Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373538 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #600 Gepost op: 13-02-2014, 12:23:41 »

Uit de letters van de woordencombinatie AROMA BILJET CORSAGE kun je van alle achternamen van alle kandidaten (ook degenen die zijn afgevallen) uitsluitend de achternaam van Freek vormen.

Goed gevonden  ::ok:: ik vind dit wel een behoorlijk overtuigende hint eigenlijk. Ga me nog eens goed bezinnen op Freek de komende week.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #601 Gepost op: 13-02-2014, 16:01:57 »
Wat ik me realiseerde in het kader van het alfabet i.c.m. Freek:

Uit de letters van de woordencombinatie AROMA BILJET CORSAGE kun je van alle achternamen van alle kandidaten (ook degenen die zijn afgevallen) uitsluitend de achternaam van Freek vormen.

Zou hij daarom de nadruk hebben willen leggen op het 'ABC-tje'?

NB Als je een letter meerdere malen mag gebruiken kun je ook ABERCROMBIE vormen
aroma - biljet - corsage    -->   bartels - oog - camera - ij

Misschien vandaar die fotocamera-klikjes en oog-gerelateerd woord- en beeldgebruik. Alleen dat 'ij' dat overblijft is dan weer niet zo sluitend.

P.S.: Heeft Freek iets met het IJ, dat water bij Amsterdam? Behalve dat hij bij de Koningsvaart afgelopen Koninginnedag op de musicalboot stond?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 16:05:15 door thorinnl »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #602 Gepost op: 13-02-2014, 16:53:06 »
aroma - biljet - corsage    -->   bartels - oog - camera - ij

Is natuurlijk leuk om mee te puzzelen, maar als het een hint is moet het wel begrijpelijk kunnen worden gebracht.

Ik denk dat simpelweg 'Bartels is de enige naam die je met deze drie ABC woorden kunt vormen' sterker is dan allerlei woorden erbij te slepen die dan op een andere manier verklaard moeten worden, eerlijk gezegd. Vooral als er dan nog letters 'overblijven'.

Een goede hint is strak, eenduidig en snel uit te leggen imho.
Nu zijn niet alle molhints even goed uiteraard, maar dat is weer een ander verhaal.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #603 Gepost op: 13-02-2014, 17:24:14 »
Weer een hint voor in mijn Freektunnel. Zit prima zo  :D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #604 Gepost op: 13-02-2014, 19:41:00 »
ABC; alfabet = 26 letters; 2 = B, 6 = F; Bartels Freek.
;)

Maar ik vind de "regenbooghint" beter.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #605 Gepost op: 13-02-2014, 21:59:20 »
In de categorie "mogelijke subtiele hints": in de inleiding van aflevering 6 zegt Art "De kandidaten krijgen de kans om in de toekomst te kijken", waarbij ik een lichte nadruk op het woord "kandidaten" meen te horen. De enige die niet in de toekomst kijkt is Freek. M.a.w. Freek is geen kandidaat?
Mooie! Dit zie ik als kansrijke hint (als Freek de mol zou zijn)... Subtiel, maar toch eenvoudig uit te leggen. ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #606 Gepost op: 16-02-2014, 18:23:42 »
Ik denk dat je spoken ziet ::)
...óf niet!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #607 Gepost op: 16-02-2014, 18:43:31 »
Ik lees er 'Be my BFF' in... Paris Hilton de mol?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #608 Gepost op: 16-02-2014, 19:12:40 »
Zijn dit gewoon random tekeningen?
Misschien zijn dit Japanse karakters (waar Paulien Cornelisse het over had in Moltalk)?
Omnia vincit amor

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #609 Gepost op: 16-02-2014, 19:46:34 »
Ik snap wel wat je bedoeld, ik weet het alleen niet. Of heel mooi geshopt of heel mooi gegraveerd. Ik denk dat het wel een poging waard is uit te zoeken wat het betekent. Als het een hint zou zijn, zou het een duidelijke hint moeten zijn denk ik. Merken we het vanzelf. Is hier een chinees/kantonees kenner of moeten we het met Google doen?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #610 Gepost op: 16-02-2014, 22:08:47 »
Ik heb eventjes wat geprobeerd in de iPad in te tikken in het chinees. Het beste wat qua tekens lijkt is 乃辛玉. Dit zou volgens wiktionary iets moeten beteken als (toen/echt) (heet/8 vd 10 'heavenly stems) (jade)
Dit is redelijk interessant, alhoewel dat in mijn ogen niet gephotoshopt lijkt.
Zagen we misschien één iemand NIET over de Jade markt struinen?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #611 Gepost op: 16-02-2014, 22:12:27 »
Zagen we misschien één iemand NIET over de Jade markt struinen?

Freek: ja maar niks gevonden
JW: vrijstelling
Sofie: zwarte vrijstelling
Susan: vrijstelling
Tygo: jokers
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #612 Gepost op: 17-02-2014, 14:59:39 »
Nog even over de uitspraak: 'En ik was penningmeester op dat moment' (extra beelden afl 2).
Impliceert toch duidelijk dat hij dat op een gegeven moment niet meer is. Nu kan dat natuurlijk ook als je eruit vliegt, maar ergens komt mij dat ook vreemd voor want als je eruit gaat is het logisch dat je geen penningmeester meer kunt zijn. Je kunt dan volstaan met zeggen 'Ik was de penningmeester'. Waarmee ik bedoel dat ik de toevoeging 'op dat moment' veelzeggend vind, omdat het een onderscheid maakt met een later moment waarop dit niet het geval was.

Voor zover we kunnen nagaan heeft van de overgebleven kandidaten alleen Susan Freek's naam genoemd als een van haar verdachten (en uiteraard haar envelop aan hem gestuurd), dus lijkt het vreemd dat er in komende aflevering ineens een switch plaats zou vinden aangaande het penningmeesterschap. (Tenzij dit om een of andere reden zo gestuurd wordt).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #613 Gepost op: 17-02-2014, 22:11:26 »
Nog even over de uitspraak: 'En ik was penningmeester op dat moment' (extra beelden afl 2).
Impliceert toch duidelijk dat hij dat op een gegeven moment niet meer is. Nu kan dat natuurlijk ook als je eruit vliegt, maar ergens komt mij dat ook vreemd voor want als je eruit gaat is het logisch dat je geen penningmeester meer kunt zijn. Je kunt dan volstaan met zeggen 'Ik was de penningmeester'. Waarmee ik bedoel dat ik de toevoeging 'op dat moment' veelzeggend vind, omdat het een onderscheid maakt met een later moment waarop dit niet het geval was.

Voor zover we kunnen nagaan heeft van de overgebleven kandidaten alleen Susan Freek's naam genoemd als een van haar verdachten (en uiteraard haar envelop aan hem gestuurd), dus lijkt het vreemd dat er in komende aflevering ineens een switch plaats zou vinden aangaande het penningmeesterschap. (Tenzij dit om een of andere reden zo gestuurd wordt).

Wat denk je dan dat er gebeurt? Dat in de finale er net iets gebeurt als vorig jaar, maar dat dan ipv dat Kees toen nee zei, Freek nu ja zegt?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #614 Gepost op: 17-02-2014, 22:17:27 »
Wat denk je dan dat er gebeurt? Dat in de finale er net iets gebeurt als vorig jaar, maar dat dan ipv dat Kees toen nee zei, Freek nu ja zegt?

Nee niet per se. Ik noemde het alleen als mogelijkheid waarom er van penningmeester gewisseld zou worden. Ik bedoelde eigenlijk vooral te zeggen dat het er op basis van aflevering 6 niet direct naar uit ziet dat Freek in afl 7 geen penningmeester meer zou zijn.

In S11 werd duidelijk besloten de Mol uit zijn penningmeesterschap te ontheffen in afl 9, toen iedereen deels of geheel op hem zat, en in S13 hebben de finalistes geprobeerd te blokkeren dat de Mol de penningmeester werd.

Dus tenzij Freek eruitvliegt en dat de reden is voor de wissel van het penningmeesterschap, lijkt het me niet direct voordehandliggend dat dit in afl 7 zou gebeuren. Met andere woorden, dat Freek er dan waarschijnlijk wel in blijft. Dat is wel een aanname op basis van hoe Freek het formuleert, dus.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Nvy

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #615 Gepost op: 19-02-2014, 01:03:40 »
Het is lastig uitleggen wat ik bedoel maar de strepen van de karakters lopen niet gelijk met de vorm van de rots.
Vooral bij de onderste karakters is dit m.i. te zien.
De foto in een fotoprogramma of paint beter bekijken helpt....
Maar het kan evengoed gewoon een sfeershot zijn hoor. :)

Voor deze mogelijke taalkundige hint heb ik m´n oude profiel maar eens afgestoft  ::tandpastasmiley::. Ik zag hier net als jij een photoshop in, maar op basis van de kanji´s die ik vind kan ik hier moeilijk iets in vinden.
Het eerste karakter ben ik nog niet tegengekomen, en de tweede vind ik ook als bezem. In de derde zie ik niet 5, maar 后, oftewel ´later´ danwel ´koningin´. In de volgende zie ik 主, wat ´baas´ of ´heerser´ zu betekenen, terwijl de laatste volgens mij 虫 is wat ´insect´ betekent.

Ook kan ik deze kanji´s gecombineerd niet als woord vinden. Ik weet niet superveel van kanji´s af, maar ik mag toch hopen dat de hints iets makkelijker op te lossen zijn dan `? bezem koningin heerser insect´  ;).

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #616 Gepost op: 19-02-2014, 14:17:45 »


Een koning is ook een "heerser" 
De betekenis van de naam Freek is ook o.a. "machtige heerser".
De mol is natuurlijk ook de heerser/koning van het spel, bovendien


Ja en hij stond onder een bord "Game Master "tijdens de pro- 6-zie !!!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2014, 13:40:28 door Molle Pietje »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #617 Gepost op: 19-02-2014, 23:48:34 »
Deze viel me opeens op. Maar misschien heb ik wel veel te lang naar de foto gekeken..  ;)

Maar het lijkt alsof er op de boot: FBmol staat. En bij de M moet je een beetje fantasie hebben  ::tandpastasmiley::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #618 Gepost op: 20-02-2014, 10:40:57 »
Beeld-en associatie opbouw is idd iets wat je vaak terug ziet komen omtrent de Mol.
Soms zijn het directe hints maar vaak ligt het in het verlengde van dingen die met de Mol te associëren zijn.

* De vele verdubbelingen (identieke beelden, symmetrische vormen) voor de I.I. initialen van Inge (99--> lomed route 66).
* De rode draad van het vele rood in serie 8, o.a. in het kader van red crystal moon, en de terugkerende 8=Mol.
* De rol van thee en theetuinen in serie 10, waar Kim zo gek was op thee ('het genieten van een tuin' plus ceremonie).
* De frappante gelijkenis van de foto van Ruben Dario met Patrick in Leon, de manier van schrijven van de namen in de ziekenhuis opdracht (aka s1ngle/p@3k).
* De steeds terugkerende associatie met leeuw/koning (op de kooi, tijdschrift in trein etc) met Kees.

Niet alles wordt altijd (uitgebreid) verklaard in de zin van mol-hints, maar het is een vaak terugkerend fenomeen. :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #619 Gepost op: 21-02-2014, 08:07:20 »
1 Kayak & Paddle