Auteur Topic: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......  (gelezen 32884 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2013, 22:39:37 »
en delete ik iedereen op Facebook...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2013, 22:43:55 »
Een fantastisch seizoen, ik volgde voor de eerste keer een WIDM in Nederland.
Hierdoor had ik niet de achtergrond van de deelnemers, en kende ik slechts 2 (Paulien en Carolien).

Maar er waren fantastische opdrachten, mindfucks, executies,...
Kortom alles wat WIDM nodig heeft en alles om weer een prachtig seizoen 14 te maken .

Ik blijf hopen dat dit ooit terugkomt op de Vlaamse tv, maar ik blijf vanaf nu trouw
naar de Nederlandse versie kijken.
klaar voor de strijd

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2013, 23:28:01 »
Best mooi seizoen, opdrachten waren in het begin een eind best goed, in het midden was het een beetje teeel van hetzelfde. Helaas vind ik dat de opdrachten niet goed genoeg in beeld komen (heb ik al vanaf seizoen 11), zoals op de berg met paarden en puzzelstukken, veel te weinig van gezien.. Ik vind het programma te veel gericht op kijkcijfers, te veel voor de mensen die wel even tussendoor kijken, niet voor de molloten. Ik keek laatst seizoen 9 nog eens terug. Ge-wel-dig, volledige opdrachten, je ziet er veel van, en je kunt erachter komen Wie de mol is. (Dat kan ik de laatste seizoenen niet meer, ik zie te weinig van de opdrachten om te kunnen analyseren.) Ieder z'n smaak, en dit is duidelijk niet de mijne.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2013, 23:31:56 »
Mijn serie 13 gevoel is, dat het me een chronischevermoeidheidssyndroom bezorgt...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2013, 23:46:30 »
In één woord: topseizoen  ::ok::

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #45 Gepost op: 4-03-2013, 00:45:44 »
Ik vond het een geweldig seizoen! Ik heb dit jaar met zowel mijn zus (helemaal nieuw in't spel) en mijn pa (net als mij sinds 2005 een echte moloot) gekeken. Ik heb Deze mollen totaal niet verdacht en was echt verrast! Mijn pa zit sinds aflevering 1 op Kees en was verbaasd dat 'ie gelijk had!

Volgens mij was Kees een hele goede mol, maar los daarvan vond ik de groep,setting en zelfs sommige opdrachten tot de beste ooit behoren! Dit is de beste serie tot nu toe!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2013, 12:10:28 »
Mijn serie-13 gevoel zelf is echter minder... Ik lees er hierboven ook al over
Ja, de grote vraag Wie Is De Mol mag wel weer wat prominenter worden volgend jaar. Ik ben nog wel benieuwd of serie 13 hoger op mijn persoonlijke ranglijst komt na donderdag. Immers was het zeker afgelopen jaar (jaren) een echte aanfluiting wat betreft het terugkijkrondje. Allemaal oude beelden, haast niks wat toevoegde.

Ik hoop dus op weinig herhalingen en veel molbiechts en opnames die we in de opdrachten nog niet gehad hebben. Voor de hand ligt natuurlijk een uitbundige Kees op de berg met de helicopter  >:D waar hij lekker alleen was en die 3000,- verscheurd zal hebben maar hopelijk ook nog veel onverwacht moois ::bravo:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2013, 12:20:21 »
Leuke groep! Alleen de reacties van Zarayda en Daniël beetje over de top, waardoor ik me daaraan heb geërgerd..
Opdrachten waren af en toe beetje eentonig, kan komen door de omgeving natuurlijk. Maar de vrijstelling opdracht en kampvuur opdracht waren toch wel mijn favorieten spellen. En voor de rest erg leuk dat de kokers zo'n rol hebben gespeeld door de afleveringen heen!  ::ok::

Niet mijn favoriete seizoen, maar wel hoog in mn lijstje!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2013, 20:34:19 »
De serie is nog niet klaar natuurlijk, maar we zijn wel al zo ver dat het afronden kan gaan beginnen. Daarom toch ook maar mijn reactie hier, één en ander kan wellicht nog veranderen na donderdag, dus hou daar rekening mee.
Vooropgesteld, serie 13 is prachtig. Fantastische beelden, mooie opdrachten, leuke groep kandidaten. Het begon al goed met de dropping. Leek natuurlijk veel op de dropping in IJsland, maar in de stad kwam het veel beter tot zijn recht. De priester gaan we nog terugzien bij de onthulling natuurlijk, dat was al meteen duidelijk, dus daar kijk ik vast naar uit.
Natuurlijk kunnen we het ongeval van Janine niet vergeten. Een vreselijk drama, in meerdere opzichten. Allereerst voor Janine zelf, veel leed, gelukkig is ze al goed hersteld. Jammer dat ze op zo'n manier uit het spel geraakte, ik had haar nog wel verder willen zien komen. Uiteraard ook jammer dat we dit al langer wisten, maar ik begrijp ook dat je dit niet enkel omwille van het programma geheim gaat zitten houden. Widm is een programma met riskante opdrachten. Er wordt natuurlijk alles aan gedaan om de veiligheid te garanderen, maar het kan altijd fout gaan. Dit hebben we al eerder gezien toen Milouska onder een paard terecht kwam, of Gijs die gewoon tijdens het rennen viel. En daarnaast de kandidaten die wegens ziekte het spel moesten verlaten, dat kan natuurlijk altijd gebeuren, al speel je nog zulke veilige spellen, sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand.
Dan de mol. Ja, ik zou willen zeggen, dat weten we natuurlijk nog niet, maar je kan er al eigenlijk niet meer omheen. Mocht op één of andere manier toch ineens Paulien als mol naar voren stappen straks, dan ben ik uiteraard erg blij, maar realistisch gezien zit dat er niet in. Kees is, in elk geval in de pool alhier, al vanaf aflevering 3 de meest verdachte kandidaat.
Ter vergelijking, Inge stond pas na aflevering 7 als hoofdverdachte, toen omdat de handenhint was ontdekt en bijna niets anders kon betekenen. Toch bleef er enige twijfel bestaan, maar dat heeft nooit echt voet aan de grond gekregen. Dennis stond na aflevering 4 bovenaan het verdachtenlijstje, doch op de voet gevolgd door Patrick (Martens). Patrick (Stoof) was ook vrij snel redelijk verdacht, maar hij ging gelijk op met Pepijn, totdat hij afviel. En zo zijn er ook nog een paar mollen geweest die nooit, of slechts één keer het meest verdacht waren, maar zo erg als het dit jaar is met Kees is het nooit eerder geweest. Daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Lange tijd was dat voor mij reden om Kees juist af te schrijven (en natuurlijk de Jan Kooijman actie van dit jaar, het luikje openen in het laserspel), maar door de onweerlegbaarheid van hints, vooral in de finale, heeft men er dit jaar blijkbaar voor gekozen de mol al zo vroeg zo duidelijk te laten zijn.
Waarom hij zo verdacht was, is me eigenlijk ook niet zo duidelijk. Enkel door de priesterhint? Echt veel molacties hebben we niet gezien, het bleef steken in 'hij kan daar geld hebben kwijtgemaakt'-achtige observaties, welke in principe voor elke kandidaat golden. Daarnaast heeft hij m.i. te veel acties die hem vrijpleiten van het molschap, maar wederom, de finale heeft alle twijfel weggenomen, als het per ongeluk toch Paulien is, dan heeft de crew zich in die aflevering volkomen onbetrouwbaar gemaakt.
Mocht hij toch op subliminale wijze in de uitzending verdacht gemaakt zijn, dan kan ik me alleen voorstellen dat dat zo is om het het 'gewone volk' gemakkelijk te maken. Je hoort bijna de gedachte, 'we nemen een populaire Volendammer als mol en maken die heel verdacht, zodat half Nederland kijkt en we eindelijk die rotring winnen', maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest?

Samengevat, mooi seizoen, heel mooi, fantastische beelden en opdrachten, maar jammer dat het voor veel mensen al zo lang zo obvious was, blijkbaar.
The British are not impressed.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2013, 22:54:21 »
Waarom hij zo verdacht was, is me eigenlijk ook niet zo duidelijk. Enkel door de priesterhint? Echt veel molacties hebben we niet gezien, het bleef steken in 'hij kan daar geld hebben kwijtgemaakt'-achtige observaties, welke in principe voor elke kandidaat golden. Daarnaast heeft hij m.i. te veel acties die hem vrijpleiten van het molschap.

Ik denk dat het ook komt omdat Kees past in het beeld van een type mol wat veel mensen graag zien. En dan denk ik aan kandidaten als Arjen Lubach, Dennis Storm, Tim Kamps en Pepijn Gunneweg. De zogenaamde wishfull thinking mollen. Die werden ook door best veel mensen verdacht omdat er veel momenten waren waar ze een mooie molactie leken te kunnen maken. En door die mogelijkheden werden ze in de hoofden van veel kijkers in potentie betere en leukere mollen dan Kim, Jon, Patrick en Anne-Marie.


Kees is ook zo iemand die veel mooie acties zou hebben kunnen maken. Daarom past hij goed in dat rijtje van kandidaten die snel verdacht worden omdat velen graag zo iemand ook als mol zien. Maar omdat je niet elk jaar voor een type als Kim of Anne-Marie als mol kan kiezen, zou de (voor velen) wishfull thinking mol dit keer ook wel eens zeer goed de daadwerkelijke mol kunnen zijn.



Offline rubes

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2013, 00:07:52 »
ligt eraan wie de mol is als paulien het is wordt een 2 is het kees dan een 7

mijn gevoel is dat makers helemaal de weg kwijt zijn als paulien de mol is konden ze beter geen mol uitkiezen maar spelen met 10 kandidaten (onmogelijk natuurlijk met afvallen)de laatste jaren viel het ook tegen met anne marie patrick.  afgelopen 2 jaren bleken de beste mollen niet de mol te zijn zoals art Liesbeth en tim. waar ik het meest stoor is dat ze bij opdrachten zoals 500 euro springen. ezelbruggetje zulu leren. wolvenspel moest ze gered worden door kees samenwerken met carolien bij de bibliotheek  om niet te mollen en sinds wanneer werkt een mol samen met een kandidaat als het niet hoeft .de doel van de mol is mollen maar is paulien iets te vaak vergeten om te mollen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2013, 00:14:46 »
Kees ook: luikje openen bij laseropdracht, enveloppen inleveren bij dropping, drie goudklompjes vinden, extra koker à 500 euro vinden, 1500 euro van de berg halen (had ook 1000 kunnen zijn), weermollen, bijna op Paulien stemmen, als Paulien Kees niet verdacht had gemaakt was de opdracht geslaagd.

Wie de mol ook is, ze hebben allebei steken laten vallen, of zich kandidaats gedragen, om minder verdacht te worden.

Eigenlijk is de enige logische oplossing dat ze allebei de mol zijn. Paulien omdat Kees m.i. te weinig heeft gemold en Kees omdat alle hints in de finale naar hem wijzen.

Had Tania toch gelijk.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2013, 01:03:48 »
Weermollen, bijna op Paulien stemmen, als Paulien Kees niet verdacht had gemaakt was de opdracht geslaagd.
Ik denk dat hij nooit op Paulien was gaan stemmen. Ik verwacht dat Kees zelf de mollen heeft mogen uitkiezen. Kees mag zichzelf natuurlijk ook niet té verdacht maken richting de groep, dus moet hij in elk geval even doen alsof hij ook op Paulien zou kunnen stemmen.

Ik vind dat Kees de balans tussen mollen en onverdacht blijven (richting de kandidaten groep) best goed heeft gedaan. Althans, dat is mijn verwachting, want zoals je zegt moet dan nog wel blijken in de ontknoping dat hij ook buiten het oog van de camera wat acties heeft uitgevoerd.
In het geval van de opdracht met paarden en puzzels bijvoorbeeld, hoop ik dat hij een actieve rol heeft gespeeld in het ontvreemden van de pot bij Tania. Daarmee vergroot hij de kans dat hij als penningmeester de berg op mag en dus een envelop kan pakken waar niet zijn naam op staat. Ik ga er vanuit dat hij geen geld heeft weggegooid. Daar had hij natuurlijk alle kans op, maar hij heeft nu goed kunnen spelen dat hij, door €1500 naar beneden te brengen, nog vertrouwen had dat hij zelf op de juist mol zat.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2013, 01:13:52 »
Dat was met 1000 ook nog wel gelukt, maar ja, we zullen het spoedig zien.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2013, 08:01:10 »
Paulien omdat Kees m.i. te weinig heeft gemold
Dat weet je niet. Dat kun je donderdagavond pas zeggen.

Ik vond het een mooi seizoen. Leuke kandidaten en ik was eigenlijk wel blij dat Ewout als eerste naar huis moest, want dat was waarschijnlijk een Art II geworden. Aan Daniël ergerde ik me eerst, maar later vond ik hem fantastisch. De actieheld.  ;D
Aflevering 3 t/m 6 hadden wat mindere opdrachten, dus dat is wel een minpuntje. En het dictee in aflevering 2 had wel wat korter gemogen.
En ja, het ongeluk van Janine ... Tragisch. Als je aan seizoen 13 denkt, denk je automatisch aan haar ongeluk. En ze is nu, 9 maanden later, nog steeds niet volledig hersteld, dus dat is wel echt sneu.
Maar over het algemeen is het wat mij betreft wel een van de leukere seizoenen ... tenzij Paulien de mol is, want als die grote hints naar Kees nephints blijken te zijn, word ik wel een beetje pissig. Dat zou gewoon heel flauw zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2013, 09:07:33 »
Dat weet je niet. Dat kun je donderdagavond pas zeggen.
Daarom zeg ik ook mijns inziens. Ik zeg niet dàt het zo is, maar dat het vooral zo lijkt. Ik heb het gevoel dat Kees meer geld heeft opgehaald dan Paulien (en ja, dat is los van de 1500 op de berg, ik snap ook wel dat hij daar niet met 0 terug had kunnen komen).
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2013, 09:57:28 »
Mocht hij toch op subliminale wijze in de uitzending verdacht gemaakt zijn
Ik denk wel dat het meer is dan dat. Ik ben zelf wel een voorbeeld dat de Priesterhint helemaal niet meetelt in het vinden van de mol. Ik heb die hint pas bekeken nadat Tim was afgevallen (voor de 2e keer).

Waar zat het hem in dat hij zo verdacht was? Typische zaakjes-voorkennis.

Daar zet ik dan ook even de positie van de mol in. Telkens kwam hij toch ideaal uit wat mij betreft: niet de echte mol zijn in het weerwolf-spel, niet als 1e of laatste maar idealiter als 3e terugkomen (bij Paulien en Carolien) na de meet-the-mole, ook nooit als 1e natuurlijk bij de priester, en zo kwam het wel erg vaak uit dat ik dacht: in dit spel zou de mol dan en dan in rij moeten staan..... wat dan ook precies zo uitkwam!

Meer over de voorkennis-gate zag ik vooral de psychologische reacties van Kees, altijd secundair reagerend maar wel aansturend op het spel spelen. De andere 9 kenden het spel nog niet dus hadden zo snel nog niet uitgevogeld hoe dat spel gespeeld moest worden. Kees wel en hij legde ook consequent correct uit hoe het spel was, of althans maakte goede opmerkingen/ging naar de diepere betekenis van het doel van het spel. Als kandidaat moet je toch ook wel eens wat doms -offtopic's- zeggen maar hij was altijd right on target.

Dat viel me als eerste op toen er dat contraire Yvon/Sander momentje kwam: de telefoon ging af, Joep die ernaast zat haperde, wist niet waar het precies vandaan kwam, dacht daarna dat die vast was blijven liggen of van de crew was of wat ook maar voor de telefoon stopte met overgaan schoot Kees dan maar naar voren en nam aan want hij wist immers dat Art het spel ging uitleggen en dat wilde hij zo graag spelen. Het zijn dit soort momentjes die ik opsnuif, geen momenten om te mollen natuurlijk want het spel gaat hoe dan ook gespeeld worden, maar Kees leidt het altijd wel in goede banen of probeert dat. Zoals ook zo duidelijk was met het bevrijden van Tim, er was niet direct geld gemoeid, maar hij wilde wel dat de kokers bekend kwamen natuurlijk (nieuwsgierigheid verwachtend), hij was de enige die deze finesses van het spel kende.

En kwam bij dat al zijn slapies eruit gingen, consequent van Ewout tot aan Zarayda, dat is nooit toeval. Dit hebben we dit jaar extreem mooi kunnen zien omdat hij zo weinig verdacht werd. Hij kreeg dus telkens een andere slaapgenoot tot aan de finale die dus verhip er de volgende dag alweer uit lag... raar of juist niet?!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 10:03:30 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2013, 10:34:55 »
Ik heb het gevoel dat Kees meer geld heeft opgehaald dan Paulien

Je zegt het zelf al..
Het klopt namelijk ook niet, nu al objectief vast te stellen als je alle dingen optelt.
Paulien heeft zelf actief bijgedragen aan het vinden van de juiste auto bij de drive-in door te vragen of de auto zilverkleurig was. Dat was idd zo. Kees wil nog meegaan in de (foute) suggestie van rood. Aan het einde wijzen zij en Carolien de juiste auto aan. Kees had werkelijk nul constructieve bijdrage daar behalve pointing out the obvious ('alle lampen staan aan' oid). Uiteindelijk hebben Carolien en Paulien samen de opdracht doen slagen en de juiste auto aangewezen (+ €2000)

Daarnaast heeft Paulien een behoorlijk actieve bijdrage gehad aan het fikse bedrag dat erbij kwam bij de Zulu opdracht. 'Ja ze kon niet veel anders want ze houdt van talen'- Ten eerste waarom je mol in die positie plaatsen dan, en ten tweede: ze had met gemak veel minder constructief kunnen zijn bij het bedenken van ezelsbruggetjes voor moeilijke woorden, want Zarayda wist duidelijk bepaalde dingen niet tot Paulien ze triggerde.

Ook in de bibliotheek verdiende ze €500 in plaats van niks, zoals Kees (nog even los van het feit dat hij zeker stelt dat géén van de drie hoogste bedragen in de pot komt hier, iig), idem dito voor het springen in afl 3. En ook bij de waterval-opdracht was zijn bijdrage een stuk kleiner dan die van Paulien. Élk geld dat Kees wél opgeleverd heeft en wat direct aan hem toe te schrijven is (niet veel dus..) is op zijn minst ook dubieus geweest vanwege waarschijnlijke diefstal of wegmoffelen van een koker, sws.

Uiteraard loopt Kees erg snel te high-fiven en staat ie meteen klaar om het geld van de kluis te claimen, zodat iedereen denkt dat hij erg vóór was en meehielp. Feitelijk probeert hij echter eerst nog te polsen bij de groep hoe de stemming is ('Een kluis openen waarvan we de inhoud niet kennen?'). Maar bij een duidelijk verloren zaak gaat hij snel doen alsof hij helemaal voor was en steelt de show. Dus ja líjkt en 'heb het gevoel' is goed verwoord.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 11:33:41 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2013, 10:36:01 »
En de 1500 euro op de berg was eigenlijk 1250 euro.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2013, 12:14:26 »

Ik vond het een mooi seizoen. Leuke kandidaten en ik was eigenlijk wel blij dat Ewout als eerste naar huis moest, want dat was waarschijnlijk een Art II geworden. Aan Daniël ergerde ik me eerst, maar later vond ik hem fantastisch. De actieheld.  ;D

Ik ben het hier helemaal mee eens....
No Milk today???