevering door de combinatie van de mix van kandidaten, de originele opdrachten, de twists, de prachtige locatie en cinematography een 'pure work of art' is. En dat de Nederlandse serie 'sophistication' heeft, die andere molseries níet hebben waardoor het een genot is om naar te kijken.

Een Zuid-Afrikaanse molliefhebbende vriend van me (die in Pietermaritzburg woont!) was diep geroerd en trots omdat hij vond dat zijn land echt prachtig in beeld was gebracht en daar enorm van genoten heeft. Een groter compliment kan je als makers niet krijgen denk ik.

Deze serie komt zéér zeker bij mijn favorieten van alle series tot nu toe, wellicht zelfs in de top 3. Daar ga ik later wel even over nadenken. Maar ik heb ondanks kleine verbeterpuntjes écht van elke seconde genoten. Waarvoor erg veel dank aan de productie, de presentator, de kandidaten en natuurlijk een zeer goede Mol!  ::bravo::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #91 Gepost op: 8-03-2013, 17:49:30 »
Op basis van mijn eigen methode had ik zelf al vroegtijdig geconcludeerd dat Kees de Mol zou kunnen zijn, in dat stadium zelfs het meest waarschijnlijk. In mijn 'vlucht' richting Carolien, zie bovengenoemde citaten, heeft het forum een grote rol gespeeld.
;D ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #92 Gepost op: 8-03-2013, 21:08:30 »
...óf niet!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #93 Gepost op: 8-03-2013, 21:17:05 »
 ::rofl::
Die is mooi Pac!!   ::tandpastasmiley::
Zelf gemaakt??

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #94 Gepost op: 8-03-2013, 21:46:00 »
::rofl::
Die is mooi Pac!!   ::tandpastasmiley::
Zelf gemaakt??
De tekening is een vrij bekende internetmeme maar de tekst heb ik er zelf bij gezet ja :)
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #95 Gepost op: 8-03-2013, 21:48:39 »
 ::rofl:: ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #96 Gepost op: 9-03-2013, 10:47:25 »
Zo, MM achter de laptop, dat worden verhalen!

De kandidaten
Ewout , redelijk bekend bij de jeugd. Bij zijn exit begon ik noch te huilen, noch te lachen. Als hij langer was gebleven was hij Art of Liesbeth #2 geweest.
Joep, ooit vaag van gehoord. Hij was in mijn ogen een doorsnee kandidaat dit jaar.
Janine, ook vaag van gehoord ooit. Natuurlijk wisten we al dat ze het eind niet ging halen, maar in de 2½ aflevering dat ze erbij was is ze toch een favoriet geworden. ook veel respect  ::ok::
Tim kende ik van New Kids wel een beetje, leuke kandidaat. Had langer mogen blijven.  ::ok::
Tania, Nooit van gehoord maar ongelofelijk leuk!
Daniël, Ken ik enkel bij naam, ook hij was leuk.
Zarayda heb ik ook hard om kunnen lachen  ::rofl::
Carolien kende ik niet, maar ze was een ontzettend leuke kandidaat!
Paulien verdiend gewonnen, leuke vrouw, grappig!Paulien is natuurlijk gewoon de mol!
En Kees, ja goede mol! Alleen de priester was inderdaad vroeg, maar toch knap gevonden.