Auteur Topic: Molduel: Kees versus Paulien  (gelezen 18308 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2013, 17:45:56 »
Ik heb Kees een punt gegeven omdat hij foto's van moeilijke woorden maakt die uiteindelijk ook nog eens voor de hint Tolisdemol zorgen. Paulien bedacht allerlei ezelsbruggetjes om de woorden te onthouden. Ze maakte dan wel 2 fouten, maar zorgde er wel voor dat Zarayda het ook beter kon onthouden en haar eventueel later nog kon verbeteren.
Bovendien zou ik het veel te opvallend vinden als Kees slechte foto's zou maken. Dan zouden Carolien en Paulien het echt zeker weten en zou Zarayda misschien zelfs nog zijn gaan twijfelen.
Dat was voor mij iig de reden om Kees het punt te geven.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2013, 17:47:37 »
Ik snap echt werkelijk niet hoe mensen bij 8.1 voor Kees kunnen kiezen.
Hij maakt gewoon 10 goede foto's en levert die aan.
Paulien maakt 2 fouten, dan doet paulien het toch slechter?

(ja ik ken/erken Case is the mole / tolisdemol  maar deze keuze van vele snap ik werkelijk niet ::schaam::

Ik heb zelf "beiden" gekozen, maar ik snap wel waarom "Kees" gekozen wordt: hij werd zo op zijn vingers gekeken door Carolien dat er niet te mollen viel. Paulien had veel meer kans om te mollen dan twee woorden fout hebben. Ik heb het ergens in Pauliens topic uiteengezet, maar het komt er op neer dat zij nergens het initiatief nam om een fout antwoord te geven en zij ook meermaals een goed antwoord gaf wanneer Zarayda dit niet leek te weten. Ook de goede ezelsbruggetjes waren zeer onmols.

Kortom: Kees is niet duidelijker de Mol hier, maar Paulien wel duidelijker NIET de Mol.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 17:49:11 door Heinz »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2013, 17:48:38 »
Ik heb Kees een punt gegeven omdat hij foto's van moeilijke woorden maakt die uiteindelijk ook nog eens voor de hint Tolisdemol zorgen. Paulien bedacht allerlei ezelsbruggetjes om de woorden te onthouden. Ze maakte dan wel 2 fouten, maar zorgde er wel voor dat Zarayda het ook beter kon onthouden en haar eventueel later nog kon verbeteren.
Bovendien zou ik het veel te opvallend vinden als Kees slechte foto's zou maken. Dan zouden Carolien en Paulien het echt zeker weten en zou Zarayda misschien zelfs nog zijn gaan twijfelen.
Dat was voor mij iig de reden om Kees het punt te geven.

De moeilijke woorden akkoord.
Maar dat Kees zo gestuurd heeft dat tolisdemol uitkomt lijkt mij minder waarschijnlijk (en indien het zo is, chapeau)
waarschijnlijk hadden de makers een andere tip gevonden als ze andere woorden gevonden hadden. (keesishet vb.)
klaar voor de strijd

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #43 Gepost op: 7-03-2013, 17:54:06 »
Maar dat Kees zo gestuurd heeft dat tolisdemol uitkomt lijkt mij minder waarschijnlijk (en indien het zo is, chapeau)
waarschijnlijk hadden de makers een andere tip gevonden als ze andere woorden gevonden hadden. (keesishet vb.)


Zo onwaarschijnlijk is dat niet. Als Kees de mol is, dan heeft hij waarschijnlijk de opdracht gekregen om in ieder geval woorden te fotograferen met de letters uit tolisdemol erin. Met boom en televisie (de eerste twee woorden) was hij er al bijna.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2013, 18:35:55 »
Ik heb zelf "beiden" gekozen, maar ik snap wel waarom "Kees" gekozen wordt: hij werd zo op zijn vingers gekeken door Carolien dat er niet te mollen viel. Paulien had veel meer kans om te mollen dan twee woorden fout hebben. Ik heb het ergens in Pauliens topic uiteengezet, maar het komt er op neer dat zij nergens het initiatief nam om een fout antwoord te geven en zij ook meermaals een goed antwoord gaf wanneer Zarayda dit niet leek te weten. Ook de goede ezelsbruggetjes waren zeer onmols.

Kortom: Kees is niet duidelijker de Mol hier, maar Paulien wel duidelijker NIET de Mol.
oké nu snap ik het maar ik ben het er nog niet mee eens ;) maar bedankt :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Kees versus Paulien
« Reactie #45 Gepost op: 7-03-2013, 23:50:58 »
Soms was het lastig om in te vullen, omdat ik de acties van beide kandidaten even dubieus vond. Maar dan alsnog komt er bij mij een duidelijke winnaar uit, Kees! De belangrijkste reden is dat Kees actief de kandidaten een verkeerde kant op stuurt en Paulien passief meehobbelt met de rest. Ik heb Kees nergens iets echt goeds zien doen, terwijl Paulien wel echt goede acties heeft (o.a. de ezelsbruggetjes bij het Zulu, het vinden van de grote trap).

Hier mijn overzicht:
1.1 P (de mol hoefde van mij niet per se aan te komen, en dan een verkeerde kerk vinden vind ik echt briljant)
1.2 K (Kees kiest doelbewust verkeerd, Paulien kon nog niet weten dat Zarayda ondanks haar Try Before You Die - ervaringen zo weinig durft)
2.1 K (Paulien helpt Kees door de hindernissen te komen, Kees stelt zich wat passiever op)
2.2 K (Kees stuurt de groep vrij subtiel naar de 500 euro optie)
2.3 K (het bedrag in de envelop is onbekend, zo maakt hij zich niet erg verdacht)
3.1 K (de groep boven aan de rots stuurde de boot hoe dan ook naar de verkeerde geldoptie en lekker uit het zicht)
3.2 K (Kees springt voor jokers ipv geld)
3.3 K (Kees wijst doelbewust de verkeerde kant op, Paulien doet eigenlijk helemaal niets)
4.1 K (Kees lijkt voorkennis te hebben over de kokers en probeert te onderhandelen; bovendien laat hij zijn zakkenrollerskwaliteiten zien, ook belangrijk als mol!)
4.2 K (Kees is onduidelijk en roept als enige dubbele woorden waardoor hij sowieso niet voor ‘nieuw’ geld in de pot zorgt, ook sputtert hij nogal tegen dat hij niet over de lijnen mag lopen maar woorden moet roepen)
5.1 K (Kees legt het belangrijkste blok verkeerd neer en een mol heeft er geen belang bij om de kaart opnieuw te bekijken zoals Paulien doet)
 5.2 K (Kees wijst nooit een weermol aan wat duidt op voorkennis, ook vind ik dat zijn lichaamstaal erg opvallend is, daarnaast is het voor een mol handiger om kandidaat te zijn dan mol in dit spel)
5.3 P (hoe minder goedstukjes gevonden worden, hoe beter)
6.1 K (Kees stookt de groep een beetje op)
6.2 K (Kees zorgt ervoor dat niemand alle vragen goed kan hebben voor het orgel en dat de mol dus kan liegen)
6.3 K (Kees wordt penningmeester na een valse stemming en heeft zo een bepalende invloed op de hoogte van het geldbedrag)
7.1 K (Kees vindt opeens een koker wat voor mij duidt op voorkennis, ook hoeft een mol niet met de juiste trap aan te komen wat Paulien doet)
7.2 K (Kees legt een stukje terug dat later het moeilijkste te bereiken is, ook snapt hij het spel wel erg goed)
8.1 K (Paulien doet teveel haar best met de ezelsbruggetjes, ik denk dat ik zelf de opdracht veel slechter had gedaan)
8.2 K (Kees laat de opdracht op het eind helemaal mislukken door zijn suggestie 5 minuten voor tijd maar voor een andere vaas te gaan; daarnaast vindt Paulien de handige porto’s)
8.3 K (Paulien is erg actief in dit spel en wijst ook nog de juiste auto aan)
9.1 K (Kees stookt de anderen op om zo snel mogelijk hun eigen boekje te vinden waardoor geld blijft liggen, ook wil hij zijn boekje niet per se terug wat ik erg raar vind)

Kortom: Kees is voor mij een overduidelijke mol!

Leuk om te zien dat bijna alles wat ik hierboven schreef ook waar blijkt te zijn en dat vermoedens bleken te kloppen (vooral molactie 8.2 ben ik trots op)!