Auteur Topic: WIDM op Twitter  (gelezen 73970 keer)

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #180 Gepost op: 6-03-2014, 23:58:12 »
En zo kunnen we het weer op iedereen toepassen!

Ook eens haha, maar ja de Mol zal het vast niet zo cryptisch maken om het op iedereen te laten slaan ;)

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #181 Gepost op: 7-03-2014, 00:01:41 »
Even voor het overzicht alle tweets op een rij:
(bovenaan staat de nieuwste.... Dat was even makkelijker knippen/plakken)

Er is tijdens deze test maar één vraag waar het om draait. De laatste, vraag 20. Wie is de Mol? #widm

5 op een ERij. #widm. Zometeen Ned 1. Maar nu eerst #moltalk met @schemer en mijn collega @keestol via http://avro.nl/wieisdemol/moltalk/

Eerst groen, toen zwart. Nu transparant. Ze komen dit seizoen in alle kleuren. Morgen #widm, Ned. 1

Wie kan na de test een volle topo laten zien? En wat is nou precies van het vraagteken de rol? #widm

Morgen: de terugkeer van de Mexicaanse Molletjes. 20:30 uur, Ned 1. #widm

Wat een prachtige omgeving voor een keiharde test. En wie heeft door welke rol de blik in de toekomst speelt? #widm

(4*4)*3. #widm. Vanavond, Ned.1, 20:30 uur.

Boeddha’s, een geurige haven, de grote oversteek, snake, test. En dat alles in één aflevering. Wat een leven! #widm

Duizenden boeddha’s. Twee zien er helder. Helder genoeg om ook de jagers te ontwijken? #widm Morgen, Ned 1, 20:30 uur.

De test: gewoonlijk verdien je bij goed resultaat een ticket naar de volgende aflevering. Nu is het welslagen er nog groter van. #widm

Acht enveloppen, zeven kandidaten, één Mol. Wie heeft de beste pokerface?Morgen, 20:30 uur, Ned 1 #widm

Vorige week een onverwachte test, nu kwam-ie ook snel. Weet niet welke meer stress bij m’n vrienden gaf: die in aflevering 2 of deze. #widm

Vier koffers, Drie telefoons, Eén gebouw, Eén telefoon, Zeven kandidaten, Eén Mol. Ik. Morgen, 20:30 uur, Ned 1.  #widm

Jokers, een zwarte of groene vrijstelling, wat heb ik? Niets? Iets? Wat zet ik in? #widm

Verdiep je dit weekend in 粵劇. #widm

Twee tests. Samen één. Wie stemt op mij? Wie is volgens mijn negen teamgenoten de Mol in 2014? #widm

Superbenieuwd of expert-Mollenspeurders @hademini en @hansschiffers me doorhebben  @schemer. Kijk #Moltalk! 2015u via http://live.avro.nl

Twee keer rood, achttien keer groen, vier keer wit, één keer groen en één keer zwart. #widm Vanavond, Ned 1, 20:25 uur.

Twee illustere voorgangers: @dennisweening en @glangenberg. Morgen neem ik hun baantje over. Ned. 1, 20:25 u.

Nu op Nederland 3: 16 Landen, 118 kandidaten, 311 opdrachten en ... 13 Mollen. Ik leerde het vak op de schouders van reuzen! #widm

Morgen ga ik aan de slag. Inspiratie genoeg! Zie de preview van Niets is wat het lijkt. http://avro.nl/wieisdemol/Player/teaser_niets_is/#.UsQUK3m_0ks … Vanavond 21:20, Ned3. #widm


恭喜发财 Hier Mol nummer 14. Vanavond blikken mijn voorgangers en hun kandidaten terug op 13 seizoenen Wie is de Mol. Ned 3, 21:20 uur. #widm.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #182 Gepost op: 7-03-2014, 02:44:31 »
Is er een naam waar we de cursor omheen zagen draaien deze aflevering?
Freek: klikt Sofie aan.
Susan neigt naar Freek (vaag)
Tygo: klikt Susan aan
Sofie: klikt Susan aan
JW: hapert tussen Sofie en Susan: exit

Niet letterlijk draaien helaas...

Edit; typo
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 02:47:35 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #183 Gepost op: 7-03-2014, 11:10:15 »
Even voor het overzicht alle tweets op een rij:

Lastig om er een lijn (hint) in te vinden. Geïnspireerd door Rats opmerking over "om draait" als "omdraaien" dacht ik daar even een thema van te vinden:

- om draait
- de terugkeer
- (4*4)*3
- Twee keer rood, achttien keer groen, vier keer wit, één keer groen en één keer zwart.

Maar ik vind de oogst te mager om van een thema "keren/omdraaien" te kunnen spreken. Ik was al aan het malen over KEER -> omdraaien -> REEK. (Bovendien: veel REEKsen.) Hoef je alleen nog ergens een F vandaan te toveren. Maar dat is nog niet zo makkelijk.

Een ander terugkerend iets dan?

Ik tel twee keer "rol". ("En wat is nou precies van het vraagteken de rol?" "En wie heeft door welke rol de blik in de toekomst speelt?") Maar dat is wel erg mager. Bovendien kan "rol" naar Freek, Susan en Tygo verwijzen. Allemaal acteurs.

Andere opvallendheden:

"Duizenden boeddha’s. Twee zien er helder. Helder genoeg om ook de jagers te ontwijken?" Hoezo "twee zien er helder"? Dat is toch heel iets anders dan "oog voor detail hebben"?

"Vier koffers, Drie telefoons, Eén gebouw, Eén telefoon, Zeven kandidaten, Eén Mol. Ik." Waarom na "drie telefoons" nog een keer "een telefoon"?

Veel vragen. Nu nog antwoorden... ::zweet::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #184 Gepost op: 7-03-2014, 11:28:07 »
Zoveel vragen. Nu nog antwoorden... ::zweet::

Ga JP eens lastig vallen met de vragen en je hebt je antwoorden zo lijkt me  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #185 Gepost op: 7-03-2014, 11:51:12 »
Het valt me nu op dat verwijzingen naar de test in de tweets er dit jaar in overvloed zijn.

Van de 18 tweets sinds aflevering 1 zijn er 7 tweets waarin naar de test wordt verwezen. Waarom zo vaak? Bij veel van die tweets lijkt het alsof de test er met de haren bijgesleept wordt:

- Er is tijdens deze test maar één vraag waar het om draait. De laatste, vraag 20. Wie is de Mol? (Open deur.)
- Wie kan na de test een volle topo laten zien? (..) ("Na de test" had hier prima weggelaten kunnen worden.)
- Wat een prachtige omgeving voor een keiharde test. (..) (Mooi ja. Maar dat zijn de testlocaties vaker. En waarom is dit een keiharde test? Toch niet harder dan anders?)
- Boeddha's, een geurige haven, de grote oversteek, snake, test. (..)

En de andere drie keer begint een tweet pontificaal met de test:

- De test: gewoonlijk verdien je bij goed resultaat een ticket naar de volgende aflevering. Nu is het welslagen er nog groter van.
- Vorige week een onverwachte test, nu kwam-ie ook snel. (..)
- Twee tests. Samen één. (..)

"(De) test" kan ik nog niet aan een kandidaat koppelen. Zou er dit jaar soms weer een hint in of rondom de test zitten?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 12:12:35 door Heinz »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #186 Gepost op: 7-03-2014, 13:00:50 »
Misschien een soort herhaling van de tdun/toen-hint van S7? Ik ga straks maar eens even alle testen langs om te kijken of er misschien een zin te vormen valt oid.

Ik vond die dtun/toen-hint trouwens echt een prachtige hint, een van de leukste die er zijn geweest!  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #187 Gepost op: 7-03-2014, 13:16:52 »
Misschien een soort herhaling van de tdun/toen-hint van S7? Ik ga straks maar eens even alle testen langs om te kijken of er misschien een zin te vormen valt oid.

Ik vond die dtun/toen-hint trouwens echt een prachtige hint, een van de leukste die er zijn geweest!  :)

Was een prachtige hint ja. Ongeveer herhalen zullen ze denk ik niet doen. En in 2009 had je natuurlijk de mol.nu hint (bijna ontdekt omdat het opvallend was dat er ineens op letters geklikt werd) en in 2011 de afvallershint aan de hand van welke testvragen er in de eerste twee afleveringen door welke kandidaat aangeklikt werden.

Van elke aflevering heb ik dit jaar weer steeds bijgehouden wie welke vraag inclusief vraagnummer beantwoordde. Ik ben gaan puzzelen met de vraagnummers van (hoofdverdachten) Freek en Susan maar kom op niks uit.

Susan klikt een antwoord aan van vragen: 10 15 20 20 5 20 11 11 (20)-> vraag in beeld maar geen antwoord aangeklikt. Omgezet in letters: J O T T E T K K (T).

Freek: 8 20 03* 5 7 1 20 8 19 20 = H T C E G A T H S T.  *Opmerkelijk dat bij deze test de notering onder de 10 anders is, namelijk met een 0 ervoor. Je zou de 0 als leter O kunnen zien.

Je kan er nog meer cijfers bij gaan halen maar daar wordt het niet helderder op. Bijvoorbeeld cijfers die de kandidaten tijdens de testbiecht noemen (Susan: "top drie", "met acht over") of cijfers die in de bewuste testvraag verstopt zitten. (Wil je al die testvragen op een rijtje zien dat moet je even in de overzichten op mijn site kijken.)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 13:35:57 door Heinz »

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #188 Gepost op: 7-03-2014, 13:33:47 »
Is deze al voorbij gekomen?


(link)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #189 Gepost op: 7-03-2014, 13:36:33 »
Is deze al voorbij gekomen?


(link)

Het zal toch niet waar zijn he...dan stort mijn tunnel in (al zou ik het wel leuk vinden want dan haalt Tygo de finale)
I will follow my inner gold

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #190 Gepost op: 7-03-2014, 14:05:38 »
Geïnspireerd door Rats opmerking over "om draait" als "omdraaien" dacht ik daar even een thema van te vinden

In aflevering twee maakt Art de opmerking al of de kandidaten hun draai zouden vinden. En in die aflevering bij de test moesten alle kandidaten zich ook omdraaien. Maar Freek draaide zelfs nog meer (zie mijn avatar).

En dit is in aflevering vijf wat ik in deze context echt wel bijzonder opvallend vond:


Dus draaien, ja daar zit volgens mij wel iets in.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #191 Gepost op: 7-03-2014, 14:39:29 »
Is deze al voorbij gekomen?


(link)

Wat moet ik hier uit concluderen?

Offline TheJudge

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #192 Gepost op: 7-03-2014, 14:41:54 »
misschien dat Susan mist...

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #193 Gepost op: 7-03-2014, 14:56:24 »
Wat moet ik hier uit concluderen?
Misschien is er wel een hint uit te halen.
Er zitten wel verdacht veel cijfers in.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #194 Gepost op: 7-03-2014, 17:42:03 »
Dit is ook al in de Vodcast van vorige week genoemd, opvallend inderdaad.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #195 Gepost op: 7-03-2014, 20:32:01 »
Ik zie er niks opvallends aan eerlijk gezegd

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #196 Gepost op: 7-03-2014, 21:23:57 »
Ik zie er niks opvallends aan eerlijk gezegd
"Maar wie is de mol van 2014? Tygo, Sofie of Freek?"
Daaruit zou je kunnen concluderen dat dat dus de finalisten zijn, maar dat tekstje is waarschijnlijk niet door de avro zelf geschreven dus het is waarschijnlijk gewoon een gok van iemand.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #197 Gepost op: 13-03-2014, 21:03:11 »
De Mol ‏@IkBenDeMol  7m
De voorlaatste test. Vraag 5, 12 en 20. Wie wordt de afvaller, wie gaat door? Wie wordt de winnaar, wie de verliezer, wie is de …? #widm

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #198 Gepost op: 14-03-2014, 01:26:20 »
IkBenDeMol: De laatste test. 40 vragen. Alles moesten we weten: favoriete slaaphouding, behaalde diploma?s, oorspronkelijke kleur van het haar.#widm

Vreemd die "?" in diploma's.
Omnia vincit amor

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #199 Gepost op: 14-03-2014, 07:37:29 »
Op twitter staat een ' en geen ?