Auteur Topic: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......  (gelezen 32895 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #60 Gepost op: 5-03-2013, 13:28:53 »
Ik heb ook vooral een geweldig gevoel overgehouden aan dit 13e seizoen. Zuid-Afrika is prachtig, maar zelfs zo'n mooi land heeft geweldige cameramensen nodig om het zo mooi een beeld te brengen als het nu is gedaan. De muziek was grandioos, en Art is weer 100x beter dan vorig jaar. Ik hou wel van dat plagerige. Buiten dat bezorgde zijn aankondiging van de treinopdracht me werkelijk kippevel. En als we het daar dan toch over hebben, misschien wel de mooiste en beste opdracht ooit in WIDM. De spanning, de ambience, maar ook de mooie hints en verwijzingen.

Er even vanuitgaande dat Kees de mol is... echt een top-mol. Hoewel we nog even moeten wachten, verwacht ik een bomvolle aflevering met molstreken. Een mol die daarmee echt de concurrentie aangaat met Dennis en George.

Dan de hints... ik ben het met sommige anderen hier eens dat Case in point wel heel duidelijk was. Maar misschien moet dat ook wel, een hint mag best duidelijk zijn. Misschien dat ik daardoor minder heb gezocht naar de mol, maar ik heb de wel veel meer opgewonden over hoe iedereen in zijn spelletje trapte. Hoe hij de boel weer aan het saboteren was... 'kijk dan toch' heb ik geregeld naar de TV geroepen als Kees de boel weer eens verstierde.

Echt het enige wat ik zeer matig vond was (zoals iedereen zegt) het midden van de serie. Opdrachten die niet vielen te saboteren. Opdrachten die saai waren om naar te kijken. Opdrachten die geen, of juist altijd geld zouden opbrengen ( big-5, paardrijden, zoek-de-weg-naar-de-camping..) Dat kan (en moet) echt beter! De plaatjes blijven daar echt even mooi van.

Tenslotte, moet ik nog 1 ding kwijt: ik heb echt genoten van Daniel. Een dikke smile van oor tot oor.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #61 Gepost op: 5-03-2013, 14:43:29 »
Dat is dan raar als ik ergens een keer zeg dat Kees ook verdacht in beeld wordt gebracht, iedereen op me springt en roept dat dat juist niet zo is, en als ik zeg dat hij dan niet verdacht in beeld was, krijg ik te horen dat dat juist wel zo was. Als 'jullie' het nou eerst eens met elkaar eens worden, mag je doorgaan met mij persoonlijk bashen.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #62 Gepost op: 5-03-2013, 15:02:31 »
Dat is dan raar als ik ergens een keer zeg dat Kees ook verdacht in beeld wordt gebracht, iedereen op me springt en roept dat dat juist niet zo is, en als ik zeg dat hij dan niet verdacht in beeld was, krijg ik te horen dat dat juist wel zo was. Als 'jullie' het nou eerst eens met elkaar eens worden, mag je doorgaan met mij persoonlijk bashen.

Volgens mij is er op het forum geen sprake van "jullie", "wij", "kamp Kees tegen kamp Paulien" en noem maar op, en al helemaal niet van persoonlijk bashen.

Iedereen praat hier gewoon voor zichzelf. (Ik ben me bewust van de paradox. :P ::rofl::)

Maar ik snap dat veel lange en smileyloze posts aan jou gericht misschien wat al te te fanatiek kunnen overkomen. Vandaar deze opsteker: trek het je niet persoonlijk aan. ::hug::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #63 Gepost op: 5-03-2013, 15:03:42 »
Dank je Heinz :)
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2013, 15:18:26 »
Ik wil best veel smileys zetten in mijn posts hoor als het helpt!  ;D  :D  ::ok::  ::rofl::

Niet dat het aan de inhoud iets verandert..  ::tandpastasmiley::
Daar ga ik nog steeds altijd graag in discussie, zeker als iemand bepaalde onderwerpen of dingen aansnijdt!  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2013, 15:55:28 »
We zijn een stelletje molloten ::) en I love smileys  ::hug:: ::trots:: ::jaja:: ::love:: :D 8) :-* ::ok:: :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2013, 15:59:28 »
Haha ::rofl:: :D :P :) ;)
Maar even serieus, ik snap het wel. Zonder smileys komt het veel serieuzer en persoonlijker over.

Nu weer on-topic? ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2013, 17:42:38 »
Haha ::rofl:: :D :P :) ;)
Maar even serieus, ik snap het wel. Zonder smileys komt het veel serieuzer en persoonlijker over.

Nu weer on-topic? ;)
::ontopic:: ::super::

Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2013, 17:51:17 »
Ik had hem expres al niet gebruikt, zodat ik niet alleen maar als clown zou overkomen ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #69 Gepost op: 6-03-2013, 23:08:13 »
Wat mij betreft was het ook een mooi seizoen, maar ik hoop wel heel erg op echte mol-acties. Volgens mij zijn de echte molloten daar wel aan toe. En dan bedoel ik niet als hoogtepunt het weggooien van een krijtje wat niet eens iets bijdraagt aan het saboteren van een opdracht (ik noem maar een dwarsstraat).

In mijn eigen lijstje zijn er minstens 11 opdrachten waarin er ruimte is om iets te knoeien. Ik hoop echt dat dat ook gebeurd is. Anders ben ik toch bang dat ik minder fanatiek WIDM ga volgen. Vorig jaar was die laatste aflevering echt een kater. Er moet wel serieus gemold zijn. Daar gaat het uiteindelijk om, alle hints ten spijt. Ik wil niet alleen zien aan vingers bij foto's of aan petjes of anagrammen of introfilmpjes wie de mol is. De mol moet wat doen, namelijk mollen.

« Laatst bewerkt op: 6-03-2013, 23:09:54 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #70 Gepost op: 6-03-2013, 23:39:25 »

dat heb ik precies hetzelfde voorgaande jaren was het slecht.

 
de beste mol bleek winnaar of verliezer zo vond ik kees liesbeth art betere mol dan de mol zelf
laatste jaren is ook dat de kandidaten meer mollen dan de mol zelf en dat is niet de bedoeling   










Wat mij betreft was het ook een mooi seizoen, maar ik hoop wel heel erg op echte mol-acties. Volgens mij zijn de echte molloten daar wel aan toe. En dan bedoel ik niet als hoogtepunt het weggooien van een krijtje wat niet eens iets bijdraagt aan het saboteren van een opdracht (ik noem maar een dwarsstraat).

In mijn eigen lijstje zijn er minstens 11 opdrachten waarin er ruimte is om iets te knoeien. Ik hoop echt dat dat ook gebeurd is. Anders ben ik toch bang dat ik minder fanatiek WIDM ga volgen. Vorig jaar was die laatste aflevering echt een kater. Er moet wel serieus gemold zijn. Daar gaat het uiteindelijk om, alle hints ten spijt. Ik wil niet alleen zien aan vingers bij foto's of aan petjes of anagrammen of introfilmpjes wie de mol is. De mol moet wat doen, namelijk mollen.



Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #71 Gepost op: 7-03-2013, 09:22:15 »
Art zou ik een hele slechte mol gevonden hebben. Het lag er allemaal véél te dik bovenop.

Ik weet zeker dat de mol van dit jaar beter is dan die van vorig jaar.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #72 Gepost op: 7-03-2013, 09:31:50 »
Ik vind deze serie  ::ok::. Genoten van de omgeving, de kandidaten, het spel. Hij staat voor mij wel ergens in de top. ::bravo::

Nu nog als afsluiting de molfandag ::tandpastasmiley::

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #73 Gepost op: 8-03-2013, 04:11:53 »
Al met al een zeer goede serie, deze 13e Wie is ...de Mol?. Mede door: een (redelijk) goede mol (...in vergelijking met Anne-Marie vorig jaar, een zeer goede mol!  ::trots:: ), een geweldig land, geweldig gemaakte beelden van zowel het land (natuur, cultuur, bevolking) als van de opdrachten, maar vooral ...een geweldige cast. En dan niet qua 'kandidaten'-potentie (veel slimme spelers zaten er dit jaar niet tussen), maar qua karakters. In mijn ogen maakten Paulien, Daniël, Tania en Kees de show! Voeg daarbij Zarayda en je hebt een geweldige mix van uiteenlopende figuren. Ook Joep zou het op dat vlak goed gedaan hebben als-ie wat verder was gekomen.

Dit wordt moeilijk te overtreffen volgend jaar!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #74 Gepost op: 8-03-2013, 06:58:33 »
De serie is nog niet klaar natuurlijk, maar we zijn wel al zo ver dat het afronden kan gaan beginnen. Daarom toch ook maar mijn reactie hier, één en ander kan wellicht nog veranderen na donderdag, dus hou daar rekening mee.
Vooropgesteld, serie 13 is prachtig. Fantastische beelden, mooie opdrachten, leuke groep kandidaten. Het begon al goed met de dropping. Leek natuurlijk veel op de dropping in IJsland, maar in de stad kwam het veel beter tot zijn recht. De priester gaan we nog terugzien bij de onthulling natuurlijk, dat was al meteen duidelijk, dus daar kijk ik vast naar uit.
Natuurlijk kunnen we het ongeval van Janine niet vergeten. Een vreselijk drama, in meerdere opzichten. Allereerst voor Janine zelf, veel leed, gelukkig is ze al goed hersteld. Jammer dat ze op zo'n manier uit het spel geraakte, ik had haar nog wel verder willen zien komen. Uiteraard ook jammer dat we dit al langer wisten, maar ik begrijp ook dat je dit niet enkel omwille van het programma geheim gaat zitten houden. Widm is een programma met riskante opdrachten. Er wordt natuurlijk alles aan gedaan om de veiligheid te garanderen, maar het kan altijd fout gaan. Dit hebben we al eerder gezien toen Milouska onder een paard terecht kwam, of Gijs die gewoon tijdens het rennen viel. En daarnaast de kandidaten die wegens ziekte het spel moesten verlaten, dat kan natuurlijk altijd gebeuren, al speel je nog zulke veilige spellen, sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand.
Dan de mol. Ja, ik zou willen zeggen, dat weten we natuurlijk nog niet, maar je kan er al eigenlijk niet meer omheen. Mocht op één of andere manier toch ineens Paulien als mol naar voren stappen straks, dan ben ik uiteraard erg blij, maar realistisch gezien zit dat er niet in. Kees is, in elk geval in de pool alhier, al vanaf aflevering 3 de meest verdachte kandidaat.
Ter vergelijking, Inge stond pas na aflevering 7 als hoofdverdachte, toen omdat de handenhint was ontdekt en bijna niets anders kon betekenen. Toch bleef er enige twijfel bestaan, maar dat heeft nooit echt voet aan de grond gekregen. Dennis stond na aflevering 4 bovenaan het verdachtenlijstje, doch op de voet gevolgd door Patrick (Martens). Patrick (Stoof) was ook vrij snel redelijk verdacht, maar hij ging gelijk op met Pepijn, totdat hij afviel. En zo zijn er ook nog een paar mollen geweest die nooit, of slechts één keer het meest verdacht waren, maar zo erg als het dit jaar is met Kees is het nooit eerder geweest. Daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Lange tijd was dat voor mij reden om Kees juist af te schrijven (en natuurlijk de Jan Kooijman actie van dit jaar, het luikje openen in het laserspel), maar door de onweerlegbaarheid van hints, vooral in de finale, heeft men er dit jaar blijkbaar voor gekozen de mol al zo vroeg zo duidelijk te laten zijn.
Waarom hij zo verdacht was, is me eigenlijk ook niet zo duidelijk. Enkel door de priesterhint? Echt veel molacties hebben we niet gezien, het bleef steken in 'hij kan daar geld hebben kwijtgemaakt'-achtige observaties, welke in principe voor elke kandidaat golden. Daarnaast heeft hij m.i. te veel acties die hem vrijpleiten van het molschap, maar wederom, de finale heeft alle twijfel weggenomen, als het per ongeluk toch Paulien is, dan heeft de crew zich in die aflevering volkomen onbetrouwbaar gemaakt.
Mocht hij toch op subliminale wijze in de uitzending verdacht gemaakt zijn, dan kan ik me alleen voorstellen dat dat zo is om het het 'gewone volk' gemakkelijk te maken. Je hoort bijna de gedachte, 'we nemen een populaire Volendammer als mol en maken die heel verdacht, zodat half Nederland kijkt en we eindelijk die rotring winnen', maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest?

Samengevat, mooi seizoen, heel mooi, fantastische beelden en opdrachten, maar jammer dat het voor veel mensen al zo lang zo obvious was, blijkbaar.

Tja, het is ook nooit goed. Er is elk jaar wel wat te zeuren. Wie is de mol is geen leverworst, waarbij je in de winkel een weloverwogen keuze kunt maken. Nee, je zult het hiermee moeten doen. Als ik jou was zal ik volgend seizoen overwegen om niet meer te gaan kijken. Scheelt je weer heel wat teleurstellingen.

Ik vond het seizoen wederom fantastisch. Wat een geweldige beelden en bijzondere opdrachten. Mee eens, de ene mol is beter dan de andere, maar elk seizoen op zich is geweldig, en qua beelden en montage springen de laatste drie eruit. Deze mol komt mijn top 3 binnengraven. Hij was fantastisch. Eindelijk weer eens een mol met lef en brutaliteit. Dat we hem hier op het forum al snel ontmaskerd hebben? Tja, daar doen we het toch voor? Als je dat niet wilt, moet je hier niet rondkijken.  ::zwaai::

Tot volgend jaar!
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #75 Gepost op: 8-03-2013, 09:34:06 »
En dat was het dan weer, wie is de mol 2013! Leuk seizoen!
En wat een theorie van de spellingsfouten, toch best slordig dat het niets was...


Tot 2014!
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #76 Gepost op: 8-03-2013, 09:39:45 »
Ben het helemaal met je eens, De Bolle!   ::ok::
Goede jacht!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #77 Gepost op: 8-03-2013, 09:47:03 »
Dat we de mol zo snel vonden komt naar mijn idee ècht door die priesterhint. Ik weet eigenlijk zeker dat zonder die hint Kees veel minder zouden hebben verdacht. Maar dat kun je natuurlijk niet bewijzen. Dus wat dat betreft is het jammer dat we die hint gevonden hebben zo snel al. Maar dat doet aan het seizoen zelf heel weinig af. Nu zo na aflevering 10 denk ik dat dit mijn favoriete seizoen ooit is met een goede mol die we ook daadwerkelijk op acties hadden kunnen betrappen (zijn bijna allemaal in beeld geweest), en dat 2011 naar de tweede plek verhuist.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #78 Gepost op: 8-03-2013, 10:11:33 »
In andere seizoenen groeide bij mij het gevoel voor de kandidaten gedurende de afleveringen. Meestal kon het mij niet zo veel schelen wie er naar huis ging tot ongeveer aflevering 4. En zelfs daarna zaten er nog mensen van wie ik dacht: mwah. Dit seizoen was helemaal anders. Eigenlijk vond ik het al vanaf aflevering 2 van elke kandidaat jammer dat ze weg moesten. Niet alleen omdat het leuke mensen waren, maar ook omdat ze elk hun eigen rol speelden binnen de groep. De kandidatenselectie heeft zich dit jaar overtroffen.

Dat geldt ook voor de locatiescout. Zuid-Afrika is een "gemakkelijk" land als het gaat om natuurshots, maar het zou de serie te kort doen als het alleen maar daar over gaat. De beginopdracht in Soweto, de klassieke gebouwen, de trein. Prachtig gevonden en soms (bijvoorbeeld Soweto) ook met durf. De opdrachten in WIDM zijn elk seizoen een feest, ook al ligt het gevaar van herhaling op de loer. En ja, ook dit jaar waren er een paar opdrachten die -om het maar even zo te zeggen- niet helemaal uit de verf kwamen. Maar over het algemeen blijft de kwaliteit heel hoog.

Op dit forum wordt elk jaar met verve gezocht naar subtiele hints. Meestal is het einde dan toch een anti-climax omdat er (bijvoorbeeld) veel minder hints in blijken te zitten. Dit jaar heeft de productie kennelijk gedacht: we gaan veel hints geven (denk alleen aan de trein), maar daarbij zijn ze het woord "subtiel" vergeten. Die priesterhint kwam veel te vroeg als complete hint. Zo'n "neem alle x'e letters"-hint moet je verdelen over de afleveringen. Dan was die enkel/enkel/dubbel/dubbel hint beter, hoewel ik de uitwerking daarvan ("morse voor I M") slechter vond dan die op dit forum gevonden werd (is aan Kees gekoppeld en komt overal terug).

Wat dit jaar echt een misser was, waren de vele spelfouten. Als vanzelfsprekend werd daarin een hint gezien, maar feitelijk bleken het dus slordigheden. En dat mag eigenlijk niet gebeuren. Net zoals ik het een missertje (maar van andere orde) vind dat de hele moltrein naar Kees verwees. Dat had best een beetje minder gemogen. Over de Mol zelf... het is hem gelukt om 7 van de 9 kandidaten een rad voor ogen te draaien. Alleen Paulien en Carolien hadden hem door. Daarmee ben je geen slechte mol. Molacties vallen achteraf altijd een beetje tegen. Zoals het weggooien van die "goudklompjes": leuk, maar je kan ze ook gewoon niet vinden. Of het geld van de berg halen: die 3000 euro in zijn enveloppe weg laten waaien is niet echt een molactie, dat was anders geweest als hij 1000 euro uit de enveloppe van Carolien had laten wegwaaien. Als hij de pot die Daniel heeft gevonden bij zich heeft, waarom verdwijnt er dan geen geld uit de pot? En die gevouwen briefjes in de trein zijn leuk, maar waarom heeft hij die 15000 euro gewoon bij zich gehouden als penningmeester. Zoals Kees zelf zei: het is de taak van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Hmmm....

Tot slot moet het mij van het hart dat ik het wel jammer vind dat de productie buiten beeld bijstuurt. Zo werd gisteren (in de Moltalk) duidelijk dat Paulien door de productie op die ladder gewezen was. En in de molacties wordt vermeld dat Kees (bij de touwopdracht) zijn sjaal over de porto's hing, maar dan zijn die porto's er duidelijk niet. Dat soort dingen moet je gewoon niet doen. Haal dan Art erbij, zet de tijd stil en biedt zo'n hulpmiddel voor geld aan.


Dit alles neemt niet weg dat ik genoten heb van seizoen 13, dat het gelukt is om de discussie tot gisteren op dit forum spannend te houden (ook al gold dat vooral voor een paar verstokte Paulien tunnelaars), dat er weer kans is op een Televizierring (maar dat gaat 'm niet worden want dat duurt nog te lang) en dat ik reikhalzend uitkijk naar WIDM 2014.

m0ll0m

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #79 Gepost op: 8-03-2013, 10:28:14 »
Wat dit jaar echt een misser was, waren de vele spelfouten. Als vanzelfsprekend werd daarin een hint gezien, maar feitelijk bleken het dus slordigheden. En dat mag eigenlijk niet gebeuren. Net zoals ik het een missertje (maar van andere orde) vind dat de hele moltrein naar Kees verwees. Dat had best een beetje minder gemogen. Over de Mol zelf... het is hem gelukt om 7 van de 9 kandidaten een rad voor ogen te draaien. Alleen Paulien en Carolien hadden hem door. Daarmee ben je geen slechte mol. Molacties vallen achteraf altijd een beetje tegen. Zoals het weggooien van die "goudklompjes": leuk, maar je kan ze ook gewoon niet vinden. Of het geld van de berg halen: die 3000 euro in zijn enveloppe weg laten waaien is niet echt een molactie, dat was anders geweest als hij 1000 euro uit de enveloppe van Carolien had laten wegwaaien. Als hij de pot die Daniel heeft gevonden bij zich heeft, waarom verdwijnt er dan geen geld uit de pot? En die gevouwen briefjes in de trein zijn leuk, maar waarom heeft hij die 15000 euro gewoon bij zich gehouden als penningmeester. Zoals Kees zelf zei: het is de taak van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Hmmm....
Janine had hem ook door.
Geen enkel goudklompje vinden en met maar 500 euro terugkomen van de berg, ligt er veel te dik bovenop.
2 i.p.v. 3 goudklompjes vinden en met 1000 euro terugkomen van de berg, was eventueel wel een optie geweest.
En van geld stelen uit de pot ben ik sowieso geen fan en als hij dat toen had gedaan, had iedereen geweten dat hij of Daniël dat geld gestolen zou hebben.
Brevis esse laboro, obscurus fio.