Auteur Topic: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius  (gelezen 113052 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #200 Gepost op: 25-01-2014, 13:12:53 »
Je kan dus ook geen enkele hint afschrijven als onwaar.

Dat deed ik toch ook niet?  ;)
Ik zei dat hints (het soort waar we het nu over hebben, i.e. beeldmateriaal in de serie) ook voor de kijker duidelijk naar een persoon moeten verwijzen. Het kan best zijn dat dit een hint is naar Aaf maar dan verwacht ik daarover meer duidelijkheid. De vlinders heb ik nu inmiddels aan drie mensen gekoppeld gezien en beschouw ik dus vooralsnog geen hint, totdat er in de serie aanwijzingen voor zijn ze duidelijk te koppelen aan Aaf.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 25-01-2014, 13:33:09 »
Dat deed ik toch ook niet?  ;)
Ik zei dat hints (het soort waar we het nu over hebben, i.e. beeldmateriaal in de serie) ook voor de kijker duidelijk naar een persoon moeten verwijzen. Het kan best zijn dat dit een hint is naar Aaf maar dan verwacht ik daarover meer duidelijkheid. De vlinders heb ik nu inmiddels aan drie mensen gekoppeld gezien en beschouw ik dus vooralsnog geen hint, totdat er in de serie aanwijzingen voor zijn ze duidelijk te koppelen aan Aaf.  :)
::ok::
Ik denk dat we het hier juist eens zijn hoor. Het was niet zozeer een reactie op jouw opmerkingen, maar m'n idee over hints in het algemeen: vaak niet als waar of onwaar te bestempelen en juist daarom bevat mijn dossier van mijn hoofdverdachte geen enkele hint.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Janneke123

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #202 Gepost op: 25-01-2014, 18:44:19 »
Aaf was met de traktatie opdracht erg terug houdend. Ze wilde duidelijk niet met Daphne ruilen, weliswaar onder het mom van ik wil er niet voor zorgen dat Daphne niets krijgt maar als mol zijnde wil je ook niet direct met Daphne ruilen want die had geen geld. Sofie en Freek wisselde heel snel, hadden die dat niet gedaan dan verwacht ik dat Aaf met Freek had willen ruilen. Nu ging het geld ruilen al snel mis en hoefde Aaf al niets te doen.
Alleen Aaf was wel 1 vd eerste die een envelop van de tafel af griste, waarom ze dan niet de envelop met geld pakte, vind ik dan weer heel raar.

Offline barduif

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 26-01-2014, 13:52:55 »
Goed gezien man! Deed ze dat vóór WIDM ook? Misschien even wat oude columns van haar opzoeken, want ik weet dat er sommigen columns zijn waar ze altijd met een bepaalde

Tnx! Ik ben gaan speuren, maar dat archief van de Volkskrant is echt drama haha.. Als iemand even mee kan speuren, graag! De eerste letter van haar column is idd altijd groot. Maar nooit 2 of 3x achter elkaar dezelfde letter. In die zin dus zeker opvallend.

Offline Chillin

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2014, 11:08:56 »
Hoe kan Aaf weten dat Daphne er ging uit vliegen?

Interessant punt dit. Ik zat hier al een aantal maal over na te denken, of hier iets verdachts aan is, maar ik denk van wel. Namelijk het volgende: ze kan weten dat Daphne, als haar duidelijke vriendin in dit spel (en hoogstwaarschijnlijk open boek), welke mensen zij eventueel verdacht. Ik denk dat ze vrij open is geweest naar Aaf dat ze ontzettend zat te twijfelen (iets wat in de afleveringen duidelijk naar voren is gekomen, en tot op het laatste moment wist ze echt niet op wie ze in moest zetten). Voor Aaf als kandidaat heb je twee redenen om geld naar 1 bepaald persoon te sturen imho:

- De persoon is de Mol, Ergo die zit nog in het spel. Aaf verdacht Daphne niet
- De persoon is een finalist, dus moet ze goede redenen gehad hebben om te vertrouwen op Daphne's keuzes voor de mol. Onwaarschijnlijk gezien het feit dat ze continue enorm zat te twijfelen. Waarom zou ze dan uitgerekend nú het geld naar Daphne opsturen ipv Susan, Sofie of Freek?

Van de andere kant heeft Aaf als Mol er juist wat aan om geld te sturen aan iemand die haar niet verdenkt. Nu weten we niet wat Daphne de laatste test heeft ingevuld. Ze heeft behoorlijk geswitched gedurende het programma, dus het argument dat ze de vorige test o.a. op Aaf zat zegt niet veel. Maar ik denk dat ze iig niet naar Aaf toe heeft gezegd dat ze haar verdenkt. Een goede reden dus om juist geld naar haar op te sturen, met een grote kans dat het geld in ieder geval niet meer waard wordt. Slotpleidooi: ze heeft (had) in ieder geval zelf de mogelijkheid om haar verdachtmaking bij Daphne bij te sturen, omdat ze een duidelijk verbond hadden.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 27-01-2014, 12:14:05 »
Hoe kan Aaf weten dat Daphne er ging uit vliegen?
Nou ja, de Mol weet natuurlijk wel welke kandidaten hem/haar verdenken en welke helemaal fout zitten.

Offline Foaly

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #206 Gepost op: 27-01-2014, 16:33:13 »
Nog even wat voor Aaf pleit als mol (hoewel ik haar niet meer zo verdenk): Aaf stuurt haar envelop naar Daphne (en komt ineens uit het niets bij de test met een verdenking voor Daphne, alhoewel ze haar nog nooit eerder had genoemd). Diezelfde aflevering valt Daphne af, en Art lijkt te impliceren dat ze het de vorige test ook al het slechts had gedaan: wist Aaf dat?
Dit is al allemaal in dit topic gezegd, nu: bij de executie van aflevering 3 gaat Aaf met Daphne in een groepje. Als het de taak van de mol was om er voor te zorgen dat er niemand naar huis gaat die aflevering, en Daphne een rood scherm zou krijgen, doet Aaf dit prima: om te beginnen kiest ze voor Susan, die het goed met Daphne lijkt te kunnen vinden (zie bijvoorbeeld hun praatje na de opdracht waar ze Daphne en Aaf moeten vinden in een filmpje van de AVRO-site). Verder zegt Aaf tegen Susan iets van 'maakt niet uit, hoor' (als Susan haar zou kiezen), en Susan kiest dan ook voor Aaf.

Wat hier wel tegen pleit: we zien Daphne in de test op 'Aaf' aanduiden bij de vraag 'Wie is de mol?', en ik ga er van uit dat de antwoorden die we zien ook daadwerkelijk de antwoorden van de kandidaten zijn (het zou niet eerlijk zijn naar de kijker toe als dat niet zo was :-\\), dus dan zou het gek zijn als Daphne dan een rood scherm zou hebben gekregen...

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2014, 21:38:09 »
Bij minuut 13.48 aflevering 4 uitzendinggemist zegt Aaf " Juwelen". Dan wordt de camera op haar rechter arm geprojecteerd alwaar ze een "juweel " draagt.Een rode armband.Ik vind dat vrij dwingend in beeld gebracht.Ik vind het ook opmerkelijk omdat ze met links schrijft en die rechterhand in andere shots gewoon naast haar lichaam laat rusten.
Het is mij sowieso al opgevallen dat Aaf iedere aflevering een andere armband draagt,zo ook tijdens de verschillende opdrachten.Ik heb dat bij de andere kandidaten niet kunnen waarnemen.
Hmmm wat zou het kunnen betekenen. :-\\
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 21:48:13 door kjr »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2014, 22:07:02 »
Bij minuut 13.48 aflevering 4 uitzendinggemist zegt Aaf " Juwelen"....
http://www.bforbooks.nl/literaire-juwelen-category/list/ ?

*Geschreven verhalen in dit geval*
Omnia vincit amor

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2014, 22:13:11 »
Ahhh, interessant!
Ze kijkt ook een beetje opzichtelijk naar haar rechterhand in dat fragment.
Goed gevonden Loebas 8)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 28-01-2014, 01:55:02 »
Mol met (...logisch) hoogtevrees?
Buikpijn al voor ze de hoogte ziet! ;)
@34.42 (Her. AVRO).

Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 28-01-2014, 02:02:10 »
In het labyrint (lees: wirwar, doolhof, warnet, duister geheel) dat "Wie is de Mol" heet vinden wij haar initiaal:

* ;)*

Omnia vincit amor

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 28-01-2014, 02:04:49 »
Ik zie ook een aantal Sen en linksbovenin het geboortejaar van Susan ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 02:08:58 door FS »

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 28-01-2014, 22:17:44 »
Mol met (...logisch) hoogtevrees?
Buikpijn al voor ze de hoogte ziet! ;)
@34.42 (Her. AVRO).

Wat hebben ze gegeten die dag joh.
Nr 36 met bedorven Peking eend en Lijst(zou Gordon zeggen:-))

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 28-01-2014, 22:38:32 »
Wat hebben ze gegeten die dag joh.

;)
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 29-01-2014, 10:53:07 »
Wat hier wel tegen pleit: we zien Daphne in de test op 'Aaf' aanduiden bij de vraag 'Wie is de mol?', en ik ga er van uit dat de antwoorden die we zien ook daadwerkelijk de antwoorden van de kandidaten zijn (het zou niet eerlijk zijn naar de kijker toe als dat niet zo was :-\\),
Dat is niet altijd zo. Je zag bijv. vorig seizoen Tim Tania aanklikken bij vraag 20, terwijl hij op Paulien had gestemd.
En in seizoen 8 had Dennis alle vragen goed, maar je zag hem logischerwijs niet aanklikken dat hij zelf de mol was.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #216 Gepost op: 29-01-2014, 15:42:32 »
Aroma
Biljet
Corsage

Anagram voor: Mol ABC jaagt roeiers!

Slaat dit op Mol/Aaf die de roeiers "aanjaagt" voor op de drakenboot in aflevering 3.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #217 Gepost op: 29-01-2014, 15:43:18 »
Slaat dit op Mol/Aaf die de roeiers "aanjaagt" voor op de drakenboot in aflevering 3.

Nee. ;D

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #218 Gepost op: 29-01-2014, 15:45:16 »
Nee. ;D

Oke!  ::rofl:: Alfabetreeks dan maar!  ::vergroot::
Ik ga weer verder lezen in mijn Waar is Wally boek.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Blieb2013

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 29-01-2014, 15:47:52 »
In het labyrint (lees: wirwar, doolhof, warnet, duister geheel) dat "Wie is de Mol" heet vinden wij haar initiaal:

:o  ::ok::