Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 138623 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Spoilertopic
« Reactie #240 Gepost op: 4-02-2014, 13:59:12 »
Het spoilertopic is niet zo spoilerific denderend dit jaar he?  ;) BuzzNOTCapture.
No Milk today???

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #241 Gepost op: 4-02-2014, 18:32:36 »
Goed overzicht, al kan je natuurlijk maar beperkt conclusies trekken aan de hand van test voice-overs, zoals vaak genoeg gebleken is.  :)

Ik begrijp alleen eerlijk gezegd je conclusie aangaande JW in de finale en Susan eruit in afl 7 niet zo?
Susan is nu de enige waarvan we hoorden dat ze Freek juist niet uit het oog moest verliezen.
Daarnaast zou volgens jouw schema Sofie eruit gaan in afl 6.
Dus waarom zou Susan dan juist niet meer verdenking gaan koesteren naar haar overige verdachten (als dat idd klopt), aangezien haar hoofdverdachte er dan uit zou zijn?

Inderdaad beperkt conclusies trekken, stukje eigen interpretatie en gevoel. Jij zou hem waarschijnlijk weer heel anders "lezen", maar het viel mij op dat vanuit de biechten JW en Freek het minst verdacht werden. Toen ik de afvallers er naast legde, viel dit mij nog meer op. Het zou ook nog kunnen dat je Aaf en Susan van plek moet laten verwisselen, dus een finale met Susan, JW en Freek (wat ik misschien zelfs logischer acht).

Offline belg

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #242 Gepost op: 6-02-2014, 17:19:51 »
In de leader komt de tekst 'De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan'.

Hoe deze opdracht zal verlopen is natuurlijk nog onbekend, maar je kan er wél uit concluderen dat ofwel Tycho ofwel Freek (of beiden) nog in het spel moet(en) zijn wanneer die opdracht gespeeld zal worden.
Als beide heren het spel al zouden verlaten hebben, zijn er enkel nog kandidaten in spel waarop deze stelling/hint van toepassing is en dan heeft 'De mol houdt er niet van...' totaal geen nut meer.

De vraag is in welke aflevering de opdracht zal gespeeld worden. In het topic 'WIDM in de media' komen 'Traveljunkie' en 'Theoreticus' tot het besluit dat dit afl 9 is. (quoten uit een ander topic gaat niet?)
Dit lijkt me een zeer waarschijnlijk besluit omdat zo'n 'terugblik-opdracht' wel vaker in afl 9 zit: de kaarsjes in seizoen 9, het strand in seizoen 10, de trein van vorig jaar.

Samenvattend: Freek of Tycho haalt afl 9, maar van die laatste is dat wegens een andere spoiler zo goed als uitgesloten.

Is het dan juist om te stellen dat Freek sowieso de finale haalt?     

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #243 Gepost op: 6-02-2014, 17:30:26 »
Het was in de toekomst kijken... niet terug kijken, deze opdracht komt in deze aflevering vanavond. Watch my words.
Dit.

Ik ga eerst deze aflevering kijken, voordat ik m'n brein breek over jou theorie. Ik vind hem geweldig btw! Het is niet eens echt een spoiler. Het zit in de leader, de opbouw van de afleveringen werkt vaak zo, leuke conclusie.

Maar het is toekomst kijken, waarbij finalisten in het verleden moeten kijken, terwijl er vanavond een opdracht komt met in de toekomst kijken! Te moeilijk...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #244 Gepost op: 6-02-2014, 17:48:19 »
Ja dat zou wel kunnen, dat ze nu in de toekomst kijken, en dat ze in de finale moeten terug kijken waaruit ze de Mol in deze opdracht kunnen uitmaken. Susan dus!

"Bobbie Sue took the money and run..."
Heerlijk.

En wat heeft het nou gewonnen: intuitie of rationaliteit?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline belg

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #245 Gepost op: 6-02-2014, 17:52:17 »
(...) Het is niet eens echt een spoiler. (...)

Voor de laatste stap van mijn redenering had ik een spoiler nodig, vandaar dat ik hem hier plaatste.

Het was in de toekomst kijken... niet terug kijken, deze opdracht komt in deze aflevering vanavond. Watch my words.

Ik begrijp niet goed waarom je 'in de toekomst kijken' aanhaalt.

Vanavond gaan ze inderdaad in de toekomst kijken (hoe, geen idee)
In een later aflevering (9?) gaan ze terugblikken (hoe, door middel van stellingen in flessen)

Dit zijn toch 2 verschillende zaken?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 17:57:26 door belg »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #246 Gepost op: 6-02-2014, 17:55:11 »
Denk ook dat je gelijk heb.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #247 Gepost op: 7-02-2014, 10:21:00 »
Ja dat zou wel kunnen, dat ze nu in de toekomst kijken, en dat ze in de finale moeten terug kijken waaruit ze de Mol in deze opdracht kunnen uitmaken. Susan dus!

"Bobbie Sue took the money and run..."

Hoe kom jij nu steeds aan de Sue-zin?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #248 Gepost op: 7-02-2014, 11:14:41 »
Dat zat in een muzikale hint. Een zin in een nummer dat tot muzikale hint behoorde.

Van de Roodshow? Lijkt me stug dat daar dan een hint naar de mol in zit...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #249 Gepost op: 7-02-2014, 17:48:26 »
Van de Roodshow? Lijkt me stug dat daar dan een hint naar de mol in zit...

Het is ook een muzikale hint voor de volgende afvaller :D

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #250 Gepost op: 8-02-2014, 01:37:11 »
Nog een andere dan, dit keer van Jan Willem.

De tekening op zijn t-shirt lijkt 2 helften van een boot voor te stellen; de voor- en achterkant.
Het middenstuk ontbreekt. Toeval dat hij en Freek het middenstuk gingen halen?
Jan Willem was óók degene die tegen Freek zei "wij nemen de middelste auto".
Ik vond het ook zo vreemd dat het roer (wat Tygo en Sofie gingen halen) zo duidelijk in beeld gebracht werd.
Daarnaast deden die pijlen erop mij ergens aan denken, maar ik kon de link niet vinden.
Tot ik het t-shirt van JW nog eens beter bekeek en het roer besloot om te draaien.
Die pijlen op het roer lijken veel op de 2 boothelften op zijn t-shirt.
Of is het een surfplank? Maar ook daarbij ontbreekt het middenstuk.

Of zie ik nu dingen omdat ik niet meer weet of ik nu Freek, JW of misschien toch Susan als mol moet hebben?
(laat ze ajb niet alledrie in de finale staan  ::rofl::)


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #251 Gepost op: 8-02-2014, 01:45:34 »
Dit zijn toch geen spoilers?  ???

Anyway, ik kwam eigenlijk alleen even zeggen dat ik steeds minder in die Tygo-backpacker-spoiler geloof. Ze zullen hem best gezien hebben, maar of ze hem hebben zien afvallen...? Ik weet het nog zo net niet...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #252 Gepost op: 8-02-2014, 09:48:19 »
Citaat
Die pijlen op het roer lijken veel op de 2 boothelften op zijn t-shirt.
Of is het een surfplank? Maar ook daarbij ontbreekt het middenstuk.

Die pijlen op de plank lijken op zijn thsirt wat hij bij de roltrap opdracht aan had

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #253 Gepost op: 8-02-2014, 10:06:48 »
gewoon naar een winkeltje gegaan bewust naar een tshirt op zoek
Aangezien hij constant MOL-kledij aan heeft denk ik eerder dat hij thuis al bewust zijn koffer heeft volgegooid met zulke kleding ::rits::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #254 Gepost op: 8-02-2014, 11:06:25 »
Aangezien hij constant MOL-kledij aan heeft denk ik eerder dat hij thuis al bewust zijn koffer heeft volgegooid met zulke kleding ::rits::

Ja, dat denk ik ook. JW is daarom de grote nepmol in het spel voor mij. Door de Roodshow weet hij precies alle ins en outs van WIDM en weet hij hoe je kijkers kunt fucken.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #255 Gepost op: 8-02-2014, 12:14:57 »
Ja, dat denk ik ook. JW is daarom de grote nepmol in het spel voor mij. Door de Roodshow weet hij precies alle ins en outs van WIDM en weet hij hoe je kijkers kunt fucken.

Dit. En het feit dat hij zo ver gaat dat hij zelfs t-shirts hiervoor heeft uitgezocht kennelijk is.. ::hand::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #256 Gepost op: 8-02-2014, 13:13:17 »
Ja weer ff  ::ontopic:: :

Nu Aaf eruit is neemt Buzzcapture aan dat de opnames sneller zijn gegaan dan gedacht. Eerlijk gezegd vond ik ook al dat ze wel een heel erg ruim schema aan hadden gehouden want er zijn al snel minder draaidagen dan je denkt. Dan kan de hint op Sofie dus weer kloppen (nachtelijk twitteren).

Ook gaat nu de muzikale hint over bluf. De vorige keer had ik bij Take the money and run meteen Jennifer voor ogen en toen ik nu bluf las dacht ik meteen aan Sofie en haar bondjes, de bluf om Freek van zijn vrijstelling af te helpen. Gaat het dan toch allemaal kloppen ??? ::) ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #257 Gepost op: 8-02-2014, 13:31:38 »
Daar heb ik ook aan zitten denken dat het wel eens kan kloppen.

In de vooruitblikken die te zien zijn is het filmpje van Tygo en denk ook van Susan van het plaatsje waar Tygo gespot is dat die er uit gaat.

Edit: aanpassing gemaakt want beide filmpjes komen natuurlijk volgende keer. Maar dan eindigen ze volgende keer waarschijnlijk in Vigan
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 13:43:24 door Syllie10 »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #258 Gepost op: 8-02-2014, 13:48:46 »

Nu Aaf eruit is neemt Buzzcapture aan dat de opnames sneller zijn gegaan dan gedacht.
Buzzcapture kletst gewoon uit z'n nek. Hoe je het ook wendt of keert, Aaf heeft die column van haar gewoon tijdens de opnameperiode geschreven. Mijn eerdere berekening bleek ook iets te ruim, maar die processie (Milagrosa festival) was gewoon 100% zeker op 25 mei. De zelfde dag dus dat Aafs column verscheen en toen ze dus nog gewoon bezig was met WIDM. Ergerniswekkend dat ze zichzelf zo op de borst zitten te kloppen dat 'hun voorspellingen zijn uitgekomen'. >:( Bullshit gewoon. Kijk, als het er alleen om gaat dat Aaf de Mol niet is, dan ken ik er nog wel een paar. Dan voorspel ik volgend jaar van alle kandidaten dat ze het niet zijn, en dan heb ik er sowieso 9 van de 10 goed. ::niet-ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #259 Gepost op: 8-02-2014, 14:04:55 »
Mijn eerdere berekening bleek ook iets te ruim, maar die processie (Milagrosa festival) was gewoon 100% zeker op 25 mei
OK dus heeft Aaf in het vliegtuig geschreven. Neemt dan niet weg dat Sofie nog altijd op tijd thuis kan zijn om op de 29e te twitteren op een normaal tijdstip.

plaatsje waar Tygo gespot is dat die er uit gaat
Ja is dat die? Zou kunnen, dat is heel noordelijk, en de finale speelt zich helemaal in het zuiden af.

Zowel Tygo als Sofie zijn bluffers. Als ik dan de volgorde zou moeten zeggen denk ik toch eerst Sofie en daarna Tygo eruit vanwege hun verdachten (dekmantel Susan).

Scenario: dan heeft bijv. Freek een vrijstelling en ziet zijn mol Sofie vertrekken. Klopt allemaal met de 29e want Aaf zei in Moltalk dat het dagen duurde voor ze thuis was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)