Sofie doet soms opvallend en raar. Dat betekent dat al een niet gering aantal mensen haar verdenken onder de kandidaten.
Ze kan het nog best zijn, toch vind ik haar acties eerder kandidaats in afl 1.
Waarom zou je opperen dat iedereen zijn/haar eigen briefje moet bewaren? Dat valt onmiddellijk op en is verdacht. Onmols in principe want wat heeft de Mol eraan dat hij/zij een klein bedrag in bewaring krijgt - behalve dit eventueel kwijt te raken wat dan ook onmiddellijk in het oog loopt.
Een handiger optie lijkt dan idd volgende aflevering af te wachten, omtrent het geld veilig stellen. Als het idd zo is dat de kandidaten dat geld op moeten sturen naar bijv iemand die ze het meest vertrouwen en het alleen in de pot komt als die persoon afl 9 haalt (oid, er is vermoedelijk wel een dilemma aan verbonden) dan kan je dit als Mol prima gebruiken om geld weg te moffelen zonder dat het direct verdacht is.
Met andere woorden, waarom zou de Mol deze discussie opstarten op dit punt met zo weinig baat maar mogelijk wel een stuk meer verdenking? Lijkt mij eerder onmols. Maar wie weet early days dus voorlopig houd ik haar nog wel in de gaten.