Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373551 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #520 Gepost op: 7-02-2014, 12:23:57 »
Beetje rustig hoor. ;)

Het was alleen een vraag omdat ik nieuwsgierig was, hoor.  ;)

Ik vond het gewoon een vrij suffe opdracht met nauwelijks mol-mogelijkheden sws dus sja.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #521 Gepost op: 7-02-2014, 12:24:30 »
Die boot kon met een schroefje oid (stond in ander topic) begrensd worden. Dat is veel subtieler dan een hele auto slopen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #522 Gepost op: 7-02-2014, 12:35:49 »
Het was alleen een vraag omdat ik nieuwsgierig was, hoor.  ;)

Ja, is al goed. Het kan best een sabotagepoging zijn geweest die een beetje uit de hand liep, of zo. Die jeep kan ook al een beetje krakkemikkig zijn geweest. En misschien kan JW wel gewoon niet zo goed rijden. Met z'n testosteron. :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #523 Gepost op: 7-02-2014, 15:09:02 »
Voor mensen die helemaal waus zijn van Freek. Een variant op zijn petje kan je hier kopen!
Of voor de mensen die een betere kijk willen hebben, wat voor tekst er op de voorkant van de pet staat.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #524 Gepost op: 7-02-2014, 15:23:37 »
Hij had ook al zo'n mooie groene molshoop trui ervan aan bij de perspresentatie.  :D
Of hij houdt gewoon van het merk Penfield, kan ook.   ;D

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #525 Gepost op: 7-02-2014, 16:03:15 »
En met zijn antwoord op de eerste vraag geeft hij aan dat in zijn ogen de mol in de kerk was. Hij ook.

Ik bedacht mij ook nog, zou het niet heel oneerlijk zijn geweest van Art om als eerste een kandidaat te vragen? Freek die als eerste wordt gekozen, kandidaats doet (zoals al beargumenteerd door Heinz) maar zo wel het spel uitlegt voor de anderen. Een mol hoeft niet in de toekomst te kijken, die leest het script wel.

Nog iets vreemds bij Moltalk.

In de 2e opdracht startten beide jeeps niet toen Freek de passagier was. Toen dit in moltalk werd aangehaald door de gasten wist Arjen niet hoe snel hij moest opperen dat JW en Tygo dan ook verdacht waren omdat zij de jeep bestuurden. Er volgde geen discussie meer en daarna kwam Freek niet meer ter sprake.  ???
 
Naast dat het een domme opmerking van Arjen was kwam het zo opvallend geforceerd over dat ik er nu meer in ging zien dan ik anders gedaan had.

Enneh, nu zie ik het pas goed: is dat een molshoop op zijn trui/pet?  ::vergroot::


edit: zoals SN ook al in het vorige bericht stelt ::rofl::

Dat van moltalk vond ik ook zo ontzettend opvallend!
Dat doet Arjen al het hele seizoen als het over Freek gaat, dit speelt ook een grote rol in mijn Freekverdenking.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #526 Gepost op: 7-02-2014, 16:52:23 »
Hij had ook al zo'n mooie groene molshoop trui ervan aan bij de perspresentatie.  :D
Of hij houdt gewoon van het merk Penfield, kan ook.   ;D

Zou wel een cheesy hint zijn.

Art: Je kon al die tijd al weten wie de mol was. Freek droeg met enige regelmaat een pet met daarop afbeelding van een hoop grond. Deze pet was groen, en wie krijgt altijd een groen scherm? De Mol!

 ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #527 Gepost op: 7-02-2014, 16:54:57 »
Zou wel een cheesy hint zijn.

Art: Je kon al die tijd al weten wie de mol was. Freek droeg met enige regelmaat een pet met daarop afbeelding van een hoop grond. Deze pet was groen, en wie krijgt altijd een groen scherm? De Mol!

Och El Guapo Stuntteam was er ook eentje dus.  :P
En dat groen de kleur van de Mol is, dat komt vaak genoeg terug (net als de blind-hints).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #528 Gepost op: 7-02-2014, 22:08:18 »
Even terug naar de seinopdracht. Deze duurde toch vreemd genoeg 6 minuten, wat een rare tijd was? Ondertussen zijn er al meer verwijzingen naar de 6 opgedoken, die ondertussen aan Freek gekoppeld zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #529 Gepost op: 7-02-2014, 22:17:07 »
Even terug naar de seinopdracht. Deze duurde toch vreemd genoeg 6 minuten, wat een rare tijd was? Ondertussen zijn er al meer verwijzingen naar de 6 opgedoken, die ondertussen aan Freek gekoppeld zijn.

Ja mooi opgemerkt  ::ok:: ::vergroot:: Misschien is goed om alle zesjes in een overzicht te zetten?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #530 Gepost op: 7-02-2014, 22:20:13 »
Ja mooi opgemerkt  ::ok:: ::vergroot:: Misschien is goed om alle zesjes in een overzicht te zetten?

Supernova was u voor. (Pagina 28 en 27.) ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #531 Gepost op: 7-02-2014, 22:34:20 »
Een aanwijzing die sowieso geen aanwijzing is, maar ik meld hem toch:
Op http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/ is Freek de enige die op alle screenshots te zien is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #532 Gepost op: 8-02-2014, 00:13:01 »
Supernova was u voor. (Pagina 28 en 27.) ;)

oeps  ::schaam::



Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #533 Gepost op: 8-02-2014, 00:41:37 »
Een aanwijzing die sowieso geen aanwijzing is, maar ik meld hem toch:
Op http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/ is Freek de enige die op alle screenshots te zien is.

Dit vind ik een leuke!  :D

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #534 Gepost op: 8-02-2014, 00:51:36 »
Freek die een knipoog lijkt te geven, met de Mol-pot-envelop in zijn handen en zijn wijsvinger richting het logo  ;D


Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #535 Gepost op: 8-02-2014, 01:31:25 »
Freek die een knipoog lijkt te geven, met de Mol-pot-envelop in zijn handen en zijn wijsvinger richting het logo  ;D

Geen knipoog volgens mij, maar nervositeit - terwijl alle anderen in de deuropening enthousiast zijn dat er weer geld wordt verstuurd. Zijn nervositeit (knipperen vd ogen en bewegen v lippen) neemt af nadat duidelijk is dat zijn naam door Susan op de envelop is gezet. Je ziet hem uit zijn ooghoeken naar links kijken - iemand van de productie? - gevolgd door een lach. Leuke toevoeging, die vinger naar het Mollogo   ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #536 Gepost op: 8-02-2014, 01:40:57 »
Misschien nog een aanvulling op de zesjeslijst:
Freek gebruikte in aflevering 6 2 keer woord 'paniek' Vind ik gek, want hij komt nou niet bepaald paniekerig over, eerder streng gecontroleerd. Ook gebruikte hij dit woord tijdens de zoektocht naar jokers/geld/vrijstellingen/test.
Ook zegt hij dat de vraag van Art 'abrupt' kwam. Zo kun je het woord abrupt echter niet gebruiken, abrupt zeg je alleen in de zin van 'er kwam abrupt een einde aan...'. Ook een vreemde woordkeuze dus.

En wat wil nou het 'toeval'? beide woorden hebben 6 letters. ;D

Geen sterke hint maar ik vond de woordkeuze te raar om onopgemerkt te laten.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 02:10:28 door Mollenmania »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #537 Gepost op: 8-02-2014, 01:50:36 »
Dit zijn toch geen spoilers?  ???

Anyway, ik kwam eigenlijk alleen even zeggen dat ik steeds minder in die Tygo-backpacker-spoiler geloof. Ze zullen hem best gezien hebben, maar of ze hem hebben zien afvallen...? Ik weet het nog zo net niet...

Nee geen idee of het spoilers zijn, maar niet iedereen vind het fijn die afbeeldingen zo te zien. Vandaar ik ze hier maar neer gezet heb. Vind het soms erg lastig om te bepalen waar ik wát neer zet. Dus vandaar.
Wil ze best in het topic van de persoon over zetten overigens.

Ik weet ook niet of ik die Tygo-spoiler moet geloven. Zou een kern van waarheid in kunnen zitten, maar voor hetzelfde geldt is het straks net zo'n soort opdracht als bij dat kerkje. Dat er 1 persoon van de groep mee genomen wordt voor een opdracht o.i.d. en dat zij bij toeval Tygo hebben zien opstaan.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #538 Gepost op: 8-02-2014, 11:04:55 »
Geen knipoog volgens mij, maar nervositeit - terwijl alle anderen in de deuropening enthousiast zijn dat er weer geld wordt verstuurd. Zijn nervositeit (knipperen vd ogen en bewegen v lippen) neemt af nadat duidelijk is dat zijn naam door Susan op de envelop is gezet. Je ziet hem uit zijn ooghoeken naar links kijken - iemand van de productie? - gevolgd door een lach. Leuke toevoeging, die vinger naar het Mollogo   ;D

Hmmm interessant.  :)
Grappig idd, hij ziet er hier veel oprechter nerveus uit dan tijdens de executies.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #539 Gepost op: 8-02-2014, 11:23:54 »
Ik heb kort op een rijtje gezet wat we in de terugblikken aan het begin van de afleveringen voorgeschoteld krijgen als hoogtepunten uit de vorige aflevering. Ik heb alleen opgeschreven welke mogelijke molacties en kandidatenacties in die terugblikken zitten. Wat dan opvalt is dat Freek er veel in voorkomt, en vaker als "kandidaat" dan als Mol. (Wat Freek juist verdacht maakt in mijn ogen.)

Afl. 6
molactie Susan (wijzende Boeddha)
molactie Aaf (verkeerde code boot)
molactie Jan-Willem (verkeerde info Snake)
Freek als kandidaat (Freeks reactie op ingezette zwarte vrijstelling tegenover zijn ingezette vrijstelling)

Afl. 5
Freek als kandidaat ("ABC" Jennifer: "Veel beter! Veel slimmer!")
JW als kandidaat en molactie Jennifer (JW: "Mol ik heb je door" gevolgd door shot Jennifer die van ABC een verhaaltje maakte.)
Freek als kandidaat (Art: "De zwarte vrijstelling is niet ingezet" gevolgd door close grote ogen Freek.)

Afl. 4
molactie Freek (Tygo over het geld posten tegen Freek: "Misschien moeten we een andere penningmeester aanwijzen.")
molactie Freek en Sofie en Susan als kandidaat (Susan: "Het was een topmolactie om die enveloppen zo ongezien te vroeg te versturen.")

Afl. 3
Susan als kandidaat (blij met vrijstelling die ze niet inzette)

Afl. 2
Jennifer als kandidaat (Susan: "Jennifer zag die naam tussen allemaal Chinese tekens.")
molactie Tygo en Freek als kandidaat (Freek: "Rechts was helemaal niks goed. Het zou een hele fijne molactie kunnen zijn van Tygo wellicht omdat dat zijn kant was.")

---

Van sommige hoogtepunten met Freek is het duidelijk waarom ze in de terugblikken zitten, maar bijvoorbeeld het fragment dat Freek door Jennifer geprezen wordt omdat hij zo slim het ABC herkent vind ik best verdacht. Met zo'n terugblik aan het begin van de aflevering stuur je de kijker meteen weer een beetje in de gewenste richting door sommige kandidaten verdacht te maken en andere juist niet.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 15:30:45 door Heinz »