Auteur Topic: Verborgen hints (spoilergevaar!)  (gelezen 60036 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2014, 22:18:00 »
Ah, was dat het :) Kon het er echt niet uithalen met lage resolutie. Heb je ook een foto van de achterkant? (het moment dat Aaf de envelop erin gooit)
Ja, maar ook alleen van uitzendinggemist, hoor. Maar het is overduidelijk een collectebus voor Unicef.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2014, 23:12:34 »
Ja, maar ook alleen van uitzendinggemist, hoor. Maar het is overduidelijk een collectebus voor Unicef.


 ::ok::  ik stao bij deze van de Aaf tunnel in die van Freek!   ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 23:14:26 door Miek37 »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2014, 23:35:40 »
::ok::  ik stao bij deze van de Aaf tunnel in die van Freek!   ::jaja::
M'n laatste bondgenoot... Ook weg. Snik. ???
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2014, 01:27:30 »
M'n laatste bondgenoot... Ook weg. Snik. ???
Ben je mal? ;)
Je bent niet alleen!
En Miek komt weer terug! Toch Miek?!

Hoezo UNICEF/Freek?
Een verhaal van Aaf is ook gepubliceerd in een uitgave van UNICEF (titel: "Mijn weg naar succes").
Ik zie niet zo een hint....
Of ik mis (weer) iets ...(kan maar zo ;) )


Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #124 Gepost op: 3-02-2014, 21:06:39 »
Wie is de mol kent toeval, bewuste manipulatie in de montage om ons op het verkeerde been te zetten én dingen te toevallig zijn om toeval te zijn, die niet achteraf tijdens de montage bedacht kunnen zijn.

Na de enorme priesterhint van vorig jaar in aflevering 1, hoeven we dit jaar niet eenzelfde knoeperd van een hint te verwachten. In elk geval niet zo vroeg in het seizoen, zo duidelijk.

De enveloppen waarmee geld verstuurd kan worden naar aflevering 9 zijn dit jaar een nieuw en breed uitgemeten thema. Ik denk dat daaraan een hint gekoppeld is, waarmee ze toch kunnen zeggen: Je had het in aflevering 1 al kunnen weten. Dit gaat om het molboekje van Susan. In het grafisch ontwerp van dit, niet doorsnee, molboekje zijn namelijk een aantal postzegels te zien. ::vergroot::

Het boekje is niet zo vaak te zien, een overzicht:
  • In aflevering 1 als de kandidaten inchecken in het hotel is het boekje voor het eerst te zien. Op dat moment kan geen van de kandidaten, behalve de mol, weten dat er dit jaar een post thema is.
  • In aflevering 2 zien we het boekje op tafel liggen als Art Susan en Owen uitnodigt voor een culturele avond. Nog te vaag om te zien dat er twee postzegels op de zijkant van het boekje staan. Als Susan en haar boekje zijn overhandigd Art de enveloppen.
  • In aflevering 3 zien we het boekje niet terug. Ook niet als de vrouwen samen op de hotelkamer hun verbond sluiten en informatie uitwisselen. Susan heeft dan ineens een molboekje met zwarte kaft. Opvallend! De kandidaten weten nu van de post en dan kan je ze niet bevooroordelen door ze een boekje met grote aanwijzing in handen te geven.
  • In aflevering 4 komt het boekje in beeld na de roltrap opdracht. Hoewel Susan half achter andere kandidaten staat, hielt ze haar onderscheidende molboekje opvallend genoeg omhoog dat Jelsir er een screenshot van maakte. Opvallend is ook hoe ze haar boekje vasthoud. Zodanig dat de postzegels worden afgedekt.
  • Jelsir is bij wie het boekje opviel. In aflevering 5, bij de biecht tijdens de test, zegt ook Aaf over Susan: “Ze is heel erg bezig met haar mollenboekje.”

Ik vind het te toevallig dat Susan, tijdens dit seizoen, een molboekje heeft met postzegels in het ontwerp en denk daarom dat het een doorlopende hint is. Ik verwacht dat we steeds net iets meer te zien krijgen van het boekje en de postzegels die daarop staan. Een beetje als de hanger van Kim, maar dan nog een stapje subtieler.
Als Susan toevallig dit boekje gekocht had, zou ik verwachten dat ze er misbruik van maakt richting haar medekandidaten en het niet achterhoud tijdens het verbondje. Daarnaast vind ik de manier waarop ze hem vasthoud opvallend. (Dat het boekje verder als thema Parijs heeft, doet er wat mij betreft niet toe.)

Ik geloof er in, maar de tijd zal het leren.

Bijgevoegd zitten screenshots uit de afleveringen en foto’s van een iets kleinere versie van hetzelfde boekje die ik in een vlaag van dwaasheid besteld had.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #125 Gepost op: 3-02-2014, 22:14:17 »
Ik zou het best een leuke 'voorkennis-hint' vinden.  ::ok::
Ik begrijp ook wel wat je zegt met de hogere mate van subtiliteit van de hints, dat is denk ik sws wel zo dit jaar ja.  :)

Toch zou ik dan op een gegeven moment wat meer referenties aan 'post' en de link met Susan/de Mol verwachten. Misschien komt dat nog, maar alleen een Molboekje dat je eigenlijk alleen bij zeer goed bekijken van de beelden ziet is denk ik voor de kijkers als hint vooralsnog te onduidelijk.  :)

Tot nu toe vind ik bijvoorbeeld dingen als het abc dat terug blijft keren een grotere kans hebben om een potentiele hint te zijn. De vraag is naar wie.  ;)

Maar het is wel de moeite van het in de gaten houden waard.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #126 Gepost op: 3-02-2014, 22:21:28 »
Mooi betoog, Rat!  ::ok::
We houden het zeker in de gaten. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #127 Gepost op: 3-02-2014, 22:22:41 »
Ik zou het best een leuke 'voorkennis-hint' vinden.  ::ok::
Ik begrijp ook wel wat je zegt met de hogere mate van subtiliteit van de hints, dat is denk ik sws wel zo dit jaar ja.  :)

Toch zou ik dan op een gegeven moment wat meer referenties aan 'post' en de link met Susan/de Mol verwachten. Misschien komt dat nog, maar alleen een Molboekje dat je eigenlijk alleen bij zeer goed bekijken van de beelden ziet is denk ik voor de kijkers als hint vooralsnog te onduidelijk.  :)

Maar het is wel de moeite van het in de gaten houden waard.  :)
Ik ga er ook vanuit (lees hoop) dat dit nog gaat komen. Als het houden bij deze schaarse en vage beelden en het blijkt wel een hint, dan zijn ze iets te ver doorgeslagen in hun subtiliteit. Zelfs met zeer goed bekijken van de beelden kom je er niet achter die postzegels, je moet echt google er bij halen om er achter te komen... en dan nog is het boekje lastig te vinden (een afbeelding van de zij- en achterkant van het boekje zelf heb ik nergens kunnen vinden. Alleen circumstantial evidence).

Misschien bestaat toeval wel. :P Of hebben de makers alle kandidaten één element aan voorkennis gegeven (bijv. Tygo de woordenlijst van de roltrap opdracht). In dat geval hebben ze mij in de val gelokt. :-\\

Maar we zijn nog maar bij aflevering 5. Wat niet is kan nog komen. ;)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2014, 22:25:05 door Rat »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #128 Gepost op: 3-02-2014, 22:33:28 »
(Dat het boekje verder als thema Parijs heeft, doet er wat mij betreft niet toe.)

Ik geloof er in, maar de tijd zal het leren.


Ik geloof er ook in. Mooi uitgezocht!!
Ook zou het thema Parijs best wel iets er mee te maken kunnen hebben.
Helemaal omdat Art bij de laatste aflevering zei dat de kandidaten veel Neonborden niet begrepen o.i.d. en in één van de eerdere afleveringen was er een neonbord te zien met "Bonjour". Ik vond dat "bonjour" zo vreemd in een stad als Hong Kong. Maar in combinatie met het boekje van Susan snap ik het wel.
Dat "Bonjour"bord kan er ook in gemonteerd zijn door de productie, maar zou een mooie toevalligheid zijn als ze daar idd op gestuit zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #129 Gepost op: 3-02-2014, 22:45:47 »
Leuke originele theorie om in de gaten te houden!

Susan is kennelijk gek op Frankrijk, want ze had het er ook al over dat haar favoriete zaak een Franse bakker in Amsterdam is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #130 Gepost op: 3-02-2014, 22:51:59 »
Het geld moet opgestuurd worden naar Ellis Island. Dat is een onderdeel van het vrijheidsbeeld monument.

We weten natuurlijk dat het vrijheidsbeeld in parijs is ontworpen en gemaakt.

Misschien ligt daar een hintje  ::vergroot::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #131 Gepost op: 3-02-2014, 22:53:42 »
Leuke originele theorie om in de gaten te houden!

Susan is kennelijk gek op Frankrijk, want ze had het er ook al over dat haar favoriete zaak een Franse bakker in Amsterdam is.

Die Franse bakker, was dat niet Le Fournil de Sébastien (http://www.lefournil.nl/)
Zijn vrouw heet ook Susan....  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #132 Gepost op: 4-02-2014, 08:10:00 »
Die Franse bakker, was dat niet Le Fournil de Sébastien (http://www.lefournil.nl/)
Zijn vrouw heet ook Susan....  ::rofl::

Ja. (En je zou kunnen zeggen dat het de mogelijke hint al wat zwakker maakt. Susan, schijnbaar gek op Frankrijk, heeft het boekje vanwege Parijs gekocht, niet vanwege de postzegels die er toevallig opstaan.)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #133 Gepost op: 4-02-2014, 09:41:14 »
maar waarom heeft ze dan ook een zwarte

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #134 Gepost op: 4-02-2014, 09:43:41 »
Geen idee waarom dan ook de zwarte.

Geloof dat Aaf er ook 2 heeft gekocht

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #135 Gepost op: 4-02-2014, 09:47:55 »
Er zijn elk jaar wel kandidaten die twee mollenboekjes hebben (blijkt vaak op de veiling van de MFD). Bijvoorbeeld één boekje voor alle notities en één boekje voor netjes de samenvatting van feitjes over je hoofdverdachten. Of gewoon een extra boekje voor het geval je eerste vol zit of gejat wordt. (Of als "lokboekje" met valse info. >:D )

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #136 Gepost op: 4-02-2014, 11:50:36 »
dan denk ik dat we er niets in moeten zien, omdat ze twee verschillende boekje wilde hebben om ze niet door elkaar te houden

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #137 Gepost op: 4-02-2014, 14:15:16 »
Ben je mal? ;)
Je bent niet alleen!
En Miek komt weer terug! Toch Miek?!

Hoezo UNICEF/Freek?
Een verhaal van Aaf is ook gepubliceerd in een uitgave van UNICEF (titel: "Mijn weg naar succes").
Ik zie niet zo een hint....
Of ik mis (weer) iets ...(kan maar zo ;) )




Ik ben idd weer terug door de prachtige hintlijst van Jos!   ::jaja::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #138 Gepost op: 4-02-2014, 15:10:59 »
 
Ik ben idd weer terug door de prachtige hintlijst van Jos!   ::jaja::
::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #139 Gepost op: 4-02-2014, 19:59:59 »
Die Franse bakker, was dat niet Le Fournil de Sébastien (http://www.lefournil.nl/)
Zijn vrouw heet ook Susan....  ::rofl::
Ja. (En je zou kunnen zeggen dat het de mogelijke hint al wat zwakker maakt. Susan, schijnbaar gek op Frankrijk, heeft het boekje vanwege Parijs gekocht, niet vanwege de postzegels die er toevallig opstaan.)
Over die Franse bakker maak ik mij niet zo druk. Er stond afgelopen weekend een stukje over Owen in het Volkskrant magazine (over zoete kleffe broodjes bakken met zijn dochters) waarin te lezen is dat Le Fournil gewoon heel populair is in Amsterdam Zuid. Gewoon een goeie en gezellige bakker, ook zonder voorliefde voor Frankrijk. ::)