Auteur Topic: Molduel: Kees versus Paulien  (gelezen 18305 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Kees versus Paulien
« Gepost op: 1-03-2013, 21:43:02 »
Wie is de Mol? Kees of Paulien?

1.1: kerk



Kees haalt de kerk net op tijd en levert twee gesloten enveloppen in: 200 euro voor de pot. Zelfverklaard "geografisch (topografisch) gehandicapte" Paulien haalt het eindpunt niet op tijd.

1.2: bungee



Kees springt wel terwijl zijn bondgenoot Ewout de vrijstelling in "springt niet" stopte. Ook schat Kees Ewout die niet springt verkeerd in. Paulien denkt dat Zarayda wel gaat springen, maar heeft het fout. ("Ik probeerde d'r niet te naaien." "Ik lieg echt niet.") Zarayda schat goed in dat Paulien niet springt. Paulien levert haar vrijstelling niet in in ruil voor 1000 euro voor de pot.

2.1: lasers



Kees redt het voorbij hindernissen 1 en 2 en opent het eerste luikje. Hierdoor kunnen de kandidaten na hem na hindernis 1 direct door naar hindernis 3. Paulien helpt Kees voorbij hindernis 1 door de bron van de laserstralen te blokkeren, maar is daarna zelf meteen af.

2.2: dictee



Kees beslist dat Tim beslist welke optie er gekozen wordt. Tim kiest voor de 500 euro-optie (26 tot en met 46 fouten). Er wordt 500 euro verdiend terwijl dit ook 1000 euro had kunnen zijn. Bij één fout meer was de 1000 euro (16 tot en met 25 fouten) geen mogelijkheid meer. Paulien, Carolien en Joep maken namelijk 25 fouten in het dictee. Paulien tegen Joep: "Van: is dat met een f?" De f in plaats van de v bij "van" zorgt voor drie fouten in het dictee. (In aflevering 9 wordt door Paulien gespeculeerd over een "anti-molactie" van Kees: het inleveren van een zeer goed dictee.)
   
2.3: jagers



Kees haalt één envelop binnen. Het is onduidelijk met welk bedrag.  Paulien wordt (als enige) door een jager geraakt en is af. Ze haalt geen enveloppen binnen. Ze was niet zichtbaar op de kaart (MolMail). Wie heeft er geld verduisterd?

3.1: boot



Kees, Carolien en Zarayda sturen de boot zo, dat deze voor hen uit zicht raakt en ze lang geen aanwijzingen meer kunnen geven. Er ontstaat verwarring over de richtingaanwijzingen tussen "team laag" (Paulien, Daniël en Janine) en "team boot". De opdracht mislukt faliekant.

3.2: springen



Kees springt in het vak dat hem twee jokers oplevert en geen geld voor de pot. ("Ik speel deze opdracht gewoon voor mezelf.") Hij kiest als makkelijkste vak (midden) voor Janine de 2 jokers, dus geen geld voor de pot. (Janine springt in het midden.) Paulien "follows the money" en springt in het vak dat 500 euro voor de pot oplevert (rechts, midden was 250 euro, links jokers). Ze kiest als makkelijkste vak (midden) voor Kees de twee jokers, dus geen geld voor de pot. (Kees springt in het midden.)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 10:46:53 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2013, 21:43:13 »
3.3: safari



Kees, Paulien, Carolien en Tim zitten samen in een jeep. Kees wijst naar links: "Zie ik daar nou niks?" De anderen kijken naar links. (Probeerde Kees de aandacht van rechts af te leiden?) Even hierna zien we een giraffe. Ze spotten geen giraffe, leeuw of neushoorn en verdienen dus ook geen kokers.

4.1: big 5



Kees heeft de sleutel waarmee Tim bevrijd kan worden. Hij is de enige die Tim wat vragen stelt voordat Zarayda hem direct terug het spel in brengt. Kees sputtert als enige tegen bij het openen van de kokers. De derde koker die hij uit Tims broekzak pikte maakt hij open. Paulien: "Ik heb niet eens gehoord dat ie [Art] zei dat er geld te verdienen was. Ik dacht alleen maar bevrijden."

4.2: touwbrug



Kees (die eigenlijk zin had in wat adrenaline) kiest hele lange woorden én hele korte woorden en zit op de lastigste (lawaaierigste) plek. Hij roept minstens twee keer "concernfinancieringsvennootschapsdirectie" naar Daniël, terwijl dit niet op het kaartje staat. Zijn woorden leveren 75 euro op, tegenover 175 euro van Paulien, die naast haar woorden ook ezelsbruggetjes doorschreeuwt.

5.1: puzzelroute



Er worden twee puzzelstukken verkeerd geplaatst. We zien Kees één van die stukken tillen. Paulien zien we er vooral bij staan kijken. Het is Paulien die tijdens de rit opmerkt dat de route niet klopt en de kandidaten laat uitstappen om op de kaart te kijken.

5.2: weerwolven



Kees doet werkelijk niets wat de kandidaten dichter bij de 1500 euro brengt. Als Mol met voorkennis speelt hij het juist perfect. Ook Paulien speelt het als Mol goed, maar neemt wel risico door Carolien uit te schakelen die haar verdenkt.

5.3: goudzoeken



Kees vindt drie stukjes tin (300 euro), Paulien vindt er twee (200 euro). Beiden zijn voor het openmaken van de kluis. Kees neemt het openmaken van de kluis voor zijn rekening, pakt de 1500 euro en neemt de high fives van de anderen in ontvangst.

6.1: dakota



Met deze opdracht is geen geld gemoeid. Dat Kees Zarayda er op wijst dat ze ook de testvraag voor zichzelf kan houden zou je als een stokerijtje kunnen opvatten. Paulien voor haar opdracht naar eigen zeggen "braaf" uit.

6.2: mol op het orgel



Ook met deze opdracht valt geen geld te verdienen. Voor een mogelijke molactie van Kees moeten we terug naar aflevering 2. In die aflevering vertelt Joep in een biecht dat Kees hem verteld heeft dat Ewout bij zijn test alles op Daniël inzette. In de kerk antwoorden alle kandidaten met "Daniël" op Arts vraag wat Ewout bij zijn laatste testvraag invulde. Het zou kunnen dat ze dit allemaal van Kees hebben, en dat deze informatie niet klopt. Als dit zo is, zou Kees er zeker van kunnen zijn dat niemand al Arts vragen goed zou beantwoorden, en kon hij als Mol bij het orgel altijd liegen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 23:08:48 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2013, 21:43:20 »
6.3: paardrijden



Door bij de verkiezing van de nieuwe penningmeester niet op Daniël te stemmen wordt Kees door de meerderheid tot penningmeester verkozen en krijgt hij de sleutelrol in deze opdracht. Hij pakt 1500 euro, maar in de andere enveloppen zat mogelijk nog meer geld. Volgens Carolien in een biecht heeft Kees 1 puzzelstuk gepakt en Paulien geen. Kees: "Volgens mij moet die pijl in het midden." De kandidaten krijgen de puzzel niet af binnen de tijd. Voor 250 euro mogen ze een minuut extra puzzeltijd kopen. Paulien: "Gaat het überhaupt lukken?"

7.1: doka



De koker die Kees in de winkel vindt levert 500 euro op. Kees was tegen het openen van de twee kokers die ze bij de safari (3.3) verdienden. NB: Zarayda en Tania maakten de kokers stiekem open. Dit blijkt nu 1000 euro te hebben gekost. Kees was tegen het openen van de twee kokers die ze bij de big 5 (4.1) verdienden. NB: Ondanks het tegenstribbelen van Kees werden de kokers geopend. Dit blijkt nu 1000 euro te hebben gekost. Kees opende de derde koker die hij bij de big 5 (4.1) stiekem uit Tims zak pikte. Dit blijkt nu 500 euro te hebben gekost. Paulien vindt de grote ladder en sjouwt deze naar binnen. Paulien was tegen het openen van de twee kokers die ze bij de safari (3.3) verdienden. NB: Zarayda en Tania maakten de kokers stiekem open. Dit blijkt nu 1000 euro te hebben gekost. Paulien was voor (of niet tegen) het openen van de twee kokers die ze bij de big 5 (4.1) verdienden. Dit blijkt nu 1000 euro te hebben gekost.

7.2: finalevrijstelling



Bij het spel aan de draaitafel wint Daniël een vrijstelling. Paulien (eerste af bij de draaitafel), Zarayda (tweede), Carolien en Kees kunnen de vrijstelling afpakken. Kees legt een geel partje bij het eindpunt. Hij verbetert Carolien die denkt dat ze groen bij het eindpunt heeft gelegd in plaats van blauw. Kees wordt als derde uitgeschakeld. Hij gaf wel nog het laatste groene partje aan Carolien die het naar het eindpunt brengt. Maar net voor het eindpunt wordt ze uitgeschakeld door Daniël. Paulien wordt als tweede snel uitgeschakeld.

8.1: zoeloe



De woorden waarvan Kees (neemt de foto's) en Carolien tien foto's maken worden allemaal herkend door Paulien en Zarayda. 8 van de 10 leveren 200 euro op: 1600 euro (van 2000 euro) in totaal.  Paulien verzint handige ezelsbruggetjes om de woorden te onthouden. Paulien weet de correcte vertalingen "isihlahla" en "indlu" terwijl Zarayda deze niet lijkt te weten.

8.2: loden bal



Zowel Kees als Paulien willen dichtbij de loden bal staan. Paulien komt er te staan, Kees iets verderop. Paulien zegt in een biecht dat alleen Kees iedereen kon horen. Kees verbetert Paulien die de verkeerde vaas voor zich heeft. Paulien ziet de porto's die in de buurt van haar plek liggen pas laat. (Kees hing hier eerder zijn sjaal op, maar toen leken de porto's er nog niet te liggen.) Paulien neemt de leiding over deze opdracht die uiteindelijk mislukt.

8.3: drive-in



Als Paulien voorstelt om "lampen aan of lampen uit?" te vragen, zegt Kees dat er maar weinig auto's met de lampen uit staan. Paulien stelt voor om te vragen of de auto zilverkleurig is. ("Zilverkleurig? Of rood?" Carolien: "Zilver is beter". Dit vraagt ze.) Het antwoord is ja. Op basis van deze informatie wordt uiteindelijk de juiste auto gekozen. Paulien stelt voor om "drie- of vijfdeurs?" te vragen terwijl alle auto's (volgens Carolien) vijfdeurs zijn. Paulien stelt de vraag of de achterklep verticaal of horizontaal loopt erg warrig. Paulien en Carolien wijzen de juiste auto aan. Zarayda en Kees gaan akkoord. Er wordt 2000 euro verdiend.

9.1: bibliotheek



Kees zegt misschien voor het molboekje van Paulien of Carolien te gaan. Paulien stelt snel haar molboekje veilig en pakt de favoriete boeken van Joep (200 euro) en Janine (300 euro): 500 euro voor de pot. "Evil" Kees zoekt tevergeefs naar zijn eigen molboekje (Carolien pakte dit) en het favoriete boek van Daniël. Hij brengt 0 euro binnen.

Wie wint dit Molduel? Kees of Paulien?

« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 16:11:50 door Heinz »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2013, 21:47:08 »
Top! Ik zat er eerlijk gezegd alweer op te wachten, haha. ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2013, 21:53:55 »
Top! Ik zat er eerlijk gezegd alweer op te wachten, haha. ::ok::

Dat is leuk om te lezen! :D

Hopelijk is het overzicht dat ook. (Ik heb me wat ingehouden zodat het in ieder geval een stuk vlotter te lezen moet zijn dan die andere ellenlange lappen tekst van me. ;))

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2013, 21:57:23 »
Top! Ik zat er eerlijk gezegd alweer op te wachten, haha. ::ok::

Ik vreesde ook even dat zelfs Heinz het een uitgemaakte zaak vond en geen gesammtübersicht meer zou maken. Hadde ik een petje op, ik zoude hem subiet afzetten.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 21:59:02 door Michmol »
Woosie down?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2013, 04:18:07 »
Goed overzicht.  ::ok::

Een foutje: "Carolien schat goed in dat Paulien niet springt." Carolien en Paulien zaten in hetzelfde team.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2013, 09:14:25 »
Goed overzicht.  ::ok::

Een foutje: "Carolien schat goed in dat Paulien niet springt." Carolien en Paulien zaten in hetzelfde team.

Dank je, ik verbeter het.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2013, 09:45:13 »
Molduel Kees vs. Paulien: de punten. Steeds geef ik de "beste Mol" (kan om allerlei redenen zijn) in de opdracht een punt. Gelijkspel kan ook: beiden een punt.

1.1: kerk: Paulien krijgt het punt
1.2: bungee: beiden
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Kees
2.3: jagers: beiden
3.1: boot: beiden
3.2: springen: Kees
3.3: safari: Kees (de kandidaten een kant op laten kijken)
4.1: big 5: Kees (sleutel van Tim, pikken en openen koker)
4.2: touwbrug: Kees
5.1: puzzelroute: beiden
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: beiden
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: beiden
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: Kees (Paulien wijst goede auto aan)
9.1: bibliotheek: Kees

Het Molduel wordt bij mij overtuigend door Kees gewonnen met 17 punten tegenover 13 punten voor Paulien. 8)

Maak ook je lijstje zou ik zeggen, dan kunnen we vergelijken. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 09:52:05 door Heinz »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2013, 10:15:31 »
Molduel Kees vs. Paulien: de punten. Steeds geef ik de "beste Mol" (kan om allerlei redenen zijn) in de opdracht een punt. Gelijkspel kan ook: beiden een punt.

1.1: kerk: Paulien krijgt het punt
1.2: bungee: beiden ik zeg Paulien want: fout voorspeld en vrijstelling niet verkocht
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Kees Paulien deed de eindcontrole en had prima kunnen saboteren
2.3: jagers: beiden
3.1: boot: beiden
3.2: springen: Kees
3.3: safari: Kees (de kandidaten een kant op laten kijken)
4.1: big 5: Kees (sleutel van Tim, pikken en openen koker)
4.2: touwbrug: Kees
5.1: puzzelroute: beiden
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: beiden
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: beiden
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: Kees (Paulien wijst goede auto aan)
9.1: bibliotheek: Kees

Het Molduel wordt bij mij overtuigend door Kees gewonnen met 17 punten tegenover 13 punten voor Paulien. 8)

Maak ook je lijstje zou ik zeggen, dan kunnen we vergelijken. ::ok::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #10 Gepost op: 2-03-2013, 10:17:10 »
Ik vreesde ook even dat zelfs Heinz het een uitgemaakte zaak vond en geen gesammtübersicht meer zou maken. Hadde ik een petje op, ik zoude hem subiet afzetten.  ::bravo::

 ::jaja::  top Heinz!  ::ok::

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #11 Gepost op: 2-03-2013, 10:42:22 »
Lekker om door te lezen!  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #12 Gepost op: 2-03-2013, 10:53:00 »

Molduel Kees vs. Paulien: de punten. Steeds geef ik de "beste Mol" (kan om allerlei redenen zijn) in de opdracht een punt. Gelijkspel kan ook: beiden een punt.

1.1: kerk: Paulien krijgt het punt
1.2: bungee: beiden
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Kees
2.3: jagers: Paulien (wordt afgeschoten)
3.1: boot: beiden
3.2: springen: Kees
3.3: safari: beiden in zelfde auto
4.1: big 5: Kees (sleutel van Tim, pikken en openen koker)
4.2: touwbrug: Paulien (onmogelijke ezelsbruggetjes)
5.1: puzzelroute: beiden
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: beiden
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: Paulien (kees heeft 10 goede foto's, Paulien 8 goede woorden)
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: Paulien (Paulien sleutel positie vanwege contact met Art, stelt erg onhandig de vragen)
9.1: bibliotheek: Kees

Het Molduel wordt bij mij overtuigend door Paulien gewonnen met 16 punten tegenover 13 punten voor Kees. 8)

Leuk overzicht heinz!

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #13 Gepost op: 2-03-2013, 11:18:09 »
Molduel Kees vs. Paulien: de punten. Steeds geef ik de "beste Mol" (kan om allerlei redenen zijn) in de opdracht een punt. Gelijkspel kan ook: beiden een punt.

1.1: kerk: Paulien krijgt het punt
1.2: bungee: beiden
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Kees
2.3: jagers: beiden (Paulien gaat af, maar Kees valt waardoor de kans groter was dat ook hij af zou gaan)
3.1: boot: beiden
3.2: springen: Kees
3.3: safari: Kees (de kandidaten een kant op laten kijken)
4.1: big 5: Kees (sleutel van Tim, pikken en openen koker)
4.2: touwbrug: Kees
5.1: puzzelroute: beiden
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: Kees (verdenking Ewout)
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: Kees (Paulien zou als mol niet met ezelsbruggetjes moeten komen)
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: Kees (Paulien wijst goede auto aan)
9.1: bibliotheek: Kees

Het Molduel wordt bij mij overtuigend door Kees gewonnen met 17 punten tegenover 11 punten voor Paulien. 8)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2013, 11:53:05 »
1.1: kerk: Paulien krijgt het punt
1.2: bungee: beiden maakt niet of je goed of fout zit niemand gaat de vrijstelling verkopen
2.1: lasers: paulien  had ook kees gekund omdat hij doordat hij jokers pakt af ging
2.2: dictee: Kees paulien kan wel extra fouten maken maar heeft geen invloed op hoe het verder loopt
2.3: jagers: beiden
3.1: boot: kees kees had walkie talkie paulien niet
3.2: springen: Kees
3.3: safari: Kees (de kandidaten een kant op laten kijken)
4.1: big 5: Kees (sleutel van Tim, pikken en openen koker)
4.2: touwbrug: Kees
5.1: puzzelroute: kees paulien niet echt actief en zeg tegen de mannen dat ze verkeerd rijden.
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: Kees (verdenking Ewout)
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: kees paulien te snel afgeschoten geen invloed op spel 
8.1: zoeloe: Kees (Paulien zou als mol niet met ezelsbruggetjes moeten komen)
8.2: loden bal: beiden kees zorgt voor veel rumoer
8.3: drive-in: Kees (Paulien wijst goede auto aan)
9.1: bibliotheek: Kees


kees heeft 18 punten en paulien heeft er maar 7
het is paar keer gebeurd dat paulien een sleutelfiguur wordt zoals bij de loden bal wordt ze paar keer
overruled door andere kandidaten en de mol moet sterk in de schoenen staan en dat is  bij paulien niet het geval.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #15 Gepost op: 2-03-2013, 11:55:45 »
1.1: kerk: Paulien krijgt het punt
1.2: bungee: beiden
2.1: lasers: Paulien
2.2: dictee: Kees
2.3: jagers: Paulien (Paulien gaat nogal vreemd af,en er was geknoeid met haar zender)
3.1: boot: beiden
3.2: springen: Kees
3.3: safari: Beiden
4.1: big 5: Kees (pikken en openen koker van Tim)
4.2: touwbrug: Paulien (rare ezelsbruggen, riep veel woorden van weinig waarde)
5.1: puzzelroute: Beiden
5.2: weerwolven: Beiden (paulien bespeelde Zarayda meesterlijk, Kees deed net te weinig moeite en beschermde Paulien)
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: beiden (Paulien met tips zoals meloen (een mol), Kees met verdenking Ewout)
6.3: paardrijden: Kees (sleutelpositie)
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker?, Paulien voorkennis ladder?)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: Paulien (Kees heeft 10 goede foto's, Paulien slechts 8 woorden)
8.2: loden bal: Paulien (neemt de leiding bij deze mislukte opdracht)
8.3: drive-in: Paulien (warrige nutteloze vragen)
9.1: bibliotheek: Kees

Kees: 13
Paulien: 17
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #16 Gepost op: 2-03-2013, 12:30:26 »
1.1: kerk: Paulien, te laat komen is makkelijker dan op tijd arriveren
1.2: bungee: beiden
2.1: lasers: Kees, door het treuzelen bleef er weinig tijd over voor Carolien.
2.2: dictee: beiden (Paulien had met gemak een fout niet hoeven corrigeren voor 0 in de pot en Kees had Tim de keuze niet hoeven laten maken)
2.3: jagers: beiden (Paulien en Kees gedroegen zich als de mol hangt de held uit, Paulien door afgeschoten te worden, Kees door theatraal neer te storten ter aarde en beide kunnen geld verduisterd hebben)
3.1: boot: Kees (want team hoog had beste molpositie)
3.2: springen: Kees (want door zijn sprong waren Paulien haar jokers weggespeeld. En wat doet zij? Springen voor 500 zodat Kees jokers extra krijgt)
3.3: safari: beiden in zelfde auto
4.1: big 5: beiden (als Paulien aan Kees zijn kooi voorbij was gegaan, had Kees nooit kunnen foefelen met Tim zijn kokers!)
4.2: touwbrug: Paulien (taal is echt haar ding en ze kon de woorden zo duidelijk doorseinen *kuch*)
5.1: puzzelroute: beiden
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (net een stukje tin minder)
6.1: dakota: beiden
6.2: mol op het orgel: beiden
6.3: paardrijden: Kees, door plompverloren de groep te laten aanmodderen en dan zeggen: en dit ding dan met die pijl?
7.1: doka: beiden (Kees voorkennis koker, Paulien voorkennis ladder)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (Kees doet veel goed, Paulien is snel af)
8.1: zoeloe: Paulien (kees maakt goede foto's, Paulien raad niet alle woorden)
8.2: loden bal: Kees (verduistert de porto's, sjort Carolien haar touw muurvast, trekt aan het langste eind)
8.3: drive-in: Paulien (Paulien sleutel positie vanwege contact met Art, stelt erg onhandig de vragen)
9.1: bibliotheek: Kees (kijk-ik-doe-een-Nyomannetje! rondrennen als een kip zonder kop en niks presteren)

17x Kees en 15x Paulien. Daarmee wint Kees voor mij nipt het molduel tegen Paulien :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #17 Gepost op: 2-03-2013, 12:34:37 »
Wel leuk om te zien al die lijstjes. Maar verder kun je er dus niet echt veel mee, iedereen interpreteert bepaalde acties op een andere manier.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #18 Gepost op: 2-03-2013, 13:56:25 »
Complimenten Heinz!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #19 Gepost op: 2-03-2013, 23:59:34 »
Molduel Kees vs. Paulien.

1.1: kerk: Paulien krijgt het punt, zij kwam niet aan in de kerk.
1.2: bungee: gelijk
2.1: lasers: Paulien, Kees opende het eerste luikje
2.2: dictee: Kees
2.3: jagers: Paulien (werd geraakt en bracht niets binnen)
3.1: boot: Kees, hij stuurde de boot uit het zicht
3.2: springen: Kees, Pauline sprong in het vak van €500.
3.3: safari: gelijk (moeilijk te bepalen hier)
4.1: big 5: Kees, hij pikte de sleutel van Tim en opende een koker.
4.2: touwbrug: Kees, hij riep moeilijke woorden
5.1: puzzelroute: gelijk
5.2: weerwolven: Kees
5.3: goudzoeken: Paulien (vond een stukje tin minder)
6.1: dakota: gelijk (geen geld te verdienen)
6.2: mol op het orgel: gelijk (geen geld te verdienen)
6.3: paardrijden: Kees, zat in de sleutelpositie
7.1: doka: gelijk (Kees vond een koker, Paulien de ladder)
7.2: finalevrijstelling: Paulien (was sneller af)
8.1: zoeloe: gelijk
8.2: loden bal: gelijk 
8.3: drive-in: Kees, Paulien wijst goede auto aan
9.1: bibliotheek: Kees (erg duidelijk)

Kees-Pauline: 9-5
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 10:21:58 door Luc »