Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373836 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #320 Gepost op: 26-01-2014, 12:19:31 »
2 zielen 1 gedachte Supernova  :P

Ik ben ook heel zeker van Freek als mol.
Met een kleine mogelijkheid dat het Susan of misschien Aaf is.
En ik zie Jan Willem ook geen Mol zijn  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #321 Gepost op: 26-01-2014, 14:14:23 »
Ik denk dat of Freek of Jennifer de mol is. Mijn reden staat in het topic "theorie vijfjes".

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #322 Gepost op: 26-01-2014, 16:43:47 »
Betrap ik Freek hier op kandidatengedrag?

Sofie en Tygo willen Freek gebruiken om bij de anderen te laten vallen dat de zwarte vrijstelling zeker ingezet gaat worden bij de komende test. Hoe pakt dit uit?

Freek zet zijn vrijstelling inderdaad niet in maar Aaf, Daphne, Susan en Jennifer zetten allemaal wel gewoon jokers in. Het lijkt erop dat Freek helemaal niets heeft laten vallen bij de anderen (of misschien wel het omgekeerde heeft beweerd) en zo als enige gaat profiteren van de voorkennis over het inzeten van de zwarte vrijstelling. Sterk kandidatenspel!

Daarom is de verbazing bij Freek zo groot als blijkt dat de zwarte vrijstelling juist niet is ingezet. Zijn info was onjuist en zijn slimme plannetje wordt een boomerang. Gelukkig voor hem zonder schade.

Eigenlijk denk ik dat het plannetje van Sofie en Tygo mislukt is. Door het Freek als boodschapper te laten doorgeven aan de rest, wilden ze ervoor zorgen dat iedereen de jokers op zak ging houden. Hebben ze massaal niet gedaan waardoor de zwarte vrijstelling niet voor verwarring zaait.

Ook het voordeel voor Tygo was weggevallen. Hij wilde dat vooral doen zodat hij de enige met jokers was en dus grotere kans had om door te gaan.

Nu zijn niet alle jokers ingezet, maar je kunt er donderop tegen zeggen dat de zwarte vrijstelling de volgende keer ingezet gaat worden. Freek houdt hem denk ik nog 1 week aan de kant, de vrijstelling en zet hem dan in. Ook wel slim overigens, dan zit hij sowieso bij de laatste 5.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #323 Gepost op: 26-01-2014, 16:44:56 »

Nu zijn niet alle jokers ingezet, maar je kunt er donderop tegen zeggen dat de zwarte vrijstelling de volgende keer ingezet gaat worden. Freek houdt hem denk ik nog 1 week aan de kant, de vrijstelling en zet hem dan in. Ook wel slim overigens, dan zit hij sowieso bij de laatste 5.

Tenzij hij eruit gaat volgende week. (wat ik niet echt geloof maar...)
klaar voor de strijd

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #324 Gepost op: 26-01-2014, 23:43:56 »
Citaat
Eigenlijk denk ik dat het plannetje van Sofie en Tygo mislukt is. Door het Freek als boodschapper te laten doorgeven aan de rest, wilden ze ervoor zorgen dat iedereen de jokers op zak ging houden. Hebben ze massaal niet gedaan waardoor de zwarte vrijstelling niet voor verwarring zaait.

Blijft de vraag: heeft Sofie dit wel echt naar Freek doorgespeeld?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #325 Gepost op: 26-01-2014, 23:46:20 »
Blijft de vraag: heeft Sofie dit wel echt naar Freek doorgespeeld?


Dat vraag ik mij dus ook af.
Toen ze die kamer uitliep, draaide ze zich nog even om naar de camera, maar die grijns op haar gezicht..... weird   :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #326 Gepost op: 26-01-2014, 23:51:33 »
Blijft de vraag: heeft Sofie dit wel echt naar Freek doorgespeeld?

.

Freek keek wel geschokt toen Art zei dat ie niet ingezet was..

Ja dat deed ie, goed acteerwerk!
Iedereen zou toch denken dat de zwarte vrijstelling ingezet gaat worden?
Dus wat ik vreemd vind, is dat iedereen alles gewoon ingezet heeft terwijl ze allemaal wisten dat de zwarte vrijstelling in het spel was.
Behalve Freek, hij heeft zijn vrijstelling bewaard!

Sofie dacht dat Freek dat wel zou doorgeven aan de vrouwen. Heeft ie denk ik niet gedaan. Eerder in de afl zei hij al dat t nu niet alleen maar meer gezellig is maar ieder voor zich. Denk dus dat de boodschap van Sofie dat de ZV wel zou worden ingezet bij Freek gebleven is. Degenen die Jokers hebben ingezet hebben gewoon ingeschat dat de ZV niet zou worden ingezet

De rest keek ook niet echt verbaasd toen Art zei dat ie niet was ingezet. Had niemand van de kandidaten ook verw8 denk ik dat ie ingezet zou worden.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 06:58:13 door Bakkertje, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #327 Gepost op: 27-01-2014, 01:36:37 »
Blijkbaar is het 2 kanten op uit te leggen/op te vatten. Ik hou het (voorlopig) op kandidaats. ::ok::

Ik lees dat je nu Sofie overweegt als Mol.
Ik vind het spel van Sofie met de Zwarte Vrijstelling bij uitstek kandidatengedrag.
De Mol zou imho nooit een kandidaat op een dergelijke wijze bespelen of benadelen - stel dat Freek eruit gevlogen was door de manier waarop ze daarmee omgegaan is..  ::)
Dus Sofie is in diezelfde situatie imho veel 'kandidaatser' dan de actie van Freek die jij hier als kandidaats beschouwt.

Ik ben het geheel met Moedermol eens - de Mol laat zich niet op die manier gebruiken door een kandidaat. Hij heeft zich als 'kandidaat' uitstekend gedragen zonder dat het een kandidaat heeft benadeeld of juist een voordeel te geven door de rest voor te liegen.

Dat vraag ik mij dus ook af.
Toen ze die kamer uitliep, draaide ze zich nog even om naar de camera, maar die grijns op haar gezicht..... weird   :-\\

Sofie was geobsedeerd met dat alles 'fair' was omdat iedereen 'naakt' op de test afgerekend werd. Ze zat er redelijk relaxed bij tijdens de executie. Ze heeft dit mijns inziens dus zeker doorgegeven aan Freek.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #328 Gepost op: 28-01-2014, 08:14:17 »
Ik quote deze even uit het 'afl 4, Jennifer' topic:

Als het een hint is dan is die wel heel cheesy.  ::joehoe::



Wie is de Mol? No. 6 > Nummer 6
Envelop nummer 6 is gepakt door Freek...!

Dit shot met die boei zien we ook maar één keer.

EDIT: En laat de 6e letter van het alfabet nou ook een "F" zijn...!

Ik heb niet zoveel met hints maar ik zou deze juist wel aardig vinden eigenlijk.  :)
Het is niet de eerste keer dat het getal 6 terugkomt overigens.

- In afl 1/ opdracht 2 tijdens de seinopdracht kregen Freek en Tygo 6 minuten om te seinen (vrij random). Indien de getallen van de code opgeteld worden, levert dit 14 op. Mol 14 = 6e letter van het ABC?
- In aflevering 2 was er sprake van een 1,2,3 bij de test zowel als een A,B,C (zoals Heinz meende ik ergens eerder al opmerkte ook) Opgeteld levert 1+2+3 (de terugkerende abc'tjes) 6 op.
- In afl 3 vindt hij een ' Abercrombie en Fitch model'
- Ook in afl 4 zegt Freek tijdens de ABC opdracht 'een kind van 6 zou het als een ABC herkennen'.

Dus er zijn al wel een aantal referenties aan geweest tot nu toe.

Freek in combi met getal 7 (i.e. 7e mannelijke mol in de zin van 'de mol is in balans') was ook tijdens deze test van afl 4 gekoppeld trouwens. Hij beantwoordde vraag 7 ('Heeft de Mol hoogtevrees?'  ::tandpastasmiley::). Daarnaast is hij als 7e aan de beurt bij het testen.

Dus dat is mijns inziens voor de derde keer dat Freek tijdens de executie gekoppeld wordt aan het getal 7:
1e executie: 7e scherm na het rood-groen van Daphne
3e executie: Wordt het een van de vrouwen (5), Tygo, Freek.
4e executie: Beantwoordt vraag 7, als 7e in de test.

(plus 7e in leader, James Bond opdracht (afl 2)).

Het blijven natuurlijk getallen, en daarmee kan je altijd alle kanten uit.. Maar aangezien dezelfde getallen terugkeren toch de moeite van het in de gaten houden waard mi.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 10:47:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #329 Gepost op: 28-01-2014, 08:22:42 »
Het blijven natuurlijk getallen, en daarmee kan je altijd alle kanten uit.. Maar aangezien dezelfde getallen terugkeren toch de moeite van het in de gaten houden waard mi.

Ja, goed idee. Wel denk ik dat het getal zelf, laten we 6 nemen, ook nog naar "Mol" of "saboteur" o.i.d. moet verwijzen. Dus niet alleen "6 kwam vaak terug, 6 = F = Freek". En we hebben al vaak hints naar de zoveelste Mol gehad (acht, tien, elf) dus een veertienhint is ook een optie, maar niet zo origineel.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #330 Gepost op: 28-01-2014, 08:26:27 »
Ja, goed idee. Wel denk ik dat het getal zelf, laten we 6 nemen, ook nog naar "Mol" of "saboteur" o.i.d. moet verwijzen. Dus niet alleen "6 kwam vaak terug, 6 = F = Freek". En we hebben al vaak hints naar de zoveelste Mol gehad (acht, tien, elf) dus een veertienhint is ook een optie, maar niet zo origineel.

Ja mee eens idd. Maar als het goed is zou dat in komende afleveringen dan idd ergens moeten gaan gebeuren. Het zou dus de bedoeling moeten zijn dat we de 6 combineren met de 7, 7e mannelijke mol. Maar ik verwacht idd dan ook duidelijker verbanden in de serie en/of tweets binnenkort.  :)

De 14 hint zou dan met name interessant zijn in de zin van 7 vrouwelijke + 7 mannelijke mollen = extremen, in balans. Maar goed, we zullen zien.  :)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 08:29:39 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #331 Gepost op: 28-01-2014, 14:48:45 »
Ik was een stukje aan het terugkijken en ik hoor Freek zeggen bij het maken van de test: 'Ik ben natuurlijk in het bezit van een vrijstelling en ik ga het risico nemen dat ik de test goed maak, dus ik hou 'm in m'n bezit, ik zet hem niet in.'

Geen enkele verwijzing naar de zwarte vrijstelling en dat hij hem daarom nog niet inzet. Waarom reageert hij dan zo heftig op de opmerking van Art dat de zwarte vrijstelling niet is ingezet? Dat vind ik tegenstrijdig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #332 Gepost op: 28-01-2014, 14:54:28 »
Goeie Moni! Inderdaad vreemd en daardoor verdacht. Het zou ook kunnen dat het een biecht van komende aflevering is, maar dan is het nog gek dat die nu gebruikt is.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #333 Gepost op: 28-01-2014, 15:26:14 »
Als Sofie inderdaad Freek ervan heeft weten te overtuigen dat de zwarte vrijstelling ingezet gaat worden vind ik zijn reactie niet eens zo heel vreemd. En misschien zie je maar een halve biecht of een gemonteerde biecht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #334 Gepost op: 28-01-2014, 22:07:29 »
In het gastenboek van wieisdemol.net schrijft RdB:

Citaat van: RdB
Het alfabet en de letterreeks ABC komt in deze serie meerdere malen terug. Als we de woorden "alfabet reeks" nemen en een a vervangen door een r (conform de quiz opdracht in het tv gebouw A=R(ood)), vormt dat een anagram van Freek Bartels.

Ik vond 'm te mooi om niet hier te delen. ;D
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 22:25:45 door Heinz »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #335 Gepost op: 28-01-2014, 22:09:37 »
hij is wel mooi inderdaad. Maar dan zou B ook moeten veranderen toch? Of was B (B)lauw?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #336 Gepost op: 28-01-2014, 22:14:23 »
hij is wel mooi inderdaad. Maar dan zou B ook moeten veranderen toch? Of was B (B)lauw?

Ja verdomd; B = Blauw. :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #337 Gepost op: 28-01-2014, 22:15:55 »
::oink:: oké deze vind ik erg goed gevonden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #338 Gepost op: 28-01-2014, 22:29:59 »
::oink:: oké deze vind ik erg goed gevonden.

Ja, maar als je heel consequent bent klopt er toch iets niet: de tweede a zou dan ook een r moeten worden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #339 Gepost op: 28-01-2014, 23:27:39 »
In het gastenboek van wieisdemol.net schrijft RdB:
 
Ik vond 'm te mooi om niet hier te delen. ;D
Dat is zeker een leuke hint.

Deze tunnel voelde toch wel prettig. Ik heb heimwee. Maar de knoop is doorgehakt. Denk ik...