Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 257721 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #520 Gepost op: 21-03-2014, 15:51:59 »
Zonet in de Roodshow:

Sofie had inderdaad op haar kaartje staan dat er een zwarte vrijstelling was. Na afloop van de opdracht heeft ze het kaartje in de dam gegooid ;D opdat de rest er nooit achter zou komen

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #521 Gepost op: 22-03-2014, 14:36:14 »
Gefeliciteerd, Sofie! Je bent absoluut de terechte winnares. Als enigste in de finale de juist mol weten. Knap!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 22-03-2014, 15:48:59 »
In de AD-chat vertelde ze dat ze in de aflevering waar JW is afgevallen, alle 20 testvragen goed had. ::oink::

::respect::
Dat is een prestatie inderdaad.

« Reactie #523 Gepost op: 22-03-2014, 15:52:25 »
In de AD-chat vertelde ze dat ze in de aflevering waar JW is afgevallen, alle 20 testvragen goed had. ::oink::

::respect::

Verbaast mij niks, Aaf had gelijk: wat een strateeg was Sofie over de gehele serie. Bij ieder stapje dat ze zette bedacht ze zich hoe ze het beste kon spelen. Daarbij had ze ook wel de nodige geluk.

De vrijstelling die Freek van haar afgepakt had met de enveloppen kreeg ze niet terug van Freek (logisch). Daarop vindt ze met geluk de zwarte vrijstelling (althans Tygo) en heeft voor elkaar gekregen dat Freek de vrijstelling niet direct inzette en een aflevering later wel, tegelijk met de zwarte vrijstelling.

Offline Slowdive

• Forumlid
  • Loveless
« Reactie #524 Gepost op: 22-03-2014, 19:39:26 »
Inderdaad, Sofie heeft dit spel verdient gewonnen  ::ok:: gefeliciteerd. Vond haar bovendien ook één van de leukere kandidaten.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Newbee

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 22-03-2014, 22:35:38 »
Geld gaat niet naar de babykamer maar naar een reis naar australie. Leuk dat ze dat daarmee kan doen.

« Reactie #526 Gepost op: 22-03-2014, 22:56:53 »
Geld gaat niet naar de babykamer maar naar een reis naar australie. Leuk dat ze dat daarmee kan doen.

Ah joh dat had ze ook kunnen betalen zonder mee te doen...   ;)

Offline m0l

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 22-03-2014, 23:36:27 »
Soppie was een geweldige kandidate. (Naam topic wijzigen naar: winnares Sofie van den Enk?) Leuk dat Janine Abbring zegt dat het bitcherige gedrag van Sofie haar is "opgelegd" door Janine. (Niet dat ik Sofie bitchy vond in WIDM. Privé ken ik haar niet. Als presentatrice komt ze op mij ook niet bitchy over.)

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 23-03-2014, 19:10:54 »
Mooi detail is dat Sofie alle vragen in de test goed had in de aflevering dat Jan-Willem afviel. Vrij uitzonderlijk!

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/21/de-mol-is-bekend-en-sofie-chat-mee/

Offline Luke

• Forumlid
« Reactie #529 Gepost op: 25-03-2014, 18:17:23 »
Mooi detail is dat Sofie alle vragen in de test goed had in de aflevering dat Jan-Willem afviel. Vrij uitzonderlijk!

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/21/de-mol-is-bekend-en-sofie-chat-mee/

Ze was ook ultra goed in het spel!

« Reactie #530 Gepost op: 26-03-2014, 12:10:16 »
Ze was ook ultra goed in het spel!

Ik hoop dat er volgend seizoen ook weer een kandidaat als zij is. In 2005 hadden weer Marc-Marie die de mol wilt doen geloven dat de mol nog niet ontdekt is. In 2010 was daar Frits met 2 gezichten die het spel ongelofelijk goed heeft gespeeld. Aan de ene kant denkende aan de pot,  in de 2e plaats de mol in de gaten houden en in de derde plaats denken aan zichzelf. In de ketting opdracht in het bos kwam dat goed aan het licht. Door zijn spel leiding dacht ik even daar zit de mol zelf.

In 2011 had je daar Art die bij toeval vriend van de mol werd. Daardoor wist hij het de eerste 5 / 6 afleveringen niet wie de mol kon zijn dus ging hij zelf maar mollen op een subtiele wijze dat de andere dachten,  ho eens even jij bent het.

En dan nu Sofie die wat mij betreft voorgaande 3 kandidaten ruimschoots overtreft. Zij heeft het spel zo gespeeld dat ze de mol door had en onbewust de andere Op een verkeerde been zette. Maar jaar aanwezigheid en strategische inzicht maakt haar echt een top kandidaat.

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #531 Gepost op: 26-03-2014, 13:57:41 »
In 2011 had je daar Art die bij toeval vriend van de mol werd. Daardoor wist hij het de eerste 5 / 6 afleveringen niet wie de mol kon zijn dus ging hij zelf maar mollen op een subtiele wijze dat de andere dachten,  ho eens even jij bent het.
Nou, subtiel....  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #532 Gepost op: 26-03-2014, 18:18:57 »
In 2005 hadden weer Marc-Marie die de mol wilt doen geloven dat de mol nog niet ontdekt is.

Wat probeer je hier te zeggen? Dat Marc-Marie al eerder meedeed? En dat de Mol wild deed?
Kun je je iets duidelijker uitdrukken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #533 Gepost op: 28-03-2014, 16:19:09 »
Ik vond haar al een van de beste kandidaten ooit, en na donderdag een van de beste winnaars, maar nu een week later durf ik toch te stellen dat zij wellicht de beste winnares ooit is. Gewoon de manier waarop zij het heeft aangepakt is magnifiek en werd volgens mij nog nooit geëvenaard. Mijn complimenten ook aan Janine Abbring, Sofie's vertrouwenspersoon. De kans was groot dat zij, zonder dat vreselijke ongeval, Kees ook had ontmaskerd en misschien dus zelf ook het hele spel gewonnen had. Het doet me plezier dat ze via Sofie WIDM toch een beetje tot het einde heeft kunnen meemaken. Moet wel gek zijn, het spel op deze manier meemaken. Ik vraag me af in welke mate zij het spel van Sofie heeft beïnvloed. Had Sofie bv. het spel minder hard gespeeld zonder het advies van Janine, want blijkbaar kwam dat harde tactische spel van haar uit. Had ze de anderen misschien wat meer gegund en de zwarte vrijstelling langer gehouden en zelf wat minder gelogen? ;D Is toch wel interessant hoe dat allemaal kan lopen als je te maken hebt met zo'n superteam Sofie-Janine. ::trots::

Wel jammer van de pot, maar het ligt er ook een beetje aan dat de verliezend finalist die laatste opdracht nog finaal verkloot heeft. In deze finale opdracht heb je te maken met twee mollen. De echte die doelbewust geld uit de pot houdt en de ander die het onbewust geld uit de pot haalt door de verkeerde flessen uit het water te halen. Stel Tygo zat in de finale, dan had je toch al een ietsjes grotere pot gehad. Anderzijds wijt ik het ook aan de aard van sommige opdrachten. De opdrachten waren vaak verkeerd begrepen, of mislukten vaak ook gewoon door de falende groepsdynamiek.

Een lage pot, dat is ook de prijs die je als winnaar betaalt door de rest op zulke slinkse manier te misleiden. Freek en waarschijnlijk nog enkele anderen hadden allemaal last van heel diepe tunnelvisie. Dus verdiend de pot gewonnen.

Ben wel blij dat ik haar al kende voor het programma, ::tandpastasmiley:: heb haar voor het eerst gezien in Hints denk ik (heb ik tijdens seizoen 11 op uitzendinggemist gezien, omdat Art als kandidaat van WIDM daaraan meedeed) ... al zou het ook kunnen dat ik haar als Jakhals heb gezien in De Wereld Draait Door. Ik weet niet waarom, maar ik had altijd al een voorgevoel dat zij een supergoede kandidate zou zijn voor WIDM, een Mol had zeker ook gekund en wellicht bij het zien van de beelden achteraf hebben de makers daar zeker ook aan gedacht. Dat zou ik nog wel eens willen weten, tussen wie het ging, die aanduiding van de Mol. Misschien wel tussen Susan en Sofie? Hoe dan ook, Sofie meenemen op WIDM-avontuur was een schot in de roos. In de toekomst graag meer van dit soort winnaarstypes die veel dieper doordenken dan de gemiddelde kandidaat. Is hoe dan ook altijd een verademing, een kandidaat als Sofie. Meer van dat aub. Zou me trouwens niet verbazen als ze ooit zou opduiken als presentatrice bij de Avro, bij WIDM (Art mag ook blijven hoor, hij doet het uitstekend!) of wie weet neemt ze wel Moltalk over of zo. Tenminste, als de Avro even slim is als Sofie. ;) Gegarandeerd een winning team. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-03-2014, 16:22:46 door FenikXIV »

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 29-03-2014, 19:20:56 »
Over Janine: Die zat idd al op Kees.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 25-04-2014, 12:10:32 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #536 Gepost op: 25-04-2014, 12:12:02 »
Gefeliciteerd, Sofie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #537 Gepost op: 25-04-2014, 14:24:23 »
Gefeliciteerd  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 25-04-2014, 15:25:44 »
Haha, ik vond er wel een leuke reactie bij staan op nu.nl: "Hmmm.. precies 9 maanden na de opnames van widm"  ::vergroot::

:P

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 25-04-2014, 15:36:15 »
Gefeliciteerd. Leuke naam  ::tandpastasmiley::