En we zijn het er allemaal mee eens denk ik
Nou, ik blijf haar toch gewoon zien als een van de twee mogelijke Mollen.
Hoe onmols het dan mag lijken, het spotten van JW (wat, ik zeg het nog maar eens, helemaal niks opgeleverd heeft voor de pot) is niet genoeg om haar af te schrijven als Mol. Mollen kunnen nu eenmaal kandidaatsacties ondernemen om minder verdacht te worden of zelfs omdat ze even geen zin hebben in mollen (Patrick ging immers ook fanatiek zoeken bij de autorit, en Kees hielp de laseropdracht slagen door een luik te openen). En wie weet heeft ze wel een sein van de crew gekregen dat ze zonder risico JW kon herkennen omdat de anderen dat niet hadden gedaan...
Je lijkt te denken dat het doolhof er puur en alleen was om de Mol in een tunnel te krijgen voor een hint, maar daar lag ook geld wat ze zou kunnen proberen te missen. En als Sofie puur kandidaat is, waarom zou ze er zo op gebrand zijn om in dat doolhof te gaan?
En dat het toeval is dat Sofie niet één, maar twéé keer een sleutelrol speelt bij het vinden van zwarte vrijstellingen (een nieuw spelelement dat de crew natuurlijk niet ongevonden wil laten) lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Toegegeven, Sofie is niet meer mijn hoofdverdachte (dat is Susan), maar ze scoort wel zilver in een spel waarin wat mij betreft geen enkele andere kandidaat zich gekwalificeerd heeft voor het brons.
Maar ja, wie weet zit ik er net zo faliekant naast als vorig jaar...