Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190401 keer)

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #360 Gepost op: 4-01-2014, 13:30:08 »
Schijnbeweging... kijk eens naar deze foto jongens: http://mijnzegje.files.wordpress.com/2014/01/a01-02.jpg wie heeft er iets roods aan? Sofie, maar let goed op haar handen, ze wijst op d'r rode broekje. Misschien probeert ze met haar handen steeds een soort gebaar te maken wat in het Chinees iets betekent ofzo.

Ze heeft toch echt een lamp in haar hand oid ze omklemt et nota bene, een beetje beter kijken kan geen kwaad.
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #361 Gepost op: 4-01-2014, 13:37:06 »
En hoe zou Art dat op dat moment al kunnen weten? ::ohno::

Mee eens, deze uitspraak van Art kan niet slaan op afvallers/finalisten. Toch blijft het een opvallende tekst, "en nu gaan we weer met de rest beginnen". Hoezo, 'de rest'? Wat is dit voor tweedeling? En hoezo 'beginnen'? Ze zitten halverwege de executie!

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #362 Gepost op: 4-01-2014, 13:52:16 »
Ik denk dat het volgende week een stuk duidelijker wordt. Na 1 aflevering kun je nog niet van iedereen een goed beeld schetsen. Ze gaan bijvoorbeeld naar een show en Daphne merkt op dat ze Susan in de act ziet(kan ook niet kloppen). Ook de jacht naar jokers en de zwarte vrijstelling wordt geopend. Terwijl je ook normale vrijstellingen kan vinden. Ook zien we een spel met etages. Ik denk dat aflevering 2 veel meer informatie geeft dan aflevering 1. De mol hoefde eigenlijk nog niks te doen deze aflevering.

Offline Avani3

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #363 Gepost op: 4-01-2014, 14:04:13 »
Mee eens, deze uitspraak van Art kan niet slaan op afvallers/finalisten. Toch blijft het een opvallende tekst, "en nu gaan we weer met de rest beginnen". Hoezo, 'de rest'? Wat is dit voor tweedeling? En hoezo 'beginnen'? Ze zitten halverwege de executie!

"De rest" zijn toch gewoon de gene die bij de eerste executie nog geen scherm hadden gezien?

Offline Gixo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #364 Gepost op: 4-01-2014, 14:18:16 »
@Avani3: Ja, dat is waar! Wellicht is dat alles. Ik vond de tekst alleen zo onnatuurlijk klinken dat ik er misschien te veel achter zoek. ik zou ook niet weten wat het dan wèl zou moeten betekenen...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #365 Gepost op: 4-01-2014, 14:20:05 »
Gedachtenkronkel: Hong Kong is de stad van de wolkenkrabbers. Kan het niet zo zijn dat 5, 6, 9, 56, 65, 96 of weet ik veel welke getallen allemaal genoemd worden, iets van doen hebben met etages of hoogtes verderop in het spel?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #366 Gepost op: 4-01-2014, 14:25:47 »
"De rest" zijn toch gewoon de gene die bij de eerste executie nog geen scherm hadden gezien?
Nee, juist degenen die toen wel hun scherm gezien hadden, maar dat klopt niet, want zowel Maurice als Jan-Willem hadden geen scherm gezien de eerste keer. Vervolgens begint hij met Maurice en we weten allemaal met welk resultaat. Zeer sterke aanwijzing richting Jan-Willem als mol, m.i.. "De rest" zijn alle kandidaten die bij de eerste executie een scherm gezien hebben, behalve de afvaller en de Mol.

Volgorde, voor de duidelijkheid:

Eerste executie:
Sofie
Owen
Susan
Tygo
Daphne

Tweede executie:
Daphne
Freek
Jennifer
Aaf

"En dan gaan we nu weer met de rest beginnen"

Maurice -> exit
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 14:34:07 door Jayne »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #367 Gepost op: 4-01-2014, 14:32:13 »
Die 5 en die 6 hebben niets te betekenen. Ze staan daar op die pilaren, omdat ze daar een functie hebben die niets met WIDM te maken heeft. Waar de test werd gemaakt, is volgens mij een haven voor veerboten, en die cijfers geven de plek aan waar die moeten aanleggen. Soms is iets gewoon zoals het is.

Er werden ooit telefoonnummers, registratienummers van boten, en ik weet niet wat allemaal, tot in detail geanalyseerd. Achteraf steeds vergeefse moeite. Je kan net zolang in beeld zoeken naar letters en cijfers totdat je een combinatie hebt gevonden die je kunt herleiden naar jouw molkandidaat, maar dan mis je de rest van de aflevering.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #368 Gepost op: 4-01-2014, 14:43:06 »
Er viel mij iets op tijdens de sein-opdracht bij Susan en Maurice.
(http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm14_afl1_opdr2/video#.UsgN1LTu9Mg op 12:55).

Maurice denkt hier 3 'seintjes' te zien en Susan ziet er 4.
Ten eerste: Susan wacht eigenlijk op 'antwoord' van Maurice in de zin "Hij heeft dus in totaal ...'.
Na dat Maurice '3' heeft gezegd, gaat Susan dus ergens anders op zitten: 4.
Dat lijkt in mijn opzicht een improvisatie. Want als zij daadwerkelijk 4 seintjes heeft gezien, zou zij niet zeggen: "Maar dus vier losse keren met een hele grote pauze, dus het kan ook ... 1, 1, 1 of A, A, A zijn, toch?".
Weet Susan dan dat het eigenlijk 3 seintjes zijn, omdat ze drie keer '1' en drie keer 'A' zegt, terwijl ze beweerd dat ze er 4 heeft gezien?


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #369 Gepost op: 4-01-2014, 14:43:41 »
Zo, eindelijk tijd om hier bij te lezen. Het was weer een mooie aflevering, met 2 voor de mol makkelijke opdrachten. Vooral die tweede hoefde de mol eigenlijk helemaal niks te doen. Die was echt tot mislukken gedoemd. Helaas heb ik dus ook nog geen echt bruikbare zaken gezien dat op een molactie kan lijken.

Het meest opvallende vond ik nog wel die BMW met Henry V, waar al uitgebreid over gesproken is. Ik vind dat een heel vreemd kenteken. Ik mis namelijk een cijfer in het kenteken... Geen flauw idee of dat in Hongkong mag, maar als men nog steeds dezelfde soort kentekens heeft als in de vroegere heerser Engeland, dan moet er een cijfer in verwerkt worden. Zelfs in persoonlijke kentekens... Geen flauw idee wat het zou kunnen betekenen, maar het was opvallend.

Na de eerste aflevering blijven er voor mij nog heel wat kandidaten over die de mol zouden kunnen zijn, met als hoofdverdachten:
Susan, Tygo en Jan-Willem
Ich bin ein Bärliner!

Offline Prankster

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #370 Gepost op: 4-01-2014, 14:57:19 »
Ik ben de leader nog eens langs gegaan. Was dit al iemand opgevallen? Ik heb gezocht, maar kon er niets over vinden.

Ik weet niet waarom, maar het viel met nogal op. Mits de afbeelding wordt omgekeerd:

AM 8:15 (Amsterdam?)
1 9 2? 1

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #371 Gepost op: 4-01-2014, 15:01:56 »
Hmmmm, niets is wat het lijkt natuurlijk, maar ik zou hier niets achter zoeken.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #372 Gepost op: 4-01-2014, 15:05:23 »
Hmmm AM he...misschien dat Anne-Marie weer de mol is :')?

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #373 Gepost op: 4-01-2014, 15:07:40 »
Het viel mij op dat Susan bij de test (9:12) zei: "Wat ik heel raar vond, is dat Tygo gelijk snapte wat Art zei....terwijl de rest zo stond van....dat ging veel langzamer"

Allereerst viel dat in imo wel mee. Sterker nog volgens mij was Owen met: "Wie wil er naar huis?" het snelst. Ok Tygo is het meest aanwezig en daardoor kan het zo lijken.

Maar wat ikzelf opvallender vind is dat haar uitspraak vrij spontaan klinkt en ze het heeft over "de rest" ipv "wij allemaal". Als je de mol bent, ben je niet "allemaal" en zijn zij "de rest". Zou dit een ondoordachte uitspraak van Susan de mol zijn of zoek ik hier iets te ver?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #374 Gepost op: 4-01-2014, 15:14:22 »
Ik vind het raar dat niemenad op mijn postzegel-verhaal in gaat:
Als er een brief naar Freek wordt gestuurd die pas in de Filipijnen is verstuurd, mag je er toch vanuit gaan dat hij de Filipijnen heeft gehaald? Doet er dan niet eens toe of hij hem zelf heeft verstuurd of niet. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #375 Gepost op: 4-01-2014, 15:17:16 »
Het is niet alleen de brief naar Freek, maar alle andere brieven hebben ook zo'n Philippijnse postzegel...
Ich bin ein Bärliner!

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #376 Gepost op: 4-01-2014, 15:30:30 »
AM is een Engelse term voor tijdsaanduiding van uren vòòr de middag.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #377 Gepost op: 4-01-2014, 15:34:24 »
Er viel mij iets op tijdens de sein-opdracht bij Susan en Maurice.
(http://avro.nl/wieisdemol/Player/widm14_afl1_opdr2/video#.UsgN1LTu9Mg op 12:55).

Maurice denkt hier 3 'seintjes' te zien en Susan ziet er 4.
Ten eerste: Susan wacht eigenlijk op 'antwoord' van Maurice in de zin "Hij heeft dus in totaal ...'.
Na dat Maurice '3' heeft gezegd, gaat Susan dus ergens anders op zitten: 4.
Dat lijkt in mijn opzicht een improvisatie. Want als zij daadwerkelijk 4 seintjes heeft gezien, zou zij niet zeggen: "Maar dus vier losse keren met een hele grote pauze, dus het kan ook ... 1, 1, 1 of A, A, A zijn, toch?".
Weet Susan dan dat het eigenlijk 3 seintjes zijn, omdat ze drie keer '1' en drie keer 'A' zegt, terwijl ze beweerd dat ze er 4 heeft gezien?



Ik dacht dat Maurice en Susan het getal 5 hadden dus ze hadden het allebei niet goed gezien.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #378 Gepost op: 4-01-2014, 15:35:54 »
Ik zoeken en zoeken naar infographics, uiteindelijk eentje gevonden, maar die miste de verdachte van Sofie...en die koos de 5e kandidaat die de eerste test maakte...en dat is...Daphne...

voor de volledigheid van je verdachtenschema ;) er is er nog eentje als ik dat zo opmaak in wat ze zegt, maar die weten we dan niet. In ieder geval niet Owen en Susan :)
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 15:37:32 door SomeOne_01 »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #379 Gepost op: 4-01-2014, 15:46:54 »
Het is niet alleen de brief naar Freek, maar alle andere brieven hebben ook zo'n Philippijnse postzegel...
Nee, die hebben allemaal een postzegel uit Hong Kong. Zie mijn foto op pagina 17.