Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190261 keer)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Prince of Wales
« Reactie #80 Gepost op: 2-01-2014, 22:57:25 »
De cijfers 6 en 5 komen opvallend vaak terug in de uitzending trouwens.
Is chinees niet ook een taal van numerologie? Betekenen die getallen in het chinees dan wat?

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #81 Gepost op: 2-01-2014, 23:00:57 »
Een aantal plaatjes van de enveloppen. Ik denk zelf ook dat het te maken heeft met het veiligstellen van (een deel van) de pot. Je stuurt als t ware een brief naar jezelf in de toekomst.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2014, 23:05:34 door Dolfie, Reden: In spoiler geplaatst ivm formaat plaatjes »

Offline Moffat

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #82 Gepost op: 2-01-2014, 23:01:40 »
Het enige Ellis Island dat ik kan vinden ligt bij New York, maar dat zal het toch niet zijn? Of wel? ::oink::
Ik vind er ook een in Australië.. Dat zou misschien kunnen?

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #83 Gepost op: 2-01-2014, 23:03:21 »
En deze uit de leader...

Dus de mol is niet Freek of Tygo?


Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #84 Gepost op: 2-01-2014, 23:03:34 »
Nee, is alleen soort zandstrand en meer niet, dus lijkt me sterk, tenzij crew allerlei rotspartijen er op hebben gezet  :P

Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #85 Gepost op: 2-01-2014, 23:04:23 »
Even een aantal verdachte dingen erbij doen.

Sofie van den Enk stond 2 maal op de enveloppen aan het begin. Die werden gepost naar Ellis Island. Eens even zien, welk smoesje gebruikte Sofie ook alweer voor haar 3 weken afwezigheid? Sterker nog, ze heeft er gewoond. Dat met het feit dat zij in beide opdrachten haar medepartner in de Duo (eerst Aaf en toen Owen) zo aan het afleiden was dat ze verward waren wat de opdracht was.

Freek, nog niet veel bijzonders over te melden behalve het feit dat ik een shot heb met de enveloppen aan het begin, waarbij de Ell van Ellis Island bedekt werden door die man. Als enige envelop was het zonder achternaam. Ook zijn postzegel was een vissersboot in plaats van dat andere plaatje, zo'n zelfde als waar Art aan het begin op stond. Freek Ellis De Mol.

Owen leek overigens ook alles maar goed te vinden en leek meer te genieten van de dag zelf. De Mol hoefde nog weinig te doen om het te laten mislukken, dit zijn 2 typische opdrachten die gedoemd zijn te mislukken.

Tygo, ja is al veel over gezegd maar is er ook over gezegd dat hij in het Engels iets wilde vragen en dat hij door Owen terecht gewezen moest worden?

De rest is momenteel nog de minst verdachte bij mij, maar misschien is dat zichzelf even ingraven.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #86 Gepost op: 2-01-2014, 23:05:17 »
En inderdaad de letter S uit de titel "Schijnbeweging" is een ander lettertype


Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Prince of Wales
« Reactie #87 Gepost op: 2-01-2014, 23:05:22 »
Aha. Verklaart ook al die 5'en en 6'en in deze aflevering: 6 minuten de tijd voor opdracht 2, Henry V (5) achter Art bij opdracht 1, de 5 en de 6 op de pilaren bij de tweede executie, de 5 en de 6 op een paal tijdens de intro bij een vrouw met een rode waaier...
'65 -> Susan! Ach, voorlopig blijf ik in m'n Jan-Willen/Owen-tunneltje.

9:52 dezelfde paal, maar dan met een man ervoor.

Offline jenifferb

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #88 Gepost op: 2-01-2014, 23:06:47 »
Ik vind er ook een in Australië.. Dat zou misschien kunnen?

In 1999 was het ook in Australië.. het is nog geen 1 keer voorgekomen dat het twee keer in hetzelfde land was

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #89 Gepost op: 2-01-2014, 23:07:44 »
In 1999 was het ook in Australië.. het is nog geen 1 keer voorgekomen dat het twee keer in hetzelfde land was
Seizoen 5 ook deels in Australië  ;)

Offline senox

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #90 Gepost op: 2-01-2014, 23:07:52 »
Op 48:54 zie en hoor(!) je een iemand een foto maken. Een foto van Vissen wel te verstaan.

Wie hebben er Vis als sterrenbeeld? Aaf en Jan Willem. JW was al mijn hoofdverdachte vanaf minuut 1 ;)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #91 Gepost op: 2-01-2014, 23:08:34 »
En deze uit de leader...

Dus de mol is niet Freek of Tygo?



Tenzij de Mol natuurlijk een enorme schijnbeweging heeft gemaakt :-)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #92 Gepost op: 2-01-2014, 23:09:08 »
Op 48:54 zie en hoor(!) je een iemand een foto maken. Een foto van Vissen wel te verstaan.

Wie hebben er Vis als sterrenbeeld? Aaf en Jan Willem. JW was al mijn hoofdverdachte vanaf minuut 1 ;)

Of 't slaat op Susan Visser :-)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #93 Gepost op: 2-01-2014, 23:14:25 »
En deze uit de leader...

Dus de mol is niet Freek of Tygo?



Door deze foto denk ik dat Susan de mol is.. Wat me erg opvalt is dat ze bijna altijd achteraan staat of zit.. Ook op de 3 persfoto's met de groep.. En ook tijdens de uitleg, en de 2 executies.

Verder is Susan de enigste die ergens achter schuilt en voor de intro tevoorschijn komt.. Net zoals een mol die zich verschuilt..

Typisch, met hoofdletter T.

Ahh heeeeerlijk dat het weer begonnen is!!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #94 Gepost op: 2-01-2014, 23:17:21 »

Jennifer vond het geld, die lijkt me dus niet de mol.

Bij het begin van de opdracht zei ik nog tegen mijn vriend: "De mol doet het altijd goed in de eerste opdracht, om niet op te vallen. De eerste indruk is heel belangrijk". :P

Niet dat Jennifer bij mij nu overkwam als de mol hoor, maar ik bedoel maar. Bij Daphne had ik het meer, met haar veel te vroeg aankomen bij het politiebureau. Op zich een echte molactie. Het goed lijken te doen ("kijk eens, ik kom op tijd aan"), maar het levert niks op. Hmmmm.....

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #95 Gepost op: 2-01-2014, 23:18:59 »
Ik vind er ook een in Australië.. Dat zou misschien kunnen?

New York is 't absoluut niet (dat eiland ligt in de haven van New York), maar 't zijn wel echte Amerikaanse mailboxen ... Ellis Island bij Australië is nooit Amerikaans geweest. Ben benieuwd wat dit wordt, hebben we de naam van 't eiland eigenlijk ergens duidelijk in beeld gehad?

Edit: Ergens in die regio ligt namelijk ook een Ellice Island ... maar dat was dan weer Brits.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2014, 23:21:43 door tumtum »

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #96 Gepost op: 2-01-2014, 23:19:12 »
Ik vind dan inderdaad Daphne eerder mollerig hierin dan Jennifer. Jennifer had heel makkelijk kunnen doen alsof ze helemaal niks zag. Maar inderdaad heel vroeg aankomen, omdat je bang bent om anders te laat te komen, vind ik dan een geschiktere molactie.

Offline Gurjen

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #97 Gepost op: 2-01-2014, 23:24:24 »
Spelfoutje, communiceerT moet met een D. Kan misschien wat betekenen. Ik weet het niet;)

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #98 Gepost op: 2-01-2014, 23:24:43 »
Ik denk dat ze volgende week enveloppen krijgen met daarop hun naam een afleveringnummer en dat ze de inhoud van de envelop pas in desbetreffende aflevering mogen gebruiken.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #99 Gepost op: 2-01-2014, 23:25:21 »
Spelfoutje, communiceerT moet met een D. Kan misschien wat betekenen. Ik weet het niet;)

Communiceert is juist gespeld :-)