Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190273 keer)

Offline AnnemarieH

  • Winnaar WIDM-pool 2022
  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #520 Gepost op: 5-01-2014, 19:51:12 »
De naam van de 'verkeerde' wasserij die Aaf en Sofie vinden is MOdern home Laundry, iets te toevallig misschien?
In het lokatietopic is deze wasserij ook weergegeven. Met streetview lijkt deze wasserij een ander naambord te hebben met alleen Chinese tekens.

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #521 Gepost op: 5-01-2014, 19:51:32 »
Wordt dat 'toneelspel' uit de promo voor aflevering twee misschien een opera?

Dat zou inderdaad ook goed kunnen!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #522 Gepost op: 5-01-2014, 19:53:38 »
Is hier al gemeld de tweet van @Ikbendemol op twitter?
Ja, in het Twitter topic.
The British are not impressed.

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #523 Gepost op: 5-01-2014, 19:56:40 »
Is hier al gemeld de tweet van @Ikbendemol op twitter?

Namelijk "Verdiep je dit weekend in 粵劇. #widm'

粵劇 = Opera

Oftewel: Verdiep je dit weekend in opera

Kunnen we hier wat mee?

Ik heb eerder vandaag gezocht naar verschillende varianten van deze twee tekens, maar de vier enigszins variaties hebben dezelfde betekenis. Ik weet dat het woord opera afkomstig is van het Latijnse woord opus, wat 'werk' betekent.. maar daar schiet je niets mee op. Ik denk niet dat er uit deze tweet veel te halen valt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #524 Gepost op: 5-01-2014, 19:58:25 »
ß

op een ander topic las ik dat henry.v een vriend was van een van de vrouwlijke kandidaten, wie weet ik niet meer precies.

Henry van Loon is de vriend van Jennifer.. En ja, dat was al bekend, evenals andere theorieën daarover (Shakespeare)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #525 Gepost op: 5-01-2014, 19:59:20 »
Bijvoorbeeld Freek Bartels

Heeft hij in een opera meegespeeld dan?

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #526 Gepost op: 5-01-2014, 20:05:51 »
Heeft hij in een opera meegespeeld dan?

Op WieIsDeMol.nl

' In september 2012 werkte hij mee aan 'Shakespeare in Concert' waar nummers uit musicals en opera's geïnspireerd op het oeuvre van William Shakespeare ten gehore werden gebracht.'

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #527 Gepost op: 5-01-2014, 20:07:53 »
yep hier ook al genoemd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #528 Gepost op: 5-01-2014, 20:09:15 »
Op WieIsDeMol.nl

' In september 2012 werkte hij mee aan 'Shakespeare in Concert' waar nummers uit musicals en opera's geïnspireerd op het oeuvre van William Shakespeare ten gehore werden gebracht.'

Ah, ok.. Beetje dunne link, maar idd een link..

Ik gok voorlopig op dat optreden in aflevering 2 (met overigens de opmerking van Freek "De hoofdrolspeelster zat het hele stuk aan de helium" oid  ::rofl::)

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #529 Gepost op: 5-01-2014, 20:21:20 »
Ah, ok.. Beetje dunne link, maar idd een link..

Ik gok voorlopig op dat optreden in aflevering 2 (met overigens de opmerking van Freek "De hoofdrolspeelster zat het hele stuk aan de helium" oid  ::rofl::)

Haha, ik denk ook dat het dat optreden was! Het blijkt daar traditie te zijn

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #530 Gepost op: 5-01-2014, 20:36:34 »
Lijkt mij dat ze mogen kiezen om of te wel hulpmiddelen te zoeken voor hun test (jokers/vrijstellingen)
oftewel zo snel mogelijk hun test doen.
klaar voor de strijd

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #531 Gepost op: 5-01-2014, 23:08:25 »
Lijkt mij dat ze mogen kiezen om of te wel hulpmiddelen te zoeken voor hun test (jokers/vrijstellingen)
oftewel zo snel mogelijk hun test doen.

Deze zette me aan het denken. Wat nou als de "catch" in deze opdracht is dat de timer van de test gaat lopen zodra de opdracht begint. Dus dat je moet kiezen tussen de hulpmiddeltjes en de tijd die je verspilt, waardoor een ander met hetzelfde aantal antwoorden door kan gaan, omdat deze sneller is.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #532 Gepost op: 5-01-2014, 23:15:25 »
Deze zette me aan het denken. Wat nou als de "catch" in deze opdracht is dat de timer van de test gaat lopen zodra de opdracht begint. Dus dat je moet kiezen tussen de hulpmiddeltjes en de tijd die je verspilt, waardoor een ander met hetzelfde aantal antwoorden door kan gaan, omdat deze sneller is.

Zoals de test in seizoen 6, in de verlaten fabriekshal? Dat is mijn favoriete "bijzondere" test. Ik zou het niet erg vinden als zoiets terug komt.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #533 Gepost op: 5-01-2014, 23:24:20 »
Ik zat trouwens nog eens die aflevering terug te kijken en dan met name het spel. En toen viel me al op wat ik al eerder vermoedde

iemand merkte tijdens de tweede executie die 5 en die 6 op..right? ik weet niet of dat wat uitmaakt voor de gevonden hint, maar die zijn niet opgehangen door de productie. Sofie en Owen staan namelijk in de buurt van de executie locatie tijdens de laser/licht opdracht. wanneer zij druk aan het debatteren zijn over waar ze op moeten richten verschijnt er in de rechter bovenhoek, schuin boven Sofie ineens een 3 die precies lijkt op de 5 en de 6. zie 39:35 of wanneer de timer op 4:33 staat.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #534 Gepost op: 5-01-2014, 23:26:46 »
Ik zit terug te kijken en op 47:37 valt op dat ook de 2000 euro die uit het kistje komt, verdeeld is in kleine briefjes. Vroeger zou dat een groot briefje zijn, of een paar grote, maar niet 8 x 250.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #535 Gepost op: 5-01-2014, 23:27:31 »
Ik zit terug te kijken en op 47:37 valt op dat ook de 2000 euro die uit het kistje komt, verdeeld is in kleine briefjes. Vroeger zou dat een groot briefje zijn, of een paar grote, maar niet 8 x 250.

Zou dat te maken hebben met het feit dat de pot opgestuurd/verdeeld kan worden? Grote briefjes zijn moeilijk te verdelen.. zeker nu de groep nog uit zoveel mensen bestaat.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #536 Gepost op: 5-01-2014, 23:35:31 »
Dat denk ik wel ja. Dat als die opdracht gelukt was dat weer Art acht mensen iets had gegeven.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #537 Gepost op: 6-01-2014, 00:13:14 »
Zelf verdacht vond:

De camera voering bij het oplopen was rommelig.

1. Aaf die achter iedereen staat / Scijnbeweging - Staat mol achterin ?
2. Staat de Mol rechts in beeld, want er op een gegeven moment opeens links veel in beeld getoond.
3. Daarna word van uit links wel Aaf in beeld genomen.

Ander moment is op de Markt waar Aaf ook niet helemaal vertrouw.

Jan willem vond ik ook verdacht met Daphne bij het schijnen. Ik sta hier naast de naieve Daphne en laat er maar lekker gaan houding.
Maar het kan ook andersom zijn. Daarnaast leek het wel of zij opgelucht was en het spel nu echt is begonnen.

Susan brengt geld binnen. Duo met Hoffman word nu nog ontzien. Maar samen met Aaf samen vind ik vooral Aaf verdacht.
Maar ja zoveel aandacht voor haar zou nog wel volgende week bye bye kunnen zijn en ik had deze week haar weg gestuurd en Maurice als verliezer neer gezet.

Mol af op dit moment zijn Owen, Tygo en Sofie. Komen veel in beeld, net als Maurice en toen dat gebeurde had ik al zo'n vermoeden.

Dat word dus waarschijnlijk een hele andere pol.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 00:16:01 door Pierce_Brosnan »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #538 Gepost op: 6-01-2014, 00:33:14 »
Net de aflevering weer bekeken. Wat ik eigenlijk raar vind is dat er maar 2 opdrachten waren. Hierbij was de kans ook nog eens zeer groot dat je de mol niet eens van dichtbij kan observeren...
Eigenlijk zou er de eerste aflevering standaard niemand naar huis moeten. Wel test (deel 1) en executie (zoals bij Daphne), en dan in aflevering 2 deel 2 van de test en dan de echte executie. Of gewoon 3 grote opdrachten.
Nu was het zoals de kandidaten zeiden meer een Russisch roulette.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #539 Gepost op: 6-01-2014, 06:37:58 »
Trouwens even off-topic maar moet dit echt even benoemen aangezien ik eerdere jaren nog niet op het WIDM-forum zat: het seizoen waarin Patrick Stoof de mol was en Art won... ze hadden weliswaar in het spel een verbond maar ook als mens klikte ze, wie zegt dat Patrick niet aan Art had opgebiecht Mol te zijn, en ze dit dan geheim hielde zodat Art dan het prijzengeld met Patrick deelt. Beide hebben er belang bij. Je kunt wel zeggen dat het niet zo is maar bewijs het maar eens.

Als 2 mensen het ontzettend goed met elkaar kunnen vinden... en één van hen toevallig de Mol is, je weet niet wat gebeurd als de camara's uitgaan...

En toch denk ik dan in ieder seizoen weer: de mol zal het maar opbiechten om uiteindelijk een afgesproken deel van het prijzengeld te ontvangen, degene waar tegen het verteld word zal echt niet na de productie gaan 'Die heeft het me verteld!' ze kunnen er immers het spel en het prijzengeld mee winnen! Plus de grote eer.

Dat idee had ik een seizoen eerder met Kim en Sanne, Frits won weliswaar maar alleen omdat hij de test sneller maakte.