Hoe kan Aaf weten dat Daphne er ging uit vliegen?
Interessant punt dit. Ik zat hier al een aantal maal over na te denken, of hier iets verdachts aan is, maar ik denk van wel. Namelijk het volgende: ze kan weten dat Daphne, als haar duidelijke vriendin in dit spel (en hoogstwaarschijnlijk open boek), welke mensen zij eventueel verdacht. Ik denk dat ze vrij open is geweest naar Aaf dat ze ontzettend zat te twijfelen (iets wat in de afleveringen duidelijk naar voren is gekomen, en tot op het laatste moment wist ze echt niet op wie ze in moest zetten). Voor Aaf als kandidaat heb je twee redenen om geld naar 1 bepaald persoon te sturen imho:
- De persoon is de Mol, Ergo die zit nog in het spel. Aaf verdacht Daphne niet
- De persoon is een finalist, dus moet ze goede redenen gehad hebben om te vertrouwen op Daphne's keuzes voor de mol. Onwaarschijnlijk gezien het feit dat ze continue enorm zat te twijfelen. Waarom zou ze dan uitgerekend nú het geld naar Daphne opsturen ipv Susan, Sofie of Freek?
Van de andere kant heeft Aaf als Mol er juist wat aan om geld te sturen aan iemand die haar niet verdenkt. Nu weten we niet wat Daphne de laatste test heeft ingevuld. Ze heeft behoorlijk geswitched gedurende het programma, dus het argument dat ze de vorige test o.a. op Aaf zat zegt niet veel. Maar ik denk dat ze iig niet naar Aaf toe heeft gezegd dat ze haar verdenkt. Een goede reden dus om juist geld naar haar op te sturen, met een grote kans dat het geld in ieder geval niet meer waard wordt. Slotpleidooi: ze heeft (had) in ieder geval zelf de mogelijkheid om haar verdachtmaking bij Daphne bij te sturen, omdat ze een duidelijk verbond hadden.