Een klein beetje off-topic maar ... een heel vreemde ervaring had ik vorige week. De nacht na de finale heb ik gedroomd dat Sofie koninklijk werd onthaald als de nieuwe winnares van WIDM.
Het ging er heel officieel aan toe, met een chique receptie en speech etc. Alleen, de Mol was nergens te bespeuren. Alsof die niet welkom was op het feest van de nieuwe WIDM-koningin.
De hele dag moest ik erom lachen en nog steeds. Mijn droomfinale is helaas niet uitgekomen maar deze droom hopelijk wel. Maar de Mol is altijd welkom hoor straks op het feest. Vind ze dit jaar echt top!
De Televizierring kwam voor mijn part net een jaar te vroeg. Dit seizoen is met voorsprong een van de betere jaargangen.
Er is elk jaar wel eentje bij die de Mol wel meteen doorheeft. Dit keer was het slimme Sofie. Zij verdient toch wel een dikke pluim. De manier hoe zij het spel heeft aangepakt, met goeie dosis lef en bakkenvol inzicht.
Had haar een aantal jaren geleden al getipt als gewenste kandidate en eindelijk was het dit jaar zover. Was heel verrast toen ik pas eind december te weten kwam dat zij mee ging doen. En voor zover ik haar kende van haar tv-optredens verwachtte ik wel op zijn minst een finaleplek. In zekere zin een zekere manier kwam ze hiervoor ook al op me over als een winnaarstype. Blij om te zien ben ik dan dat ze volledig mijn verwachtingen heeft ingelost.
Dus Sofie, het is je van harte gegund!