Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190277 keer)

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #100 Gepost op: 2-01-2014, 23:25:59 »
Spelfoutje, communiceerT moet met een D. Kan misschien wat betekenen. Ik weet het niet;)

"Het duo" is onderwerp en "Communiceert" is persoonsvorm. Derde persoon enkelvoud is een T, dus het klopt gewoon.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #101 Gepost op: 2-01-2014, 23:30:31 »
"Het duo" is onderwerp en "Communiceert" is persoonsvorm. Derde persoon enkelvoud is een T, dus het klopt gewoon.

Inderdaad, 'communiceerd' is sowieso niet eens een woord ;-)

Vind trouwens die rare S in 'Schijnbeweging' wel heel opvallend. Vind het niet des Wie is De Mols om zo'n raar foutje niet op te merken, maar ja, vorig jaar was er ook iets raars met de achternaam van Daniël.

In de intro zie je op een van de enveloppen de naam Suus staan, maar die is gespeld met een omgekeerde 2 als de eerste S. Toch die gekke S'en eens in de gaten houden...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #102 Gepost op: 2-01-2014, 23:30:51 »
Spelfoutje, communiceerT moet met een D. Kan misschien wat betekenen. Ik weet het niet;)
"Communiceerd" is geen bestaand woord.  :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline jeffreypeerdema

  • Forumlid
  • Wie? Wie? Wie? is de mol?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #103 Gepost op: 2-01-2014, 23:31:50 »
Een mooie aflevering met zeer mooie beelden en muziek.
Dat wordt echt elk jaar beter!
Mijn complimenten.

Wat mij opviel;
Op 4 minuut 18 hoor je een serie zeer zeer hoge piepjes achter elkaar op een niet gelijke volgorde.
Het lijkt wel een soort morsetaal.  
Nu ben ik die zelf niet machtig, maar zijn er andere die dit wel kunnen en er iets in horen?


Offline joeka01

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #104 Gepost op: 2-01-2014, 23:33:11 »
Op de drie brieven die op het derde eiland bezorgd werden stonden de namen van Susan, Freek en Sofie. Daaronder stond Ellis Island, en daaronder stond Aflevering 9. Ellis Island ligt in New York, dus ik denk dat we mogen concluderen dat de reis vervolgt zal worden in New York. Dit kan extra bevestigd worden door het praatje van Art aan het begin van de aflevering waarin hij zei: ''het avontuur begint hier in Hong-Kong'', wat impliceert dat het avontuur ergens anders verder zal gaan. Of we ook mogen concluderen dat zowel Susan, als Freek, als Sofie in aflevering 9 zullen zitten vind ik wat overtrokken, dat zou een te simpele aanwijzing zijn in mijn ogen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #105 Gepost op: 2-01-2014, 23:36:43 »
Op de drie brieven die op het derde eiland bezorgd werden stonden de namen van Susan, Freek en Sofie. Daaronder stond Ellis Island, en daaronder stond Aflevering 9. Ellis Island ligt in New York, dus ik denk dat we mogen concluderen dat de reis vervolgt zal worden in New York. Dit kan extra bevestigd worden door het praatje van Art aan het begin van de aflevering waarin hij zei: ''het avontuur begint hier in Hong-Kong'', wat impliceert dat het avontuur ergens anders verder zal gaan. Of we ook mogen concluderen dat zowel Susan, als Freek, als Sofie in aflevering 9 zullen zitten vind ik wat overtrokken, dat zou een te simpele aanwijzing zijn in mijn ogen.

Ellis Island is wel bekend omdat 't de eerste plek in de VS is waar immigranten uit Azië het land binnen kwamen (wat eigenlijk helemaal niet logisch is gezien de ligging van Azië t.o.v. de VS, hmmm) ...dus daar is wel een link met Azië .... maar de beelden die we gezien hebben waren zeker niet in de haven van New York opgenomen ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #106 Gepost op: 2-01-2014, 23:38:07 »
Op de drie brieven die op het derde eiland bezorgd werden stonden de namen van Susan, Freek en Sofie. Daaronder stond Ellis Island, en daaronder stond Aflevering 9. Ellis Island ligt in New York, dus ik denk dat we mogen concluderen dat de reis vervolgt zal worden in New York. Dit kan extra bevestigd worden door het praatje van Art aan het begin van de aflevering waarin hij zei: ''het avontuur begint hier in Hong-Kong'', wat impliceert dat het avontuur ergens anders verder zal gaan. Of we ook mogen concluderen dat zowel Susan, als Freek, als Sofie in aflevering 9 zullen zitten vind ik wat overtrokken, dat zou een te simpele aanwijzing zijn in mijn ogen.
::ohno:: de reis gaat juist niet naar New York denk ik. Ze mogen in de USA niet met een eigen crew filmen helaas, en dat gebied ziet er ook verre van USA achtig uit. Dat mannetje in dat bootje, dat strandje (Robinson had er zo opgenomen kunnen worden) :P Ze blijven in Azië en dan naar alle waarschijnlijkheid Filipijnen

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #107 Gepost op: 2-01-2014, 23:43:17 »
Misschien dat er ergens in de Filippijnen een piepklein eilandje ligt dat ook Ellis Island heet? En daarom onvindbaar op internet, omdat het zo klein is en overschaduwd wordt door dé Ellis Island?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #108 Gepost op: 2-01-2014, 23:46:04 »
Misschien dat er ergens in de Filippijnen een piepklein eilandje ligt dat ook Ellis Island heet? En daarom onvindbaar op internet, omdat het zo klein is en overschaduwd wordt door dé Ellis Island?

Op Google Maps als je intypt Ellis eiland Filipijnen wijst ie naar een plek in het water vlakbij de Filipijnen.. ??? (en daar zou dan dat mannetje met dat bootje en de enveloppen moeten zijn)

Edit: De Ellis Shoal krijg ik dan
« Laatst bewerkt op: 2-01-2014, 23:48:23 door Mollenvanger-MV »

Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #109 Gepost op: 2-01-2014, 23:47:06 »
Wat die opdracht met het seinen betreft, volgensmij was het verloren zodra ze die zaklampen kochten. Zelfs als je niet weet hoe de opdracht eruit gaat zien, als je verteld wordt dat je 1500 m ver moet kunnen schijnen, dan komt het woord laser toch wel bij iemand in zich op?

Dan over de enveloppen, ik denk inderdaad dat het over het veiligstellen van het geld gaat. Ik denk dat ze nog naar een ander land gaan en dan een opdracht krijgen waarbij ze zoveel mogelijk van het verdiende geld moeten meenemen naar de nieuwe locatie. Het geld wat dan is veiliggesteld is dan al verzonden en word in de laatste aflevering door die gozer uit de brievenbussen gehaald. Of stopte hij het juist in de brievenbussen..?

Dat, of je kunt alleen je eigen geld veiligstellen en dat is een soort alternatief voor penningmeester, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Kortom, ik heb geen idee.

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #110 Gepost op: 2-01-2014, 23:48:27 »
Vraag in de eerste executie:

Waar is de mol geboren?
- Amsterdam
- Veenendaal
- Utrecht?

Alleen Tygo is in een van deze drie steden geboren namelijk Amsterdam, de rest komt niet voor... beetje raar. Never dat ze dit als hint doen in aflevering 1 dus....

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #111 Gepost op: 2-01-2014, 23:50:50 »
Vraag in de eerste executie:

Waar is de mol geboren?
- Amsterdam
- Veenendaal
- Utrecht?

Alleen Tygo is in een van deze drie steden geboren namelijk Amsterdam, de rest komt niet voor... beetje raar. Never dat ze dit als hint doen in aflevering 1 dus....

Is al eerder besproken in dit topic.. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #112 Gepost op: 2-01-2014, 23:50:57 »
Misschien dat er ergens in de Filippijnen een piepklein eilandje ligt dat ook Ellis Island heet? En daarom onvindbaar op internet, omdat het zo klein is en overschaduwd wordt door dé Ellis Island?

Ik heb eens wat gezocht, en ik heb op een blog gevonden dat een eiland in de Filippijnen, Pinagbuyutan Island, ook wel Ellis Island wordt genoemd. Ik heb alleen geen ander bewijs daarvoor gevonden dan wat die blog schrijft, dus of dat klopt, geen idee. Het zou in in ieder geval goed het eiland kunnen zijn wat we in de aflevering hebben gezien.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #113 Gepost op: 2-01-2014, 23:51:32 »
Op Google Maps als je intypt Ellis eiland Filipijnen wijst ie naar een plek in het water vlakbij de Filipijnen.. ??? (en daar zou dan dat mannetje met dat bootje en de enveloppen moeten zijn)

Edit: De Ellis Shoal krijg ik dan

Misschien is dat het dan? Maar te klein om op de kaart te worden aangegeven.. Ik heb alleen er even niet op gelet of het een 'shoal' was in de aflevering :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #114 Gepost op: 2-01-2014, 23:51:37 »
Ik vind het opmerkelijk dat Jan-Willen in de executie biecht zei:

Ik heb momenteel vier kandidaten in de "hot seat".
We hebben Molrice, Owen en bij de dames Jennifer en Aaf.


In plaats van Maurice zegt hij Molrice (klinkt als Molries) en hierbij is een testvraag gemonteerd waarin Maurice wordt aangevinkt.


Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #115 Gepost op: 2-01-2014, 23:52:41 »
Vraag in de eerste executie:

Waar is de mol geboren?
- Amsterdam
- Veenendaal
- Utrecht?

Alleen Tygo is in een van deze drie steden geboren namelijk Amsterdam, de rest komt niet voor... beetje raar. Never dat ze dit als hint doen in aflevering 1 dus....
Is al eerder besproken in dit topic.. ;)


Ter verduidelijking
 


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #116 Gepost op: 2-01-2014, 23:53:12 »
Ik heb eens wat gezocht, en ik heb op een blog gevonden dat een eiland in de Filippijnen, Pinagbuyutan Island, ook wel Ellis Island wordt genoemd. Ik heb alleen geen ander bewijs daarvoor gevonden dan wat die blog schrijft, dus of dat klopt, geen idee. Het zou in in ieder geval goed het eiland kunnen zijn wat we in de aflevering hebben gezien.

 ::ok:: Goed werk!
Lijkt me op dit moment logischer dan Ellis Island in New York. De post wordt bezorgd op dat eiland en dus niet verstuurd.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #117 Gepost op: 2-01-2014, 23:54:21 »
Op Google Maps als je intypt Ellis eiland Filipijnen wijst ie naar een plek in het water vlakbij de Filipijnen.. ??? (en daar zou dan dat mannetje met dat bootje en de enveloppen moeten zijn)

Edit: De Ellis Shoal krijg ik dan

Zou 't heel goed kunnen zijn. De Fillipijnen hebben ooit ook bij de VS gehoord, wat dan mogelijk weer de (oude) Amerikaanse brievenbussen verklaart. En 't ligt natuurlijk ook prima in de buurt van Hong Kong.

Offline gertjedemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #118 Gepost op: 2-01-2014, 23:56:18 »
Ellis Island is ook een eiland in Australie
13°22′05″S 143°41′31″E

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #119 Gepost op: 2-01-2014, 23:57:28 »
Ik heb eens wat gezocht, en ik heb op een blog gevonden dat een eiland in de Filippijnen, Pinagbuyutan Island, ook wel Ellis Island wordt genoemd. Ik heb alleen geen ander bewijs daarvoor gevonden dan wat die blog schrijft, dus of dat klopt, geen idee. Het zou in in ieder geval goed het eiland kunnen zijn wat we in de aflevering hebben gezien.

 ::ok::! Als je de foto's van dat eiland opzoekt lijkt 't ook erg op wat we gezien hebben, vind ik.