Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190308 keer)

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #460 Gepost op: 5-01-2014, 12:35:06 »
Na een aantal keer de aflevering terug te kijken viel mij het muziekje onder Jennifer's 'scherm' op het eind ook erg vreemd. Iedereen had het bekende WIDM muziekje behalve zij...

Kan iemand hier wat mee?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #461 Gepost op: 5-01-2014, 12:40:07 »
Dat is de andere betekenis van Mole, namelijk moedervlek ;)

Nee hoor. Moedervlek = 胎記

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline bal gehakt

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #462 Gepost op: 5-01-2014, 13:14:51 »
deze is iets duidelijker misschien,

de getallenreeks op het raam:

I    8   4   1

6   2   5

A      M   8   15

1   9   2  1


Eerste rijtje linksonder beginnen bij de 1 en dan omhoog
1=A
2=B ENZ
DUS:

1= A
A= A
6= F
I =I

2de rijtje vanaf de 9:

9 + 2 + 8 =19,

19 = S

Derde rijtje vanaf de 4 omlaag,

4 = D
5 = E
M = M

vierde rijtje
Dan hebben we de 15, en dat is de O
dus O
 dan de 2 van het derde rijtje die we over hadden maakt:

2 + 1 + 8 + 1 =12

12 is de L


word dus: aaf is de mol...
Ook molletjes lusten op zn tijd een gehaktballetje..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #463 Gepost op: 5-01-2014, 13:28:00 »
Veel te gekunsteld. Soms gebruik je de cijfers zelf en soms tel je ze op, net hoe het je uitkomt.
Op deze manier is er van links naar rechts of desnoods diagonaal vast ook wel wat anders van te maken.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #464 Gepost op: 5-01-2014, 13:32:58 »
Na een aantal keer de aflevering terug te kijken viel mij het muziekje onder Jennifer's 'scherm' op het eind ook erg vreemd. Iedereen had het bekende WIDM muziekje behalve zij...

Kan iemand hier wat mee?

Raar afwijkend was dat inderdaad!

De muziek is St. Luke's (door Thomas Newman) van de soundtrack van Side Effects. Maar er blijkt meer muziek van hem bij de executie gebruikt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 13:41:20 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline bal gehakt

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #465 Gepost op: 5-01-2014, 13:33:47 »
Veel te gekunsteld. Soms gebruik je de cijfers zelf en soms tel je ze op, net hoe het je uitkomt.
Op deze manier is er van links naar rechts of desnoods diagonaal vast ook wel wat anders van te maken.

groet,
Tunnelgraver

probeer het, maar dan wel alle cijfers en letters gebruiken, ik ga gewoon omhoog en omlaag in het lijstje, meer is het niet.. wel vreemd dat het allemaal klopt..
Ook molletjes lusten op zn tijd een gehaktballetje..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #466 Gepost op: 5-01-2014, 13:36:35 »
Wat er niet aan klopt is dat je de M van AM naar het derde rijtje hebt opgeschoven.
Die M hoort gewoon in het tweede rijtje en dan klopt het dus al niet meer.....

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline bal gehakt

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #467 Gepost op: 5-01-2014, 13:39:57 »
Wat er niet aan klopt is dat je de M van AM naar het derde rijtje hebt opgeschoven.
Die M hoort gewoon in het tweede rijtje en dan klopt het dus al niet meer.....

groet,
Tunnelgraver

kan ook bewust gedaan zijn, maar zoals het nu staat klopt het, die combinaties stonden gewoon onder elkaar, die 4 rijtjes heb ik zelf gemaakt om het duidelijk te maken!!!, dus zou best kunnen dat ze bij widm ook die m op dezelfde plek als ik willen hebben...d
Ook molletjes lusten op zn tijd een gehaktballetje..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #468 Gepost op: 5-01-2014, 13:46:53 »
Nee hoor, die M was beslist niet verschoven. Dat heb jij gedaan.
Zoek het screenshot nog maar eens op.

Ik vind het leuk verzonnen, maar die M opschuiven naar een ander rijtje om het kloppend te maken is je zwakke punt.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #469 Gepost op: 5-01-2014, 14:05:47 »
Dit is absoluut geen hint. Dat is hetzelfde dat ik uit de tweet van Sofie letters kan halen en omdraaien, naar boven een beneden Sofie is de mol eruit kan halen, bijvoorbeeld.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #470 Gepost op: 5-01-2014, 14:08:12 »
Ik vind de hint goed gevonden, maar gewoon totaal niet consequent. De ene keer ga je van boven naar onder, dan weer van onder naar boven, dan gebruik je de code 1-A, 2-B etc, en dan lees je een 1 opeens als een I, dan tel je cijfers bij elkaar op en dan weer niet.

Als het nou was, elke keer van onder naar boven, elke keer 1-A, 2-B en geen enkele keer optellen of wat dan ook, had ik het geloofd, maar dit is me echt te random geknutsel.

EDIT: Neemt niet weg dat ik het op z'n minst opvallend vind. Ik denk niet dat je zomaar elke zin eruit kan krijgen. Maar dit is me te niet-consequent en te verwarrend voor de kijker die het gevoel moet hebben dat ze het zelf hadden kunnen ontdekken. Hoe dan ook, ik geloof er niet in, maar wel goed gevonden.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 14:11:57 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline xYentl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #471 Gepost op: 5-01-2014, 14:08:25 »
xYentl, je vroeg je af wat 劍南春 betekent (zie de afbeelding bij jouw post op pagina 18).

Ik ben 'even' naar de Chinees op de hoek gegaan en we zijn eruit. Het was allemaal niet zo simpel, wat het zijn karakters van een Chinees merk op een gevel in Hong Kong. Het ene is Mandarijn, het andere Kantonees, het ene lees je diagonaal, het andere weer binnestebuiten en zelfs de karakters an sich zijn kennelijk niet altijd uniform. Maar goed, de niet-Nederlands sprekende kok wist me te melden dat het om een Chinees wijnmerk gaat dat sterke witte wijnen maakt. > 50%! Een directe vertaling van de naam is er niet, want wat betekent bijvoorbeeld Philips in het Chinees?

De 3 karakters afzonderlijk van elkaar hebben uiteraard wel een betekenis:

Chinese: 劍 | 南 | 春
Cantonese / Jyutping: gim |naam | ceon
Mandarin / Pinyin: jiàn | nán | chūn
Nederlands: zwaard | zuid | lente

Misschien kan hier iemand iets mee...

Hm, ik kon eigenlijk weinig met de losse vertalingen van de woorden. (Heel misschien wordt dat in een andere aflevering duidelijk, maar ik denk het niet...) Ik heb best veel informatie kunnen vinden over de wijn, maar niets wat ik kon linken met WIDM. Jammer...  ::ohno::

Offline bartvd

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #472 Gepost op: 5-01-2014, 14:14:46 »
Wat mij verbaast is de geringe ophef hier over de hint van MarkBoots:

Jan-Willem (zeer waarschijnlijk hij, vanwege de trouwring) maakt met de zaklamp, in zeer duidelijke bewegingen, de letters 'M-O-L'.

in combinatie met:

De woorden: "Ik maak me kenbaar", 25 sec later (in de aflevering) door Jan-Willem uitgesproken.

in combinatie met:

De afleveringstitel: "schijnbeweging".


Normaal gesproken ben ik niet zo van de hints. (Gegoochel met toevallig in beeld gebrachte cijfers en letters en 'doorgeclick' via Google vind ik vooral bezigheidstherapie voor molloten in de letterlijke zin van het woord). Maar deze vind ik toch wel van het kaliber 'Priesterhint' van vorig jaar! En dan nog wel binnen 24 uur gevonden! (Da's volgens mij nog sneller dan vorig jaar, toch?).

Is dit daadwerkelijk dé hint? Of doet kandidaat Jan-Willem dit bewust om zich verdacht te maken en springt de productie hier handig op in met de montage? Dat laatste lijkt me te toevallig, in combinatie met zijn woorden en met de titel.

Laten we Jan-Willem maar scherp in de gaten houden de komende afleveringen!  :)


Hier ben ik het geheel mee eens! Een hint als deze kan niet per ongeluk gedaan zijn door een kandidaat, want dan wordt dit nooit zo in beeld gebracht door de regie.

Ik heb trouwens gezien dat er op het Fok!-forum iemand is die deze hint 1,5 uur na de uitzending al doorhad! (http://forum.fok.nl/topic/2059708/2/50)
Sterker nog, het gifje van Convans op pagina 12 is afkomstig van die user. Ook de theorie van Markboots is toen al genoemd!

Niet dat het heel belangrijk is maar ere wie ere toekomt ;)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 14:16:46 door bartvd »

Offline Celine000

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #473 Gepost op: 5-01-2014, 14:25:58 »
Wat mij was opgevallen dat de getallen 5 en 6 (of 6 en 5) vaak terug kwamen. Eerst stond op een zwarte paal beide getallen, bij de eerste executie ging de vijfde kandidaat eruit, bij de tweede de zesde, én stond er achter de kandidaten op de pilaren, ja, weer de de 6! ... Susan is in geboren plus dat je een keer een shot zag van een vissersbootje, en wie heet er van de achternaam visser? Susan. Ik denk dat we haar zeker in de gaten moeten houden...

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #474 Gepost op: 5-01-2014, 14:31:25 »
Wat mij was opgevallen dat de getallen 5 en 6 (of 6 en 5) vaak terug kwamen. Eerst stond op een zwarte paal beide getallen, bij de eerste executie ging de vijfde kandidaat eruit, bij de tweede de zesde, én stond er achter de kandidaten op de pilaren, ja, weer de de 6! ... Susan is in geboren plus dat je een keer een shot zag van een vissersbootje, en wie heet er van de achternaam visser? Susan. Ik denk dat we haar zeker in de gaten moeten houden...

Beste Celine, ik heb alle 5-en en 6-en en de hint naar Susan al eerder vermeld. Bovendien was bij de tweede executie Mauries de 5e, niet de 6e ;)
Susan Visser is geboren in '65, vandaar ja.
Dat je toevallig een vissersbootje zag wil totaal niets zeggen. In seizoen 11, als ik het me goed herinner, rooiden boeren in aflevering 1 de akkers, maar dit was puur toeval en geen hint naar Art Rooijakkers als mol.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #475 Gepost op: 5-01-2014, 14:37:43 »
… ik ga gewoon omhoog en omlaag in het lijstje, meer is het niet..

Haha, 'gewoon omhoog en omlaag' noemt-ie dat:

Sla 'm' over in rijtje 2; in rijtje 3 ga terug naar 'm' in rijtje 2; sla '8' en onderste '2' over in rijtje 3; sla bovenste (of onderste) '1' over in rijtje 4; bewaar '1' even; sla onderste (of bovenste) '1' over in rijtje 4; neem '5' uit rijtje 5 samen met de bewaarde '1' uit rijtje 4 en lees dit als 1 getal: '15'; ga terug naar rijtje 3 en neem '8' en '2' samen; ga naar rijtje 4 en neem de overgebleven '1' en '1' samen met de '8' en '2' uit rijtje 3. Et voilà!

Tja, gewoon omhoog en omlaag….  ;)
Grapjas...


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #476 Gepost op: 5-01-2014, 14:53:39 »
Ik zit even het volgende week stukje te kijken. In de mensen die naar het theater kijken groepje zie je Tygo, Freek, Daphne, Jennifer en Sofie. Dan zegt iemand: Is dat niet Susan? Dus misschien krijgen Susan, Aaf, Owen en Jan-Willem een andere opdracht.
Geen hint of zo, maar moest het even kwijt. :P

Wat ik me verder bedacht, je ziet ook een markt met een richtingaanwijzer waar jokers, vrijstelling, zwarte vrijstelling e.d. opzitten. Als je de keuze moet maken, zou je toch beter voor de jokers en vrijstelling(en) kunnen gaan? Ik heb het idee dat iedereen heel gefixeerd is op die zwarte vrijstelling, maar het neutraliseert alleen de kansen. Met jokers en vrijstellingen heb je nog de kans dat de zwarte vrijstelling niet wordt ingezet (denk dat je zelf mag bepalen wanneer je hem inzet, aangezien Art zeg: "Dit is bepalend voor de rest van het spel") en heb je dus nog een voordeel. Als je de zwarte vrijstelling pakt, haalt het het voordeel van andere weg, maar je krijgt hier zelf geen extra voordeel van..
Of zie ik nu iets over het hoofd? :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #477 Gepost op: 5-01-2014, 14:55:03 »
Als je AAF intypt op je toetsenbord en je duwt dan op backspace en daarna achtereenvolgens op de M de O en de L dan staat er ineens mol  :o
Aaf is de mol  ::jaja::

Dat heeft ongeveer dezelfde logica en is beter te volgen...

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #478 Gepost op: 5-01-2014, 14:59:57 »
Dat lijkt me niet, want Art kon op dat moment nog niet weten of ze bij de tweede test beter zou presteren of niet.

groet,
Tunnelgraver

Daarom juist! Hij zou het niet kunnen riskeren, lijkt mij, dat ze er alsnog uit vliegt.

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #479 Gepost op: 5-01-2014, 15:01:54 »
Wat ik me verder bedacht, je ziet ook een markt met een richtingaanwijzer waar jokers, vrijstelling, zwarte vrijstelling e.d. opzitten. Als je de keuze moet maken, zou je toch beter voor de jokers en vrijstelling(en) kunnen gaan? Ik heb het idee dat iedereen heel gefixeerd is op die zwarte vrijstelling, maar het neutraliseert alleen de kansen. Met jokers en vrijstellingen heb je nog de kans dat de zwarte vrijstelling niet wordt ingezet (denk dat je zelf mag bepalen wanneer je hem inzet, aangezien Art zeg: "Dit is bepalend voor de rest van het spel") en heb je dus nog een voordeel. Als je de zwarte vrijstelling pakt, haalt het het voordeel van andere weg, maar je krijgt hier zelf geen extra voordeel van..
Of zie ik nu iets over het hoofd? :P

Ik denk hetzelfde als jij - dat het wel heel leuk klinkt, zo'n zwarte vrijstelling, maar dat het uiteindelijke profijt dat je ervan hebt hartstikke meevalt. Tenzij je weet uit te vogelen wanneer hoeveel ingezet wordt door je opponenten...