Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 121066 keer)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2014, 22:13:00 »
Molacties door afleveringen heen, die zijn bij mij favoriet.

Nog eentje die ik noemde in het aflevering 4-topic, en ook van Tygo, was overde volgorde van de roltrap. Dat Tygo als eerste mocht en het meteen fout deed is natuurlijk ultiem voor de mol, omdat ook zo Jan-Willem 't niet doorkrijgt. Tygo stelde voor "van klein naar groot" te gaan in de markt. Iemand maakte in het aflevering 4-topic de opmerking dat het allicht logisch is om dan de roltrapopdracht voor te stellen "andersom" te doen - ongeacht wat toen de volgorde was. De mol weet dat allemaal met zijn voorkennis.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2014, 22:26:43 »
Molacties door afleveringen heen, die zijn bij mij favoriet.

En ik maar denken dat je nu over de gestolen envelop ging beginnen !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Janorator

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2014, 23:32:24 »
Quote van Tygo vanaf 06:40: "Het is allemaal zo makkelijk, maar ik had de woorden ook al 2 maanden geleden"  ::oink::

Verder vergeet hij net de woorden met E en F die ze later nodig hadden. Hij hing toevallig waar men de zwarte vrijstelling kon nemen...
Hij heeft ook een heel rare theorie, hij hoopt dat Freek zijn vrijstelling niet inzet omdat hij de zwarte vrijstelling zou inzetten om zo gelijke kansen te hebben. Maar die heb je toch sowieso als je die zwarte inzet! Plus Freek en andere zien hun voordelen uit het spel geweerd... Dit plus zijn ver overdreven reacties bij alles maakt dat ik toch echt wel op Tygo zit. Susan op 2 en Jennifer op 3.

Offline memademol

• Forumlid
  • Boe!
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2014, 23:36:49 »
Quote van Tygo vanaf 06:40: "Het is allemaal zo makkelijk, maar ik had de woorden ook al 2 maanden geleden"  ::oink::

Verder vergeet hij net de woorden met E en F die ze later nodig hadden. Hij hing toevallig waar men de zwarte vrijstelling kon nemen...
Hij heeft ook een heel rare theorie, hij hoopt dat Freek zijn vrijstelling niet inzet omdat hij de zwarte vrijstelling zou inzetten om zo gelijke kansen te hebben. Maar die heb je toch sowieso als je die zwarte inzet! Plus Freek en andere zien hun voordelen uit het spel geweerd... Dit plus zijn ver overdreven reacties bij alles maakt dat ik toch echt wel op Tygo zit. Susan op 2 en Jennifer op 3.

echt exact wat ik hier wilde zeggen nu haha, ik dacht in eerste instantie nog dat hij het twee maal gelezen zei, maar hij zegt echt twee maanden geleden....

lijkt me overigens wel heel slordig!

Offline memademol

• Forumlid
  • Boe!
« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2014, 23:38:45 »
en kan iemand een gifje maken van dat geweldige shot vlak voor de roltrap opdracht! waar Tygo lekker zichzelf is en de camera probeert te vermaken:D

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2014, 21:39:51 »
Wat heeft Tygo eraan om 2 enveloppen te bezitten?
Zolang JW in het spel is, kan die er toch niks meedoen?

Als het een mollenactie is, is het wel een super volgens mij=
JW kan niks versturen én hij kan die ook niet versturen zolang JW in het spel is.

Betekent dat er nu 9(start)-3 (verstuurd)- 2 (Owen en Daphne) - 1 (JW)= 3 (Tygo, Susan en Jennifer) kunnen verstuurd worden.
Als JW eruit gaat kan die zijn envelop pas terugkomen.
klaar voor de strijd

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 25-01-2014, 00:20:56 »

Tygo had zelf toch 3 jokers? Dus hij had de meeste baat bij alleen jokers inzetten. En hopend dat Freek wacht met zijn vrijstelling, kan hij de zwarte volgende week in zetten, kijken wat Freek nu gaat doen... Ik vond hem wel mooi. Eigenlijk hadden er alleen meerdere jokers achter moeten houden :D

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #147 Gepost op: 25-01-2014, 01:54:07 »
en kan iemand een gifje maken van dat geweldige shot vlak voor de roltrap opdracht! waar Tygo lekker zichzelf is en de camera probeert te vermaken:D

Bedoel je deze?

Offline Shari

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 25-01-2014, 12:33:48 »
Ik hoop gewoon dat hij wél de mol is. Ookal was het maar omdat iedereen denkt: zo'n fanatieke af en toe mollende kandidaat wíl zich gewoon verdacht maken en is dus zeker niet de mol.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 25-01-2014, 16:17:18 »
-Ik zou het ook wel heel leuk vinden als hij de mol is (niet voor mijn pool, mits ik misschien nu heel snel overstap). Want bijna niemand in de pool verdenkt hem op dit moment. Hij speelt het heel heel erg slim allemaal als hij de mol is.

-Ik vind het in deze aflevering toch opmerkelijk dat hij juist de E en de F woorden veranderd die dus ook op het bord ingevuld moeten worden. En die ook in het begin zitten en dus waarschijnlijk verder in de keten wel onthouden gaan worden. Als je als kandidaat hier expres zou willen mollen dan is de kans toch klein dat je juist twee woorden veranderd die er later echt toe doen. Wel heel toevallig dat hij dan juist de E en de F veranderd. Fagot en emotie zijn beide korte woorden dus meer kans dat ze onthouden gaan worden in de rest van de keten.

-We zien niet in beeld wie er voor heeft gesteld om de alfabetische volgorde deze keer andersom te doen, kan dus best Tygo zijn.

-Als ze Tygo vragen waarom hij iets veranderd heeft zegt hij: Ja ik moest 20 woorden onthouden en lijkt hiermee weg te komen. (ook een voordeel van als eerste zijn je daarachter verschuilen). Ik vind het raar als je een lijst van 20 woorden probeert te onthouden dat je dan direct bij het vierde en vijfde woord in de fout gaat. Dat gebeurt niet zo snel, zeker niet bij een acteur. Je raakt pas later in de war. Kijk ook maar naar de anderen. Niemand vergeet woorden van het begin van het lijstje.

-Tygo neemt het iniatief bij het ruilspel. Wil meteen ruilen en lijkt de anderen hierin mee te slepen waardoor er helemaal niet nagedacht wordt over een strategie. En ook fantastisch dat hij net doet alsof Jennifer hem 'genaaid' heeft. Daar waar bijv. JW en Aaf aan anderen vertellen wat ze in hun envelop hebben zaait Tygo juist verwarring ten opzichte van Sophie en JW door staalhard te liegen. Kortom hij zorgt dat hij overkomt als een fanatieke, leuke kandidaat die het spel echt speelt maar intussen....

Geloof dat ik mezelf er nu bijna van overtuigd heb dat ::) het Tygo ook echt is...

« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 16:18:50 door Lonneke14 »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 25-01-2014, 16:24:55 »
Wat heeft Tygo eraan om 2 enveloppen te bezitten?
Zolang JW in het spel is, kan die er toch niks meedoen?

Hoe later enveloppen verstuurd worden hoe minder rente er verdiend kan worden. En misschien gaat Tygo die enveloppen helemaal niet meer versturen. Tot nu toe heeft hij nog niet voorgesteld om er een te versturen i.t.t. bijv. Aaf of JW. Als hij de mol is denk ik dat hij ze zo lang mogelijk in bezit houdt of zorgt dat ze helemaal niet verstuurd gaan worden. JW kan nu niets versturen al zou hij dat wel willen.  ::jaja::

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2014, 16:29:52 »
Hoe later enveloppen verstuurd worden hoe minder rente er verdiend kan worden. En misschien gaat Tygo die enveloppen helemaal niet meer versturen. Tot nu toe heeft hij nog niet voorgesteld om er een te versturen i.t.t. bijv. Aaf of JW. Als hij de mol is denk ik dat hij ze zo lang mogelijk in bezit houdt of zorgt dat ze helemaal niet verstuurd gaan worden. JW kan nu niets versturen al zou hij dat wel willen.  ::jaja::

Een mogelijke topmolactie dus  ;)
klaar voor de strijd

Offline Shari

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2014, 16:49:09 »
Ik heb het al op het topic van de aflevering gezet, maar post het hier nog eens omdat het hier misschien beter thuishoort.

Bij de enveloppenopdracht  is de enige manier waarop er geld in de pot komt, volgens mij als het geld ook uit de enveloppen gehaald wordt en een half briefje met een half briefje wordt geruild (anders is het nog steeds de helft van 1500 euro).
In het begin vertelt Sofie (met de vrijstelling) dat ze dat niet gaat zeggen (letterlijk: JW: 'ik heb de beste deal voor diegene met de vrijstelling. Sofie: maar dat gaat die toch helemaal niet zeggen dat die de vrijstelling heeft) door te wisselen met die met de 3 Jokers, waar Tygo echt rechtstreeks naar Jennifer gaat, zorg je ervoor dat niemand nog voordeel haalt uit het laten zien van de inhoud van zijn/haar enveloppe en geef je een idee van hoe het spel gespeeld kan worden en kan je er dus vrij zeker van zijn dat niemand dat geld uit de enveloppe zal halen om te wisselen. Kan echt een TOP molactie zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2014, 17:31:00 »
Geloof dat ik mezelf er nu bijna van overtuigd heb dat ::) het Tygo ook echt is...

Zijn verdachte actie om precies de woorden met de E en de F te veranderen is absoluut een prachtige aanvulling op Tygo's lijstje mogelijke molacties. (Hij maakt ook nog even "corset" van "corsage" maar dat woord hoeft niet ingevuld te worden.) Maar het is de enveloppenruil waardoor ik Tygo heel moeilijk nog als Mol kan zien. Ok, hij nam heel snel initiatief tot ruilen en de groep volgde. Het zou dus een prima molactie kunnen zijn. Toch denk ik dat de Mol hier op safe gespeeld heeft en zich met het geld heeft bemoeid door of het zelf te pakken of door het in de gaten te kunnen houden tijdens het spel. Het ging om een flinke som geld.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 17:39:48 door Heinz »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2014, 20:22:42 »
Dan is het dus toeval dat hij juist die woorden veranderde? Het kan natuurlijk dat we op het verkeerde been gezet worden door de montage maar zo ziet het er niet uit. Heinz,wie vond jij dan verdacht bij dat enveloppen ruilen? Het werd de mol denk ik wel makkelijk gemaakt. Dat Tygo begon zie ik niet per se als onmols of mols, het kan beide zijn.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2014, 20:25:34 »
Heinz,wie vond jij dan verdacht bij dat enveloppen ruilen?

Freek die een helft van het geld pakt en het initiatief neemt om dat te ruilen met iemand die geen geld heeft. (En dat onder het mom van geld veiligstellen voor de pot, volgens zijn biecht.) Hup, 1500 euro niet verdiend. (Daarna Susan die de andere helft pakt die ook makkelijk voor haar neus ligt.)

Offline mph

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 26-01-2014, 14:48:47 »
Misschien staat het hier al ergens, maar tygo moet volgens mij niet zomaar alles in zn onderbroek stoppen/laten. In nu al minimaal 3 of 4 shots is hij daar druk aan het krabben.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2014, 15:16:55 »
Ik heb nog even naar afl.1 gekeken. Daar wordt voor de laseropdracht gevraagd om twee mensen die graag in de schijnwerpers staan. De kans is zeer groot dat Tygo dan genoemd gaat worden. Hierdoor krijgt hij samen met Freek een hele goede molpositie.

Hij zegt als eerste (en neemt sowieso meer iniatief dan Freek):
- Ik heb het idee dat ze op de vier hoogste gebouwen moeten staan (slim, want dan wordt er eerst meer omhoog gekeken door Freek)
- Dan zegt hij pak jij die helft, dan pak ik deze helft (slim want dan zal Freek zich vooral op zijn helft gaan focussen)

-Dan vol overtuiging: Die groene laserstralen, dat moeten ze zijn. Die toren, die toren en die toren (focus blijft op de torens)

-Als Freek al een nummer heeft doorgeseind roept Tygo inneens: Nee, dat is een show man. (slim want Freek heeft al iets doorgeseind en dit schept verwarring ook bij de ontvangers).

Hij speelt het ook goed want hij komt tegelijkertijd fanatiek en betrokken bij de opdracht over. Maar de opdracht is zo wel mislukt ::ok::.

Alles bij elkaar zou Tygo een uitstekende mol zijn.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 17:41:40 door Lonneke14 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2014, 19:14:26 »
echt exact wat ik hier wilde zeggen nu haha, ik dacht in eerste instantie nog dat hij het twee maal gelezen zei, maar hij zegt echt twee maanden geleden....

lijkt me overigens wel heel slordig!

Het feit dat hij dat zegt (voor de gein en om de kijker uit te dagen) geeft alleen maar aan dat hij de mol niet is.. De productie zou de mol dat niet laten zeggen on camera. Daarnaast heeft Tygo van de 20 woorden in 3 minuten tijd echt heel goed veel woorden doorgegeven. De mol zou niet willen beginnen maar meer zich willen bevinden in het midden van de roltrappensessie. Daar kan je meer mollen. Daarop komt nog eens dat de mol wist dat JW zat mee te luisteren...Dus de paar woorden die Tygo vergat of verkeerd zei was geen molactie..maar menselijk

Tygo gaat winnen denk ik... hij is niet de mol
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 20:56:16 door FS »

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2014, 23:20:01 »
Het feit dat hij dat zegt (voor de gein en om de kijker uit te dagen) geeft alleen maar aan dat hij de mol niet is.. De productie zou de mol dat niet laten zeggen on camera. Daarnaast heeft Tygo van de 20 woorden in 3 minuten tijd echt heel goed veel woorden doorgegeven. De mol zou niet willen beginnen maar meer zich willen bevinden in het midden van de roltrappensessie. Daar kan je meer mollen. Daarop komt nog eens dat de mol wist dat JW zat mee te luisteren...Dus de paar woorden die Tygo vergat of verkeerd zei was geen molactie..maar menselijk

Tygo gaat winnen denk ik... hij is niet de mol

Niets is wat het lijkt.... Ik zou het een geweldige uitspraak vinden als zou blijken dat Tygo dus wél de mol is  ::rofl:: (hoewel ik het ook niet denk).