Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373811 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #340 Gepost op: 29-01-2014, 00:14:18 »
Dat is zeker een leuke hint.

Deze tunnel voelde toch wel prettig. Ik heb heimwee. Maar de knoop is doorgehakt. Denk ik...

Voelde inderdaad. Ik ben ook geneigd om Freek te verlaten.
Maar ik tast in het duister..... ik weet het niet meer  ::ohno::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #341 Gepost op: 29-01-2014, 00:53:02 »
Maar waarom "alfabet reeks". Dat hele woord is nog nooit door iemand in de mond genomen? En waarom verwijzen naar een kaartje uit een opdracht twee afleveringen eerder?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #342 Gepost op: 29-01-2014, 01:47:41 »
Maar waarom "alfabet reeks". Dat hele woord is nog nooit door iemand in de mond genomen? En waarom verwijzen naar een kaartje uit een opdracht twee afleveringen eerder?
Dat maakt hem niet minder leuk. :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #343 Gepost op: 29-01-2014, 02:59:32 »
Voelde inderdaad. Ik ben ook geneigd om Freek te verlaten.
Maar ik tast in het duister..... ik weet het niet meer  ::ohno::

Het probleem zit hem denk ik in het feit dat de opdrachten zodanig opgezet zijn, dat we sws erg weinig houvast krijgen. De dingen die we te zien krijgen zijn zo 'verknipt' - i.e. vitale informatie ontbreekt om echt te kunnen volgen wie wel of niet saboteert. Of wie van degenen in het team het is die dat het meest doet.

Ik waardeer dat wel vanuit het perspectief om het zo lang mogelijk spannend te houden in die zin, maar het blijft wel frustrerend soms omdat je net zo goed kunt beweren dat sommige dingen simpele vergissingen zijn.

Wat me dan wel weer opvalt is dat bepaalde 'acties' van anderen breed uitgemeten worden, met name ook in het extra materiaal. (Susan en Aaf die de bliep kamer niet vinden kunnen, of nu weer hoe verdacht JW doet bij de dam). Ik zoek het daarom eerder in de momenten waarin Freek wel ineens aanwezig is en de groep de verkeerde kant uitstuurt, dingetjes die kunnen wijzen op voorkennis (perfect gedrag bij de ABC opdracht bijv), in mijn ogen cruciale posities (zoals de envelop met geld die voor zijn neus ligt bij de onderhandelingen) en de afwezigheid van dit soort heavy handed suggesties/beelden. Ik noem bijvoorbeeld dat als het geld voor de pot opgestuurd is, Susan bijna sneaky lachend in beeld komt etc. Pure edit in die zin, dus, en het gebrek aan bepaalde beelden.

Maar het blijft lastig in deze serie want er wordt zoveel weggelaten in de edit dat hij perfect kandidaats kan zijn. Voor mij blijft de optelsom nog steeds dat ik hem het meest Mols van allen vind, en ik blijf hier tot hij hele rare onmolse dingen gaat doen of eruit vliegt - wat hoop ik sws voorlopig niet gebeurt want daarvoor is het een veel te leuke kandidaat.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #344 Gepost op: 29-01-2014, 09:33:01 »
Tja, en toch denk ik niet dat men met de montage zo ver gaat dat vrijwel alle molacties weggeedit worden en de mol op die manier - voor het grote publiek - min of meer ondetecteerbaar blijft. Niemand - en zeker de casual kijker niet - vindt het leuk als de molacties in aflevering 10 alleen maar bestaan uit dingen die nooit uitgezonden en genoemd zijn in de uitzendingen. De kijker wordt wel bewust op het verkeerde been gezet, maar hij moet toch aan het einde het gevoel hebben dat hij het hád kunnen weten.

Als Freek de Mol is, wordt er naar mijn mening wel erg veel buiten de uitzending gehouden. Ook bij het abseilen bijvoorbeeld lijkt hij zich voorbeeldig te gedragen. Zouden ze in aflevering 10 nu echt met allemaal beelden van die opdracht komen waarin Freek saboteert, maar die nooit uitgezonden zijn? Natuurlijk zijn er altijd wel een paar beelden die niet te zien zijn geweest, maar het zijn toch vooral dingen die wel in de uitzending zaten, maar die met uitleg van de mol ineens een heel andere lading krijgen. Bovendien blijft hij ook totaal onverdacht bij zijn medekandidaten of dat wordt er ook allemaal uitgeknipt. Ook dat laatste geloof ik eigenlijk niet. Men doet wel heel veel met montage om bepaalde suggesties te wekken, maar als iemand echt nóóit genoemd wordt, wordt hij/zij waarschijnlijk ook niet verdacht.

Ik vind ook dat je bijvoorbeeld aan het gedrag van Sofie en Tygo m.b.t. de 2e zwarte vrijstelling kunt merken dat ze Freek niet verdenken. Als je denkt dat iemand de Mol kan zijn, dan ga je er niet vanuit dat hij in je val trapt. Dat Freek het blijkbaar niet doorgeroddeld heeft pleit misschien voor hem als Mol (past echter ook goed bij een fanatieke kandidaat), maar het punt in deze is vooral dat ze kennelijk niet denken dat hij de Mol is.

Al met al is Freek naar mijn mening iets té voorbeeldig om de Mol te zijn. Maar goed, er blijft gelukkig veel discussie over mogelijk. :P Kan zijn dat ik mijn mening moet herzien in de komende uitzendingen natuurlijk, maar vooralsnog denk ik er zo over.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 09:38:12 door Jayne »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #345 Gepost op: 29-01-2014, 10:00:41 »
De kijker wordt wel bewust op het verkeerde been gezet, maar hij moet toch aan het einde het gevoel hebben dat hij het hád kunnen weten.

Als Freek de Mol is, wordt er naar mijn mening wel erg veel buiten de uitzending gehouden. Ook bij het abseilen bijvoorbeeld lijkt hij zich voorbeeldig te gedragen.
Het voorbeeldige gedrag gold de ABC opdracht met name. Om te verklaren redenen.
Zijn overige mogelijke sabotages zijn gewoon in beeld geweest hoor (geen geld op de markt, verkeerd/slecht seinen (ook zo benoemd door Aaf), het de verkeerde kant uitsturen van de groep bij de opera, de groepen naar de verkeerde kant van het water sturen en verdwaald raken in afl 3, het wisselen van de geldenvelop.
Van de dam valt simpelweg wat mij betreft te weinig zinnigs te zeggen omtrent wie waar wat evt gesaboteerd heeft los van de communicatie tussen Susan en JW waarbij het een kwestie van perspectief is wie er fout zit. De stellingen foutief beantwoorden kan mols zijn, kan ook oprechte vergissing zijn gezien de aard van de stellingen (of idd kandidaten die nepmollen evt).
Citaat
Al met al is Freek naar mijn mening iets té voorbeeldig om de Mol te zijn. Maar goed, er blijft gelukkig veel discussie over mogelijk. :P
En naar mijn mening reageert Susan te vaak te kandidaats om de Mol te zijn.  :D
(dat is één van de redenen waarom ik Susan vooralsnog onwaarschijnlijker vind)
Allebei is mogelijk sws dus we shall see.

Nogmaals als Freek zich echt onmols gaat gedragen volgende aflevering zal ik alles opnieuw moeten afwegen - veronderstellende dat hij niet exit gaat.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #346 Gepost op: 29-01-2014, 10:08:10 »
Ik hoor nu pas dat Daphne helemaal aan het einde van de extra beelden van afl. 4 blijkbaar zegt dat ze "wel beter wist en eigenlijk nu zeker weet dat Freek de mol is", o.i.d..
Ja, (mol-)puntje voor Freek dan. ;)

Of hoor ik het verkeerd?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #347 Gepost op: 29-01-2014, 10:10:31 »
Ik hoor nu pas dat Daphne helemaal aan het einde van de extra beelden van afl. 4 blijkbaar zegt dat ze "wel beter wist en eigenlijk nu zeker weet dat Freek de mol is", o.i.d..
Ja, (mol-)puntje voor Freek dan. ;)

Of hoor ik het verkeerd?

Huh?? Dat hoor ik niet hoor..  ::ohno::

Volgens mij zegt ze alleen maar dat ze nu wel denkt te weten wie de Mol is.
Maar dat zeggen volgens mij alle afgevallen kandidaten en het klopt zelden.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #348 Gepost op: 29-01-2014, 10:19:14 »
Hmmm, nee het is toch 'weet' i.p.v. 'Freek'. Sorry, was even slecht te horen via de speakers van mijn laptop.
Jammer, want ik had het wel positief gevonden voor mogelijk molschap als hieruit bleek dat hij wel verdacht wordt in de groep. En dat Daphne blijkbaar haar test niet op hem had ingevuld, natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 10:31:19 door Jayne »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #349 Gepost op: 29-01-2014, 10:36:55 »
Voor mij is Freek geen mogelijke mol meer sinds de vorige aflevering. Zijn reactie op Arts woorden dat de zwarte vrijstelling niet was ingezet, leek heel echt. Bovendien keken de andere kandidaten op dat moment niet naar hem en had hij dus minder reden om te acteren dat hij verbaasd was.
Of hij is gewoon een steengoede acteur. In dat geval verdient hij een Gouden Kalf.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #350 Gepost op: 29-01-2014, 11:02:56 »
Ik durf het bijna niet te posten maar in de categorie slechte maar toch mogelijke hints (denk aan "ZCT") schiet me bij het terugkijken dit te binnen: Freek en Daphne zoeken in de allereerste opdracht naar groenteboer "San Kee". Dit is een anagram van "Na Kees". Is een van hen (Freek dus) de Mol na Kees? ::)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 11:18:59 door Heinz »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #351 Gepost op: 29-01-2014, 11:04:26 »
Ik durf het bijna niet te posten maar in de categorie slechte maar toch mogelijke hints (denk aan "ZCT") schiet me bij het terugkijken dit te binnen: Freek en Daphne zoeken in de allereerste opdracht naar groenteboer "San Kee". Dit is een anagram van "Na Kees". Is een van hen (Freek dus) de Mol na Kees? ::)
::rofl:: Ik vind hem mooi en zeker niet onmogelijk (slecht) als hint.  ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #352 Gepost op: 29-01-2014, 11:05:17 »
Ik durf het bijna niet te posten maar in de categorie slechte maar toch mogelijke hints (denk aan "ZCT") schiet me bij het terugkijken dit te binnen: Freek en Daphne zoeken in de allereerste opdracht naar groenteboer "San Kee". Dit is een anagram van "Na Kees". Is een van hen (Freek dus) de Mol na Kees? ::)

Had ik ook aan gedacht en durfde evenmin te noemen  :-[  ::rofl::
Wel opvallend dat er nu weer na mafkees op nr 13 'netvlies' op plaats 14 volgde in de woordenlijst, ihkv de mogelijke 'oog/mol' hint.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #353 Gepost op: 29-01-2014, 11:39:36 »
Heinz, pagina 1 bij aflevering 1:

 ;D

Wow, die had de hint snel gekraakt! ::rofl:: (Maakt het op zich wel een plausibele hint als meerdere mensen 'm zo zagen!)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #354 Gepost op: 29-01-2014, 14:18:01 »
Ja, maar als je heel consequent bent klopt er toch iets niet: de tweede a zou dan ook een r moeten worden.

Dat is waar, maar ik bedacht me dat als je omgekeerd ook de r door een a vervangt, het wél klopt: RLFRBET AEEKS = FREEK BARTELS

Noem me gek, maar volgens mij is dit geen toeval. Al is het alleen maar omdat Freek het zelf nadrukkelijk over een ABC-tje heeft.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #355 Gepost op: 29-01-2014, 14:30:23 »
Dat is waar, maar ik bedacht me dat als je omgekeerd ook de r door een a vervangt, het wél klopt: RLFRBET AEEKS = FREEK BARTELS

Noem me gek, maar volgens mij is dit geen toeval. Al is het alleen maar omdat Freek het zelf nadrukkelijk over een ABC-tje heeft.

Nee dat kan niet. Want als je de A kunt vervangen door een R,  dan moet je de B ook veranderen in ..... ? en die ..... ?  weer naar een B kunnen veranderen.
En dat gaat niet.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #356 Gepost op: 29-01-2014, 14:51:26 »
Ik kende Freek voor het programma van Joseph en ik vind Freek de beste zanger van Nederland. Ik vind 'm ook tof (in WIDM).

Maar de mol? Neh.  :-X
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #357 Gepost op: 29-01-2014, 15:14:49 »
Nee dat kan niet. Want als je de A kunt vervangen door een R,  dan moet je de B ook veranderen in ..... ? en die ..... ?  weer naar een B kunnen veranderen.
En dat gaat niet.

Dat hoeft niet, want het grappige is dat B B blijft volgens B = B(lauw). Zie twee pagina's terug. :)

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #358 Gepost op: 29-01-2014, 19:22:15 »
Iemand al het idee geopperd dat Freek de mol is omdat de mol iedereen in zijn hemd zet? Aangezien Freek elke keer een hemdje aanheeft....

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #359 Gepost op: 29-01-2014, 19:31:09 »
Iemand al het idee geopperd dat Freek de mol is omdat de mol iedereen in zijn hemd zet? Aangezien Freek elke keer een hemdje aanheeft....
Je bent de eerste volgens mij...  :P
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...